Leuke bestemming kreta

20-02-2017 20:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel verraad het al een beetje...

Manlief en ik zijn op zoek naar een vakantie ergens in kreta.

Onze eisen: niet te toeristisch, wel gezellig druk met voldoende vertier.

Mooie omgeving met voldoende mogelijkeden tot snorkelen.

Ergens centraal liggen is op zich een pluspunt.



Wie o wie kan leuke plekjes of een accomadatie aanraden? Vooral de gelegenheid tot snorkelen vinden wij belangrijk
Wij hebben een erg leuke tijd gehad in Koutouloudari, Time to Smile Sundance (via Tui). Niet duur en een erg gezellig plaatsje. Ligt ongeveer een kwartiertje lopen boven Cherso, dus niet aan de kust. Voor snorkelen minder geschikt, maar wel een aanrader!
Voor snorkelen kun je het beste aan de zuidkust zijn of excursies (met bootje naar kleine eilandjes) maken. Voor vertier in combi met niet te toeristisch kun je kijken in Heraklion, Rethymnon, Agio Nicalaos of de plaatsjes ten westen van Cherso. Dan heb je ook geen mega-transfer met de bus vanaf het vliegveld. Geen tips qua accomodatie-namen, maar die komen vast nog wel in dit topic.
Wij gaan binnenkort naar Amoudara, dat ligt niet ver van Heraklion en je schijnt er te kunnen snorkelen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Kreta!

Wij hebben net 2jr in Koutouloufari gewoond, en dat is idd erg leuk, en idyllisch.

Het is halverwege een berg.

Beneden ligt Chersonissos.

20min van Heraklion.

We wonen nu net buiten Chersonissos, Saradari, vlakbij analypsi, is tussen cherso en gouves in, ook erg leuk.

Heeft vele baaien en kun je snorkelen.

Google maar op Gouves en Analipsi, daar kun je ook snorkelen.



Voor snorkelen kun je idd naar de zuidkust, maar daar is het erg rustig en meer ongerept, maar wel heel mooi.

Ga dan ook naar Matala, voormalig hippie stadje, maar je hebt het wel snel gezien daar, maar de moeite waard.

Wat ook erg mooi is, is Elounda, je betaald wel de hoofdprijs en is verder van het gedruis.



Amoudara is idd ook leuk.



Elafonisi is waanzinnig mooi, is aan de westkust.

En dan is er nog Chania, is aan de noordkust van Kreta, is een grote stad, en heeft ook een vliegveld.

Chania en omgeving is erg groen en de old Town heeft wel iets van een Venetiaanse stijl, erg mooi, tevens is er s'avonds een erg gezellige drukte, de mensen zien er mooi uit daar, het is totaal anders dan Heraklion of chersonissos.

Omgeving Chania kun je genoeg snorkelen.



Ga vooral niet naar Malia, is het uitgaansleven onder de Engelsen en gewoon een lelijke plek.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilguinea schreef op 20 februari 2017 @ 21:15:

Wij hebben een erg leuke tijd gehad in Koutouloudari, Time to Smile Sundance (via Tui). Niet duur en een erg gezellig plaatsje. Ligt ongeveer een kwartiertje lopen boven Cherso, dus niet aan de kust. Voor snorkelen minder geschikt, maar wel een aanrader!Oh wij gaan daar dit jaar heen. Ben benieuwd ! Gaan naar zelfde appartement.
Alle reacties Link kopieren
Time to Smile Sundance appartement is super mooi, luxe en zelfs tv Drenthe op je tv scherm(ik kom uit Drenthe nl)

Het zwembad ligt aan de straatkant met een moderne bar alwaar je evt je ontbijt kan nuttigen, maar een kop koffie is natuurlijk ook prima.

Echt een zeer goede keus en een erg mooie plek.

De restaurantjes en barretjes zijn ook zeker een aanrader in koutouloufari, aansluitend heb je de Village piskopiano, ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Heraklion is niet zo'n leuke stad.

Ik vond Chania heel erg leuk, maar ik weet niet of je daar kan snorkelen.



Rethymnon is ook wel leuk, maar wel minder sfeer dan Chania (wel centraler).
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz schreef op 21 februari 2017 @ 15:37:

Time to Smile Sundance appartement is super mooi, luxe en zelfs tv Drenthe op je tv scherm(ik kom uit Drenthe nl)

Het zwembad ligt aan de straatkant met een moderne bar alwaar je evt je ontbijt kan nuttigen, maar een kop koffie is natuurlijk ook prima.

Echt een zeer goede keus en een erg mooie plek.

De restaurantjes en barretjes zijn ook zeker een aanrader in koutouloufari, aansluitend heb je de Village piskopiano, ook erg leuk.Oh dat klinkt goed ! Goede keuze dus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een paar jaar geleden een appartement in Elounda, selena heette het geloof ik. We hebben daar ons prima vermaakt, weg van de drukte maar je kunt wel redelijk snel de drukte op zoeken. Appartement was ook super schoon, vriendelijk personeel maar niet echt vermaak op het complex zelf, alleen een zwembad.

Rethymnon vond ik ook erg leuk maar dat is wel erg toeristisch.



Met kreta kun je zoveel kanten in, het is net wat je zoekt maar voor ieder is er wat wils
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Heb paar jaar terug in Malia gezeten in een app. aan zee, goede en mooie plek om daar te zitten . Het was 21 april dus rustig, En mooi om de ondergaande zon in zee te zien gaan . Ik vond het leuker dan chersonisos want weinig strand daar. Dat had ik op Google maps al uitgezocht. Oud Malia is echt wel leuk, oud. Voordeel was dat je vanaf daar overal goedkoop met de bus naar plaatsen toe kon, havenstadje agios nicolaos en hoofdstad Herakilon. Zelfs 1 dag een quad gehuurd omdat het rustig op de weg was. Toen in de buurt van Malia rondgereden en ook naar de reünies van paleis van Malia geweest,

Hebben vaak gewandeld naar oud Malia en paar keer hardgelopen langs het strand. En ik was een van de weinig die dagelijks in zee zwom.
Alle reacties Link kopieren
Pelagos Dive Centre Agios_Nikolaos

https://www.tripadvisor.n ... thi_Prefecture_Crete.html



Hotel op loopafstand en in de buurt van het centrum

https://www.tripadvisor.n ... ecture_Crete.html#REVIEWS
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
[quote]jilzz schreef op 20 februari 2017 @ 21:56:

Leuk Kreta!

Wij hebben net 2jr in Koutouloufari gewoond, en dat is idd erg leuk, en idyllisch.



Hé Jilzz wat leuk! Ik heb ook in Koutouloufari gewoond!

Verder leuk op Kreta:

Agia Galini

Sisi

Elafonisi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven