reizen naar scilly islands

21-02-2017 14:35 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen v/d zomer heel graag naar de scilly islands. Op door reis. Maar hoe kom je hier??



amsterdam vliegen naar southampthon, auto huren op vliegveld en rijden naar penzcare. Kan de auto mee de eilanden op of niet handig?



liefs mo
Alle reacties Link kopieren
Check 3 op reis. Die hebben er een reportage over gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
De Isles of Scilly zijn prachtig! Een absolute aanrader, maar best lastig te bereiken, het is een enorme uithoek van Europa. Wij zijn er twee jaar geleden één dag geweest tijdens een rondreis door het zuiden van Engeland. Wij waren met onze eigen auto en hadden in de omgeving van Penzance een huisje op een vakantiepark. 's Morgens vroeg hebben wij de ferry genomen en daarmee zijn we 's avonds teruggegaan. Het is niet zo'n ferry als bijvoorbeeld vanuit Calais. Het is een vrachtschip waarop alle goederen getakeld worden en waarbij je als voetpassagier meereist. Ik denk dus niet dat je auto mee kan. In de omgeving van de ferry zijn parkeerplaatsen waar je je auto kwijt kunt. Op St. Mary's wachten bij aankomst van de boot taxi's en kleinere bootjes om je naar de plaats van bestemming te brengen. Neem dus niet teveel bagage mee, dan sjouw je je een ongeluk! Op de eilanden rijden volgens mij wel auto's, maar we hebben er ook veel golfkarretjes gezien.

Oh, en als je echt in stijl wilt reizen: er gaat vanuit o.a. Penzance ook een vliegtuigje. Via deze link kun je meer lezen over hoe je op de eilanden komt: https://www.visitislesofscilly.com/getting-scilly
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik weet niet in welke periode je wilt gaan, maar ik zou wel een overnachtingsplek reserveren. Het schijnt er in de zomer enorm druk te zijn en er is maar een beperkt aanbod in hotels etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven