De tips en trucs bij kopen keuken

13-04-2016 20:14 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons nieuwbouwhuis gaan we dit weekend beginnen met het kijken naar keukens.

Nog nooit eerder een keuken gekocht maar wel begrepen dat het flink onderhandelen is omdat ze altijd veel te veel vragen.



Maar hoe doe je dat nu? Hoe weet ik wat wel een goede prijs is?

En als ze naar je budget vragen, vertel je dan niks?



We willen graag een keuken met goede kastjes , massief werkblad ( bij voorkeur geen hout of kunststof )apothekers kast, lades , kookplaat , afzuigkap, vaatwasser, combi oven. Waarschijnlijk losse Amerikaanse koelkast ( die hoeft niet perse binnen het budget )hoge kasten waar oa oven in moet.



Indien budget toelaat een quooker.

Keuken zo'n 3.00 x 2,70.

Hoek of parallel zijn we nog niet uit.



Tips wat we zeker wel en wat beslist niet moeten nemen zijn ook welkom.

Hebben nu een onhandige keuken die er al in zat toen wij kwamen wonen dus alles lijkt mij al vooruit gang
Dank.



Wat zou het monteren van deze spullen kosten?

Er moeten nog tegels aan de achterwand worden afgebikt



Badkamer compleet hebben we nu ex montage voor 5000€
quote:Toverspiegel schreef op 21 februari 2017 @ 11:00:

Wij kochten onze keuken bij een winkel met vaste prijzen. Geen gedoe met onderhandelen dus. (KVIK, tip! )



Volgens mij zit de meeste marge op inbouwapparatuur e.d. Dus als je daar veel van hebt én je hebt een offerte voor een hele keuken die richting de 10.000 euro of hoger gaat... dán heb je onderhandelingsruimte.

Inbouw als in ovens etc?

Wij hebben alleen een nieuwe gaskookplaat en afzuigkap. Verder spoelbak. Kraan. Blad en achterwand en greepjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:jua schreef op 13 april 2016 @ 20:20:

Bij mijn oriëntatie vroegen ze steeds meteen mijn budget. ....lijkt mij wel moeilijk om dan niks te zeggen?



Wonen in buurt van Duitsland dus daar gaan we ook kijken. Moet je daar ook zo erg onderhandelen?



Le mans hoekkast wat is dat?Mijn ervaring is dat het in Dld goedkoper is. Onderhsndelingsruimte was bij ons de plaatsing van de keuken. Al met al scheelde het ons een kleine €3000 dat zij goedkoper waren. Service was en is geweldig bij deze zaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jillian76 schreef op 21 februari 2017 @ 11:07:

[...]





Mijn ervaring is dat het in Dld goedkoper is. Onderhsndelingsruimte was bij ons de plaatsing van de keuken. Al met al scheelde het ons een kleine €3000 dat zij goedkoper waren. Service was en is geweldig bij deze zaak.Zijn trouwens bij Akzent in Nordhorn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden DL juist erg tegenvallen.....eerste prijs wel lager maar niet veel onderhandelings ruimte.



Verkoper luisterde ook niet goed naar wensen.



Uiteindelijk bij kvik geslaagd. Meer keuken voor betere prijs als in DL
Uiteindelijk heb ik vandaag een badkamer en toilet (beneden) gekocht voor 5000€ samen. Ex monteren en afbreken oude sanitair. Puur de spullen.

Inloopdouche met regendouche uit het plafond en drain. Eiken meubel met twee lades. Twee waskommen en spiegel.

Toilet en alles wat daarbij komt kijken.

Toiletpot beneden en fonteintje (kom) en ook tegels daar tot boven (zelfde als badkamer)



Laten het door aannemer doen.

Komen nog twee closetrolhouders en prullenbakjes en wc borstels bij (ik wil de beton look dus koop ik los)

En er komt achter de toilet beneden een nis en een muur met daarachter de douche en een nis in de badkamer.

Verder verlaagde plafonds met led spotjes.



Keuken spullen besteld. Offertes lagen uiteen van 4500 tot 2000€ ex monteren en afbreken (alleen nieuw werkblad. Achterwand, plank, kookplaat, spoelbak, kraan, grepen, afzuigkap)

We hebben het voor 2000€ rond gemaakt

Ik ben helemaal gaar nu



Ps voor badkamer moest ik 30% aanbetalen en voor keukenspullen 15%



Ik vind deze hele bizz zo ondoorzichtig als wat. Heb nog steeds het idee dat ik belazerd word.



Alles ex bezorgkosten
Alle reacties Link kopieren
Klinkt opzich niet gek voor wat je nu allemaal gekocht hebt.



Hoe ga je dat nu met afbreken en monteren doen dan?

De prijs voor afbreken en monteren is sowieso niet minder dan wat je nu al aan spullen kwijt bent voor je badkamer (dus komt voor je badkamer sowieso nog €5000 bij op).
Hebben een aannemer voor oa de badkamer.

Keuken ga ik een advertentie op werkspot zetten.

Onze pool kan dat qua tijd er niet bij doen.



Blad en alles (zie boven)vervangen kost bij de keuken boer gauw 700€ extra. Nou dat moet goedkoper kunnen dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 21 februari 2017 @ 11:07:

[...]



.



Apparatuur is heel veel op te besparen. Hebben wij online en dat scheelde bijna 2000,00 met de keuken leveracier...



En 2 online concurenten die steeds onder elkaar gingen bieden haha...

Nu scheelt het ons nog meer dan 2000,00

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven