Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan, tijden niet zoals besproken

21-02-2017 19:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 2 dagen in de week bij een bedrijf waar ik inmiddels al jaren werk en ben voor erbij gaan solliciteren naar een andere baan.



Nu ben ik aangenomen en heb ik mijn eerste werkdag gehad, alleen nu kwam ik erachter dat wat we hadden besproken qua tijden in sollicitatie gesprek ineens wel heel anders is..



Ik had aangegeven wel op de maandag tm woensdag willen werken, toen hij vroeg of dit ook op zaterdag kon heb ik aangegeven dat ik dit voor 1x in de 3/4 weken prima vind maar liever niet vaker (anders zie ik mijn vriend nooit) en dit was volgens hem ook het geval dus geen probleem!



Nu kreeg ik vandaag echter de planning van de komende weken en daar sta ik komende zaterdagen erop en ook tot 19:00 terwijl we hadden afgesproken ook dit niet elke keer te gaan doen (zou in eerste instantie gewoon tot 17:00 werken en in ochtend al beginnen)



Daarbij worden mijn 24 uren ineens verspreid over 4 dagen ipv 3 waardoor ik de lange rit 4 keer moet maken en ik dus 6 dagen kwijt ben aan het werk samen met mijn andere werk erbij.



Ik twijfel nu of ik hier allemaal over moet beginnen, ik wil niet overkomen als een zeur of iemand die niet wil meewerken maar aangezien ik het duidelijk had aangegeven in het sollicitatie gesprek en het toen akkoord was vind ik het raar dat hij nu ineens zegt dat ik wel vaak op zaterdag moet?



Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Er iets van zeggen? En hoe? Ik weet al wel dat ik niet 6 dagen alleen maar kan werken, hebben een huishouden en ook nog een leven naast werken nl. Vind het onwijs lastig dit...
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Niet nu voorstellen dat je 20 uur gaat werken. Je hebt 24 uur in drie dagen met af en toe een zaterdag afgesproken, wijs hem daar nu op. Die 20 uur kun je dan evt achter de hand houden als er onderhandeld moet worden. En hij heeft niks te maken met jouw huishouden.



Gebruik de mail van Erizon, die is veel beter.
Alle reacties Link kopieren
En wat je ook doet: schrijf niet 'na mijn idee' als je 'naar mijn idee' bedoelt. Dat komt zó vreselijk knullig over.
To het is netjes om zelf ook even je topic in de gaten te houden en af en toe eens te reageren. Anders voelt het nogal alsof ik voor de kat zijn viool je brief heb herschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven