Lijf & Lijn alle pijlers

Is het beter om een appel te eten dan een maria koekje?

21-02-2017 20:24 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dieet en ik vroeg me af of het beter is om een appel te eten dan een Maria koekje. Want in een Maria koekje zitten 25 calorieën en in een appel 60.
I ain't nobody's bitch!!
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Dat koekje is vast niet zo slecht voor je tanden, als die appel
Als je nog geen fruit hebt gehad vandaag eet je de appel. Maar serieus voor die paar calorieën open je dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Nou....volgens mij geef je zelf het antwoord al: als het je puur om de calorieën te doen is, is het koekje de logische keuze.

Maar als je met gezond verstand denkt (vanwege suikers, vezels, vitamines, enz): de appel.



Dus tja.....



Zelf zou ik allebei eten
Appel is volgens mij beter. Het gaat niet alleen om de calorien maar vooral ook om verstandige/verantwoorde keuzes te maken.
Ik zou ze allebei nemen en een stukje chocolade als toetje.



In een gezond eetpatroon is ook ruimte voor iets lekkers.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat ook om vezels, in appel zitten veel vezels die je bloedsuikerspiegel stabieler houden. Een Mariakaakje laat je suikerspiegel juist pieken en daarna dalen. Dan krijg je daarna meer honger, en je boedsuiker laten schommelen is slecht voor je lichaam.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
als je je dit soort dingen afvraagt, heb je volgende maand weer de slagroombus aan je mond.
Alle reacties Link kopieren
Een appel is natuurlijk veel gezonder dan een koekje.

Dus is het beter om een appel te eten. Een appel bevat weinig calorieën. Het ligt echt niet aan de apoels dat je te dik bent.



Bovendien zou ik het heel knap vinden als je het bij 1 koekje zou kunnen laten. Dat worden er al gauw 2 of 3..
quote:sugarmiss schreef op 21 februari 2017 @ 20:35:

Een appel is natuurlijk veel gezonder dan een koekje.

Dus is het beter om een appel te eten. Een appel bevat weinig calorieën. Het ligt echt niet aan de apoels dat je te dik bent.



Bovendien zou ik het heel knap vinden als je het bij 1 koekje zou kunnen laten. Dat worden er al gauw 2 of 3..Van Mariakaakjes?
Alle reacties Link kopieren
Calorietechnisch is het koekje beter. Maar waarom maak je je zorgen over zo'n kleine dingen? Dan zit er iets niet juist in je 'dieet', vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.
quote:emmylou schreef op 21 februari 2017 @ 20:30:

Het gaat ook om vezels, in appel zitten veel vezels die je bloedsuikerspiegel stabieler houden. Een Mariakaakje laat je suikerspiegel juist pieken en daarna dalen. Dan krijg je daarna meer honger, en je boedsuiker laten schommelen is slecht voor je lichaam.



Dit en wat de rest zegt.

En als het echt om die paar calorietjes gaat... eet dan gewoon geen tussendoortjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreemde vragen stel je iedere keer weer over voeding. Zit je nog op school? Heb je dit niet gehad bij verzorging?
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 21 februari 2017 @ 20:38:

[...]



Van Mariakaakjes?

Uhh ja!! Die dingen zijn onweerstaanbaar.

Maar aan de topictitel kan je zien dat het iemand is met eet moeilijkheden. Belangrijkste is om gezond te blijven eten, neem dus de appel!
1 droog Maria koekje? Wtf?

Waarom zou je dat willen?

Wat heb je aan 1 miezerig meelkoekje?

Neem eerst die appel en daarna een paar Maria koekjes en beleg die met nutella en eet ze dan op.



Oh wacht, je was op dieet.

Doe dan de appel maar.

Met zoetstof en kaneel uit de magnetron.

yummie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 21 februari 2017 @ 20:30:

als je je dit soort dingen afvraagt, heb je volgende maand weer de slagroombus aan je mond.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Goh, als je zeker weet dat het 25 kcal zijn en je hebt daar meer trek in dan in een appel dan zou ik die nemen. Twee misschien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:sugarmiss schreef op 21 februari 2017 @ 20:35:

Een appel is natuurlijk veel gezonder dan een koekje.

Dus is het beter om een appel te eten. Een appel bevat weinig calorieën. Het ligt echt niet aan de apoels dat je te dik bent.



Bovendien zou ik het heel knap vinden als je het bij 1 koekje zou kunnen laten. Dat worden er al gauw 2 of 3..



Hoi sugarmiss (what's in a name )

1 koekje is geen koekje natuurlijk!

Zeker zo'n droog saai biskwietje. Dat worden er bij mij iig al gauw 25
quote:Emperor schreef op 21 februari 2017 @ 20:30:

als je je dit soort dingen afvraagt, heb je volgende maand weer de slagroombus aan je mond.Daar zitten verdomd weinig calorieën in trouwens
Alle reacties Link kopieren
Is het beter om je buurman te kussen of een geit?

Domme vraag, domme antwoorden
Alle reacties Link kopieren
Je mag wel 80 Maria Koekjes per dag (2000/25)!
Alle reacties Link kopieren
Serieus??? Wat heb je nu aan zo'n ***koekje?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gwn graag afvallen. Ik ben niet extreem dik ofso, maar ik wil gwn dun zijn. En in zo'n maria koekje zitten maar 25 calorieën, dus daarmee kun je wel afvallen. Het gaat er niet om hoeveel calorieën ergens in zitten, maar of ik er mee kan afvallen.
I ain't nobody's bitch!!
Alle reacties Link kopieren
Wat is 'niet extreem dik'?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven