Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:--Dinges-- schreef op 20 februari 2017 @ 22:35:

Maar begrijp ik nu goed dat niemand in dit draadje op Wilders gaat stemmen?



Wat een zinloze exercitie dan.En dit
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 20 februari 2017 @ 23:21:

Nah. De rest doet ook aan wensdenken hoor. Al die miljarden die nu worden beloofd voor bepaalde uitgaven....er wordt na 15-3 vlot verder bezuinigd.Wat is dat nu voor een kulargument? Als je op iets alternatiefs gaat stemmen wil je toch dat diet het anders gaan doen? Maar buiten dat: de anderen hebben in hun verkiezingsprogramma een onderbouwing van wat ze gaan doen en waarom ze dat gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 23:02:

Maar .. als we het toch over het partijprogramma van de PVV hebben:



Wat vinden jullie van punt 7.



Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.



Dat hij geen fan is van ontwikkelingshulp is bekend.

Maar, buiten dat, hoe kan je nou tegen windmolens zijn? Of kunst?

En ver uit mijn favoriet: hoe kan je tegen innovatie zijn? Hoe kan je nou in je partijprogramma een belangrijk punt maken van het feit dat je tegen vooruitgang en ontwikkeling bent? Ik vind het zo'n opvallend onderdeel dat ik me af vraag waarom niet meer mensen over straat rollen van het lachen. Of mis ik nou iets?Innovatie is voor de elite denk ik. Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom hij dit er in heeft gezet. Pure onzin natuurlijk maar hij denkt waarschijnlijk dat zijn achterban dit toch niet snapt.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 23:02:

Maar .. als we het toch over het partijprogramma van de PVV hebben:



Wat vinden jullie van punt 7.



Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.



Dat hij geen fan is van ontwikkelingshulp is bekend.

Maar, buiten dat, hoe kan je nou tegen windmolens zijn? Of kunst?

En ver uit mijn favoriet: hoe kan je tegen innovatie zijn? Hoe kan je nou in je partijprogramma een belangrijk punt maken van het feit dat je tegen vooruitgang en ontwikkeling bent? Ik vind het zo'n opvallend onderdeel dat ik me af vraag waarom niet meer mensen over straat rollen van het lachen. Of mis ik nou iets?





De mensen stemmen PVV als anti migratie partij en die rol heeft de PVV maar ook een Le Pen en een AFD prima vervuld.

De VVD noemen ze inmiddels PVV light omdat de koers richting PVV is opgeschoven om niet teveel kiezers kwijt te raken.



We hebben door de opkomst van populistisch rechts de Turkije deal (onder voorzitterschap van Rutte) ze zijn druk doende met een Libië deal, Calais is opgeruimd, Duitsland heeft inmiddels de strengste migratiewetten van Europa en Oostenrijk financiert de hekken tussen Griekenland en Macedonië



Van “Hartelijk welkom” en “wir schaffen das” naar de Turkije deal en kilometers hekwerk op de Balkan

En dat op basis van een sterke opkomst van populistisch rechts, wees eerlijk, nog niet gekozen zijn en toch al succes is best een prestatie.



Ik denk dat ik Geert zijn merkwaardige windmolen standpunt wel kan vergeven
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik vind het wel schattig eigenlijk. Tegen windmolens zijn heeft iets Don Quichot achtigs.



Een soort Geertje die op een shetlandpony met een slap vlaggetje voor een windmolen staat en zegt: "je pikt onze wind in!"
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 08:10:

[...]





De mensen stemmen PVV als anti migratie partij en die rol heeft de PVV maar ook een Le Pen en een AFD prima vervuld.

De VVD noemen ze inmiddels PVV light omdat de koers richting PVV is opgeschoven om niet teveel kiezers kwijt te raken.



We hebben door de opkomst van populistisch rechts de Turkije deal (onder voorzitterschap van Rutte) ze zijn druk doende met een Libië deal, Calais is opgeruimd, Duitsland heeft inmiddels de strengste migratiewetten van Europa en Oostenrijk financiert de hekken tussen Griekenland en Macedonië



Van “Hartelijk welkom” en “wir schaffen das” naar de Turkije deal en kilometers hekwerk op de Balkan

En dat op basis van een sterke opkomst van populistisch rechts, wees eerlijk, nog niet gekozen zijn en toch al succes is best een prestatie.



Ik denk dat ik Geert zijn merkwaardige windmolen standpunt wel kan vergeven



Je veralgemeniseert weer en je geeft ook weer geen antwoord op mijn vraag. Ik snap ook wel dat als je Geert nou eenmaal een goeie gast vindt dat je de rest op de koop toe kan nemen. Maar dat je dan ook nog de opkomst van een volledige stroming waartoe hij behoort, gebruikt om zijn persoonlijke succes aan te duiden, is wellicht wat te veel eer? Zeker als je Europese maatregelen als prestatie aanhaalt terwijl Don Qui Geert weigert deel te nemen aan Europese politiek.



Als het algemene sentiment nou eenmaal gericht is tegen migratie dan komt degene die vreemdelingenhaat voedt wel bovendrijven. De enige prestatie is dat hij dus in de 'goeie' hoek is gaan zitten.



Maar goed ik begrijp hieruit dat jij het dus prima vindt dat een partij tegen windmolens en tegen innovatie is omdat die partij ook populistische vreemdelingenhaat vertegenwoordigt.



Ik stel dan voor dat we concluderen dat we daarover van mening verschillen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 21 februari 2017 @ 08:21:

Ik vind het wel schattig eigenlijk. Tegen windmolens zijn heeft iets Don Quichot achtigs.



Een soort Geertje die op een shetlandpony met een slap vlaggetje voor een windmolen staat en zegt: "je pikt onze wind in!"





Ik vraag me ook wel eens af hoe zulke programmapunten tot stand komen.

Het is niet echt zinvol tegen groene energie te zijn.



Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Nigel Farage een rechts populist die grandioos kan speechen, goed is in het debat, op migratiestandpunten op PVV koers zit maar niet zo tegen de islam aanschopt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 21 februari 2017 @ 08:40:

[...]





Maar goed ik begrijp hieruit dat jij het dus prima vindt dat een partij tegen windmolens en tegen innovatie is omdat die partij ook populistische vreemdelingenhaat vertegenwoordigt.



.



Hoe moet ik weten waarom Wilders dat in zijn partijprogramma heeft staan.

Ik ben geen partijkader.



Ik zou ook niet op Wilders hebben gestemd om zijn windmolenstandpunt.

Overigens is kritisch tegenover migratie staan geen vreemdelingenhaat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 08:42:

[...]





Ik vraag me ook wel eens af hoe zulke programmapunten tot stand komen.

Maar bij Geert zullen we het nooit weten. In 1 A4 valt zo weinig uit te leggen...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Lumpie92 schreef op 08 januari 2017 @ 10:08:

Jazeker, zoals bij elke verkiezing. Overigens stem ik altijd op Harm Beertema of Martin Bosma. De reden: de PVV is de enige partij die onomwonden de problemen van deze tijd benoemt en ook met oplossingen komt (hoewel dit punt altijd tegengesproken wordt). Het zijn oplossingen waar de overige kiezers zich niet in kunnen vinden, dat is iets heel anders.Dit vond ik een intrigerende post. Zou je een van die oplossingen eens concreet voor me uit willen leggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 21 februari 2017 @ 09:14:

[...]





Maar bij Geert zullen we het nooit weten. In 1 A4 valt zo weinig uit te leggen...Hoeveel partijprogramma's heb jij al gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 21 februari 2017 @ 10:52:

[...]

Hoeveel partijprogramma's heb jij al gelezen?Alle partijprogramma's hebben een samenvatting. Dus ook voor luie mensen is er informatie. Maar de andere partijen hebben daarnaast een volledig programma voor mensen die kritisch zijn en willen weten hoe een partij dat allemaal wil gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 08:10:

[...]

De VVD noemen ze inmiddels PVV light omdat de koers richting PVV is opgeschoven om niet teveel kiezers kwijt te raken.





Damn wat naief.

Ze noemen het pvv-light om ze in diskrediet te brengen. Mensen hebben gewoon een enorme hekel aan de pvv, snap je dat echt niet?Wilders is een Hitler-light doet hetzelfde. Dat wi;l echt niet zeggen dat Wilders richting Hitler opschuift hoor.



quote:We hebben door de opkomst van populistisch rechts de Turkije deal (onder voorzitterschap van Rutte) ze zijn druk doende met een Libië deal, Calais is opgeruimd, Duitsland heeft inmiddels de strengste migratiewetten van Europa en Oostenrijk financiert de hekken tussen Griekenland en Macedonië



Hahahaha.

Ja populistisch rechts is dolblij met Turkije en Erdogan! Doet dat pijn? Om zulke kromme redeneringen te typen?



quote:Van “Hartelijk welkom” en “wir schaffen das” naar de Turkije deal en kilometers hekwerk op de Balkan

En dat op basis van een sterke opkomst van populistisch rechts, wees eerlijk, nog niet gekozen zijn en toch al succes is best een prestatie.





En Duitsland bestaat nog steeds, maakt nog steeds een prima economische groei door en zal dat ook blijven doen, ondanks het al weer stervende protest.



quote:Ik denk dat ik Geert zijn merkwaardige windmolen standpunt wel kan vergeven En innovatie? Of denk jij ook dat hij gewoon verwacht dat zijn achterban dat neit snapt?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 08:47:

[...]

Hoe moet ik weten waarom Wilders dat in zijn partijprogramma heeft staan.

Ik ben geen partijkader.





Wat een zwaktebod zeg. En dat voor een partij die dus meer transparantie wil? Het komt er op neer dat niemand weet waarop hij stemt. Het is een soort loterij.





quote:Ik zou ook niet op Wilders hebben gestemd om zijn windmolenstandpunt.

Overigens is kritisch tegenover migratie staan geen vreemdelingenhaat.Bij hem wel. Zo interpreteer ik althans zijn programma, dus is het waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 21 februari 2017 @ 11:08:

[...]





Wat een zwaktebod zeg. En dat voor een partij die dus meer transparantie wil? Het komt er op neer dat niemand weet waarop hij stemt. Het is een soort loterij.





[...]











Het is ieder voor zich, ik ben voor windmolens maar als Wilders daar tegen is prima.

Er is nog nooit een partij programma geweest waar ik het helemaal mee eens was.



Maar het is niet de taak van de kiezers om het verkiezingsprogramma uit te leggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 21 februari 2017 @ 11:06:

[...]





Damn wat naief.

Ze noemen het pvv-light om ze in diskrediet te brengen. Mensen hebben gewoon een enorme hekel aan de pvv, snap je dat echt niet?Wilders is een Hitler-light doet hetzelfde. Dat wi;l echt niet zeggen dat Wilders richting Hitler opschuift hoor.





[...]





Hahahaha.

Ja populistisch rechts is dolblij met Turkije en Erdogan! Doet dat pijn? Om zulke kromme redeneringen te typen?





[...]





En Duitsland bestaat nog steeds, maakt nog steeds een prima economische groei door en zal dat ook blijven doen, ondanks het al weer stervende protest.





[...]





En innovatie? Of denk jij ook dat hij gewoon verwacht dat zijn achterban dat neit snapt?





Heerlijk een forumlid met een Wilders complex



Wilders is Hitler



Er Ist Wieder Da

https://www.moviemeter.nl/film/159491
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 11:25:

[...]





Heerlijk een forumlid met een Wilders complex



Wilders is Hitler



Er Ist Wieder Da

https://www.moviemeter.nl/film/159491Lijkt mij een geinige film,die moeten we zaterdagavond maar eens gaan kijken of komt er voetbal op tv?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 11:25:

[...]

Heerlijk een forumlid met een Wilders complex



Wilders is Hitler

Doe jij nu opzettelijk of jij slecht kunt lezen? Wil je weer een moeilijke vraag ontwijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 11:19:

[...]

Het is ieder voor zich, ik ben voor windmolens maar als Wilders daar tegen is prima.

Er is nog nooit een partij programma geweest waar ik het helemaal mee eens was.



Maar het is niet de taak van de kiezers om het verkiezingsprogramma uit te leggen.



Het is de taak van de kiezers om een afweging te maken. Want jij weet ook dat sommige punten binnen worden gehaald en andere niet. Dan is het van belang dat de kiezer bekend is met de onderbouwing. Voor hetzelfde geld laat Wilders zijn anti-vluchtelingen standpunten helemaal varen (want onuitvoerbaar) en richt hij zich vier jaar lang tegen windmolens en innovatie (want dat is wel vrij makkelijk).



Het is overigens ook de taak van de politicus om zijn verkiezingsprogramma uit te leggen. Wat dat betreft faalt Wilders overduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 21 februari 2017 @ 11:39:

[...]





Doe jij nu opzettelijk of jij slecht kunt lezen? Wil je weer een moeilijke vraag ontwijken?



Je stelt geen moeilijke vragen alleen op het moment dat je Wilders een Hitler noemt denk ik ach............................ zoveel onbenul behoeft geen verder antwoord



Stel de moeilijke vraag nog eens, ben er geen een tegen gekomen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 11:44:

[...]





Je stelt geen moeilijke vragen alleen op het moment dat je Wilders een Hitler noemt denk ik ach............................ zoveel onbenul behoeft geen verder antwoord



Jij denkt dat pvv-light een compliment is richting de pvv en dat de vvd opschuift richting de pvv omdat ze zo genoemd worden. Ik begrijp nu dat je leesvaardigheid echt dramatisch is, dus jij ziet niet dat dit grote onzin is. Het is bedoeld als belediging. De VVD associëren met de pvv is hetzelfde als Wilders vergelijken met Hitler. Het grootste deel van de bevolking heeft een hekel aan Hitler, dus die vergelijking is nooit bedoeld als compliment richting Hitler en insinueert ook niet dat Wilders richting Hitler schuift. Op dit moment is de PVV de meest gehate partij van Nederland.



quote:Stel de moeilijke vraag nog eens, ben er geen een tegen gekomen



Je geeft gewoon geen antwoord.

Maar ik wil het nog wel een keer samenvatten:



Hoe moet van simpele burgers zoals ik verwacht worden dat ze begrip heeft voor een partij die:

- Al meer dan tien jaar een 'probleem' benoemt en er niks aan wil doen?

- tegen innovatie enz. is?

- liever het eigen land in de fik zet dan dat een buitenlander kan profiteren van ons sociale vangnet?

- een verkiezingsprogramma schrijft zonder onderbouwing of zelfs oplossingen?

- draait om slechts 1 man?

- niks wil doen voor de mensen die op haar stemt, maar wel tegen de mensen die niet op haar stemmen?

- niet wil praten met andere partijen?

- een achterban heeft met zulke lange en gevoelige tenen dat fora snel overstromen met de tranen van onbegrepen bange mannen?



En dat is dan nog niet eens alles. En jij bent zo'n zwakke broeder die dan ook niet eens op Wilders durft te stemmen, maar dat maakt even niet uit. Ik vraag niet om te overtuigen dat Wilders gelijk heeft, ik vraag om een verklaring waarom mensen überhaupt begrip voor hem op zouden moeten brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 21 februari 2017 @ 11:57:

[...]





Jij denkt dat pvv-light een compliment is richting de pvv en dat de vvd opschuift richting de pvv omdat ze zo genoemd worden. Ik begrijp nu dat je leesvaardigheid echt dramatisch is, dus jij ziet niet dat dit grote onzin is. Het is bedoeld als belediging. De VVD associëren met de pvv is hetzelfde als Wilders vergelijken met Hitler. Het grootste deel van de bevolking heeft een hekel aan Hitler, dus die vergelijking is nooit bedoeld als compliment richting Hitler en insinueert ook niet dat Wilders richting Hitler schuift. Op dit moment is de PVV de meest gehate partij van Nederland.





[...]





Je geeft gewoon geen antwoord.

Maar ik wil het nog wel een keer samenvatten:



Hoe moet van simpele burgers zoals ik verwacht worden dat ze begrip heeft voor een partij die:

- Al meer dan tien jaar een 'probleem' benoemt en er niks aan wil doen?

- tegen innovatie enz. is?

- liever het eigen land in de fik zet dan dat een buitenlander kan profiteren van ons sociale vangnet?

- een verkiezingsprogramma schrijft zonder onderbouwing of zelfs oplossingen?

- draait om slechts 1 man?

- niks wil doen voor de mensen die op haar stemt, maar wel tegen de mensen die niet op haar stemmen?

- niet wil praten met andere partijen?

- een achterban heeft met zulke lange en gevoelige tenen dat fora snel overstromen met de tranen van onbegrepen bange mannen?



En dat is dan nog niet eens alles. En jij bent zo'n zwakke broeder die dan ook niet eens op Wilders durft te stemmen, maar dat maakt even niet uit. Ik vraag niet om te overtuigen dat Wilders gelijk heeft, ik vraag om een verklaring waarom mensen überhaupt begrip voor hem op zouden moeten brengen.



Ik heb gezegd dat ik een vraag wil beantwoorden, ga er geen dagtaak van maken jouw vragen te beantwoorden ben je bezig met een spreekbeurt voor school ofzo



Dus gewoon een simpele of niet simpele vraag van een zin.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 februari 2017 @ 12:02:

[...]

Ik heb gezegd dat ik een vraag wil beantwoorden, ga er geen dagtaak van maken jouw vragen te beantwoorden ben je bezig met een spreekbeurt voor school ofzo





Merkwaardig. Ik dacht serieus dat dit jouw dagbesteding was...



quote:Dus gewoon een simpele of niet simpele vraag van een zin.Toch te moeilijk?
Dinges, en dan vergeet je nog dat de PVV geen leden (en dus geen campagnebudget) heeft, waardoor arme sukkels als de Calimero's (je herkent ze zo) al hun vakantiedagen moeten opnemen om tot aan de verkiezingen full-time op fora en sociale media het onverdedigbare te verdedigen voor Geert. Over windmolens gesproken.



Doorzichtig tactiekje ook, net doen of je VVD stemt om de indruk te wekken dat je echt geen misleide tokkie bent, maar ondertussen wel de hele tijd de PVV aanprijzen. Dat zie je ook vaak voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:--Dinges-- schreef op 21 februari 2017 @ 12:17:

[...]





Merkwaardig. Ik dacht serieus dat dit jouw dagbesteding was...





[...]





Toch te moeilijk?



Het is schijnbaar moeilijk om een vraag te formuleren.



Als jij uitleg wilt waarom mensen PVV stemmen kan ik je niet helpen.

Wat ik wel gedaan heb is uitleggen wat mijn motivatie was om PVV te gaan stemmen, daar ben ik, om strategische redenen weer op terug gekomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven