Dreumes duikt uit mijn armen

21-02-2017 08:09 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Misschien een gek topic (of niet) maar ik zit met een dreumesprobleem. Mijn lieve jongen van 19 maanden leunt heel erg als ik hem vastheb. Hij leunt naar voren en houdt me niet vast, zoals je je voor kunt stellen is dit erg zwaar en ik krijg er soms zelfs slijmbeursontstekingen van. Ik heb hem geprobeerd te leren mij vast te houden maar dat lukt niet. Wat nog erger is, is dat hij een duikvlucht neemt als ik hem vastheb. Dit doet hij als hij ergens enthousiast van wordt en wilt gaan staan of iets van de grond wilt pakken. Eerlijk gezegt voelt dat heel gevaarlijk want het komt soms ook zo onverwachts en ik ben echt bang dat ik hem een keer niet kan houden.



Dus een heel verhaal, ben erg benieuwd of andere moeders en vaders hier ook mee te maken hebben (gehad) en hoe ze dit eventueel op hebben gelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 08:32:

[...]





Inderdaad, ik zou het ook niet erg vinden als hij een beetje mee zou helpen. Dus armpjes om me heen en wat gewicht verdelen. Soms loop ik door de supermarkt met hem letterlijk onder mijn arm.



Die van mij heeft nog nooit armpjes om me heen gedaan en gewicht verdeeld.

Af en toe zet ik haar wel op de schouders, omdat mijn rug dan wat meer ontlast is, maar als dat ook niet gaat, gaat dat ook niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 21 februari 2017 @ 10:09:

[...]





Wel apart dat hij thuis zo plakt en gedragen wil worden, maar buitenshuis steeds wegloopt. Hier is zoon overal nogal vrijgevochten.Ja het is een echt buitenkind. Hij vindt het heerlijk. Ik ook als hij lekker op een veilige manier rond kan rennen. Maar thuis plakt hij niet altijd. Ik denk dat hij gewoon te vaak zijn zin krijgt en het niet gewend is om nee te horen. Dat slijt er op een gegeven moment in en nu besef ik wel dat dat anders kan.
Alle reacties Link kopieren
Of een kind zich geliefd voelt zit niet in of je hem in alles zijn zin geeft. Boosheid en frustratie zijn op zich nuttig, daar leren kinderen ook weer van.



Kinderen gedijen op duidelijkheid, veiligheid en structuur. Daarin is ruimte zat om ook rekening te houden met jezelf en jezelf niet weg te cijferen. Als je dat wel doet, leer je je kind niet dat het ook rekening moet houden met jou. Door dat soort verwennerij hou je ze ook kleiner dan nodig. Het is niet voor niets dat dat ook als mishandeling kan worden beschouwd. Er is een juiste balans waarin een kind klein en afhankelijk mag zijn maar ook de ruimte krijgt om te groeien. Die balans is bij elk kind net even anders. Dat groeien zit niet alleen in de 'leuke' dingen maar ook juist in de moeilijkere dingen. Leren omgaan met frustratie, met niet je zin krijgen, met dat als je dit doet dat die consequentie heeft. Zo bereid je hem voor op wat het leven later voor hem in petto heeft. Dus ga dat niet uit de weg uit angst dat hij gaat huilen en dat het dús heel erg is. Probeer het van iets meer afstand te bekijken, of de ervaring nuttig en leerzaam is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 februari 2017 @ 10:15:

[...]





Die van mij heeft nog nooit armpjes om me heen gedaan en gewicht verdeeld.

Af en toe zet ik haar wel op de schouders, omdat mijn rug dan wat meer ontlast is, maar als dat ook niet gaat, gaat dat ook niet hoor.Ah dus toch. Wat je zegt, wilt hij niet op mijn manier dan heeft hij pech.
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 10:08:

[...]





Ja het lijkt alsof ik een half uur sta te kleppen maar zo bedoel ik het niet haha. Nee hoor als iemand wat vraagt dan geef ik daar netjes antwoord op. Mijn jongen is gewoon vliegensvlug! 1 sec. En hij is foetsie, hij rent zo weg! En straf geven bedoel ik meer op een duidelijke toon zeggen dat iets niet mag. Ja ik probeer hem vaak af te leiden als dat moet maar daar trapt hij niet zo snel in.Zijn dit situaties waarin je eigenlijk een kinderwagen bij je zou kunnen hebben? Echt, neem die wagen mee. Het ontlast je (mij tenminste) zó.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 08:38:

Ik snap dat velen zeggen dat ik hem simpelweg niet moet dragen. Ik laat hem dan ook zoveel mogelijk lopen, neem een buggy mee, ga op de fiets etc. Om hem zo min mogelijk te dragen. Soms is het echter onvermijdelijk, laten we eerlijk wezen. Als jij zegt dat je je kind nooit draagt dan geloof ik dat niet helemaal. Ik probeer mijn leven wat betreft ongemakken en probleempjes altijd aangenamer te maken.



Graag vraag ik dan advies aan andere moeders die misschien iets soortgelijks hebben en het probleem herkennen. Belangrijker nog: moeders die tips en tricks hebben. Niet omdat ik er maar zo over pieker maar vooral omdat ik benieuwd ben of en hoe het ook anders kan.



Als jij je kind draagt als je de fles maakt dan draag je je kind niet zo min mogelijk.

Ik vind het de normaalste zaak van de wereld om kind in de stoel te zetten als ik ontbijt maak. En kind ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksehazel schreef op 21 februari 2017 @ 10:16:

Of een kind zich geliefd voelt zit niet in of je hem in alles zijn zin geeft. Boosheid en frustratie zijn op zich nuttig, daar leren kinderen ook weer van.



Kinderen gedijen op duidelijkheid, veiligheid en structuur. Daarin is ruimte zat om ook rekening te houden met jezelf en jezelf niet weg te cijferen. Als je dat wel doet, leer je je kind niet dat het ook rekening moet houden met jou. Door dat soort verwennerij hou je ze ook kleiner dan nodig. Het is niet voor niets dat dat ook als mishandeling kan worden beschouwd. Er is een juiste balans waarin een kind klein en afhankelijk mag zijn maar ook de ruimte krijgt om te groeien. Die balans is bij elk kind net even anders. Dat groeien zit niet alleen in de 'leuke' dingen maar ook juist in de moeilijkere dingen. Leren omgaan met frustratie, met niet je zin krijgen, met dat als je dit doet dat die consequentie heeft. Zo bereid je hem voor op wat het leven later voor hem in petto heeft. Dus ga dat niet uit de weg uit angst dat hij gaat huilen en dat het dús heel erg is. Probeer het van iets meer afstand te bekijken, of de ervaring nuttig en leerzaam is.Mooi en leerzaam stukje, ben het alleen niet met mishandeling eens maar dat ter zijde. Ikzelf laat hem wel eens lekker zeuren en huilen en vallen en zelf opstaan enz. Gefrustreerd is hij regelmatig maar is daar ook snel weer overheen. Wat betreft het dragen en tillen moet hij inderdaad zelfstandiger worden en daar ga ik hem natuurlijk bij helpen. Als ik het zo voor me zie bedenk ik me dat er dan ook een wereld voor hem open kan gaan en hem meer zelfvertrouwen kan geven en minder op papa of mama hoeft te leunen. Alle mama's hier die zeggen dat ik hem minder moet dragen en hij zelfstandiger moet worden hebben helemaal gelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 21 februari 2017 @ 10:17:

[...]





Zijn dit situaties waarin je eigenlijk een kinderwagen bij je zou kunnen hebben? Echt, neem die wagen mee. Het ontlast je (mij tenminste) zó.



Heb eigenlijk ook altijd wel de wagen mee. Maar soms ben ik op de fiets en gaan we even snel ergens naar binnen of wat halen.

Het is ook geen ongeloooooflijk groot probleem, meer een lichamelijk en mentaal ongemak die ik graag wil verminderen of zelfs wil stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 februari 2017 @ 10:17:

[...]





Als jij je kind draagt als je de fles maakt dan draag je je kind niet zo min mogelijk.

Ik vind het de normaalste zaak van de wereld om kind in de stoel te zetten als ik ontbijt maak. En kind ook.Ja het is er zo in gesleten vanaf de babytijd. Dat is fout geweest. Hij is er zo aan gewend dat wanneer ik het anders doe hij van de rel is. Maar dat geeft niet want we gaan het voortaan altijd anders doen en niet opgeven, dan went hij daar weer aan. Toch? Hihi
Alle reacties Link kopieren
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 10:22:

[...]





Mooi en leerzaam stukje, ben het alleen niet met mishandeling eens maar dat ter zijde. Ikzelf laat hem wel eens lekker zeuren en huilen en vallen en zelf opstaan enz. Gefrustreerd is hij regelmatig maar is daar ook snel weer overheen. Wat betreft het dragen en tillen moet hij inderdaad zelfstandiger worden en daar ga ik hem natuurlijk bij helpen. Als ik het zo voor me zie bedenk ik me dat er dan ook een wereld voor hem open kan gaan en hem meer zelfvertrouwen kan geven en minder op papa of mama hoeft te leunen. Alle mama's hier die zeggen dat ik hem minder moet dragen en hij zelfstandiger moet worden hebben helemaal gelijk.Ik bedoel niet dat jij je kind mishandelt . Maar er zijn twee vormen van een kind klein krijgen en/of houden, verwaarlozing en mishandeling, en teveel verwennen en klein houden. In beide gevallen kunnen kinderen eenzelfde soort gedrag gaan vertonen (onzeker, (faal)angstig, narcistisch, afhankelijk, emotioneel onvolgroeid enz). In die zin kan verwennerij echt schadelijk zijn. Voor mij was dat verhelderend, ik kom zelf ook uit een slechte situatie als kind. Overcompenseren kan onbedoeld nare consequenties hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksehazel schreef op 21 februari 2017 @ 10:27:

[...]





Ik bedoel niet dat jij je kind mishandelt . Maar er zijn twee vormen van een kind klein krijgen en/of houden, verwaarlozing en mishandeling, en teveel verwennen en klein houden. In beide gevallen kunnen kinderen eenzelfde soort gedrag gaan vertonen (onzeker, (faal)angstig, narcistisch, afhankelijk, emotioneel onvolgroeid enz). In die zin kan verwennerij echt schadelijk zijn. Voor mij was dat verhelderend, ik kom zelf ook uit een slechte situatie als kind. Overcompenseren kan onbedoeld nare consequenties hebben.Ja ik snap hem. Dat wil ik natuurlijk eeeecht niet voor hem. Soms heb je dingen gewoon niet zo snel door omdat je zo "geprogrammeerd" bent. Ik begin het wel steeds meer te zien. In heel veel dingen ben ik wel hard voor hem hoor maar als hij gaat huilen begin ik daar wat meer moeite mee te krijgen. Natuurlijk speelt onzekerheid als ouder ook mee. Maar ik besef heel goed dat hem klein houden niet de bedoeling is ookal bedoel je het nog zo goed. Wij gaan hier aan werken. Bedankt voor je uitleg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 10:27:

[...]





Ja het is er zo in gesleten vanaf de babytijd. Dat is fout geweest. Hij is er zo aan gewend dat wanneer ik het anders doe hij van de rel is. Maar dat geeft niet want we gaan het voortaan altijd anders doen en niet opgeven, dan went hij daar weer aan. Toch? Hihi



Ja. Ik merk ook dat ik wat laat was met mijn reactie, maar eens gaat het gewoon normaal worden.

Mijn kind vind het trouwens wel heel leuk om samen ontbijt te maken. Ze is iets ouder, 2.5, maar smeert haar eigen boterham nu ongeveer een half jaar, sinds ze een maand of 6 was drukt ze op de knop van het koffiezetapparaat, helpt ze de melk opschuimen, dat soort dingen. Die kunnen ook helpen om wel in de buurt te blijven, net zoals gedragen worden, iets doen, want alleen maar in de stoel zitten is saai en zelf doen is hartstikke leuk en leerzaam.



Het is kortom een goede afleidingsmanoeuvre die je in kan zetten.
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 10:27:

[...]





Ja het is er zo in gesleten vanaf de babytijd. Dat is fout geweest. Hij is er zo aan gewend dat wanneer ik het anders doe hij van de rel is. Maar dat geeft niet want we gaan het voortaan altijd anders doen en niet opgeven, dan went hij daar weer aan. Toch? HihiHé zeg, het is niet fout. Het is prima om een baby/kleine dreumes lekker in slaapzak uit bed te tillen en te knuffelen, alleen wordt hij groter en dan veranderen dingen. Maar niet fout hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 februari 2017 @ 10:37:

[...]





Ja. Ik merk ook dat ik wat laat was met mijn reactie, maar eens gaat het gewoon normaal worden.

Mijn kind vind het trouwens wel heel leuk om samen ontbijt te maken. Ze is iets ouder, 2.5, maar smeert haar eigen boterham nu ongeveer een half jaar, sinds ze een maand of 6 was drukt ze op de knop van het koffiezetapparaat, helpt ze de melk opschuimen, dat soort dingen. Die kunnen ook helpen om wel in de buurt te blijven, net zoals gedragen worden, iets doen, want alleen maar in de stoel zitten is saai en zelf doen is hartstikke leuk en leerzaam.



Het is kortom een goede afleidingsmanoeuvre die je in kan zetten.Ja helpen dat doet hij inderdaad ook graag maar dan gaan we weer hihi dan moet ik hem dus vasthouden en duikt hij naar alles wat interessant is. Eventueel een trapje of opstapje zou een idee zijn zodat hij er zelf bij kan. Even brainstormen hoe we hem praktisch en gemakkelijk erbij kunnen betrekken. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 21 februari 2017 @ 10:38:

[...]





Hé zeg, het is niet fout. Het is prima om een baby/kleine dreumes lekker in slaapzak uit bed te tillen en te knuffelen, alleen wordt hij groter en dan veranderen dingen. Maar niet fout hoor.Dank je wel! Fijn om te horen. Al had ik eerder moeten zien en stimuleren dat hij dingen zelf kan. Dat had beter gekund maar inderdaad, niet fout.
Je bent van plan het nu heel anders te doen en je kind is 19 mnd. Dan zou ik wel willen mee geven dat je niet vreemd moet opkijken als er ineens heel veel meer driftbuien ontstaan. Want waar jij hem nog heel klein ziet, hikt hij al tegen de peuterpuberteit aan. Mijn oudste begon daar rond die leeftijd echt al aan.

Dus het wordt best moeilijk, maar ga onderscheiden wat voor verzet hij toont: is het omdat hij niet snapt waarom het anders gaat dan normaal? Of is het omdat hij zijn eigen ik aan het ontdekken is en dat uit in driftbuien?
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 21 februari 2017 @ 10:50:

Je bent van plan het nu heel anders te doen en je kind is 19 mnd. Dan zou ik wel willen mee geven dat je niet vreemd moet opkijken als er ineens heel veel meer driftbuien ontstaan. Want waar jij hem nog heel klein ziet, hikt hij al tegen de peuterpuberteit aan. Mijn oudste begon daar rond die leeftijd echt al aan.

Dus het wordt best moeilijk, maar ga onderscheiden wat voor verzet hij toont: is het omdat hij niet snapt waarom het anders gaat dan normaal? Of is het omdat hij zijn eigen ik aan het ontdekken is en dat uit in driftbuien?



Ik ga hem gewoon meer betrekken bij dingen om het leuker voor hem te maken. Ik ga hem niet meer dragen wanneer hij maar een kik geeft. Ik denk zelf dat hij daar best snel aan kan wennen. En driftbuien heeft hij al, die kan ik heel goed onderscheiden, ik moet soms stiekem zelfs lachen. Ik wil het ook wel geleidelijker doen, niet zo plotseling want dan zal hij het inderdaad niet snappen en zal hij zich misschien heel afgewezen voelen.



Belangrijker nog moet ik wat dat betreft met partner meer op 1 lijn zitten. Hij is de grote drager (werkt veel en voelt zich schuldig als hij niet de leuke papa is) ik zeg het hem vaak om het niet te doen maar als ze samen de deur uit gaan en ik hoor dat hij hem bijna 2 km heeft gedragen dan zucht ik toch even diep.



Ik snap wat je zegt. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 21 februari 2017 @ 09:21:

[...]



Ik snap G-root heel erg goed. Het hele topic door wil jij niet lezen dat je hem gewoon minder moet tillen. Je houdt maar vast dat het onvermijdelijk is, maar je noemt een hoop voorbeelden waarbij tillen echt niet noodzakelijk is. En jij voelt je in de verdediging gedrukt, terwijl je niet wordt aangevallen. Mensen proberen je alleen maar te wijzen op alternatieven. Jij wees die alternatieven de eerste 2 pagina's continu af. Het kwam vooral over alsof jij je kind zelf vooral graag wil dragen. Als je kind zo hangt en duikt, dan lijkt het erop dat hij helemaal niet zoveel de behoefte heeft om gedragen te worden, dat de behoefte van het dragen vooral bij jou vandaan komt.

Je schrijft hier dat jij het beste wilt voor je kind, en jij hebt in je hoofd zitten dat dragen het beste is. Dat is niet zo. Het is zeker niet het beste voor jou, en ook voor je kind zijn er hele goeie alternatieven.

Het is geen kwestie van harder moeten worden, het is een kwestie van je kind meer loslaten. Het ligt bij jou, niet bij je kind.

Precies. Inmiddels staat TO wél open voor dezelfde punten, maar ik geloof dat ze nog steeds niet doorheeft dat ze dat op de eerste 2 pagina's absoluut niet deed en inderdaad enorm in de verdediging schoot. Maar ach, uiteindelijk heeft het toch geholpen en ziet ze dat ze er wat irreële gedachtengangen op nahield. Fijn voor het kindje en haarzelf.



En wat Nouschi zegt .
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 21 februari 2017 @ 11:03:

[...]



Precies. Inmiddels staat TO wél open voor dezelfde punten, maar ik geloof dat ze nog steeds niet doorheeft dat ze dat op de eerste 2 pagina's absoluut niet deed en inderdaad enorm in de verdediging schoot. Maar ach, uiteindelijk heeft het toch geholpen en ziet ze dat ze er wat irreële gedachtengangen op nahield. Fijn voor het kindje en haarzelf.



En wat Nouschi zegt .Ik schoot inderdaad op 1 comment in de verdediging. Verder stond ik er zeker wel voor open, voelde me niet aangevallen maar zag ik het gewoon niet. Je moet je voorstellen dat ik niet anders ken, als er dan plotseling wordt verteld dat het zo helemaal niet gaat op de leeftijd die hij heeft, krab je je toch even achter de oren van goh ben ik nou gek? Maar aangevallen voelde ik me niet. Ik vind wel dat als iemand zijn of haar onzekerheid toont op een flatform zoals deze, je de ander niet nog onzekerder moet maken door zelf passief-agressief te reageren. Als je niet positief kunt zijn (en ja dat kan ook met opbouwend kritiek) dan kun je beter niets zeggen. Zo zie ik het.
Alle reacties Link kopieren
Lieve mama's! Bedankt voor alle reacties! Ik heb er veel aan. Heb in die paar uurtjes een hoop geleerd. Ik verwacht dat het beter zal gaan, ik sta er positief tegenover. Ik ben trots op mezelf dat ik me kwetsbaar heb durven op te stellen en nog meer dat ik voor mezelf op kom wanneer ik dat nodig acht, ongeacht wat een ander daarvan mag vinden. Ik weet dat ik een supermama ben die altijd en overal verbetering ziet en meer dan het allerbeste wilt voor haar kind. Ik weet dat ik niet perfekt ben en dat ook niet hoef te zijn maar ik blijf me ontwikkelen en belangrijker nog ik volg mijn hart. Met deze woorden sluit ik dit topic. Nogmaals bedankt aan alle mede-supermama's!
Mijn ongeveer even oude dreumes gedraagt zich vergelijkbaar als hij gedragen wordt, dat doe ik dus zo weinig mogelijk. Driftig wordt hij ook regelmatig



Hij helpt met van alles, als ik 's ochtends in de keuken bezig ben, brengt hij de onbreekbare spullen naar de tafel, het brood en zo.. Bij supermarkt en drogist loopt hij zelf met mandje of karretje (grote boodschappen doe we meestal zonder kinderen) en dan stuur ik hem bijvoorbeeld naar de broodafdeling. Doet hij keurig zelf, want dat is precies wat hij wil..



En als hij ergens weg wil lopen, grijp ik hem bij zijn capuchon, net als eerder al iemand schreef.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 11:17:

[...]





Ik schoot inderdaad op 1 comment in de verdediging. Verder stond ik er zeker wel voor open, voelde me niet aangevallen maar zag ik het gewoon niet. Je moet je voorstellen dat ik niet anders ken, als er dan plotseling wordt verteld dat het zo helemaal niet gaat op de leeftijd die hij heeft, krab je je toch even achter de oren van goh ben ik nou gek? Maar aangevallen voelde ik me niet. Ik vind wel dat als iemand zijn of haar onzekerheid toont op een flatform zoals deze, je de ander niet nog onzekerder moet maken door zelf passief-agressief te reageren. Als je niet positief kunt zijn (en ja dat kan ook met opbouwend kritiek) dan kun je beter niets zeggen. Zo zie ik het.Excuses aanvaard . En ik vond je in het begin niet onzeker overkomen, dat werd mij pas duidelijk in je latere berichten toen je aangaf dat je zelf een hoop gemist hebt in je jeugd en nu waarschijnlijk overcompenseert. Toen werd mij de context van je situatie/probleem duidelijker en daarmee kweekte je ook meer begrip.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het nu zal verlopen, veel succes in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 11:17:

[...]





Ik schoot inderdaad op 1 comment in de verdediging. Verder stond ik er zeker wel voor open, voelde me niet aangevallen maar zag ik het gewoon niet. Je moet je voorstellen dat ik niet anders ken, als er dan plotseling wordt verteld dat het zo helemaal niet gaat op de leeftijd die hij heeft, krab je je toch even achter de oren van goh ben ik nou gek? Maar aangevallen voelde ik me niet. Ik vind wel dat als iemand zijn of haar onzekerheid toont op een flatform zoals deze, je de ander niet nog onzekerder moet maken door zelf passief-agressief te reageren. Als je niet positief kunt zijn (en ja dat kan ook met opbouwend kritiek) dan kun je beter niets zeggen. Zo zie ik het.Dan zit je niet op je plek op het viva forum.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 21 februari 2017 @ 13:53:

[...]





Dan zit je niet op je plek op het viva forum.







Het went wel hoor TO, gewoon nog even blijven hangen en dan weet je vanzelf welke reacties je eruit kunt filteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven