Mode & Beauty alle pijlers

Waar moet ik mijn representatieve kleren kopen?

19-02-2017 12:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dames,



Cryptische titel wellicht, maar hij klopt wel: ik heb tegenwoordig geen idee meer waar ik mijn kleding moet kopen. Ik ben 23 jaar, zit zo rond de maat 34/xs en ik ben erg smal rond de taille/ribben. Ik werk op dit moment bij een groot internationaal bedrijf als jurist, en ik wil binnenkort gaan solliciteren bij een advocatenkantoor. Mijn kleding is allemaal nog een beetje uit mijn studentenperiode, en ik heb toch echt snel representatieve kleren nodig. Mooie pantalons, getailleerde jurkjes, blazers, vestjes etc.



Vroeger (lees: 3/4 jaar geleden) kon ik het nog wel vinden bij de Zara/Mango/Vero Moda maar tegenwoordig kan ik daar 1) geen mooie kwaliteit kleren meer vinden en 2) zit niks echt mooi op mijn lichaam. De echte dameszaken verkopen vanaf maat 34, en die maat 34 zit mij meestal (in ieder geval bij jurken, broeken en blazers) te groot. Gisteren heb ik een poging gedaan tot winkelen en dat was weer frustratie tot op het bot. Mango/Zara/Vero Moda/Costes, ik kon het allemaal niet vinden. Ook de Bijenkorf ingelopen, maar dat vond ik ook niks. Ted Baker lukt nog weleens (kleine maatjes hoezee), maar de bloemenprintjes gaan me soms ook weer iets te ver. Ik vind zelf Caroline Biss bijvoorbeeld een heel leuk merk, maar daar verkopen ze mijn maat helaas ook niet en ik vraag me of ik daar ook niet iets te jong voor ben.



Ik ben dus op zoek naar, wellicht, mensen die boetiekjes/merken/winkels weten die representatieve mooie kleren verkopen, met kleine maatjes, een beetje jeugdig en modern nog, en bovenal gewoon goede kwaliteit. Ik vind felle kleuren en printjes leuk, vrouwelijk maar stoer en het liefst niet tuttig. Qua prijs besef ik me dat ik het in de goedkope winkels niet ga vinden, dus het mag ook best wat kosten. Ik heb de afgelopen maanden ook veel gespaard, dus ik wil hier graag in investeren.



Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, dus brand vooral los!
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 19 februari 2017 @ 14:23:

[...]





Klopt dat vind ik er dus ook alleen maar nog, vroeger hing er nog wel eens wat. Misschien ligt het aan waar je woont. in het gooi misschien meer geluk



In shop dan in dezelfde winkels als jaren geleden. We hebben ook dure tweedehands winkels en ook die waren goedkoper en hadden vele leukere dingen.



Overigens vind ik het aanbod kleding nieuwe kleding om te huilen.

Gisteren wezen shoppen maar waar je ook komt, het is allemaal hetzelfde wat er hangt.

En ook hetzelfde als vorig jaar en het jaar daarvoor. Saai.

Of je ziet wat moois en zit je meteen in de categorie 300 euro. Per kledingstuk.

Zoveel vind ik geen enkel kledingstuk waard of het moet een winterjas zijn.

Ik twijfel om zelf iets te gaan maken, maar ja das ook weer zo n gedoe..
Alle reacties Link kopieren
Oke ik heb het misschien verkeerd gezegd. Ik oog klein en jong. Daarmee bedoelde ik alleen aan te geven dat het met sommige kleren net lijkt alsof je een kleuter in een zakelijk kostuum steekt. Ik weet dat 1,70 een hele gangbare lengte is. Misschien ben ik ook wel iets kleiner dan dat.



Ik heb iig heel veel merken voorbij zien komen en ik ga het thuis eens rustig allemaal opzoeken. Hartstikke bedankt voor de lieve tips en adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Voor een basic mantelpak kom ik vaak toch uit bij Esprit. Goede prijs-kwaliteit vind ik. Maar ik durf niet te zeggen hoe hun maat 34 valt, ik heb zelf een redelijk gangbaar Hollands figuur, al ben ik wel kleiner dan jij (1m63). Pantalons moet ik standaard korter later maken, daar heb ik me inmiddels bij neergelegd. Een goede Turkse kleermaker doet dat voor 10 euro dus dat calculeer ik in.



Verder koop ik vrij veel zakelijke kleding bij Vanilia. Soms wat prijzig als je nog onderaan de lat staat misschien, maar wel goed basic spul met ook een goede kwaliteit. Het moet je smaak zijn, dat geef ik wel toe.



Verder denk ik nog aan de Mexx en de Peek & Cloppenburg. Vooral bij die laatste hebben ze een vrij uitgebreide zakelijke afdeling. Het meeste vind ik wat ouwelijk, maar als je gewoon een goed basic zwart mantelpak nodig hebt kunt je er prima slagen.
Alle reacties Link kopieren
Esprit maat 34 van broek en rok is vrij groot. Soms vind je er 32 of zelfs 30 en dat is perfect voor mij. Ik ben 1.74 en heb bij Mango een 34. Bovenaan heb ik wel een maatje groter.
Alle reacties Link kopieren
quote:annie123 schreef op 19 februari 2017 @ 14:49:

Esprit maat 34 van broek en rok is vrij groot. Soms vind je er 32 of zelfs 30 en dat is perfect voor mij. Ik ben 1.74 en heb bij Mango een 34. Bovenaan heb ik wel een maatje groter.

Bijna alle jurken zijn er in maat 32 te koop. Er is zelfs vrij veel in maat 32 te koop bij Esprit.

En vergeet de beoordelingen niet te lezen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Esprit valt vaak echt mooi op fijngebouwde smalle mensen.

(Ik had ooit ook maat 34).
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Esprit is niet helemaal mijn ding. Ik hou echt van gave printjes en felle kleuren. Ik heb wel twee broeken van esprit maar die vond ik kwalitatief zo slecht. Ze waren na 2 maanden echt al helemaal uitgelopen, en ik heb ze twee keer moeten innemen.
quote:Sheetsforthepiano schreef op 19 februari 2017 @ 15:52:

Esprit is niet helemaal mijn ding. Ik hou echt van gave printjes en felle kleuren. Ik heb wel twee broeken van esprit maar die vond ik kwalitatief zo slecht. Ze waren na 2 maanden echt al helemaal uitgelopen, en ik heb ze twee keer moeten innemen.De kwaliteit verschilt nogal, is ook mijn ervaring. De spijkerbroeken vind ik prima, maar die zoek je niet. Zakelijk kies ik regelmatig voor een jurk met colbert. Qua jurken heb ik het liefst een beetje comfortabele stof, niet te stijf, en met een wat strakker jasje kun je dan toch netjes voor de dag komen. Vroeger had H&M ook een zakelijke lijn, met kleine maten. Dan heb ik het wel over twintig jaar geleden, dus ik weet niet of dat nog zo is
Ik zou wachten totdat alle sale weg is, dan heb je meer keuze.



In de fysieke H&M's kun je afhankelijk van de verschillende collecties die er hangen nog wel wat vinden (er is een collectie die vanaf 32 begint, maar die is erg jeugdig meestal). De kokerrokken die er afgelopen seizoenen hingen waren vrij strak.

De mode valt over het algemeen wijd van boven en strak van onderen. Het is ook wel even zoeken tussen de te wijde blouses, ellenlange vesten en crop tops in het huidige modebeeld. Er zijn gelukkig wel vrij veel getailleerde jurken met normale lengte.

Dorothy Perkins en New Look hebben over het algemeen de kleine maten en ook wat kleuren.



Qua kwaliteit is het toch elke keer geluk hebben, vind ik. Er zijn stuks van de H&M die ontzettend veel jaren meegaan, ik heb ook shirts meegemaakt die na 2x wassen zo erg pilden dat ze wel weg moesten.

Dus ach ja, dan koop ik liever goedkoop soms.

Ik hoef gelukkig niet super formeel en ik heb net een grotere '34' dan jij hebt, gok ik (in strakke Zarajurken heb ik vaak eerder een S, Steps is kiele kiele qua kan net of toch te groot). Derhalve kan ik ook wel bij merken als WE Fashion (als ze weer eens een blazer of jurk in getailleerde versie met mooie kleuren hebben), H&M, Vive Maria, the Sting en dergelijke terecht.
Alle reacties Link kopieren
Vanilia?
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet wat basis kleding op maat laten maken, paar dames maatpakken etc. Weet niet hoe tegenwoordig de dresscode bij een advocatenkantoor is maar ik heb vroeger bijbaantje gehad en het was toen toch vrij conservatief. Als je wat goede basis stukken laat maken en dat combineert met wat meer printjes qua blousjes etc. Misschien te tuttig in jouw ogen maar eea hangt toch wel beetje af van type advocatenkantoor
LaDress, Cavallaro, Fillipa K, Vanillia, IRIE bij Pauw (hele mooie basic items, jurkjes, jasjes etc.). Perfectly basics is een goede site met veel mooie basics en kleding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sheetsforthepiano schreef op 19 februari 2017 @ 15:52:

Esprit is niet helemaal mijn ding. Ik hou echt van gave printjes en felle kleuren. Ik heb wel twee broeken van esprit maar die vond ik kwalitatief zo slecht. Ze waren na 2 maanden echt al helemaal uitgelopen, en ik heb ze twee keer moeten innemen.



Je moet ook niets nemen van edc. Dat is inderdaad iets goedkoper en van mindere kwaliteit.

Ik heb ook vaak maat 32 nodig en dat hebben ze als 1 van de weinige merken.

Het is stijlvol zonder echt klassiek te zijn en heeft een goede kwaliteit.

Felle kleuren en printjes kan je in jou outfit brengen door leuke handtassen ed.
Massimo dutti of banana republic. Massimo is Italiaans, dus gemaakt voor de smallere en kleinere dame (ik zie er niet uit in hun broeken) en br heeft ook een petite lijn. Bestellen of naar fysieke winkel in bijv Antwerpen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Fillipa K. inderdaad! Ik ben ook behoorlijk tenger en 34 qua pantalons pas ik never nooit (24 eerder) maar qua bovenkleding zit dat echt als gegoten.
Reiss, goede kwaliteit, zakelijk en enigszins hip. Wel duur maar in de sale is het te doen.

Verder &Other stories, COS
Alle reacties Link kopieren
La dress heeft XXS jurken,ralph lauren heeft wel kleine maatjes,maison scotch heeft een size petite,Filippa K,

Karen Millen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 19 februari 2017 @ 17:16:

LaDress, Cavallaro, Fillipa K, Vanillia, IRIE bij Pauw (hele mooie basic items, jurkjes, jasjes etc.). Perfectly basics is een goede site met veel mooie basics en kleding.



vanilia, valt soms groot hoor.

PB is een hele goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren even de Bijenkorf in Utrecht in geweest, maar vergeleken met Amsterdam hebben ze daar weinig. Toevallig heb ik gisteren wel een hele mooie blouse gevonden bij de Costes. Was vrij prijzig maar hij stond echt prachtig (en representatief!). Vervolgens heb ik dus weer heel rustig allemaal blazers gepast maar dat was drie keer niks, daar ga ik dus volgende week wel even voor naar Amsterdam.



Broek heb ik via perfectly basics besteld. Ben benieuwd
Bij zalando lounge nu veel kleine maatjes in de uitverkoop. Jurken etc van allerlei merken.

Ik greep met mijn dikke kont in ieder geval net mis
Alle reacties Link kopieren
.........Zara, zij hebben bijna alles
Alle reacties Link kopieren
Max Mara was ik vergeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven