Wie hebben er ook pech in de liefde?

20-02-2017 18:38 475 berichten
Zelf heb ik veel pech in de liefde gehad. Ik heb namelijk nooit een solide, duurzame relatie kunnen opbouwen in die 56 jaren dat ik al op deze aardbol rondloop. Maar wat doe je daaraan? Kun je er wat aan doen? De ware tegenkomen is dat toeval of kun je er aan werken en het lot een handje helpen?

Dat zijn mijn vragen aan jullie. Wellicht kan ik wat leren van jullie reacties en mijn leven op weg helpen naar een ware Jacob.
Iemand die nog met een 56-jarige wil trouwen?

Trouwen is dan wel een gepasseerd station op die leeftijd.

Als je wilt trouwen, kom je nooit aan de man.

Is een fantastische relatie niet goed genoeg?
sinnombre: ik hou niet van wisselende partners. Dat heb ik al gehad. Wil nu wat nieuw proberen namelijk een huwelijk. En nee, ik vind 56 jaar niet te oud om nog die wens te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:[cynthiao schreef op 20 februari 2017 @ 19:57[/message]:

sinnombre: ik hou niet van wisselende partners. Dat heb ik al gehad. Wil nu wat nieuw proberen namelijk een huwelijk. En nee, ik vind 56 jaar niet te oud om nog die wens te hebben.





ik ook niet, met 56 sta je nog volop in het leven.

aangezien we steeds ouder worden zou je zelfs nog vaker dan 1 keer kunnen trouwen...:)
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig willen de meeste mensen weten of het in bed ook klikt, voor ze het huwelijksbootje in stappen.



Wil je dat niet, dan is de logische eerste stap dat je op zoek gaat naar iemand die dat ook niet wil. Wil je een duurzame relatie dan heb je iemand nodig die goed bij je past. En die iemand kan jou het beste vinden als je duidelijk bent over wat je wilt en wie je bent. Plezier in het leven hebben, positief zijn, leuk in de omgang... Dat vergroot je kansen ook.

Garanties heb je nooit. En sommige denkbeelden zullen meer mensen afschrikken dan gemiddeld. Zorg dat je mensen ontmoet. Ik denk dat je met echt contact meer kans maakt dan bijvoorbeeld met online dating.
What a nuanced anxiety
Ik heb pech op relatie gebied, ik ben nu zover dat ik liever helemaal geen relatie meer wil. Liever alleen dan al die ellende die ik schijnbaar aantrek op relatiegebied.



Wat ik er aan doe? Helemaal niets meer

Kan je er iets aan doen? Wellicht wel maar ik heb het ei nog niet gevonden

Waren tegenkomen, is denk ik ook een dosis geluk hebben. En ik betwijfel of de ware wel bestaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 20 februari 2017 @ 20:15:

Ik heb pech op relatie gebied, ik ben nu zover dat ik liever helemaal geen relatie meer wil. Liever alleen dan al die ellende die ik schijnbaar aantrek op relatiegebied.



Wat ik er aan doe? Helemaal niets meer

Kan je er iets aan doen? Wellicht wel maar ik heb het ei nog niet gevonden

Waren tegenkomen, is denk ik ook een dosis geluk hebben. En ik betwijfel of de ware wel bestaat



Klinkt herkenbaar. Zo dacht ik er ook over.

Totdat ik na een relatiebreuk naar een therapeut ben gegaan. En hem het een en ander vertelde. En hij aangaf dat onze manier van communiceren niet goed was en we langs elkaar heen praatten. Ik zie nu wat ik zelf fout doe. Dat is bij iedereen natuurlijk anders. Ik reageer vanuit dingen uit mijn jeugd soms op een verkeerde manier. Andere mensen kiezen telkens voor een foute man. Aan jezelf werken. Dat werkt voor mij. Misschien heb je hier iets aan.



En of de ware bestaat.. Het klinkt romantisch, maar in 1 ware geloof ik niet meer. Ik denk dat een relatie vooral hard werken is EN de juiste man VOOR jou uitzoeken.
Inderdaad. Een lange gelukkige relatie is niet iets dat uit de lucht komt vallen. Het is een jarenlange wisselwerking op allerlei niveaus tussen twee mensen. Jij bent één van die mensen. Hoe de relatie verloopt en of je in staat bent samen iets op te bouwen, ligt voor een heel groot deel bij jou.



Pech of geluk heeft er maar in kleine mate mee te maken.
quote:valerievaldera schreef op 20 februari 2017 @ 20:31:

Inderdaad. Een lange gelukkige relatie is niet iets dat uit de lucht komt vallen. Het is een jarenlange wisselwerking op allerlei niveaus tussen twee mensen. Jij bent één van die mensen. Hoe de relatie verloopt en of je in staat bent samen iets op te bouwen, ligt voor een heel groot deel bij jou.



Pech of geluk heeft er maar in kleine mate mee te maken.Als je jaren lang geestelijk en lichamelijk mishandeld wordt door je man heeft dat echt wel met pech te maken
Alle reacties Link kopieren
Ja heel herkenbaar, ik ben 34 en heb nog nooit een fijne stabiele relatie gehad. Natuurlijk wel verliefd geweest en ook langere relaties gehad, maar terugkijkend waren dat allemaal ongezonde relaties, er is er geen die ik over zou willen doen.



Ik geloof niet in de ware, ik geloof dat er heel veel mensen rondlopen met wie je gelukkig kan worden. En ik geloof ook in het vreselijke cliché dat je eerst gelukkig met jezelf moet zijn. Ik was dat nooit en ik weet zeker dat mijn vorige relaties daarom altijd gedoemd waren te mislukken. Ik zocht mijn geluk in relaties. Geen goeie basis dus. Ik vraag me ook weleens af of ik ooit gelukkig in de liefde zal worden, het is voor mij op dit moment alleen niet iets waar ik me veel mee bezig houdt omdat ik een kleine heb waar al mijn aandacht naar toe gaat, maar soms mis ik het ook, en verlang er ook naar, naar een gewone fijne stabiele relatie, maar volgens mij is dat niet voor iedereen weggelegd
quote:Zinerva schreef op 20 februari 2017 @ 20:33:

Als je jaren lang geestelijk en lichamelijk mishandeld wordt door je man heeft dat echt wel met pech te maken

Moeilijk onderwerp. Hier wil ik niet over oordelen. Ik weet wel dat ik weg ben gegaan toen mijn eerste vriendje mij sloeg toen ik 18 was. De types die je aantrekt zeggen vaak ook nogal wat over jezelf. Ik kan dat nu wel zien, destijds niet. Je beland niet zomaar in de ene na de andere slechte relatie. JIJ kiest die mannen uit. JIJ hebt een relatie = voortdurende wisselwerking met die ander.



Iets met eigenwaarde/zelfrespect?
quote:valerievaldera schreef op 20 februari 2017 @ 20:44:

[...]



Moeilijk onderwerp. Hier wil ik niet over oordelen. Ik weet wel dat ik weg ben gegaan toen mijn eerste vriendje mij sloeg toen ik 18 was. De types die je aantrekt zeggen vaak ook nogal wat over jezelf. Ik kan dat nu wel zien, destijds niet. Je beland niet zomaar in de ene na de andere slechte relatie. JIJ kiest die mannen uit. JIJ hebt een relatie = voortdurende wisselwerking met die ander.



Iets met eigenwaarde/zelfrespect?Zeker waar, als je genoeg zelfrespect heb ga je weg. Vaak gebeurd het geleidelijk aan het gaat zeg maar van kwaad tot erger, soms gaan er jaren overheen.
Iemand zegt: je gelooft niet in aan jezelf werken en dat je daarna de ware ontmoet. Ik geloof dat je gelijk hebt want soms zie de meest veeleisende vrouwen die moeilijk in de omgang zijn al jaren en jaren met dezelfde man in één huis wonen. Hoe kan dat vraag ik me dan af. Waar hebben ze al dat geluk aan te danken vraag ik me af want ze doen er schijnbaar niet al teveel moeite voor.



Als je genoeg zelfrespect heb ga je weg als de relatie je niet bevalt. Dat klopt ook. Nu ik door ervaring wijzer ben geworden en een beeld heb van hoe ik een relatie wil en nu ik ook beter weet wat ik van een man in een relatie verwacht dan ben ik kritischer ingesteld. Niet iedere man die me maar aankijkt krijgt mijn telefoonnummer of meer nog die mag seks met me hebben.

Nee ik heb geleerd om zuiniger om te gaan met mijn lichaam en op te passen met wie het intiem mag aanraken.



Blijft het probleem dat ik al jaren en jaren single ben en dat het me niet bevalt. Het is geen eigen keuze. Mijn wens en mijn voorkeur gaat ernaar uit om een getrouwde vrouw te zijn in een duurzame relatie. Hoe vind ik nou die man die met me wil trouwen en bij wie ik wil horen? Hoe moet ik dat aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 20 februari 2017 @ 20:33:

[...]





Als je jaren lang geestelijk en lichamelijk mishandeld wordt door je man heeft dat echt wel met pech te makenJaren lang? Dan is het ook je eigen keuze om te blijven toch? Waarom had je het niet na een week meteen al afgekapt?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo een beetje jouw reacties op diverse topics lees denk ik echt dat er wat schroefjes bij je los zitten en dat in combinatie met je middeleeuwse opvattingen over seks maakt je nou niet echt aantrekkelijk voor het andere geslacht. Ben bang dat je enige optie die ketting is die door viva-amber al werd voorgesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 20 februari 2017 @ 19:36:

[...]



Nee, zomaar een vraag. Dat lijkt me minder eenzaam naemlijk. Maar is anders dan een partner natuurlijk. Mis je nooit echt iets?

Ik riep eigenlijk vaker ik hoef geen man, vooral nu mijn laatste relatie ook weer dramatisch eindigde maar goedHuh? Ben je weer vrijgezel?
Mijn relatie duurt nu bijna 9 jaar.

Ik ben de gene die niet perse morgen wil trouwen als het aan hem ligt gisteren.

Misschien moet je het eerst eens een tijdje leuk hebben met iemand voordat je te ver vooruit kijkt.



Trouwens heb ik ook verschillende partners gehad en voel mij geen hoer of gebruikt ofzo.

Ik doe het nu al 9 jaar met de zelfde.



Maar ik vind je idee niet ouderwets maar wel veeleisend.

Eigenlijk moeten de mannen van jou leeftijd nu ook wel een beetje volwassen zijn.



Ik geloof trouwens ook dat er meer mensen zijn waarmee je gelukkig kunt worden.



Ik denk dat je samen moet groeien. Als je direct af knapt bij de eerste fout dan gaan je relaties niet lang duren.

Vergeven en praten is belangrijk en niet verwachten dat hij perfect is. Dat ben je zelf denk ik ook niet.



Ik denk ergens dat je beeld moet veranderen over de dingen die er gebeurt zijn en over hoe je aan kijkt tegen personen en mannen.

Dan verander jij en ben je aantrekkelijker voor een man.

Geen seks tot na het huwelijk is wel iets wat niet elke man trekt.

Weet niet precies hoe je dit bedoelt maar als dat het is geef ik je weinig kans.

Zoals ik het zeg.. je koopt geen auto voor je er in gereden hebt. Seks is belangrijk en ik weet dat jij geen auto bent en de vergelijking respectloos klinkt maar zo bedoel ik het niet.



Als het op dat gebied niet klinkt dan word het ook niks.
quote:Zinerva schreef op 20 februari 2017 @ 20:15:

Ik heb pech op relatie gebied, ik ben nu zover dat ik liever helemaal geen relatie meer wil. Liever alleen dan al die ellende die ik schijnbaar aantrek op relatiegebied.



Wat ik er aan doe? Helemaal niets meer

Kan je er iets aan doen? Wellicht wel maar ik heb het ei nog niet gevonden

Waren tegenkomen, is denk ik ook een dosis geluk hebben. En ik betwijfel of de ware wel bestaatDit kan ik trouwens ook erg goed begrijpen. De gedachtengang.
Alle reacties Link kopieren
Pech is een groot woord... maar mijn laatste relatie ging uit omdat hij een ander had. Daarna een bijna relatie, totdat die persoon ineens niets meer liet horen en op de PAAZ bleek te zitten. Aiii.

Verder wat scharrels, maar inmiddels al bijna 6 jaar single. En om eerlijk te zijn zou ik nu toch echt wel graag eens een leuke kerel willen ontmoeten en echt verliefd willen worden, maar het gebeurt maar niet helaas. Dus ja misschien is dat een beetje pech, ik weet het niet.
Mick87: wat jou overkomt noem dat noem ik pech hebben. Of in ieder geval geen geluk in de liefde hebben. Mijn situatie is dezelfde.



Hoe laten we het tij keren is de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Tja het is zoals het is. Het is wel een beetje pech, maar het kan altijd erger. Ik heb wel besloten wat meer actief op zoek te gaan. En meer te daten, maar verder is het ook een kwestie van toeval en geluk hebben denk ik.

Ik ben in ieder geval wel gelukkig alleen en zie wel wat het leven me brengt.
Mick87: wat doe jij tegen de eenzaamheid omdat je alleen bent? En dan heb ik het niet over eenzaamheid omdat je sex mist, ik bedoel het sociale contact van iemand in huis. Hoe los je dat op?
quote:cynthiao schreef op 20 februari 2017 @ 19:57:

sinnombre: ik hou niet van wisselende partners. Dat heb ik al gehad. Wil nu wat nieuw proberen namelijk een huwelijk. En nee, ik vind 56 jaar niet te oud om nog die wens te hebben.



Je mag de rest van je leven wensen hebben, uiteraard.

Vraag jezelf alleen af hoe realistisch ze zijn.

Als je in 56 jaar nog nooit een goede relatie hebt gehad, dan vind ik dat je te veeleisend bent met je 'getrouw'.

Ik snap niet waarom je dan niet gelukkig en tevreden kunt zijn met een fijne relatie, dus zonder zo'n papiertje dat niet zoveel toevoegt.
quote:sinnombre schreef op 20 februari 2017 @ 19:43:

[...]





Ik noem jouw relatie niet succesvol. Wat vind jij er dan succesvol aan jouw liefdesleven?



Ik doel op makkelijk vriendjes kunnen krijgen en houden, ondanks sommig gedrag. Daarin is mijn liefdesleven succesvol. Stel dat het nu uit zou gaan en ik zou een andere relatie willen kan ik die binnen no time hebben.



Ik heb het niet over de(/m'n) relatie zelf gehad met dat stukje.
Voor sommige mensen voegt het huwelijk wel degelijk iets toe. Dat is heel persoonlijk. Als TO graag wil trouwen dan is het haar goed recht om die droom te hebben en te koesteren.



Hier heeft het huwelijk gevoelsmatig juist veel veranderd. Voor zowel mij als mijn man. Wij hadden dit van tevoren niet kunnen voorzien, maar eenmaal getrouwd was 'het' er en is niet meer weggegaan.
quote:Bblientje schreef op 20 februari 2017 @ 19:08:

[...]



Huh? Wat maak je het jezelf ontzettend lastig.

Dit dus.

En correctie: vrijgezel zijn is soms niet leuk, ik vind het regelmatig juist erg fijn.

TO: ik gooi hem er maar weer even in: verslaafd aan liefde van Jan Geurtz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven