na 3 miskramen...zwanger

21-02-2017 10:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Nooit een topic aangemaakt maar wil nu toch even een berichtje plaatsen. Zoek naar ervaringsdeskundigen voor een beetje gemoedsrust.



Na ruim een jaar met miskramen hadden we besloten er weer voor te gaan. Ik mag me gelukkig prijzen met mijn 2 dochters maar de wens naar een 3e kindje speelt al een hele tijd. Miskramen waren tot voor bijna anderhalf jaar terug een onbekend fenomeen voor mij. Mijn lijf deed wat het moest doen. Vlot zwanger...geen kwaaltjes en ook verder probleemloze zwangerschappen.

Na 3 keer een miskraam bij de gynaecoloog aangeklopt maar een mevrouw getroffen die standaard denkt en niet echt luistert of meegaat in mijn vragen/ideeën.

Tot 3 keer hetzelfde scenario. Ik test positief (terwijl ik eigenlijk al weet dat ik zwanger ben, hele regelmatige cyclus) vervolgens geen kwaaltjes. Dan gaat het bij mij mis bij 6 week...op de dag af. Tot 3x toe! Dan begint het vloeien en dit duurt een week.

Ik heb afgelopen week weer positief getest en ben als de dood voor komende week. Helemaal omdat er niks veranderd is , er is wel van alles getest en bekeken maar er is niks uitgekomen.

Nu heb ik weer contact gezocht met de gynaecoloog om te vragen of ze me wil prikken op hcg én progesteron. Ik heb me er in verdiept en kom veel vergelijkbare situaties tegen (en het gebruik van utrogestan) en vraag mij af of dit in mijn geval ook niet iets heel essentieels kan zijn. Gynaecoloog wilde dit niet, zag er het nu niet van in , zou namelijk niks zeggen. Maar huisarts wilde voor mijn geruststelling dit wel. Bij 4wk en 4 dg heb ik een hcg van 882 en progesteron van 40. Maar nu? Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring. Maar ik denk altijd er is een reden waarom het vruchtje niet levensvatbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Probeer het een beetje los te laten. De gynaecoloog heeft er voor geleerd denk ik altijd maar. Ik hoop voor je dat deze zwangerschap een gezond lief kindje brengt!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap, begrijpelijk dat je niet onbezorgd bent nu. Ik heb het twee keer gehad en daarna weer een voldragen zwangerschap gehad. Dat is de eerste tijd echt niet zonder zorgen geweest. Volgens mij kunnen ze nu toch niet veel doen om het te voorkomen, maar mocht het weer misgaan dan kun je toch overstappen naar een andere gynaecoloog om te kijken of dat beter voelt?
Niet helemaal eens met bovenstaande reacties. Artsen in Nederland doen namelijk niet zo veel met herhaalde miskramen en hun kennis hoeft ook niet optimaal te zijn, helaas. Maar ik kan me voorstellen dat ze het nu wel als pech afdoen, aangezien je al twee gezonde kinderen hebt. Succes met afwachten TO! Ik hoop dat het inderdaad aanlegfoutjes waren bij je zwangerschappen, en dat er niet iets anders mis is.
Alle reacties Link kopieren
@tulpje25 Ik snap je reactie. Zo stond ik er zelf ook in de eerste keer. Hoe verdrietig ook, kon ik dat zo ook relativeren..,. maar nu de 2e en ook de 3e keer op hetzelfde moment in de zwangerschap het geen stand blijft houden is voor mij de pech-factor er echt wel af.

Nu heeft verdriet in het begin plaats gemaakt voor onzekerheid en eigenlijk ook frustratie.



@zalmsnipper uit zelfbescherming laat ik het nog even voor wat het is....en ben ik vooral bezig om het los te laten en leuke dingen te doen deze week. Het was alleen fijn geweest als de gynaecoloog open staat voor je vragen en beantwoord juist omdat ze er voor geleerd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met deze zwangerschap!

Wat ontzettend rot dat het al 3 keer is foutgegaan. Ik heb een MA gehad die ook rond de 6 weken gestopt is en ik kan me haast niet voorstellen hoe het moet voelen als dit nog 2 keer was gebeurd.. sterkte!

Probeer er toch van te gaan genieten. Het kan natuurlijk nog steeds "gewoon" pech zijn geweest de afgelopen keren.

Ik hoop dat het nu goed zal gaan!
jolandje wijzigde dit bericht op 21-02-2017 11:00
Reden: Typefoutje
% gewijzigd
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, gefeliciteerd! Ik hoop ontzettend dat het deze keer goed mag gaan .

Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik zonder enige twijfel een second opinion aanvragen bij een andere gynaecoloog. Dat kan gewoon, daar heb je gewoon recht op, en je kunt je via je huisarts gewoon laten doorverwijzen naar een ander ziekenhuis.

Het is JULLIE kinderwens en JOUW niet-pluis gevoel, dus niet nog langer mee doorlopen en afwachten maar gewoon die stap zetten naar een andere gynaecoloog, mocht deze zwangerschap onverhoopt ook mis gaan. Het zou zonde zijn als het inderdaad ligt aan bepaalde hormoonwaarden en bijv. ultogrestan het verschil kan maken, maar jouw gyn dat niet wil uitzoeken/inzetten.
voorzichtig gefeliciteerd met je zwangerschap.



Het geruststellende is dat je lijf dus gezonde kinderen kan krijgen. Én opnieuw zwanger kan worden.

Je eitjes doen het nog en je baarmoeder kan innestelen. Anders zou je nooit tot de 6e week zijn gekomen. Ik troost me zelf altijd met de gedachte dat als het kindje niet goed ontwikkelt in het begin, dat het lichaam het dan afstoot. Heel verdrietig, maar een gehandicapt kindje is voor het kind ook heel zwaar. Soms maakt de natuur dan verstandige beslissingen.



Ik neem aan dat je de wens voor een gezond kindje hebt? wellicht helpt het jou ook in het relativeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je ook willen aanraden een second opinion aan te vragen bij een andere gynaecoloog of een andere gynaecoloog zoeken. Wat Marie87 en Sunflower81 zeggen. Herhaalde miskramen hoeven niets te betekenen maar kunnen wel een oorzaak hebben en dat hoeft niet moeilijk te achterhalen te zijn. Vertrouw op je gevoel en zoek een arts die je serieus neemt.

Hier kwam er na 3 miskramen een stollingsafwijking uit de bloedtest, maar ik heb nog geen levende kinderen dus dan nemen artsen je misschien wat makkelijker serieus. Maar echt, laat je niet afschepen en luister naar je onderbuikgevoel.

Ow, en al die rationele verklaringer (aanlegfouten, gehandicapte kindjes) maken je verdriet en angst natuurlijk helemaal niet minder. Dat is heel normaal. Kaart dat ook aan bij je arts, daar zou een arts begrip voor moeten hebben vind ik.
Ik snap je gevoel helemaal. Ik wilde na een vroege miskraam en een te korte luteale fase ook heel graag een vorm van progesteron slikken. Kreeg mn huisarts zover om het te laten prikken (om van mijn gezeur af te zijn) en was erg laag. 23. Maar hij zei: dat heeft toch geen invloed. Want je hebt 2 jaar terug een gezond kind gekregen.

Na een hoop google ben ik uit wanhoop maar (zo goed als) suikerloos gaan eten. 2 maanden daarna blijvend zwanger jeej.



Zegt niks over jou, maar dat is iets wat ik toen zelf kon doen, en dat hielp mij wel. De blijvende zwangerschap kan toeval zijn, maar toch..



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu TO?
Alle reacties Link kopieren
Ben de afgelopen weken heel volhardend geweest...En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!

Bij mijn huisarts dus toch geprikt op hcg en progesteron. (882 en 40).

Daarop heb ik contact gezocht met de Vrouwenpoli in Boxmeer en deze gynaecologe wees me erop dat 40 laag is voor een prille zwangerschap.

Heb geprobeerd om dit met mijn eigen gynaecologe te overleggen. Maar zij wou hier niet aan. Alleen een vroege echo plannen.



Terug naar huisarts,met haar de reactie van de vrouwenpoli overlegd.Aangegeven dat ik nu echt niet ging afwachten tot het weer mis zou gaan en dat ik echt utrogestan wou proberen.

En dat ik nog een keer wou prikken op waarde progesteron.

Huisarts contact gezocht met gyneacologe. Zij op haar beurt weer met de Vrouwenpoli. En gyneacologe zou mij sowieso hierover bellen.



Ondertussen geprikt op 5wk+2 ; hcg 4380 en progesteron 30!( Toch een daling van 10 in 5dgn tijd)

Assistente gynaecoloog belde mij ipv gyneacologe zelf..maar ok. Als ik het echt wou lag er een recept utrogestan klaar. Misschien om van mijn gezeur af te zijn ?!



Die dag direct begonnen met 3×2 utrogestan 100. Inmiddels vroege echo gehad,kloppend hartje gezien maar toch ben ik terughoudend. Volgende echo over 2 weekjes.

Vraag me toch echt af hoe 't zou zijn gelopen tot nu toe zonder utrogestan.



Toch nog een lang verhaal...sorry.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je het uitgebreid uitlegt juist. Wat goed dat je je erin vast gebeten hebt. Er lijkt het een en ander duidelijk te worden begrijp ik. Hopelijk is dit de oplossing en kun je heel blij zijn dat je ervoor knokt. Ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Dankje! @saartje007

Ook al is er nog niks zeker, utrogestan biedt geen garantie, voelt het heel goed dat ik voet bij stuk gehouden heb en nu toch iets van regie heb hierin.

Ik kan niet zomaar aan de kant schuiven dat de waarde dus toch daalde! En dat hadden we dus niet geweten als ik niet geprikt had.



Komende weken zijn nog steeds spannend maar de frustratie/stress hiervan is er gelukkig af.
Alle reacties Link kopieren
Super goed van je !!

Hopelijk loopt alles goed deze zwangerschap, succes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven