Mode & Beauty alle pijlers

Waxen vs. epileren

18-07-2016 00:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames (of heren) die hun bikinilijn laten waxen. Blijven de haartjes echt lang weg en blijven ze langer weg dan als je een epileer apparaat gebruikt?

Ik epileer nu alles of haal alles met een pincet weg, maar de haren groeien erg snel terug, binnen een week al en ze groeien ook erg onregelmatig terug waardoor ik bijna constant terug groeiend haar heb.

Heb ik gewoon haar wat heel snel groeit? Of is dit met waxen minder? In principe lijkt me dat waxen en epileren hetzelfde is....
Alle reacties Link kopieren
Bij allebei de methodes verwijder je ook de haarzakjes. Daarbij gebruiken ze vaak in professionele waxsalons vaak naast het waxen een pincet om de haartjes die tijdens het waxen niet mee zijn gekomen - bijvoorbeeld omdat ze te kort zijn - er toch uit te halen.



Zou dus denk ik geen verschil moeten maken. Maar het kan dat de haartjes die je ziet, haartjes waren die tijdens het epileren nog niet zichtbaar waren.



"Geharste haren blijven zo'n 3 - 8 weken weg nadat ze zijn geharst. In de zomer groeien haren over het algemeen iets sneller dan in de winter. Dat wil overigens niet zeggen dat je pas na 3 - 8 weken de eerste haren zult zien. Haren groeien niet allemaal tegelijk. Op het moment dat je harst, zal een deel van de haren in rust zijn en geen enkele groeiactiviteit vertonen. Een ander deel is wel al aan het groeien, maar nog te kort en niet te zien. Wanneer je een week nadat je hebt geharst weer enige haren ziet, zijn dat dus niet de haren die je hebt geharst, maar haren die vorige week nog niet te zien waren en nu net boven het huidoppervlak uit zijn gegroeid."
anoniem_298081 wijzigde dit bericht op 18-07-2016 00:15
Reden: Aanvulling vanuit bron
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn bikinilijn een keer laten waxen en epileer verder altijd. Bij waxen had ik na een week al wel wat zachte blonde haartjes, na twee weken al redelijk wat donkere haartjes. Epileren heb ik inderdaad ook na een week al weer redelijk wat donkere haartjes die echt weer weggehaald 'moeten' worden. Dat gaat dus iets sneller dan met waxen (bij mij), maar scheelt niet heel veel. Ik moet wel zeggen dat ik nu bijna een jaar epileer en wel merk dat er een hoop minder haartjes zichtbaar zijn na een week nu dan een jaar geleden. Dus dat wordt wel minder als je het lang doet.
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. Daar hoop ik ook op! Ben al wel een paar maanden bezig en merkt dat de haartjes al veel makkelijker los komen zeg maar, maar ze komen nog net zo snel terug...

Heb ook enkele keren mijn benen en oksels laten waxen maar daar kwamen de haartjes net zo snel terug
Dat stukje wat Amelie geciteerd heeft klopt inderdaad. Helaas weten heel veel mensen dit niet, en geven ze de waxsalon de schuld. En idd hoe vaker je ze eruit trekt, hoe minder het er uiteindelijk worden. Uiteindelijk beschadigen de haarzakjes en groeien ze niet meer terug.



Ik heb ooit stage gelopen in een salon en moest de benen van mijn stagebegeleidster harsen, zij deed dat al een jaar of 20 en had op iedere been echt maar 50 haren of zo. Ik vroeg me toen af hoe dat kon . Toen vertelde ze, dat voordat ze begon met harsen, ze gewoon evenveel beenhaar als een gemiddelde vrouw had. Dus het duurt echt wel wat jaren voordat de haargroei een stuk minder is, maar het wordt wel minder na verloop van tijd. Harsen of epileren maakt dan geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Het enige verschil is dat bij het laten waxen het pijn verkort.



In de praktijk laat je je haren waxen en de overgebleven haartjes die worden ge-epileerd omdat op dat zelfde plek niet meteen nog een keer gewaxed kan worden want anders raakt het huid geïrriteerden beschadigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven