Wat moet ik nou doen?

20-02-2017 19:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kijk al een tijdje mee op dit forum maar moet toch echt even mijn verhaal kwijt.

Als ik het zelf zo lees dan herken ik veel andere topics, over vrouwen die teveel geloven in een bepaalde man en niet zien wat er echt gebeurt, ook al wilde hij altijd mijn aandacht, maar ja, pfff wat is het toch enorm klote als het je zelf overkomt:



Ik heb een paar jaar geleden in het geheim (echt niemand weet ervan, ook niet mijn familie, etc.) wat gehad met een collega.

Hij zocht de aandacht bij mij, en na een tijdje vond ik hem echt super leuk en hij mij ook.

Toen hebben we ook regelmatig sex gehad en daaromheen een paar dates.

Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld als toen, want het klikte gewoon zo enorm goed.



Maar het moest stoppen want hij had a) commitment issues en b) sex gehad met zijn ex (voordat hij met mij sex had gehad) en zij bleek zwanger te zijn van hem.

De combinatie van commitment issues en een baby waren nou niet bepaald goed voor iemand zoals hij en daar had hij het ongeveer 1,5 jaar heel moeilijk mee, waarbij hij in de begintijd bleef zeggen dat hij niets met het kind te maken wilde hebben (dat was denk ik de shock).

Ik was er altijd voor hem, ook al wilde hij even geen relatie met mij maar "ooit" nog wel, en hij wilde altijd mijn aandacht op het werk en regelmatig buiten werk op Skype of via app.



Toen was het ineens een half jaar heel rustig buiten werktijd, oftewel ik hoorde niks en hij was niet meer online.

Hij wilde niet zeggen waarom, wimpelde het steeds af, zei dat ik niet zo moest doorzeuren, maar ik bleef het vragen want ik vond het eigenlijk nogal raar als je zolang zo goed contact had, en ik hou van duidelijkheid.

Totdat hij het op een gegeven moment niet meer trok en zei dat hij al een half jaar voor zijn kind zorgde.

Dat was altijd in zijn ex's huis met vaak haar erbij, maar later ook alleen bij hem thuis.

Zijn boodschap: Je moet het loslaten want ik ben nu een vader.



Ik wilde dat doen, heb er veel verdriet en pijn van gehad dat het zo was gelopen, de gebruikelijke liefdesverdriet verschijnselen, maar... hij was een tijd op vakantie en bleef steeds appen.

Vlak voordat hij was gegaan hadden we ook nog even gepraat, en toen gaf hij letterlijk aan dat het ooit nog kan gebeuren tussen ons en dat hij heel waarschijnlijk niet bij zijn ex terug zou gaan (want hij vond haar nogal een bitch omdat ze expres zwanger was geraakt, zij wilde graag een kind).

Hij was gewoon alleen in het weekend bij zijn kind, naar mijn inziens niets raar mee natuurlijk, ik was blij dat hij er wel voor gekozen had om er voor het kind te zijn.



Toen hij terug was pakten we alles weer normaal op, gewoon veel kletsen op het werk en elkaar extra aandacht geven.

We appten elkaar ’s avonds ook nog welterusten, dat hadden we gekozen om erin te houden, en dat kwam vaak het eerste van hem.

Ik kreeg later wel in de gaten dat ik echt verder moest en ben voorzichtig op online dating sites gegaan, want ik dacht dat ik er klaar voor was maar dat had ik even verkeerd gedacht.



Wat blijkt, opeens stopte het appen tot een week geleden.

Ik vroeg daarnaar, en zijn antwoord was: Omdat ik weer bij mijn ex bent, dat is toch geen nieuws?



En ik weet niet precies waarom maar alles komt terug.

Alsof mijn eerste liefdesverdriet nooit gebeurt is.

Hij heeft zoveel dingen gezegd en beloofd maar nooit waargemaakt, en ik was eindelijk bezig om verder te gaan en dan dit.

Blijkbaar heeft hij er geen moeite mee om het zo af te kappen.



Waarom voelt het dan nog zo verschrikkelijk klote? Dat is toch niet normaal, dat ik dan nog zo reageer, of wel?

Hij nam altijd het intiatief voor mijn aandacht, zelfs tot een week geleden, en hij zei de dingen als dat ik geduld moest hebben.

Misschien dacht ik nog steeds dat er hoop was, maar ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen om er echt vanaf te komen, want ik kan dit emotioneel niet meer aan, ook niet omdat ik hem iedere dag moet zien.



Ik ben ook niet iemand die snel een andere man vindt, sterker nog, ik heb niet snel een zo'n aantrekkingskracht. Dat het dan op deze manier moet gebeuren voelt als een nachtmerrie. Ik weet dat er veel ergere dingen gebeuren bij mensen (zoals ik ook op het forum heb gelezen), maar zoals ik al zei weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.
Natuurlijk is het anders. Dit is de leukste man ooit! Die naast zijn fantastische relatie met jou ook nog seks had met zijn ex, haar bezwangerde en ineens een half jaar niets meer van zich liet horen omdat hij iets met zijn verantwoordelijkheidsgevoel moest doen.

Oftewel: hij was weer terug bij zijn bitch, zoals hij haar zelf noemde.

Hij heeft van alles beloofd, is nooit iets nagekomen en heeft last van bindingsangst. Heel gek, bij jou wel en bij zijn ex niet want daar is hij al een paar keer naar terug gegaan.

Mijn conclusie: absoluut de moeite waard om op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
In de tijd dat hij bij jou was maakte hij zijn ex zwanger en was hij van plan om zijn kind volledig in de steek te laten. Misschien heb je gewoon een hele slechte smaak en lage eisen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Die aantrekkingskracht vind je ook bij iemand anders. Laat die jou niet verblinden.

Wel superbalen dat je hem dagelijks ziet op je werk. Kun je hem daar ontlopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 21 februari 2017 @ 05:26:

Hij heeft van alles beloofd, is nooit iets nagekomen en heeft last van bindingsangst. Heel gek, bij jou wel en bij zijn ex niet want daar is hij al een paar keer naar terug gegaan.

Ja, dat heb ik hem ook gezegd en dat gaat ie uitleggen (nou, ben benieuwd zeg...). Want wat jij hier zegt is eigenlijk precies de kern van waar ik mee zit, en als hij bereid is daar een antwoord op te geven wil ik die wel horen. Hoewel dat niet leuk gaat zijn, maar misschien helpt dat om het laatste stukje van hem los te laten.



quote:viva-amber schreef op 21 februari 2017 @ 07:06:

In de tijd dat hij bij jou was maakte hij zijn ex zwanger en was hij van plan om zijn kind volledig in de steek te laten. Misschien heb je gewoon een hele slechte smaak en lage eisen.

Daar lijkt het wel op :(



quote:Vivavivi schreef op 21 februari 2017 @ 08:53:

Wel superbalen dat je hem dagelijks ziet op je werk. Kun je hem daar ontlopen?Ik denk het wel, behalve de pauze. Omdat we zoveel contact zijn blijven houden doen we dan samen met een aantal anderen pingpongen. Ik kan daar gewoon niet heengaan, maar dat valt echt ontzettend op want ik ben altijd super fanatiek daarin. Anderen roepen me ook om mee te doen. Misschien moet ik daar doorheen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Het pingpongen: als je het kunt opbrengen zou ik ermee doorgaan. Zonde om door hem je plezier te laten bederven en er zijn anderen bij zodat er geen gevaar is dat je met hem alleen bent.

Als het niet gaat dan kun je doen alsof je tijdelijk een blessure hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven