Werk & Studie alle pijlers

Wat vinden jullie hier nou van

21-02-2017 17:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Vorige week heb ik een sollicitatiegesprek moeten verzetten vanwege een hele duidelijke overmachtsituatie. Tenminste daar had ik om gevraagd. Daarna heb ik niets meer van het bedrijf gehoord. Zelf nog 4 keer contact opgenomen en nada, nul reactie en of terugbellen. Ik begrijp dat ik intussen dikke pech kan hebben, maar niets meer laten horen vind ik heel onprofessioneel. Wat zouden jullie doen?
quote:viva-amber schreef op 21 februari 2017 @ 19:04:

[...]





Nee echt niet doen. Zo een mail gaat zijn eigen leven leiden.Niet doen inderdaad , wie weet komt daar ooit nog een vacature waar je op wil reageren dan blijft deze mail hangen.
Alle reacties Link kopieren
Even een belletje doen. Dat zij jou terug zouden bellen, dit niet gedaan hebben en dat jij even wilt weten hoe het er nu voor staat.
Om eerlijk te zijn zou ik het na 2 pogingen al hebben opgegeven. Mogelijk vinden ze je nu ongeïnteresseerd (vanwege het afbellen) én opdringerig. Niet nóg een keer mailen hoor.

Heel jammer maar zoals anderen ook al zeggen, ze hebben geen boodschap aan jouw overmacht. Ik denk dat overlijden in de eerste lijn het enige excuus is waar een bedrijf serieus rekening mee zou houden.

Gewoon dikke streep eronder en solliciteren op de nóg leukere baan die ergens op jou wacht
Ik zou hen zeker niet per mail onprofessioneel gedrag verwijten. Laat het gewoon rusten en zoek naar een andere baan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de categorie 'afspraak is afspraak' en zeker in geval van een sollicitatiegesprek. Deze overmachtsituatie had alleen in alle opzichten en voor ieder weldenkend mens prioriteit. Heb dus de juiste verplichting prio gegeven. Daar is het me overigens ook niet om te doen, kan vrij makkelijk iets anders vinden, alleen vind ik het geheel nergens op reageren gewoon onfatsoenlijk. Mijn mail was overigens niet 'smekend', maar direct en correct met welgemeende excuses.



Bedankt voor jullie inzichten, heb besloten het zo te laten en er geen energie meer in te steken
quote:123459090 schreef op 21 februari 2017 @ 19:39:

Ik ben van de categorie 'afspraak is afspraak' en zeker in geval van een sollicitatiegesprek. Deze overmachtsituatie had alleen in alle opzichten en voor ieder weldenkend mens prioriteit. Heb dus de juiste verplichting prio gegeven. Daar is het me overigens ook niet om te doen, kan vrij makkelijk iets anders vinden, alleen vind ik het geheel nergens op reageren gewoon onfatsoenlijk. Mijn mail was overigens niet 'smekend', maar direct en correct met welgemeende excuses.



Bedankt voor jullie inzichten, heb besloten het zo te laten en er geen energie meer in te stekenTsja, jij bepaalt nu eenmaal niet wat daar wordt gedacht. Goed dat je het laat rusten, je kunt je energie beter in een positieve actie voor jouw toekomst steken, in plaats van in een actie om hen op hun onvolkomenheden te wijzen. Succes met verder solliciteren!
Maar ookal is het de begrafenis is van je oma, is je been eraf gevallen, of staat je huis in de fik, daar heeft een bedrijf geen boodschap aan als ze 10 goede sollicitanten hebben. Ze nodigen er 5 uit, een zegt af en dan houden ze er nog 4 over. Mocht er uit de eerste 4 niets komen dan zijn er nog 5..... tenzij je iets héél bijzonders doet of een heel uitzonderlijk cv hebt is het voor hen de moeite niet om het te verzetten.



Asociaal dat ze niets laten horen, dat zeker.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden zij op die mail moeten reageren? Wellicht zijn je excuses stilzwijgend geaccepteerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus een mail verstuurd om af te zeggen. Dat is om te beginnen al niet handig. Je had beter kunnen bellen om te verzetten. Als iemand mij al niet even kan bellen om excuses te maken, toelichting te geven en een afspraak te verzetten ga ik.ook snel verder naar de volgende sollicitant die wel op de voorgestelde tijd komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:123459090 schreef op 21 februari 2017 @ 19:39:

Ik ben van de categorie 'afspraak is afspraak' en zeker in geval van een sollicitatiegesprek. Deze overmachtsituatie had alleen in alle opzichten en voor ieder weldenkend mens prioriteit. Heb dus de juiste verplichting prio gegeven. Daar is het me overigens ook niet om te doen, kan vrij makkelijk iets anders vinden, alleen vind ik het geheel nergens op reageren gewoon onfatsoenlijk. Mijn mail was overigens niet 'smekend', maar direct en correct met welgemeende excuses.



Bedankt voor jullie inzichten, heb besloten het zo te laten en er geen energie meer in te stekenHeb je het bedrijf waar je had gesolliciteerd wel laten weten wat die overmachtssituatie was? Als een sollicitant bij mij zou afzeggen wegens "overmacht" zonder verdere verklaring, zou ik er ook klaar mee zijn. Als iemand zou bellen met de mededeling dat haar moeder net is overleden, zou ik alle begrip hebben en een nieuw gesprek plannen.
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven