Duivenprobleem balkon

16-02-2017 08:26 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,



Zoals de titel al zegt hebben wij een duivenprobleem op het balkon, ze zitten er altijd overal en proberen te nesten (is ze een paar jaar geleden namelijk 2 keer gelukt).

Nu denken wij erover om een net te bevestigen om ze tegen te houden, bijvoorbeeld een 'katten beschermnet.' Heeft iemand ervaring met netten bevestigen op het balkon? Hoe zet je dit vast of waaraan?



I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
quote:loempiadawg schreef op 16 februari 2017 @ 09:31:

[...]





Goed idee! Misschien gaan we dat wel proberen. Enige probleem is dat ik die latjes niet kan vastmaken met lijm of schroefjes (denk ik). De railing is namelijk rond en van ijzer. Misschien mogelijk met iets van tirips ofzo..



Misschien wel met tie-wraps.



Een net schijnt dieronvriendelijk te zijn omdat ze daarin verstrikt kunnen raken. En maak een levende of dode duif maar eens los, iieuw.



De hele tijd wegjagen en hard laten schrikken met een klap op je raam of wilde armgebaren werkt het best. Aldus een kennisje van me die expert is op gebied van vogel-overlast. Bij mij proberen duiven het ook af en toe maar omdat ik ze telkens laat schrikken, komen ze daarna niet meer terug.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik had toen die materialen in huis. Maar als je alles eerst moet kopen kan je beter gelijk kant-en-klaar kopen denk ik nu. Scheelt veel werk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
http://www.ggd.amsterdam. ... /overzicht-dieren/duiven/
Wij hebben een dun ijzerdraadje gespannen net boven de railing, kunnen ze niet meer zitten. En als het ze lukt wiebelt het, dus zitten ze niet relaxt. Nu doen ze het gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 16 februari 2017 @ 09:14:

[...]





Dan kun je beter zo´n gedraaid stuk aluminium nemen denk ik. Duiven schijnen ook niet te houden van alufolie, waarschijnlijk vanwege de schittering.

Of zo´n kinder-windmolentjesdinges. Of, als je het wat volwassener wilt, van die glazen bollen. Geen idee hoe ze heten trouwens.



Dus de oplossing; Twee kraaien en wat folie.



(En een prop alufolie op de plaatsen waar ze willen nestelen, ik neem aan dat je iets van een dakgoot ofzo hebt, want ze zoeken natuurlijk wel een beschut plekje).Dat werkte bij ons prima.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment heb ik spijkerbedjes in de door duiven meest geliefde struiken. Ingeklemd in de oksels van de takken. Het was even werk maar dan heb je ook wat. Ze zitten er nog van vorig jaar.



Ik vind een nest best leuk maar dan blijven de jongen toch telkens weer terugkeren. Dus na drie keer nest-uithalen moest ik toch weer drastischer worden. Wapperende aluminiumfolierepen werden straal genegeerd. Ze gingen er pal naast zitten. Ook cayennepeper e.a. adviezen die je op het internet vindt leverden alleen maar vergeefs werk op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh wij hebben hier ook last van! Vorig jaar 2 keer het ei over het balkon naar beneden gegooid (best zielig toch wel) maar die stomme beesten komen gewoon terug, nu zit hij er alweer!

Wij hebben kippengaas gespannen onder de balkonkast waar hij altijd gaat zitten, hij gaat niet zomaar midden op het balkon een ei leggen, dus als zijn beschutte hoekje weg is, gaat hij vanzelf weg.

Verder prikkeldraad of die prikkers die retrostar ook al deelde
Bedankt dat je me er weer even aan herinnert waarom ik best kan leven zonder balkon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven