Hoe de dagen doorkomen?

01-02-2017 10:26 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe ik de dagen door moet komen. Ik zit nu iedere dag thuis met 2 kinderen. We zijn momenteel ook nog ziek. De oudste gaat volgende week weer naar school. De jongste gaat na de zomervakantie naar school. Ik ben sinds vorige week mijn baan kwijt.



Ik zit nu iedere dag thuis en voel me behoorlijk doelloos. Mijn partner werkt 3 dagen per week en de dagen dat hij weg is duren erg lang. Ik kijk er 's morgens al naar uit dat hij weer thuis komt. Ik ben blij dat hij geen 5 dagen werkt want dan was het helemaal een lange week.



Het is heel dubbel want toen ik werk had miste ik mijn kinderen en wou ik dat ik meer bij ze was. Maar nu ik iedere dag thuis ben vind ik de dagen saai, ontzettend lang duren en kan ik er niet van genieten.



Wie herkent dit en wat kun je eraan doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bananendoos schreef op 01 februari 2017 @ 16:47:

Probeer wat structuur in de dag te brengen.

Voor iedereen fijn.

Zo laat opstaan, ontbijt, douchen / bad kleren aan.

Dan kind naar school.

Met andere kind, boekje lezen, spel doen.

Dan even zelf iets huishoudelijks, kind speelt zelf.

Samen koffie drinken.

Naar buiten, boodschap, eenden voeren, speeltuin.

Lunch

En zo verder.

Als je de dag verdeelt in blokjes geeft dat voor jezelf en de kinderen duidelijkheid.

En door blokjes huishoudelijk ziet je huis er netjes uit. En leert je kind wat zelf te doen.i





Oeps.... zie Blackberry:-)
Alle reacties Link kopieren
TO, je reageert nergens positief op of op een manier dat je er iets mee wilt doen. Jij bent zo'n 'ja-maar-persoon'; zelfs de meest eenvoudige adviezen pareer je nog met een 'ja, maar...kan niet/wil niet/doe ik niet/lukt niet'. Vind je dat niet sneu, met name voor je kinderen?
Misschien als ik het uitkauw, dat je het dan beter snapt. Je staat op, dan ga je voor je kinderen zorgen, samen ontbijten, wassen en aankleden (jezelf ook). Dan ben je klaar voor de dag, eventueel wat make-up opgooien en je haar in een knot ofzo.



Dan pak je een weekendtas of grote handtas en gooit daar alle spulletjes in die je nodig denkt te hebben onderweg. Pakjes/flesje drinken, liga, broodjes, ook voor jezelf. Dan doe je je kinderen hun jasje aan, kinderwagen erbij (als dat nodig is, geen idee hoe oud je kinderen zijn). En dan wandel je gezellig samen naar bv de speelplaats, een kinderboerderij, de spuermarkt etc.



Als je dan thuiskomt, kunnen je kids misschien even een dutje doen (naar gelang de leeftijd). Of je geeft ze een liga oid en zet ze voor de tv of geeft ze een spelletje te doen oid. Kun jij even wat voor jezelf doen. Lezen, internetten, baan zoeken, met een kopje thee. En daarna ga je lunchen met je kinderen.



Nou da's de halve dag ingevuld, dat kun je toch wel? Wat doe je dan de hele dag? Misschien is iets rustigs zoals kleuren iets voor jou, kleurboeken zijn te koop bij de action voor een scheet en drie knikkers, stiften ook. Als je zoiets doet, geef je je geest even rust en dat helpt als je gestrest bent. En dan kun je de dag beter aan. Wat vind je van mijn indeling?
Alle reacties Link kopieren
Probeer er van te genieten dat je niet van alles hoeft nu.

Kind naar school, huisje klaar, genieten maar.

Je hebt 1 kind nog thuis, trek wat speelgoed uit de kast, speel samen.

Lees een boekje samen.

Wandel naar de supermarkt.

Alles kalm aan.

Goed voor het contact ,met je kind.
Alle reacties Link kopieren
Je bent net verhuisd? Lijkt me dan de juiste tijd om daginvulling te zoeken. Je zult vast nog een eindeloze stroom klussen te doen hebben, of uitzoeken, inrichten, je omgeving ontdekken. De kamers van je kinderen, sámen met hen, leuk maken, desnoods met gratis spulletjes van marktplaats.



Een nieuwe huisarts zoeken wellicht zelfs, en die kan je dan mogelijk antidepressiva voorschrijven. Gezien al je andere topics en dan niet eens de hoeveelheid maar met name het gebrek aan levenslust, zou dat een wereld van verschil voor je kunnen betekenen in afwachting van je therapie.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
quote:Muze84 schreef op 01 februari 2017 @ 18:36:

Je bent net verhuisd? Lijkt me dan de juiste tijd om daginvulling te zoeken. Je zult vast nog een eindeloze stroom klussen te doen hebben, of uitzoeken, inrichten, je omgeving ontdekken. De kamers van je kinderen, sámen met hen, leuk maken, desnoods met gratis spulletjes van marktplaats.



Een nieuwe huisarts zoeken wellicht zelfs, en die kan je dan mogelijk antidepressiva voorschrijven. Gezien al je andere topics en dan niet eens de hoeveelheid maar met name het gebrek aan levenslust, zou dat een wereld van verschil voor je kunnen betekenen in afwachting van je therapie.



Jep, we zijn net verhuisd. Ik wil nog een bezoekje aan de Ikea doen voor wat spulletjes die we nodig hebben. En nog wat dozen speelgoed thuis uitmeuken. Voor de rest is alles wel aardig bij in huis.



Antidepressiva hoeft niet voorgeschreven te worden want die slik ik al jaren. Dat heeft helaas niks verandert aan mijn gebrek aan levenslust.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 01 februari 2017 @ 17:37:

Misschien als ik het uitkauw, dat je het dan beter snapt. Je staat op, dan ga je voor je kinderen zorgen, samen ontbijten, wassen en aankleden (jezelf ook). Dan ben je klaar voor de dag, eventueel wat make-up opgooien en je haar in een knot ofzo.



Dan pak je een weekendtas of grote handtas en gooit daar alle spulletjes in die je nodig denkt te hebben onderweg. Pakjes/flesje drinken, liga, broodjes, ook voor jezelf. Dan doe je je kinderen hun jasje aan, kinderwagen erbij (als dat nodig is, geen idee hoe oud je kinderen zijn). En dan wandel je gezellig samen naar bv de speelplaats, een kinderboerderij, de spuermarkt etc.



Als je dan thuiskomt, kunnen je kids misschien even een dutje doen (naar gelang de leeftijd). Of je geeft ze een liga oid en zet ze voor de tv of geeft ze een spelletje te doen oid. Kun jij even wat voor jezelf doen. Lezen, internetten, baan zoeken, met een kopje thee. En daarna ga je lunchen met je kinderen.



Nou da's de halve dag ingevuld, dat kun je toch wel? Wat doe je dan de hele dag? Misschien is iets rustigs zoals kleuren iets voor jou, kleurboeken zijn te koop bij de action voor een scheet en drie knikkers, stiften ook. Als je zoiets doet, geef je je geest even rust en dat helpt als je gestrest bent. En dan kun je de dag beter aan. Wat vind je van mijn indeling?Om iedere halve of hele dag zo in te vullen lijkt me ook eentonig. Dat bedoel ik ook te zeggen, ik vind het zonder baan al snel saai om de hele week rond te hangen. Maar het stomme is als je werkt wil je het liefst thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 09 februari 2017 @ 16:18:

[...]





Om iedere halve of hele dag zo in te vullen lijkt me ook eentonig. Dat bedoel ik ook te zeggen, ik vind het zonder baan al snel saai om de hele week rond te hangen. Maar het stomme is als je werkt wil je het liefst thuis zijn.



Dus het probleem zit hem in jouw ontevredenheid, niet in je daginvulling.

Tijd voor nieuwe therapie dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 09 februari 2017 @ 16:21:

[...]





Dus het probleem zit hem in jouw ontevredenheid, niet in je daginvulling.

Tijd voor nieuwe therapie dus.



Dit klopt maar dat wist ik zelf ook al. Ik probeer een manier te vinden om ermee te leven.



Hoezo nieuwe therapie, wat voor dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 09 februari 2017 @ 16:23:

[...]





Dit klopt maar dat wist ik zelf ook al. Ik probeer een manier te vinden om ermee te leven.



Hoezo nieuwe therapie, wat voor dan?Psycholoog om te praten over je ontevredenhied en je onvermogen om alleen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 09 februari 2017 @ 16:27:

[...]





Psycholoog om te praten over je ontevredenhied en je onvermogen om alleen te zijn.Heb ik ruim een jaar gedaan en dat helpt niet.
Pf ok. Hier word ik dus moe van. Waarom vraag je advies als niks goed is? Ik snap dat je depressief bent, maar ga daar dan aan werken.



In elk dorp zijn wel dingen die je kunt doen. Misschien helpen op school, dan kom je ook in contact met anderen. Of ga op dagen dat je man vrij is sporten. Van de hele dag hangen wordt niemand blij.



En dat je griep hebt, daar ligt half Nederland momenteel mee. Uitzieken en het gaat wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilguinea schreef op 10 februari 2017 @ 11:44:

Pf ok. Hier word ik dus moe van. Waarom vraag je advies als niks goed is? Ik snap dat je depressief bent, maar ga daar dan aan werken.



In elk dorp zijn wel dingen die je kunt doen. Misschien helpen op school, dan kom je ook in contact met anderen. Of ga op dagen dat je man vrij is sporten. Van de hele dag hangen wordt niemand blij.



En dat je griep hebt, daar ligt half Nederland momenteel mee. Uitzieken en het gaat wel weer over.



Ik had graag wat (h)erkenning gehad van vrouwen hier gehad. Om er samen over te kunnen praten.



Het is makkelijker gezegd dan gedaan om iets te vinden om te kunnen doen. Ja werken als ik al ergens word aangenomen.



Ik heb niet alleen griep. Ik bleek een bacterie te hebben, ben al ruim 2 weken goed ziek en aan de antibiotica.
Neem een (oppas) hond!



Verplicht naar buiten en daar maak je ook nog eens iemand heel blij mee.
Maar als je goed ziek bent, dan ontbreekt het je nu ook aan energie vermoed ik.. Ik heb zelf een lichte depressie gehad en toen was het enige wat ik wilde op de bank liggen onder een dekentje.



Als je oudste volgende week naar school gaat heb je misschien wat meer een ritme. Als er vriendjes en vriendinnetjes komen spelen heb je in elk geval na schooltijd wat afleiding. Begrijp me goed, ik zou het ook vervelend vinden om hele dagen thuis te moeten zitten, maar je moet er zelf ook wat van maken. Mij heeft het toen ik een tijdje werkloos was juist erg geholpen om een soort van vaste dagindeling te maken, maar ik begrijp dat jij dat saai vindt.



quote:Singlegirlx schreef op 10 februari 2017 @ 11:47:

[...]





Ik had graag wat (h)erkenning gehad van vrouwen hier gehad. Om er samen over te kunnen praten.



Het is makkelijker gezegd dan gedaan om iets te vinden om te kunnen doen. Ja werken als ik al ergens word aangenomen.



Ik heb niet alleen griep. Ik bleek een bacterie te hebben, ben al ruim 2 weken goed ziek en aan de antibiotica.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilguinea schreef op 10 februari 2017 @ 12:03:

Maar als je goed ziek bent, dan ontbreekt het je nu ook aan energie vermoed ik.. Ik heb zelf een lichte depressie gehad en toen was het enige wat ik wilde op de bank liggen onder een dekentje.



Als je oudste volgende week naar school gaat heb je misschien wat meer een ritme. Als er vriendjes en vriendinnetjes komen spelen heb je in elk geval na schooltijd wat afleiding. Begrijp me goed, ik zou het ook vervelend vinden om hele dagen thuis te moeten zitten, maar je moet er zelf ook wat van maken. Mij heeft het toen ik een tijdje werkloos was juist erg geholpen om een soort van vaste dagindeling te maken, maar ik begrijp dat jij dat saai vindt.



[...]





De oudste gaat net naar een nieuwe school maar hier geen vriendinnetjes of vriendjes die komen spelen na schooltijd. Misschien is ze daar nog te jong voor of kent ze niet genoeg kindjes. Ze zit in groep 1.



Vaste indeling heb ik enigzins wel maar ik denk dat ik niet zo geschikt ben als werkloze/huisvrouw/huismoeder. Ik vind het snel saai om de hele dagen thuis te zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 10 februari 2017 @ 11:47:

Het is makkelijker gezegd dan gedaan om iets te vinden om te kunnen doen.

Dat ben ik niet met je eens.

Iets vinden hebben een heleboel forummers al voor je gedaan. Postings vol tips, links en ideeën.

Iets doen is gewoon een kwestie van gaan met die banaan. Makkelijker kan niet!



Het probleem ligt echt bij jou en alle beren die je zelf op de weg zet.

Heb je inmiddels al gewoon eens iets geprobeerd ipv af te wijzen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 11 februari 2017 @ 18:10:

ik denk dat ik niet zo geschikt ben als werkloze/huisvrouw/huismoeder. Ik vind het snel saai om de hele dagen thuis te zitten.

Kun je aangeven waar je denkt wèl geschikt voor te zijn?

En dan bedoel ik iets wat haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:iemand_anders schreef op 13 februari 2017 @ 14:58:

[...]



Kun je aangeven waar je denkt wèl geschikt voor te zijn?

En dan bedoel ik iets wat haalbaar is.



Daar heb ik over nagedacht en ik zou best wel wat dingen kunnen doen. Chauffeur. Operatieassistent, anesthesiemedewerker maar dan moet je al aangenomen worden en de opleiding gaan volgen en of ik dat in de praktijk echt wat vindt weet ik niet. In een hotel receptiewerk. Of in een winkel zoals de IKEA of Kruidvat.



Op zich zijn sommige dingen hiervan haalbaar. Ik voel alleen nog niet heel erg de motivatie, gedrevenheid om het te gaan ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iemand_anders schreef op 01 februari 2017 @ 14:18:

Waarom open je een topic voor tips als je bij voorbaat toch alles afwijst Singlegirl?



En wat heb je trouwens gedaan met al die tips in die twee andere topics waarin je praktisch hetzelfde vroeg?

Heb je daar al wat van geprobeerd of ga je gewoon voor de derde keer dezelfde riedel afdraaien?



Nou ja, forummen is ook tijdverdrijf...Ik wijs niet alles bij voorbaat af, de dingen die genoemd worden doe ik ook. Ik ga naar de bieb, de speeltuin, de kinderboerderij, boodschappen halen. Maar dat zijn geen dagvullende dingen of om iedere dag weer te doen. Merendeel van de dag zit je dan toch thuis en dat voelt voor mij niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Zoals vandaag; ik ben naar de kinderboerderij/speeltuin geweest op de fiets. Maar daar kan ik niet de hele dag rondhangen. Daar zijn we zo'n 2 uurtjes geweest al met al. De rest van de dag ontbreekt het me dan echt aan inspiratie wat te gaan doen. Ik weet gewoon niet hoe ik hele dagen moet vullen met activiteiten.



Hoe doen jullie moeders dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine van 4. Die nu vakantie heeft. We hebben vanmorgen boodschappen gedaan en daarna bijna een uur gewandel. Vervolgens zijn we naar een buitenspeelplek gereden en zijn

daar een uurtje of 3 gebleven. Net thuis is kind even zelf aan het spelen en doe ik de was , ruim wat op en drink nu een kop thee. Ik ga zo koken en dan komt manlief thuis. En hops , dag voorbij . waarom kan jij dat niet ?
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 21 februari 2017 @ 16:33:

Ik heb een kleine van 4. Die nu vakantie heeft. We hebben vanmorgen boodschappen gedaan en daarna bijna een uur gewandel. Vervolgens zijn we naar een buitenspeelplek gereden en zijn

daar een uurtje of 3 gebleven. Net thuis is kind even zelf aan het spelen en doe ik de was , ruim wat op en drink nu een kop thee. Ik ga zo koken en dan komt manlief thuis. En hops , dag voorbij . waarom kan jij dat niet ?



Ben jij huismoeder of werk jij wel?



Een uur wandelen dat gaat hier niet. Ze zijn 3 en 4 en als ze al een paar meter lopen beginnen ze te zeuren dat hun benen pijn doen of dat ze moe zijn. Ik heb een buggy waar de jongste nog weleens in zit maar dan is het constant ruzie want wil de oudste er ook in.



Ik ben naar een speeltuin/kinderboerderij geweest maar om daar 3 uur te blijven, dat zou toch wel lang zijn geweest voor daar. Kinderen zijn nu ook aan het spelen en ik hier op het forum.



Bij mij is het dus niet hops een dag voorbij, ik vind de tijd langzaam gaan als je de hele dag thuis zit met maar 1 uitje. Ik wil waarschijnlijk meer te doen hebben maar ik vind het lastig om voor iedere dag een heel programma te bedenken. Ik ben nu al aan het denken voor morgen en dat is even naar de supermarkt, naar een andere kinderboerderij of naar de IKEA of beide.



Ik kijk er eigenlijk naar uit om weer te kunnen werken 4 dagen in de week. Dan is het leuk om die ene dag en het weekend vrij te hebben en iets leuks te doen. Nu voelt het niet meer als leuk maar als iets wat moet om de dag te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk. Twee dagen in de week. De oudste kan toch fietsen ? Zeker met dit weer lekker naar buiten. Waarom moet je perse voor elke dag een planning ? Ze kunnen toch ook zelf spelen ? Je kunt met ze knutselen of koekjes bakken. Ik neem aan dat je zelf je huishouden doet ? Dat kost toch ook tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de dagen niet doorkomt, omdat je helemaal niet thuis wil zijn. Daarom is niets leuk en niets goed genoeg.



Het meest zinvolle is te onderzoeken waarom je niet thuis wil zijn en dan is 'het is saai' en 'ik wil het niet' niet de juiste uitkomst.



Verdrietig ook voor je kinderen dat jij zo baalt van het thuis zijn met ze.



Leer ze lopen, maar 'speurtochten' naar de supermarkt, vanaf de speeltuin, laat ze in de tuin spelen, dit zijn heerlijke dagen, enz.



Kijk naar wat wel kan en er wel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven