Vakantie Vietnam

24-01-2017 08:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, mijn vriend en ik willen graag komende zomer 3 weken rondreizen in Vietnam (bijv. van Noord naar Zuid). Het is de eerste keer dat we samen zo'n verre en lange reis maken (normaal kamperen we ergens in Europa). Heeft er iemand goede of minder goede ervaringen met Vietnam? Tips voor het reizen in het binnenland van Vietnam? wat zijn we ongeveer kwijt voor 3 weken? Alle ervaringen zijn zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je daarheen wilt gaan! Er staan ook tips op mijn topic hierover ("Laos of Vietnam?"). Ik vertrek over 3 dagen voor 3 weken en wil 2 dagen Hanoi, 2-3 dagen Sapa, 2-3 dagen Ha Long bay, 1-2 dagen Ninh Binh, 3-4 dagen Hoi an, 2 dagen Dalat en 2-3 dagen HCMC doen. Heb alleen de eerste 2 nachten in Hanoi geboekt. De rest laat ik een beetje aan het toeval over. Ik zal je over 4 weken laten weten hoe ik het heb ervaren .
Alle reacties Link kopieren
Interessant om te lezen hoe iedereen het anders kan ervaren. Ik vond Hanoi echt een super leuke stad, vooral het oude centrum. Ik ben er volgens mij een dag of 4 geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen zomer ook 3 weken naar Vietnam (en Cambodja) geweest en het was geweldig! Af en toe hadden we paar fikse, lokale buien maar die waren juist erg welkom. Wij hebben ons er in ieder geval niet door laten tegenhouden.



Wij hebben toen van Ho Chi Minh naar Hanoi gereisd via Phnom Penh en Siem Reap. Van Hoi An naar Hué hebben we juist een geweldige ervaring gehad met de Easy Riders, we hadden dit voor geen goud willen missen. Ik heb ook Maleisië en Indonesië bezocht, maar Vietnam was zeker mijn favoriet (niet in de laatste plaats vanwege het heerlijke eten ). Cambodja vonden we allebei maar niets, gelukkig waren we daar ook niet zo lang.



Qua tips zou ik zeggen dat je naar bestaande reisschema's van reisorganisaties kijkt en je vanuit daar laat leiden. Het is erg gemakkelijk om op internet dingen te regelen, of je zou zelfs ter plekke nog dingen kunnen vastzetten.
Alle reacties Link kopieren
@M_o89 dat zou super zijn! Met welke vliegmaatschappij vlieg je? Aeroflot is het goedkoopste, maar ook hier lees ik weer wisselende verhalen over.



@Anonymae we laten het inderdaad niet afhangen van een aantal flinke buien. We drogen vanzelf wel weer op he! ;). Naar bestaande reisschema's kijken is inderdaad een goede tip. We willen in ieder geval wel veel zien maar niet constant aan het reizen en haasten zijn. Een aantal dagen ergens chillen is ook wel lekker en de tijd hebben om goed te zoeken naar de mooiste plekjes.
Alle reacties Link kopieren
@Evi_B, heb je helemaal gelijk in! Wij hebben toen in Hoi An een paar dagen heerlijk luxe doorgebracht in het Hoi An Trails Resort & Spa. Kan het je van harte aanbevelen! Was echt een welkome verademing na het vele gereis, de drukte en de warmte. Je kunt er gratis fietsen lenen en je bent binnen 10 minuten in het centrum van Hoi An. Voor Vietnamese begrippen is het een vrij duur resort, maar ik geloof dat wij nog geen 50 euro kwijt waren per nacht (en daar heb je énorme kamers, heerlijk ontbijt, een prachtig bad en een geweldig zwembad voor). Ik zou zeker een paar van deze rustmomentjes inbouwen in je reis
Alle reacties Link kopieren
@Evi_B: ik vloog met China Southern Airlines, was prima. Eigenlijk heb ik met alle airlines die ik ooit gebruikt heb goeie ervaringen trouwens dus zou voor cheapste gaan ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo. Net terug :)! Hierbij mijn tips voor Vietnam:

- Hanoi en vooral HCMC zijn DRUK, heel erg druk en lawaai met scooters en toeters, voor mij waren die steden too much, maar ik hou ook veel meer van de natuur

- beste plaats waar ik geweest ben was Phong Nha (met oa veel grotten maar vooral de bergen met jungle en de farmercultuur is daar geweldig)

- de nachtbussen werken als een tierelier en zijn cheap maar zijn een crime om mee te reizen; afgeblaft voor, tijdens en na de reis, geen garantie op een stoel waardoor soms in gangpad gelegen moet worden, je wil niet meekijken op de weg

- de streetfood is fantastisch en heel erg cheap

- ga er vanuit dat de meeste mensen onvriendelijk en niet bereid zijn je te helpen, dan valt alles mee ;). In Hoi An en Phong Nha vond ik de mensen daarentegen wel vriendelijk

- de meeste backpackers die ik tegen kwam verklaarden me nog net niet voor gek dat ik Vietnam als eerste Azie-experience had gekozen; zij raadden allemaal Thailand of Laos als startland aan; vriendelijkere mensen, makkelijker reizen

- mocht je tijd/geld hebben om voor je reis een motorrijbewijs te halen of veel scooterrijervaring op te doen; Doen! Ik had het niet en heb het dus geskipt (in tegenstelling tot veel anderen die er als wandelende mummies bijliepen na een dagje rijden en onderuit gaan) maar met een motor het land doortrekken moet echt fantastisch zijn (geweldige routes en je vermijdt bus en trein).

- In deze wintermaanden is Noord-Zuid het fijnst maar wellicht in de zomer andersom qua volgorde van comfort in klimaat



Hopelijk heb je er wat aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven