Zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic

22-06-2016 13:03 3003 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
-
Zwanger:

:heart: = bij een kloppend hartje
:duckie: = bij een goede 20 weken echo
Naam # Hartje/
20-wk echo
Uitgerekend Geslacht Afspraken/opmerkingen
moringa (35) 1e :duckie: 27-08-2017 Jongen
Ylva (32) 1e :duckie: 31-08-2017 Meisje
Hannepan86 (30) 1e :duckie: 07-09-2017 Jongen
Baggal (33) 1e :duckie: 11-10-2017 Meisje
anne-1985 (31) 1e :duckie: 13-10-2017 Jongen
zima ( ?) 1e :duckie: 07-11-2017 Jongen
Nemoo (31) 1e :duckie: 02-12-2017 Meisje 12/8 pretecho
Lampje1 (33) 1e :heart: 11-12-2017 Jongen 16w check goed!
piene1987 (29) 2e (L☆) :duckie: 16-12-2017 Meisje 31 Aug controle
freexx (27) 1e :heart: 31-12-2017 ? NIPT is goed
deni308 (27) 1e :heart: 05-01-2018 Meisje NIPT goed, 17 augustus guo
Boulu (29) 1e :heart: 17-02-2018 ?
angel ( 29) 1e :heart: 01-03-2018 1 aug echo
sofie87 (29) 1e :heart: 12-03-2018
lafemme (27) 1e :heart: 15-03-2018
hosta (38) 1e :heart: 24-03-2018 13 Aug echo
who's next?
-
We hopen dat er zich heel snel velen zullen aansluiten!!
-
Bevallen:
*rosings (39, 1e kind) is op 21-07-2017 bevallen van een meisje.*tasje (40, 2e kind) is 13-07-2017 bevallen van een jongen. *Lux (27, 1e kind) is eind april 2017 bevallen van een jongen. *Fingers_crossed (30, 1e kind) is op 13-03-2017 vader geworden van een meisje. *women78, uitgerekend op 22-02-2017 van een jongen. *Luina (35, 1e kind) is op 21-02-2017 bevallen van een jongen. * VeeBee17, uitgerekend op 09-01-2017 van een tweeling (jongen en meisje). *someone86, uitgerekend op 26-12-2016 van een meisje. *itsi_us (34, 2e kind) is op 13-12-2016 bevallen van een meisje. *Duufje (38, 1e kind) is op 12-12-2016 bevallen van een meisje☆. *fightster, uitgerekend op 11-12-2016 van een jongen. *Noortje81 (34, 1e kind) is op 09-12-2016 bevallen van een jongen. *Lilly1980 (35, 1e kind) is op 07-12-2016 bevallen van een meisje. *Blauwoogje1980 (36, 2de kind) is op 22-10-2016 bevallen van een meisje. *zwangerwordenvanaf2014 (33, 1e kind) is op 15-10-2016 bevallen van een jongen.
-
Gebruikersnaam : Zwangernammm. Wachtwoord: ivficsi2016
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 08:24
66.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het voor je Luina!



Ik heb de Medela Swing en ben daar super tevreden over. Mocht je gaan aanschaffen dan kan ik je die aanraden. En bij Bol.com snel leverbaar!

Ik hoop dat eea vandaag/morgen op gang komt
Alle reacties Link kopieren
Ik had tijdens de zwangerschap de kolf overgenomen van een vriendin. Phillips kolf maar toen de voeding niet op gang kwam hebben we hem gebruikt met weinig succes want deze bleek niet de juiste te zijn voor mij op dat moment.. bijna 3 maanden eentje gehuurd bij de uitleen..
Alle reacties Link kopieren
Oja, tasje, das ook nog een goeie optie. Ik heb me er verder nog niet heel erg in verdiept, maar dat komt nog wel (denk ik )



Ik was vanmiddag dus bij de vk, en had 1 cm ontsluiting! Dus ze kon een heel klein beetje strippen. Fijn idee dat er dus niet niks was gebeurd sinds woensdag. Het was niet ongemakkelijk en ik voel er nu niet veel van, maar heb (ook door wat zij zei) wel goede hoop dat ie er deze week op eigen initiatief uit zal komen en dan hoeven ze vrijdag hopelijk dus niet in te leiden. Zo nodig zal ze het zondag nog eens proberen. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Luina! Fijn dat er een beetje beweging in zit.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Spannend Luina!! Ik denk aan je :-)
Spannend Luina!! Ik denk aan je :-)
Alle reacties Link kopieren
Luina: 1 cm is het begin... op naar iets moois



Ben net pas vetrokken van kantoor ga volgende week wel iets rustig aan doen want zo moe...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Super!! Ben benieuwd meid
Alle reacties Link kopieren
Veel geschreven weer!!



@baggal, wij hebben nog 7 cryo's! Verwacht dat een 2de er nog wel inzit met 1 van hen! Best een gek idee dat als het lukt m'n beide kinderen op dezelfde dag verwekt zijn.



@luina, al een beetje ontsluiting! Ben benieuwd of het strippen nog iets voor je heeft gedaan! En wat betreft een kolf, ik zou eerst even afwachten of het goed op gang komt en of je het een langere tijd wil geven. In het begin heb je nog helemaal geen kolf nodig. Tenzij het het niet goed op gang komt maar dan kan je er beter 1 huren via de thuiszorg want die hebben er 1 met een motor die krachtiger is. En als het allemaal goed loopt en je wil het langer blijven geven, ik ben heel erg tevreden over de horigen chicture. Deze is wat onbekender maar wel opkomend. Hij is vergelijkbaar met de medela freestyle alleen een stuk goedkoper! En hij is genomineerd voor een babyaward.
Luina: nu gaat er langzaamaan vast iets gebeuren Fijn dat je t strippen wel te doen vond! Succes deze dagen!!



Lux: snap hoe jij hélemaal klaar bent met zwanger zijn, man, ik had nog niet de helft v jouw kwalen en ik was het al..

het is echt zwaar voor je lichaam, dat had ik v tevoren ook niet zo verwacht. Zo ruk als je je niet meer zelf kan bewegen (dat in bed draaien kon ik ook niet, zo stijf en pijnlijk idd)

Wat zal jij blij zijn als ie er straks (gezond en wel) lekker UIT is



Lilly: dat klinkt echt fijn als je zo bewust kon genieten. Ik ben meer team Lux geloof ik.. erg blij dat die buik weg was en m'n lijf weer ging functioneren. Weer kon liggen in bed, en zonder hulp opstaan, heerlijk! Kindje in de wieg naast me bevalt een stuk beter

Heb je nog lang verlof? Ik nog een maandje. M'n moeder gaat 1 tot 1,5 dag oppassen, de rest lossen we zelf op. Ik zie wel op tegen de diensten. Spannend allemaal, moet nog even zin maken!



Ja ik zou ook eerst een kolf huren! De medela symphony vond ik heel fijn, daarmee kwam t goed op gang. Maar waarsch geldt dat voor al die dure huurpompen wel.

Nu heb ik de Freestyle, vooral omdat ik alle medela spulletjes al had & er eentje met accu wou. Werkte in t begin niet super in vgl met dat grote apparaat maar na even wennen gaat t als een trein.



@Luina & Iedereen die nog bv gaat starten: Stel je erop in dat bv geven niet makkelijk zoukunnen zijn de eerste paar weken, dan kan het alleen nog maar meevallen Natuurlijk zijn er ook veel mensen bij wie het meteen prima gaat maar ik was er zeker niet zo een, en aardig wat mensen om mij heen hetzelfde.. Inmiddels vind ik het ideaal!



Baggal: zo blij dat het nog steeds gewoon voorspoedig gaat bij jou!!



Hier gaat t steeds beter, de medicatie tegen reflux werkt erg goed en we hanteren daarnaast ook meer ritme en rust... hij moet vaker slapen dan je denkt en elke dag op hetzelfde tijdstip opstaan is ook een aanrader. Hier al de hele week geen gekrijs meer gehad 's avonds, wat een rust & fijn voor ons mannetje die steeds meer lacht, brabbelt en speelt
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Noortje - dat hij zich opeens een stuk beter voelt. En geen gekrijs lijkt mij voor jou ook lekker Zou mij echt door merg en been gaan.



FingersCrossed: bij jullie gaat het opeens ook snel he?! Hoe voelt je vrouw zich? Gek idee dat ik onder andere omstandigheden midden maart uitgerekend zou zijn geweest. Maar ik hoop dat deze zwangerschap wel een doorgaande is en leidt tot een prachtige Oktober baby (of babies).



Luina: ik bemerk dat ik me gister afvroeg of het feest al begonnen was! En..?



Tasje: ben zo benieuwd naar jouw echo op dinsdag - en vooral het geslacht. Ook hier ben ik benieuwd wat er in mij zit: een of twee en wat het geslacht is. Mijn man denkt dat het er een is en een meisje, ha-ha. Ik heb geen flauw idee.



Hannepan: hoe is alles bij jou? Hoe voel je je?



Anne: wil je meeschrijven met het Oktober topic? Vond het eng om me aan te melden, maar is wel leuk.



Hier merk ik dat de kwaaltjes toenemen en dat vind ik helemaal prima. Ben bij vlagen misselijk - vooral bij het opstaan en hartstikke moe. Natuurlijk hoop ik niet dat ik zo misselijk word als Rosings maar voor nu vind ik die bevestiging erg fijn. Misselijkheid is vaak een teken van een oplopend HCG. Ik heb dus nu een pakje droge crackers naast mijn bed liggen - was een goed idee Lilly.

Natuurlijk vind ik de echo woensdag hartstikke eng, maar probeer goede hoop te hebben. Zo ver ben ik nog nooit gekomen. Woensdag zou ik precies 7 weken moeten zijn. Ik zou erg blij zijn als de eerste 13 weken voorbij zijn...



Moringa: zit jij nog @ Thailand? Mijn man wil ook nog een Reid boeken rond mijn verjaardag. Heb gezegd dat ik niet wilde boeken voor dat we de uitslag van de echo hebben.



Ylva, Rosings, Anne & Tasje: keep an eye on the letterbox!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Baggal lijkt me nog veel te eng om mee te schrijven in dat topic, ik lees wel mee daar trouwens.

Maar de meeste hebben daar allemaal kwaaltjes en dingen en ik word daar een beetje onzeker van heb namelijk nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
@Baggal lijkt me nog veel te eng om mee te schrijven in dat topic, ik lees wel mee daar trouwens.

Maar de meeste hebben daar allemaal kwaaltjes en dingen en ik word daar een beetje onzeker van heb namelijk nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Anne: die kwaaltjes zeggen dus niet alles he?! Hoewel ik er blij mee was gister echt misselijk te zijn, voel ik me vandaag kiplekker. En de dame die beweerde een waslijst aan kwaaltjes te hebben had een vroege miskraam. Ik vond het, toegegeven, ook heel eng om daar te gaan schrijven. Ik heb ook in het Juni topic geschreven en toen ging het mis bij Flipje, Freexx en bij mij. De uitkomst van je zwangerschap wordt niet bepaalt door of je daar wel of niet schrijft, maar ik begrijp je gevoel. Vraag me niet waarom maar bij jou heb ik er een goed gevoel over!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal: is er in the UK ook zoiets als Moeders voor Moeders?
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Even snel een berichtje van mijn kant:

Nog geen feest hier, net nog een keer een strippoging, maar het was nog niks opgeschoten sinds vrijdag, dus er was niet veel mogelijk. Ook had ik het idee dat deze vk iets minder 'grondig' te werk ging dan de vk vrijdag, die volgens mij de boel ook een beetje heeft opgerekt. Ach ja, blijft mensenwerk..

Als er verder niks gebeurt doet ze dinsdag nog een poging, woensdag consult in het ziekenhuis, over hoe en wat met inleiden as. vrijdag.

Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig!

Fijn weekend nog even!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 19 februari 2017 @ 14:18:

Baggal: is er in the UK ook zoiets als Moeders voor Moeders?



Nee, helaas anders had ik er zeker aan mee gedaan. Ik heb echter besloten om, als dit allemaal goed blijft gaan, ei-cel donor te worden en daarmee anderen te helpen. Dat komt wel neer op opnieuw spuiten, echo's en een punctie, maar wat kan er mooier zijn om andere vrouwen te helpen die geen eigen eicellen hebben. Bovendien geldt dat ik zelf eventueel ook afhankelijk ben/zou zijn geweest van een donor.



Lieve Luina: wat hou je het spannend! Ik hoop echt dat het allemaal niet nodig is en je bevalling snel komt! ben zo benieuwd hoe je het gaat vinden. Het lijkt mij heftig, maar ook zo mooi! X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Na het actieve programma liggen we nu nog een weekje aan het strand. Gevolg: lig de helft van de tijd ergens te slapen. (Andere helft: iets eten/drinken)

@ baggal, ik ben er dus nog. Leuk om nog een reisje met man te doen. We hadden het ticket al geboekt vlak voor de terugplaatsing. Snap dat jij op de echo wil wachten, is nog maar een paar dagen. Zou in het tweede trimester gaan als je kan kiezen- in theorie zo min mogelijk kwaaltjes.



@ Luina, nog steeds spannend! Hopelijk komt ie voor vrijdag vanzelf!



@ Anne, het is ook spannend! Ik vind het nog steeds spannend (nu 13 weken). Je vergeet het bijna als je zo bezig bent met zwanger worden dat er daarna nog een hele lange wachtperiode komt. Wanneer heb je weer een echo?



@ lux, hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Luina schreef op 19 februari 2017 @ 16:13:

Lieve allemaal,



Even snel een berichtje van mijn kant:

Nog geen feest hier, net nog een keer een strippoging, maar het was nog niks opgeschoten sinds vrijdag, dus er was niet veel mogelijk. Ook had ik het idee dat deze vk iets minder 'grondig' te werk ging dan de vk vrijdag, die volgens mij de boel ook een beetje heeft opgerekt. Ach ja, blijft mensenwerk..

Als er verder niks gebeurt doet ze dinsdag nog een poging, woensdag consult in het ziekenhuis, over hoe en wat met inleiden as. vrijdag.

Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig!

Fijn weekend nog even!



Kom op Luina baby

Liefs
Succes morgen luina! Hopelijk zit er alweer wat meer schot in de zaak!



Zelf vind ik mn buik nog vooral dikkig, maar vriendinnen zeggen de zwangerschap te zien



Vandaag voelde ik een plopje, vorige week ook maar toen twijfelde ik. Nu weet ik het zeker wat een leuk gevoel!



Vandaag even bij de mondhygieniste geweest, even goed schoon laten maken. Met al dat spugen van de afgelopen tijd (en nog steeds) ging het tandenpoetsen niet zo goed. Lekker fris weer!



Nu heb ik af en toe energiemomentjes, ik kan niet wachten tot ik weer een hele dag energie heb. Morgen weer controle, hopelijk met een echo
Alle reacties Link kopieren
Fijn he Rosings..

Mooi gebaar Baggal.

succes luina

Ik heb gezonde spanning. Zo benieuwd wat we krijgen????????.. we hebben afgesproken eerst alles bekijken en op het laatste het geslacht.. belangrijkste is dat de kleine gezond is..

Baggal nog 2 nachtjes.. wij mogen om 11:00u
Alle reacties Link kopieren
Ow wat spannend Tasje! Ik hoop op een geweldige 20 weken echo. Wat gaat het toch hard! Ben benieuwd wat je krijgt!



Lux: hoezzie bij jou? Trek je het nog een beetje?



Rosings: die buik - daar kan ik me nu al op verheugen! Wat gaaf! Hoop dat je morgen weer even naar de baby mag koekekoeren!



Luina: Ik blijf af en toe spieken hier naar de laatste ontwikkelingen met baby Luina



Hier neemt de misselijkheid toe! Ik doe vooral veel aan kokhalzen- zonder dat er daadwerkelijk iets uit mijn mond komt. Ben heel benieuwd naar de echo woensdag - hoop zo op een
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Luina & Tasje: Ik ben zo benieuwd naar jullie updates!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@rosings: fijn dat de omgeving zoveel hulp aanbiedt, maar hopelijk heb jij gewoon een fijnere zwangerschap! Hoe is het nu met de misselijkheid? Wat leuk dat je plopjes voelt. Bijzonder moment hè? Hoe ver ben je nu? Ik vond dat echt bijzonder, en nog steeds trouwens, leven voelen in je buik.



@Lilly: grappig dat je die tijd zo mist. Ik ervaar het zo anders, zwanger zijn. Eenzaam juist ofzo. Ik ben de enige die hem al kent, niemand snapt nog van wie ik nou zoveel hou zeg maar. Anderen begrijpen het niet echt. Als ik zeg 'hij is moe' kijken ze me raar aan, van 'dat kun je toch niet weten'. Dat soort dingen. Grappig hoe dat per persoon verschilt. Mssn ligt het ook aan het feit dat ik 'm al heel lang voel en hij heel erg met de buitenwereld bezig is vanaf het moment dat hij sterk genoeg is om zich kenbaar te maken aan de buitenwereld. Hij kruipt nu zo ongeveer uit mijn buik als mijn man of ik onze handen erop leggen, dan krult 'ie zich er helemaal in op, je ziet echt een bal dan aan die kant van mijn buik alsof hij maar blijft proberen dichterbij te komen. Wel heel schattig maar ook een beetje pijnlijk

Maar fijn dat je je zo alweer kunt verheugen op de volgende zwangerschap en goede herinneringen hebt aan de zwangerschap van je dochter!



@fingers_crossed: fijn dat het goed gaat! Jullie hebben 'het' gehaald, de volle 37 weken hoop dat de geboorte voorspoedig zal zijn! @Luina: ik ben wel onlangs getest op GBS, mijn huisarts vindt het namelijk maar raar dat dat niet overal standaard gebeurt en test haar zwangeren altijd.



@Luina: hoe is het nu?! Vordert het al meer? Wordt nu wel heel spannend zo! Haha klopt, als medicus ben je altijd meer op de hoogte van de risico's. Ik ben ook zo iemand die haar eigen uitslagen wil inzien omdat ik niet zomaar vertrouw op dat mijn vk/arts zegt dat het 'normaal' is het is een vloek en zegen tegelijk, want heel veel kan ik ook zelf diagnosticeren, uitvragen en ik denk echt dat ik meer 'waar voor mijn geld' krijg bij een arts, omdat ik eigenlijk vooral zijn handtekening wil voor een recept of behandeling waarvan ik zelf al heb besloten dat ik het nodig heb verloskundigen vinden dat overigens veel vervelender dan artsen in mijn ervaring. Mijn arts zegt zelfs: wat denk je zelf dat het is? En wat zou je jezelf dan adviseren? Haha

Heb haar net gevraagd het kinkhoestvaccin voor me te bestellen, zodat ik nog tijdens de zwangerschap ingeënt kan worden, want daar had ik me in verdiept, zij wist dat nog niet eens haha. Ze vond het een super goed idee (zeker aangezien ik nu op de kinderafdeling van het zkh zit, dus kinkhoest kom ik nog wel eens tegen, beroepsmatig). Morgen ben ik 29 weken trouwens.



@Noortje: wat 'fijn' dat het voor jou herkenbaar is! Ken bijna niemand die zwanger zijn naarmate ze verder uit het eerste trimester kwam alleen maar erger vond ipv beter fijn dat het beter gaat En dat de medicijnen lijken te werken. Fijn dat je mannetje er vrolijker van is



@Bag: ik was weer ff ingestort paar daagjes, zoveel pijn, dan heb ik niet de energie om terug te lezen en op iedereen te reageren. Doe je wel een beetje rustig aan met werk? Wat bijzonder dat je eiceldonor wil worden. Ik wou dat eerst ook maar reageerde zo slecht op die hormonen (tsja het is een terugkerend probleem ) dat ik dat niet meer wil. En vond de punctie ook echt hels. Misschien heb ik gewoon een hele lage pijngrens ofzo

Trek je de spanning nog een beetje? Het is bijna zover! hoe laat is je echo eigenlijk? (En hoe laat is dat NLse tijd? )



@moeders/mensen die verder zwanger zijn dan ik: mijn zoontje heeft de laatste tijd de hik. Wel 3-4x per dag voel ik die ritmische schokjes denk ik. Is dat normaal? Ik heb het uiteraard gegoogled en geloof niet dat het schadelijk is, maar hadden jullie dat ook? Ik voel dat echt pas heel kort, sinds een week misschien ofzo? Er staat op internet dat het de ademhalingsoefening is maar ook dat het komt als je teveel suiker eet (oké daar ben ik een beetje sceptisch over maar da's ook omdat de zoete cravings hier toch nog zijn aangebroken uiteindelijk, dus beetje eigenbelang ).. ben wel benieuwd! Anders vraag ik het de vk maandag wel. Wil 't arme kind niet in een suikercoma brengen



@Moringa: klinkt heerlijk! Geniet er nog even van meid! Wanneer vlieg je terug?



@tasje: en en en??
Misselijk, moe en flauw zijn is er nog steeds... zit nu in de wachtkamer van de gyn, baby kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven