steden Engeland/Schotland/Ierland

21-02-2017 10:21 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben al heel veel steden gezien in GB en Ierland:

London (al ontelbaar vaak, maar gaat nooit vervelen), Manchester, Liverpool, Birmingham, Dublin, Glasgow Edinburgh, Newcastle (ik vergeet vast nog wel wat)

Maar we willen eens wat anders.....en kunnen even niet bedenken wat.....



Het zal waarschijnlijk november of december worden (dus een leuke kerstsfeer is mooi meegenomen) We willen gaan shoppen en natuurlijk ook wel wat bekijken. Er moet in ieder geval genoeg te doen zijn voor een dag of 3. Het is geen probleem om evt. een auto te huren als de plaats niet goed bereikbaar is met openbaar vervoer of verder van een luchthaven af is.



Hebben jullie suggesties?
Bath, York.
Chester!
Belfast.

Ik vond het een indrukwekkende stad.
Bath, Bristol en Cardiff zijn dicht bij elkaar in de buurt. Prima vliegverbinding met Nederland ook.
Alle reacties Link kopieren
Bath, Oxford en Cambridge.
Brighton
Alle reacties Link kopieren
Belfast
Alle reacties Link kopieren
quote:obim schreef op 21 februari 2017 @ 10:23:

Chester!Ziet er leuk uit! Ik ga me erin verdiepen
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 21 februari 2017 @ 10:27:

Belfast.

Ik vond het een indrukwekkende stad.Heb ik ook aan gedacht.. Ik zal er naar kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 21 februari 2017 @ 10:28:

Bath, Bristol en Cardiff zijn dicht bij elkaar in de buurt. Prima vliegverbinding met Nederland ook.Cardiff en Bristol zijn we geweest (vonden we overigens weinig aan ) ik heb het idee dat je in Bath met een dagje wel bent uitgekeken, maar ik kan het natuurlijk mis hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:obim schreef op 21 februari 2017 @ 10:23:

Chester!Chester is heel leuk maar na een dag ben je wel klaar. Maar misschien wil je het wel combineren met Liverpool of Manchester.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Lincoln is een verborgen parel. Ben er zelf nog nooit geweest, een vriend van me heeft er stage gelopen, en was dolenthousiast.
Dagje Windsor (Eton, Thames, kasteel, stoomtrein en eventueel Legoland) is ook tof.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Bath ook heel mooi, verder ben ik alleen in steden geweest waar jij zelf al bent geweest. En dorpen en natuur. Bijvoorbeeld Stratford-upon-Avon waar Shakespeare vandaan komt is wel geinig, wel heel toeristisch. Warwick Castle vond ik ook leuk.



Een vraag terug aan jou, Itismee... zelf hou ik wel van ruige industriesteden die ook een beetje hip aan het worden zijn, zoals bijvoorbeeld Rotterdam een jaar of 10 tot 5 geleden nog was. Ik heb wel eens gehoord dat Newcastle dan leuk is. Sowieso vind ik noordelijk Engeland wel leuk, al is het maar vanwege Downton Abbey, Happy Valley en andere series

Heb jij verder nog tips? Glasgow? Sheffield? Leeds? Hoe zijn die steden?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:MollyHooper schreef op 21 februari 2017 @ 10:48:

Dagje Windsor (Eton, Thames, kasteel, stoomtrein en eventueel Legoland) is ook tof.Windsor ook al gezien. Erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Edinburgh!!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 21 februari 2017 @ 10:50:

Ik vond Bath ook heel mooi, verder ben ik alleen in steden geweest waar jij zelf al bent geweest. En dorpen en natuur. Bijvoorbeeld Stratford-upon-Avon waar Shakespeare vandaan komt is wel geinig, wel heel toeristisch. Warwick Castle vond ik ook leuk.



Een vraag terug aan jou, Itismee... zelf hou ik wel van ruige industriesteden die ook een beetje hip aan het worden zijn, zoals bijvoorbeeld Rotterdam een jaar of 10 tot 5 geleden nog was. Ik heb wel eens gehoord dat Newcastle dan leuk is. Sowieso vind ik noordelijk Engeland wel leuk, al is het maar vanwege Downton Abbey, Happy Valley en andere series

Heb jij verder nog tips? Glasgow? Sheffield? Leeds? Hoe zijn die steden?



Newcastle vonden wij niet zo. Waren er 1 dagje (zo'n kerst mini cruise) gingen toen alleen om te winkelen. Je leest zo vaak over de kerstsfeer in Newcastle, maar dat viel ons dus erg tegen. Rest van de stad niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.



Glasgow vond ik erg leuk. Leuke sfeer, mooie gebouwen en ook leuk winkelen

Sheffield ben ik niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mittens schreef op 21 februari 2017 @ 10:52:

Edinburgh!!zijn we al geweest
In Ierland:

(Omgeving rondom) Wicklow, of (omgeving rondom) Killarney vond ik ook mooi.
Winchester is ook mooi, al ben je daar denk ik ook zo uitgekeken. Wel lekker dichtbij Southampton airport.



Ben je ook een beetje op de natuur? Ik vind Dorchester een prettig stadje en in de omgeving heb je mooi landschap, cottages en cream tea. Goed paar kaplaarzen meenemen anders? Maar niet erg geschikt voor de winter.



Canterbury ben je vast ook al geweest?
Alle reacties Link kopieren
Canterbury, York, Brighton en Cardiff ben ik geweest.

Brighton is leuk een keer gezien te hebben. York en Canterbury vooral veel geschiedenis (ben ik in geïnteresseerd) en mooie plaatsen.

York is leuk om met de boot heen te gaan.



En ook ontelbaar vaak naar London geweest.





Komende zomer gaan we rondreizen. Vanuit Bournemouth.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Derry heel indrukwekkend. Daar heb je niet alleen historie te bekijken, maar wordt helaas nog steeds historie geschreven. En dat het hierboven niet is genoemd geeft al aan dat je een van de weinige toeristen daar zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 21 februari 2017 @ 14:38:

Winchester is ook mooi, al ben je daar denk ik ook zo uitgekeken. Wel lekker dichtbij Southampton airport.



Ben je ook een beetje op de natuur? Ik vind Dorchester een prettig stadje en in de omgeving heb je mooi landschap, cottages en cream tea. Goed paar kaplaarzen meenemen anders? Maar niet erg geschikt voor de winter.



Canterbury ben je vast ook al geweest?Canterbury ben ik nog niet geweest. Ik hou van natuur, maar 1 van mijn reisgenoten niet zo. Bovendien misschien niet echt handig in de winter....
Alle reacties Link kopieren
We zijn er waarschijnlijk wel uit, Belfast lijkt ons alle 3 erg leuk.

Ik zal me er nog verder in verdiepen, maar gelukkig hebben we nog even de tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven