Buren hebben altijd alles potdicht

15-02-2017 10:48 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een rijtjeshuis in een middenklasse, kinderrijke buurt. Een aantal maanden geleden hebben wij nieuwe buren gekregen. Op het eerste gezicht lijken het 'normale mensen' (ik weet hoe dit klinkt, want wie bepaalt dat?), hoewel ze zich nooit hebben voorgesteld en op straat een beetje schuchter lijken. Maar dat kan. Niet iedereen is extravert.

Nu is me wel opgevallen dat ze altijd alle gordijnen/luiken naar beneden hebben. De keukens zitten aan de voorkant en eigenlijk heeft iedereen overdag de lamellen wel open. Behalve zij.

Ik had er niet zo veel acht op geslagen, maar mijn man vindt het echt enorm vreemd. Hij had gezien dat ook aan de achterkant van het huis (tuinkant) boven alles altijd potdicht zit.

Ik vind het wel een beetje typisch, maar het lijkt me ook geen stel dat een wietplantage in huis heeft. Het gaat om een (redelijk prijzig) koophuis.

Mijn man zegt dat hij het een onprettig idee vindt dat hij helemaal niet weet wie er naast ons wonen.



Ben ik naïef dat ik er niet zo veel van denk? (behalve misschien dat het me niet gezellig lijkt zonder daglicht in de keuken en dat ze me lichtelijk paranoïde lijken)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet fijn vinden als iedereen altijd naar binnen kan kijken en zien wat je doet/hoe je het doet/wanneer etc. Zou me net big brother voelen. Dat is het in sommige buurten/dorpen ook.

In mijn buurt zijn de huizen gebouwd met privacy op het oog. Weinig/geen ramen die uitkijken op de straat, en als ze ze hebben zijn ze klein en zitten ze dicht.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Jammer. Ik vind het heerlijk als ik een blokje om loop in de schemer of in het donker 's avonds, om dan de gezelligheid binnen te zien. Een keuken waar iemand bezig is met koffie of eten, ergens anders staat de tv aan, verderop zit iemand aan een bureau te werken of te gamen. De lampjes branden en het ziet zo knus uit. En dat doe ik niet om te kunnen oordelen wat mensen doen, maar ik krijg er zin in om zelf ook thuis de verwarming aan te zetten en lekker iets coconerigs te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is dat ik geen lamellen heb..



Het was hier vandaag zo donker en somber dat ik maar gewoon de boel dicht heb gelaten. Als ik toch de lamp aan moet doen heb ik liever dat de gordijnen dicht zijn en ik kan doen alsof het avond is. 1 van mijn buren appt dan altijd om te kijken of we niet dood zijn. Nee we leven nog, alle kleren zitten in de was;) is meestal het antwoord.



Misschien worden ze net als ik somber en wintermoe van dat voortdurende grijs en de aanhoudende schemer. Door de boel dicht te houden hoef je er niet tegenaan te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven