Muizen in appartement!

21-02-2017 06:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Ik lees al heel lang mee op dit forum en heb nu eindelijk voor het eerst een heuse vraag te stellen ;)



Ik woon in een oud huis dat opgedeeld is in een aantal appartementen. Sinds een dag of twee horen wij hier geknaag en geritsel boven de slaapkamer: muizen dus, kan niet missen. Om knettergek van te worden! Nu wil ik bestrijdingsdienst laten langskomen, aangezien het een probleem is dat we naar alle waarschijnlijkheid niet zelf kunnen oplossen (de muizen zitten zo te horen tussen ons plafond en de vloer van de bovenburen in.)



Op internet kom ik ontzettend veel grote, landelijke bedrijven tegen die aan ongediertebestrijding doen, maar aangezien ik uit ervaring weet dat er bij dit soort dingen nogal eens afzetterij om te hoek komt kijken (loodgieters, slotenmakers), vroeg ik me af of iemand tips heeft voor een goed bedrijf/dingen waar ik op moet letten?



Alle andere tips zijn ook van harte welkom! We wonen hier nu vijf jaar en hebben nooit eerder muizen gehad dus ik weet niet zo goed wat ons te wachten staat...
Slotenmakers? Om de muizen buiten te houden?
Trap niet in een abonnement, dat wilden ze ons op het werk aansmeren. Ze zetten doosjes met gif neer en zullen een vervolgbezoek inplannen om te kijken of het aan is gevreten. Het gif dat ze gebruiken is redelijk veilig (moet stapelen en is niet dodelijk bij één dosis) maar kijk toch uit met kinderen en huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met de bovenburen. Als jullie ze niet zien, dan komen ze waarschijnlijk bij de buren wel naar buiten. Ze zijn makkelijker te bestrijden als je weet uit welke gaten ze komen. De bestrijdingsdienst moet er ook bij via plafond of vloer, dus dat gedoe heb je toch.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het meldpunt van de gemeente gebeld. Zij hebben vast afspraken met bestrijders in de buurt. Het kostte ons €40 voor het bezoek en bekijken probleem en €50 voor plaatsen van bestrijdingsmiddelen (dat deed hij wel in 1 bezoek).
Alle reacties Link kopieren
Ik had met mijn gemeente gebeld en gevraagd naar de bestrijdingsdienst. Daar gaven ze aan dat ze hetzelfde gif plaatsen als dat je zelf kunt kopen in de winkel. Dus heb toen zelf een aantal doosjes gekocht. De muizen ging hier dood van, maar er bleven maar nieuwe muizen komen. Toen een oproep op werkspot geplaatst en heb toen iemand ingehuurd die alle gaten in mijn appartement heeft dichtgemaakt met purschuim (daar vraten ze zich gelukkig niet doorheen) en toen was het probleem opgelost.
Festina lente
Alle reacties Link kopieren
Geen tip over bestrijding, maar zorg dat je etenswaren goed afsluit! En als je iets vindt dat is aangevreten - direct weggooien
Overleg het met de medebewoners, als jullie echt een muizenprobleem hebben dan is t belangrijk dat alle bewoners er iets aan doen anders kom je er nooit van af (is mijn ervaring helaas) en zoals al gezegd is, neem contact op met de gemeente, die werken vaak samen met betrouwbare bedrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:CarmiggelT schreef op 21 februari 2017 @ 06:29:

Slotenmakers? Om de muizen buiten te houden? Ja, dat hielp niet al te best
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen! Ik zal de gemeente eens bellen. Contact met de bovenburen gaat er sowieso komen, maar ik wilde me van te voren alvast maar even goed in de zaken verdiepen, zodat het allemaal niet te lang gaat duren met over en weer communiceren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst een kat proberen en pas daarna gif.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wel al het voedsel in glazen potten doen met beugeldeksel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kijk je eigen appartement na op gaatjes gleuven enz. Smeer dat allemaal dicht. Diervriendelijke muizenvallen plaatsen is dat een idee? Verder echt al je eten verpakken geen afval buiten zetten enz.



Ow en neem een kat, hierdoor werd het bij mij heel veel minder.. maar ik had ze buiten lopen..
Alle reacties Link kopieren
De gemeente bellen.



Verder: Al het eten in huis goed afsluiten en wegstoppen, regelmatig goed stofzuigen en dweilen, en zelf diervriendelijke vallen maken dmv emmers of flessen + lokaas

Op deze manier is het mij gelukt om alle muizen binnen een week te vangen, heb ze daarna naar het bos gebracht
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 21 februari 2017 @ 10:14:

De gemeente bellen.



Verder: Al het eten in huis goed afsluiten en wegstoppen, regelmatig goed stofzuigen en dweilen, en zelf diervriendelijke vallen maken dmv emmers of flessen + lokaas

Op deze manier is het mij gelukt om alle muizen binnen een week te vangen, heb ze daarna naar het bos gebrachtIk ben zelf ook helemaal voor een diervriendelijke aanpak, maar ik dacht dat het daar misschien, nu ze tussen de vloeren en in de muren zitten, te laat voor zou zijn... We gaan het toch even proberen door dat soort vallen bij de bovenburen te zetten. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
De bestrijder die bij ons is geweest zei dat de vallen waarbij de muis niet gedood wordt, helemaal niet zo diervriendelijk zijn. Je wordt niet geconfronteerd met de dode muis en dus lijkt het beter. Maar zo'n muis heeft er enorm veel stress van om ineens opgesloten te zitten en wordt op een voor hem onbekende plek in het bos neergezet, terwijl de muis gewend is om binnen te leven. De kans is groot dat de muis dat niet overleefd.

Neemt niet weg dat mijn man op kerstavond om 1:00 s nachts naar het bos is gereden om een muis uit te zetten

Uiteindelijk hadden we nog een muis en de bestrijdingsdienst laten komen die ivm hond en dreumes klemmen heeft gezet (ipv gif). We hadden al het eten (en hondenvoer) al in bakken en potten gedaan en toen we na een weekje vakantie (dus ook geen kruimels gemaakt etc.) terug kwamen geen muis meer gezien. De klemmen staan er nog wel, maar nooit iets mee gevangen.

Het leek hier wel om een bosmuis te gaan, die gaan weer naar buiten in het voorjaar. Een huismuis woont gewoon het hele jaar binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayolijn28 schreef op 21 februari 2017 @ 13:40:

Neemt niet weg dat mijn man op kerstavond om 1:00 s nachts naar het bos is gereden om een muis uit te zetten

Oww, wat aandoenlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven