Plisse

01-01-2010 14:17 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar iets nieuws om op te hangen voor de ramen. Overgordijnen en vitrage zijn geen optie.



In mijn zoektocht kwam ik iets prachtigs tegen, maar zo duur.... Plissé en het ziet er zo teer uit







Wie heeft er ervaring mee en wil deze met mij delen?

Wel doen of niet doen?

Totaal aantal stemmen: 21

Ja! (86%)
Nee! (14%)
sterker nog, die 20% korting geldt NU !
Snel naar de Hema dus
En anders hebben ze het over 2 maandjes wel weer.
@Nostradame: net even gecheckt, maar wat ik al dacht: de maximale breedte is 1,90 meter. Dan moeten er dus 2 naast elkaar. mm, zaterdag maar eens even richting de Hema.



Die stofsoort die jij hebt, lichtdoorlatend, kun je daar van buitenaf nog doorheen kijken als je 's avonds binnen het licht aan hebt? Of moet je dan een zwaardere stof hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze inmiddels al zo'n 9 jaar voor m'n ramen hangen. Ik vind het ideaal! Die van mij kunnen ook van beneden naar boven. Ik zou het zo weer doen. En kwetsbaar? Ik heb er nooit wat mee gehad, terwijl we met opgroeiende kinderen leven en huisdieren.
Ik verkoop het van B&C dus ik kan je er wel wat zinnigs over vertellen. Het is absoluut niet teer, ik frommel het altijd op met mijn handen om te laten zien dat het wel tegen een stootje kan. Die dunne doorzichtige stofjes zijn wel teerder dan dikke zonwerende, maar het kan zeker tegen een stootje.

Je kunt ze niet in de wasmachine stoppen zoals gewone overgordijnen, maar de meeste stofjes kun je wel met een vochtig doekje schoon maken of de stofzuiger erop.

Die onderste, duorolgordijnen zijn ook heel mooi en je kunt aan degene die het op komt meten aangeven dat je ze allemaal op dezelfde manier dicht wil hebben, onderkant gelijk, moet je dan aangeven. Maar een goeie stoffeerder let daar wel op.

Ik vind het beide echte heel mooi.

Plissés vind ik als topdown systeem heel mooi als je een laag raam hebt waardoor je veel inkijk hebt, en duorolgordijnen zijn mooi als je over-all de zon wat uit je raam wilt houden.
Tante Klaas, en ze kunnen echt breder dan 1,90m, ik heb net in het boek gekeken en ze kunnen tot 3,60m. bij mij en tot meer dan 2,50m. hoogte. Misschien niet bij de Hema of de Kwantum maar bij een echte woninginrichter wel hoor.
Als ik ze in 1 stuk wil zal ik idd naar een echte woninginrichter moeten. Dat zal een dure grap worden, maar ik vind het wel de moeite waard om er eens naar te informeren. Thanx!
quote:tante Klaas schreef op 06 januari 2010 @ 11:26:

@Nostradame: net even gecheckt, maar wat ik al dacht: de maximale breedte is 1,90 meter. Dan moeten er dus 2 naast elkaar. mm, zaterdag maar eens even richting de Hema.



Die stofsoort die jij hebt, lichtdoorlatend, kun je daar van buitenaf nog doorheen kijken als je 's avonds binnen het licht aan hebt? Of moet je dan een zwaardere stof hebben?



Nee, je kunt er niet doorheen kijken, ook niet van buiten naar binnen als het buiten donker is en binnen licht. Hooguit zul je wat schimmen zien misschien, als je er vlak voor staat. Dat heb ik nooit uitgeprobeerd, maar ik denk dat ook dat wel meevalt.



Je kunt ze ook verduisterend krijgen, mocht je dat willen.



Bel anders ook even de bouwmarkten (Gamma, Praxis. Karwei hebben ze ook) voor de maximaal mogelijke breedte. Kan qua kosten enorm schelen met een wooninrichter.
haha, ik ben kind aan huis bij de Gamma en de Praxis enzo. Bij de Karwei heb ik voor een zijraam al een kant-en klaar duogordijn gescoord. Even een middagje zagen, meten en knippen maar het scheelde bijna 300,- ten op zichte van een op maat gemaakte!



Zaterdag ga ik op expeditie voor een vergelijkend warenonderzoek!



Zou TO er al uit zijn ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 06 januari 2010 @ 11:52:

Tante Klaas, en ze kunnen echt breder dan 1,90m, ik heb net in het boek gekeken en ze kunnen tot 3,60m. bij mij en tot meer dan 2,50m. hoogte. Misschien niet bij de Hema of de Kwantum maar bij een echte woninginrichter wel hoor.





Volgens mij gaat het niet lukken.

Mijn raam is 280 breed en 200 hoog.

Maar ik kon geen hele plissee omdat 5m2 de maximale oppervakte kan zijn.

Ik dacht ook dat het wel kon.

Heb het nu in 3 delen, vond ik mooier dan 2 delen.

Bij mijn andere ramen heb ik de multishades.

Het staat erg mooi, al zeg ik het zelf.
3 delen is denk ik bij ons niet zo mooi, omdat de pui in twee delen is verdeeld. Dan wordt het wel een beetje druk.

Ik krijg trouwens de indruk dat de mogelijkheden per leverancier nogal verschillen.

Als ik het niet vergeet (...) zal ik zaterdag nog wel even verslag uitbrengen van de speurtocht. Hopelijk slaag ik want ik wil ze zo graag!! Er hangt nu nog iets heel suffigs van de vorige bewoners en daar wil ik nu wel een keer vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind plissé ook erg mooi! Modern en strak, maar toch net iets anders. Over het onderhoud etc. kan ik je weinig vertellen alleen dat ik het erg mooi vind.



Iemand hier die me het nut kan uitleggen van transparante plissé? (zie hema). Is het net niet transparant genoeg om er doorgeen te kijken? Ik snap het niet helemaal :$
Alle reacties Link kopieren
quote:tante Klaas schreef op 06 januari 2010 @ 14:37:

3 delen is denk ik bij ons niet zo mooi, omdat de pui in twee delen is verdeeld. Dan wordt het wel een beetje druk.

Ik krijg trouwens de indruk dat de mogelijkheden per leverancier nogal verschillen.

Als ik het niet vergeet (...) zal ik zaterdag nog wel even verslag uitbrengen van de speurtocht. Hopelijk slaag ik want ik wil ze zo graag!! Er hangt nu nog iets heel suffigs van de vorige bewoners en daar wil ik nu wel een keer vanaf.



Ons raam is verdeeld in 3 delen.

Maar dan zijn 2 delen iid mooier.



Wij hebben bij heel veel leveranciers gekeken, maar het kon nergens.

Wel de hoogte of de breedte, maar dus niet in combinatie.



Succes ermee
quote:sunny2 schreef op 06 januari 2010 @ 14:18:

[...]





Volgens mij gaat het niet lukken.

Mijn raam is 280 breed en 200 hoog.

Maar ik kon geen hele plissee omdat 5m2 de maximale oppervakte kan zijn.

Ik dacht ook dat het wel kon.

Heb het nu in 3 delen, vond ik mooier dan 2 delen.

Bij mijn andere ramen heb ik de multishades.

Het staat erg mooi, al zeg ik het zelf. In mijn prijsboek van B&C kun je de allergrootste plissémaat 360 br. en 250 hg, gewoon kopen hoor. Maar de normale koordbediening is dan niet zwaar genoeg en dit wordt dan als de totale oppervlakte meer is dan 5m2 vervangen voor een sterkere kettingbediening. Dus het kan gewoon!
quote:Noukels schreef op 06 januari 2010 @ 14:38:

Ik vind plissé ook erg mooi! Modern en strak, maar toch net iets anders. Over het onderhoud etc. kan ik je weinig vertellen alleen dat ik het erg mooi vind.



Iemand hier die me het nut kan uitleggen van transparante plissé? (zie hema). Is het net niet transparant genoeg om er doorgeen te kijken? Ik snap het niet helemaal :$



Die rode Plissés in de openingspost zijn transparant, zoals je ziet kun je daar wel doorheen kan kijken. Het nut zal wel net zoiets zijn als het nut van vitrages: het houdt de inkijk overdag als het buiten licht is redelijk tegen terwijl je nog wel redelijk van binnen naar buiten kunt kijken. En als de zon fel direct naar binnen schijnt kan dat storend zijn, en transparante plissés houden het het zonlicht tegen.



Dan heb je ook nog lichtdoorlatend. Laat wel licht door maar je kunt er niet doorheen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoor, maar kun je ze niet schoonmaken door ze in bad te leggen? Doe ik met mijn luxaflex ook altijd.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
In de slaapkamer worden ze hooguit stoffig en dat maak ik gewoon schoon met de stofzuiger en een zachte borstel. Ik zou ze niet in bad leggen, volgens mij komt het dan nooit meer goed
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels, 2 maanden later, kan ik jullie met trots vertellen, dat we vandaag Plisseedingen hebben gekocht bij de Hema. Over 2 weken kunnen we ze ophalen
quote:Pilous schreef op 05 maart 2010 @ 19:44:

Inmiddels, 2 maanden later, kan ik jullie met trots vertellen, dat we vandaag Plisseedingen hebben gekocht bij de Hema. Over 2 weken kunnen we ze ophalen

Gefeliciteerd!

Hopelijk gaan ze je goed bevallen, ik ben er in elk geval nog elke dag blij mee!



Ik heb er sinds vandaag ook echte grotemensenmaatwerkovergordijnen bij trouwens.
Alle reacties Link kopieren
wij kozen voor plisse gordijnen, hadden mooie gezien bij plissegordijnenexpert.nl top down bottom up systeem. Echt Prachtige en dure plisses, werkelijk warm en donker binnen maar helaas, waardeloze kwaliteit. Is echt iets vreemds mee aan de hand.

tussen de 2 en 3 duizend euro uitgegeven om het hele huis boven te doen. ............Alles was binnen een jaar kapot! Het was niet mogelijk om en supervisor aan te telefoon te krijgen. Afspraken werden niet nagekomen en niet per mail bevestigd. De touwtjes van de plisses knapten stuk voor stuk! Echt vreselijk.



Daarna zou alles gehaald worden, een afspraak maken bleek dramatisch want moet per se met een eigen vervoerder die maar beperkt kan, duurde weken. Binnen tien dagen zouden wij alles terug ontvangen. Afijn we zaten dus weken en weken in de winter zonder... en waren door het bedrijf niet op de hoogste gesteld dat het langer zou duren, heel fijn. De reparatie was kosteloos en bleek maar haf te zijn uitgevoerd. Echt niet te geloven, en natuurlijk niets geen geld terug of vervangend product min de aanschafkosten, alleen een korting op een volgend product.

Koop niet die de dubbele honinggraat plisses, top down en bottum up systeem bij plissegordijnenexpert!
Alle reacties Link kopieren
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-08-2018 00:39
Reden: spam
99.02% gewijzigd
Deze discussie liep in 2010...en ik heb je gestaft met je achterlijke gespam.

https://roljaloezie.eu/ Is overigens echt een hele slechte webshop. Nooit wat bestellen, wat een slechte service zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven