steden Engeland/Schotland/Ierland

21-02-2017 10:21 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben al heel veel steden gezien in GB en Ierland:

London (al ontelbaar vaak, maar gaat nooit vervelen), Manchester, Liverpool, Birmingham, Dublin, Glasgow Edinburgh, Newcastle (ik vergeet vast nog wel wat)

Maar we willen eens wat anders.....en kunnen even niet bedenken wat.....



Het zal waarschijnlijk november of december worden (dus een leuke kerstsfeer is mooi meegenomen) We willen gaan shoppen en natuurlijk ook wel wat bekijken. Er moet in ieder geval genoeg te doen zijn voor een dag of 3. Het is geen probleem om evt. een auto te huren als de plaats niet goed bereikbaar is met openbaar vervoer of verder van een luchthaven af is.



Hebben jullie suggesties?
Canterbury is heel charmant, Mij lijken die oude straatjes juist mooi in de winter. Aan de kust kan het dan wat minder zijn.



Belfast is ook een prima keuze. Zorg wel dat je een dagje de omgeving bezoekt. Giant Causeway is niet zo giant, maar wel mooi als je je realiseert dat het een natuurverschijnsel is. De omgeving daar is prachtig en Bushmills destilleerderij is er tien minuutjes vandaan.
Alle reacties Link kopieren
@Erizon Dank je voor je reactie. Giant Causeway gaan we dan zeker bekijken als we daar zijn. Bushmills zal ik eens naar kijken
Tip voor Belfast: let erop dat je op Belfast City airport vliegt!



KLM vliegt op Belfast City dat tegen de stad aan ligt, terwijl Easyjet aankomt op Belfast International een eind erbuiten. Er gaat een bus naar de stad, maar die doet er rond de 40 minuten over en kost 7,50 pond pp.
Alle reacties Link kopieren
Cork, daar hebben ze zo'n leuk accent :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 21 februari 2017 @ 10:50:

Ik vond Bath ook heel mooi, verder ben ik alleen in steden geweest waar jij zelf al bent geweest. En dorpen en natuur. Bijvoorbeeld Stratford-upon-Avon waar Shakespeare vandaan komt is wel geinig, wel heel toeristisch. Warwick Castle vond ik ook leuk.



Een vraag terug aan jou, Itismee... zelf hou ik wel van ruige industriesteden die ook een beetje hip aan het worden zijn, zoals bijvoorbeeld Rotterdam een jaar of 10 tot 5 geleden nog was. Ik heb wel eens gehoord dat Newcastle dan leuk is. Sowieso vind ik noordelijk Engeland wel leuk, al is het maar vanwege Downton Abbey, Happy Valley en andere series

Heb jij verder nog tips? Glasgow? Sheffield? Leeds? Hoe zijn die steden?Ik ben Itismee niet maar wel in al deze steden geweest en had het er prima naar mijn zin. Je moet wel van industriesteden met een ruig randje houden (maar dat doe je) en bepaalde buitenwijken kan je beter mijden, maar het centrum is bij alle drie goed te doen: mooie gratis musea, veel winkels (als je daarvan houdt), industriele architectuur, veel pubs / uitgaansgelegenheden / plekken waar mensen interessante muzikale en/of kunstzinnige dingen doen. Je moet soms een beetje zoeken want echt toeristisch zijn dit soort plekken niet, maar als dat je ligt zijn deze steden zeer de moeite waard. Dito voor Manchester en Liverpool trouwens, als je die nog niet hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:cerulli schreef op 22 februari 2017 @ 12:40:

[...]



Ik ben Itismee niet maar wel in al deze steden geweest en had het er prima naar mijn zin. Je moet wel van industriesteden met een ruig randje houden (maar dat doe je) en bepaalde buitenwijken kan je beter mijden, maar het centrum is bij alle drie goed te doen: mooie gratis musea, veel winkels (als je daarvan houdt), industriele architectuur, veel pubs / uitgaansgelegenheden / plekken waar mensen interessante muzikale en/of kunstzinnige dingen doen. Je moet soms een beetje zoeken want echt toeristisch zijn dit soort plekken niet, maar als dat je ligt zijn deze steden zeer de moeite waard. Dito voor Manchester en Liverpool trouwens, als je die nog niet hebt gehad.



Dank je wel! Ja ik hou zeker van rauw en industrieel. Manchester vond ik in 1995 ook heel erg leuk. Sindsdien niet meer geweest.

Eerst nog een vakantie Sicilië... maar ik onthoud deze steden zeker!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Bristol en omgeving

Aberdeen

Leicester

Plymouth/penzance en omgeving

Sheffield

Gloucester/Cheltenham en omgeving
Alle reacties Link kopieren
Belfast is een interessante stad! Het Ulster museum is gratis en heeft mooie exposities. Ook veel info over the Troubles. Ga ook zeker bij de peacewalls kijken bij bijvoorbeeld shankill road. Een black cab rondleiding in die gebieden schijnt ook een aanrader te zijn, maar dat hebben wij niet gedaan. Ik vond het titanic museum bij de Harland & Wolff werf ook interessant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven