Werk & Studie alle pijlers

Wat voor soort middelbare scholier was jij vroeger?

10-02-2017 20:40 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort middelbare scholier was jij vroeger (de nerd, de allemansvriend etc.) en had jij van het begin tot het einde dezelfde vriendengroep?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 13 februari 2017 @ 12:43:

Ik was een allemansvriend, ging met veel verschillende soorten lui om en paste in ieder groepje. Van de grunge-alto's, de skaters tot de hardcore gabbers. Mijn probleem was alleen dat ik alle randactiviteiten veel leuker vond dan het maken van huiswerk enzo dus dat HAVO-diploma heeft me op het nippertje nogal wat bloed, zweet en tranen gekost.



Sneu dat er zoveel gepest zijn, zeg.





Sneu?

Ik zou het eerder traumatisch noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 10 februari 2017 @ 22:38:

Hele fijne tijd. Klein klasje van 5 meiden en 1 jongen en we waren een hecht team. Verdeelden het huiswerk en gingen na school ook met elkaar om.

En met de leraren hadden we goed en persoonlijk contact.Zat je met maar 6 mensen in één klas?
quote:Bambi schreef op 18 februari 2017 @ 20:14:

Wat een hel, Toontje.. Was blij toen ik van school af ging/kon gaan. Mogelijk had ik havo kunnen doen, maar zag dat echt niet zitten. Nog een jaar op die school... Nee, dat had ik ècht niet getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de rebel, altijd de klas op stelten zetten en het leukste was om onze godsdienstlerares jankend de klas uit te jagen. De rest van het schooljaar zat ze overspannen thuis...

Schaam me nu kapot!

Had thuis geen stabiliteit, veel problemen tussen mijn ouders.

Geen excuus voor mijn gedrag, maar wel de reden waarom ik zo deed.

Haalde alleen goede punten voor vakken die me boeiden, de rest was een ramp.

Record was 12 vakken van de 14 gezakt. Wou naar een andere school en mocht niet van vader, dus dan maar zo oplossen.

Werd gelijk ook gevraagd niet meer terug te komen, missie geslaagd!



Veel leraren dachten dat ik te 'dom' was, dus op 17e van school af gegaan zonder enig diploma.

Werk wel altijd serieus genomen, altijd goede banen gehad.

Inmiddels 10 jaar een eigen succesvol bedrijf.

Redelijk jong getrouwd en gezin gesticht, dus heb nu een heel stabiel leven.

Leraren van toen hadden altijd verwacht dat ik in de goot terecht zou komen, maar heb bewezen dat het ook anders kan!
My way or the highway!
Was een moeilijke tijd omdat ik niet wist of ik voor jongens of meisjes moest gaan. Heb ik opgelost door van allebei te gaan houden. Verder hield ik wel van een geintje, was beschermend naar de wat zwakkeren en deed eigenlijk wel aan alles mee. Was geen nerd maar kwam qua resultaten wel aardig mee.



Heb wel de moeilijke weg gekozen door eerst MAVO te doen, toen de HAVO en daarna uiteindelijk het VWO. Was wel blij toen ik klaar was
Alle reacties Link kopieren
Ik was introvert, verlegen, naïef, erg jong voor mijn leeftijd. Anders dan de rest. Ik had niks met verkering, uitgaan, mode, make-up. Niet zo'n meisje-meisje. Ik hield wel van felle kleuren en die droeg ik zo vaak mogelijk. Ook al was de mode donker. No way dat ik iets aantrok wat ik niet mooi vond. De brugklas was goed te doen en ik had genoeg punten voor HAVO. Maar het bleek toch te hoog gegrepen op alle vlakken. In de 2e klas kon ik sociaal niet meer mee. Ik was emotioneel nog een kind en speelde thuis nog buiten en met Lego. Alleen mijn ouders wisten dat en deden nooit moeilijk. Mijn moeder is ook lang kind geweest.

Ik werd veel gepest met bovengenoemde eigenschappen. Het begon met lullige opmerkingen. Daarna werden spullen afgepakt, kauwgom in mijn haar gesmeerd, me tegenhouden als ik naar de bus wilde, anonieme telefoontjes met rare geluiden. Aan het eind van dat jaar raakte ik overspannen en ging naar een andere school. Daar werd pesten absoluut niet getolereerd. Eén waarschuwing was voldoende of je kon van school af. Een veilige omgeving voor me. Ik leerde weer lachen, maar bleef verder hetzelfde. Huiswerk vrat erg veel energie. Ik kon slecht beginnen en stelde maar uit. Dromerig in de klas (altijd al) waardoor ik niet alles opnam wat gezegd werd. Heel wat ruzies met mijn ouders over huiswerk gehad. Toen wist ik nog niet dat ik Autisme had. Ik denk dat veel narigheid voorkomen had kunnen worden met een vroege diagnose. Zodat ik daarin begeleiding kon krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven