Lijf & Lijn alle pijlers

Is het beter om een appel te eten dan een maria koekje?

21-02-2017 20:24 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dieet en ik vroeg me af of het beter is om een appel te eten dan een Maria koekje. Want in een Maria koekje zitten 25 calorieën en in een appel 60.
I ain't nobody's bitch!!
quote:DarylinaTWD schreef op 22 februari 2017 @ 00:30:

Ik wil gwn graag afvallen. Ik ben niet extreem dik ofso, maar ik wil gwn dun zijn. En in zo'n maria koekje zitten maar 25 calorieën, dus daarmee kun je wel afvallen. Het gaat er niet om hoeveel calorieën ergens in zitten, maar of ik er mee kan afvallen.

Dit klinkt als het recept voor een eetstoornis.



Je weet dat je 2 stuks fruit moet eten? Gewoon die appel eten dus. En bij voorkeur nog iets erbij. Mandarijntjes (2, want 1 is maar een half stuk fruit), een peer, wat ananas, bessen, frambozen... of een banaan, een nectarine...



Kijk anders eens op de site van proud2bme, daar staan voedingslijsten. Wat zijn normale porties, wat is een goed tussendoortje, hoeveel fruit is een portie...
Alle reacties Link kopieren
Volgens de BMI meter heb ik nog gezond gewicht. Ik weeg 60 kilo en ik moet ongeveer 56 kilo zijn.
I ain't nobody's bitch!!
Hoe lang ben je?



En je moet niet 56 kilo zijn, dat wil je zelf blijkbaar. Het is maar wat je wil. In het beste geval ziet men geen fuck verschil (alleen jij zelf denkt erg verschil te zien) en in het slechtste geval maakt het dat je er ziek en ongezond uit ziet.



Enfin, achterlijke vraag en zo jong ben je niet, oud genoeg om een beetje redelijk na te denken dat een appel natuuuuurlijk een gezondere keus is dan een koekje, maar in een gezond eetpatroon is ruimte voor allebei.



Ik eet elke dag een koekje bij m'n thee om 3uur. Wat ik niet doe is de hele trommel met koekjes leeg vreten. Simpel genoeg.
anoniem_648d14ce53f9d wijzigde dit bericht op 22-02-2017 05:24
Reden: spelfout :(
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:DarylinaTWD schreef op 22 februari 2017 @ 00:30:

Ik wil gwn graag afvallen. Ik ben niet extreem dik ofso, maar ik wil gwn dun zijn. En in zo'n maria koekje zitten maar 25 calorieën, dus daarmee kun je wel afvallen. Het gaat er niet om hoeveel calorieën ergens in zitten, maar of ik er mee kan afvallen.Als je dat koekje én die appel niet eet kan je nog meer afvallen
Als je dat koekje elke dag niet eet scheelt dat per jaar 1,3 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat toch niet om dat éne koekje ... ik bedoel, afvallen gaat om meer verbruiken dan dat je kcal opneemt, dus als dat mariakoekje bovenop 2500 kcal is, dan ga je daar niet van afvallen ;) en ook niet van de appel. Het gaat om het geheel ...
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vind niet dat je verantwoord bezig bent op deze manier. Als je de hele dag gezond hebt gegeten , neem lekker je koekje. maar die indruk krijg ik niet. Iemand hierboven had het over het recept voor een eetstoornis... pas op dat die caloriën geen obsessie worden. Een appel is qua voedingswaarden uiteraard een veel verstandigere keuze. En door verstandige keuzes val je ook af, en leef/blijf je gezonder dan bij alleen kijken naar caloriën.
Don't cry, buy a bag and move on.
Je schrijft hele lappen tekst maar het woord "gewoon" kort je af. Als je de ontbrekende letters ook schrijft verbruik je ook meer calorieën. Altijd handig als je wil afvallen.
Het hangt er vanaf wat je de rest van de dag eet. Als je al meer dan 2 stuks fruit hebt gehad, en gewoon gezonde maaltijden, dan mag je best 1 of 2 mariakaakjes. Als je de rest van de dag je calorieen uit koekjes haalt, dan kun je beter die appel nemen, en nog meer koekjes vervangen door fruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarylinaTWD schreef op 22 februari 2017 @ 00:30:

Ik wil gwn graag afvallen. Ik ben niet extreem dik ofso, maar ik wil gwn dun zijn. En in zo'n maria koekje zitten maar 25 calorieën, dus daarmee kun je wel afvallen. Het gaat er niet om hoeveel calorieën ergens in zitten, maar of ik er mee kan afvallen.Het Maria koekjes dieet. Is er al een boek van?
Alle reacties Link kopieren
Als je een gezond gewicht wil halen en goed in je vel wil zitten is een stabiele bloedsuikerspiegel belangrijk. Het beste is om geraffineerde suikers en witmeel te vermijden, waardoor je geen pieken in de bloedsuikerspiegel krijgt. Beter is ook om bij elk eetmoment ook eiwitten, vetten en vezels te eten. Wat yoghurt (beter geen magere) met fruit bijvoorbeeld houdt je bloedsuikerspiegel beter op peil dan een appeltje of een kaakje en het verzadigt meer, waardoor je minder snel gaat snaaien.
quote:DarylinaTWD schreef op 22 februari 2017 @ 00:30:

Ik wil gwn graag afvallen. Ik ben niet extreem dik ofso, maar ik wil gwn dun zijn. En in zo'n maria koekje zitten maar 25 calorieën, dus daarmee kun je wel afvallen. Het gaat er niet om hoeveel calorieën ergens in zitten, maar of ik er mee kan afvallen.

Mét een koekje val je niet af!



Hoe zie je dat dan voor je?



Je eet gewoon en dan 1 Maria koekje en dan plots val je af?



Ga ajb normaal eten!



Appels én koekjes!
quote:LostWandress schreef op 22 februari 2017 @ 08:56:

[...]





Het Maria koekjes dieet. Is er al een boek van?
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 21 februari 2017 @ 20:30:

als je je dit soort dingen afvraagt, heb je volgende maand weer de slagroombus aan je mond.Dan beter je vriendje pijpen, krijg je tenminste wat eiwitten binnen.
quote:DarylinaTWD schreef op 22 februari 2017 @ 01:48:

Volgens de BMI meter heb ik nog gezond gewicht. Ik weeg 60 kilo en ik moet ongeveer 56 kilo zijn.Als je een gezond gewicht hebt, hoef je niet af te vallen. Hooguit gezonder. Dus dan moet je die appel eten en niet dat mariakaakje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 21 februari 2017 @ 20:30:

als je je dit soort dingen afvraagt, heb je volgende maand weer de slagroombus aan je mond.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Soms is iets écht lekkers (in de categorie biscuitjes zijn de kokos- of kaneelbiscuitjes nog altijd beter te pruimen dan die droge Maria dingen, maar ook die gaan doorgaans alleen per 5) kun je af en toe beter wat chips nemen, een gebakje waar je écht naar uitkijkt of mijn part een frietje en een broodje kroket. Wat het dan ook is.



Altijd als ik mijn guilty pleasure verving door iets gezonds, had ik daarna nog steeds trek in die guilty pleasure en nam ik het alsnog allebei. Kun je beter direct toegeven aan je guilty pleasure (nogmaals, af en toe!!) en hier intens van genieten. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 22 februari 2017 @ 11:38:

Altijd als ik mijn guilty pleasure verving door iets gezonds, had ik daarna nog steeds trek in die guilty pleasure en nam ik het alsnog allebei. Kun je beter direct toegeven aan je guilty pleasure (nogmaals, af en toe!!) en hier intens van genieten. Vind ik dan.Herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een appelkoek nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:noisekick schreef op 22 februari 2017 @ 11:56:

Je kunt ook een appelkoek nemen.





Ooooh. Guilty pleasure uit de schoolkantine, "vroeger"



Alle reacties Link kopieren
quote:Louhi schreef op 21 februari 2017 @ 20:27:

Nou....volgens mij geef je zelf het antwoord al: als het je puur om de calorieën te doen is, is het koekje de logische keuze.

Maar als je met gezond verstand denkt (vanwege suikers, vezels, vitamines, enz): de appel.



Dus tja.....



Zelf zou ik allebei eten
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:noisekick schreef op 22 februari 2017 @ 11:56:

Je kunt ook een appelkoek nemen. Of de hele rol Maria verkruimelen en gebruiken als bodem voor een Monchoutaart, met eventueel bovenop een schijfje appel
You don't have to fit into the format
quote:Meauve01 schreef op 22 februari 2017 @ 11:59:

[...]





Ooooh. Guilty pleasure uit de schoolkantine, "vroeger"



[afbeelding]







Jammer dat ik al bij de supermarkt geweest ben, daar heb ik nu spontaan zin in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 22 februari 2017 @ 12:00:

[...]



Of de hele rol Maria verkruimelen en gebruiken als bodem voor een Monchoutaart, met eventueel bovenop een schijfje appel
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 22 februari 2017 @ 12:00:

[...]



Of de hele rol Maria verkruimelen en gebruiken als bodem voor een Monchoutaart, met eventueel bovenop een schijfje appel Ja klinkt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven