Werk & Studie alle pijlers

Piercing in of uit tijdens stagegesprek

22-02-2017 16:35 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar jullie mening!



Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek voor stage (hbo), bij een bedrijf waar allemaal mensen van mijn leeftijd werken.



Ik heb a piercing in mijn tong. (waarvan het de vraag is of het ze opvalt)

Moet die uit of kan die gewoon in blijven vinden jullie?

Sommige mensen associëren het met 'aso' wat ik overigens nergens voor nodig vind.

Ik denk juist als ik 'm inlaat dat ik dan wel eerlijk laat zien wie ik ben, als ze het vervelend vinden zou ik 'm zonder moeite uit doen tijdens stage. Maar zouden ze je daarop afwijzen?



Benieuwd naar jullie mening en of ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Inhouden. Want als je er daadwerkelijk aan de slag gaat wil je hem in principe ook niet kwijt.



Een neusring of meerdere piercings in het gezicht zou ik een ander verhaal vinden. Dan geldt natuurlijk hetzelfde, maar dan moet je gaan afwegen; wil ik de piercings of wil ik de baan. Vooropgesteld dat het niet samen kan gaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hangt ervan af waar die zit op je tong. Een collega van mij heeft ook een tongpiercing, zo'n beetje achterin, en daar kwamen we pas na een half jaar achter, terwijl ze toch vijf kwartier in een uur kan ouwehoeren .



Mijn dochter heeft haar lippiercing trouwens gewoon in gehouden tijdens haar stagegesprek, en gevraagd of dat tijdens het werk ook mocht. Mocht dus niet en ze haalt hem er nu elke keer netjes uit als ze naar stage gaat, maar ze werd wel gewoon aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk nog nooit in me opgekomen om mijn (zichtbare) piercing uit te doen tijdens een sollicitatiegesprek. Ik bedenk me serieus nu pas dat voor zover ik kan zien ik op mijn werk de enige ben met een piercing. Nooit last van gehad. Ik ben toen ik solliciteerde zelfs aangenomen op een uiterst conservatieve plaats. Ook daar keken ze er blijkbaar doorheen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Inlaten, 100%

Het zou toch waanzinnig zijn als iemand vanwege een gaatje in zijn tong wordt afgewezen voor een kantoorbaan.

Bevooroordeelde gedoe.
quote:Fayan schreef op 22 februari 2017 @ 16:45:

Uitdoen tijdens het gesprek en je kan het dan eventueel noemen en vragen hoe zij erover denken. Ik vind tongpiercings altijd erg opvallend, namelijk.De mijne is nooit gezien. Zelfs niet als ik lachte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn neuspiercing er ook gewoon ingehouden hoor, op mijn sollicitatiegesprek vorige week. Normaal draag ik een ringetje, die dag had ik echter voor een knopje gekozen.



Echt niet dat ik die uit ging doen.
Veritas vos liberabit
quote:Daffodil schreef op 22 februari 2017 @ 17:16:

Het is eigenlijk nog nooit in me opgekomen om mijn (zichtbare) piercing uit te doen tijdens een sollicitatiegesprek. Ik bedenk me serieus nu pas dat voor zover ik kan zien ik op mijn werk de enige ben met een piercing. Nooit last van gehad. Ik ben toen ik solliciteerde zelfs aangenomen op een uiterst conservatieve plaats. Ook daar keken ze er blijkbaar doorheen.In de zorg is het anders best een dingetje, voor de veiligheid en zo.
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk de vraag aan jou: wil je in een organisatie werken waar uiterlijk meetelt?

Een tongpiercing heeft niets met je persoonlijke verzorging te maken. Je gaat er immers niet van stinken. Het is puur smaak. Je uiterlijk zegt niets over je kwaliteiten en je kunnen.



Los van bovenstaande. Je kan tijdens het sollicitatiegesprek vragen naar de kledingvoorschriften en hoe om wordt gegaan met piercings? Zijn piercings niet passend in het bedrijf, dan kan je altijd nog besluiten deze uit te doen.
Alle reacties Link kopieren
Inlaten. Het is niet zichtbaar.
quote:Zalmsnipper schreef op 22 februari 2017 @ 18:06:

Inlaten. Het is niet zichtbaar.



Tot iemand op je mond of je tanden begint te letten.

Val je in no time door de mand.



Uit of minstens iets doorzichtigs in.



Ga je tijdens je werk in contact komen met klanten dan zeker uit.
Alle reacties Link kopieren
We mogen dan in een moderne tijd leven waarin alles kan (bij wijze van), maar er zijn nog genoeg mensen die het daar niet mee eens zijn. En zolang je daar voor/mee werkt heb je je toch enigzins aan te passen bij bepaalde banen.



Ik heb een uniformberoep. Ook wij mogen geen zichtbare piercings en tattoos hebben. Mijn piercing heb ik al ruim 10 jaar (navel), groeit ook niet meer dicht. En heb 2 tattoos waarvan 1 pas vorig jaar is gezet. Expres op een plaats waar je het met werkkleding aan niet ziet.



Jammer? Ja, enigzins. Maar ik heb bewust gekozen voor dit werk en bij bepaalde beroepen is het nou eenmaal geen porum vind ik. Maar daar zullen meningen over verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Marketing functie ?



Ik denk dat representativiteit dan erg belangrijk is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uitdoen.

Uit je vraag blijkt al dat je twijfelt. Waarom enig risico lopen dat iemand er toch iets van vindt. Je kunt hem altijd, als hij inderdaad zo onzichtbaar is als je zegt, weer indoen als je bent aangenomen.
summer is a state of mind
quote:c_est_moi schreef op 22 februari 2017 @ 18:32:

Gewoon uitdoen.

Uit je vraag blijkt al dat je twijfelt. Waarom enig risico lopen dat iemand er toch iets van vindt. Je kunt hem altijd, als hij inderdaad zo onzichtbaar is als je zegt, weer indoen als je bent aangenomen.



En dan is degene die haar aannam een oppervlakkige bevooroordeelde doos, en ontslaat ze haar als nog als ze hem ziet.



Beter inlaten, en navragen of hij in mag blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 22 februari 2017 @ 16:47:

Het is een sollicitatie voor een stageplek. Dat is anders dan een gewone sollicitatie waar ze meerdere kandidaten voor hebben. Hoe groot is de kans dat ze je afwijzen?

Ik zou hem zelf inlaten bij het gesprek, vragen of ze er bezwaar tegen hebben mocht je daar stage kunnen lopen, en daarbij aangeven dat je bereid bent de piercing uit te doen als ze dat liever hebben.Misschien verschilt dit per branche, maar ik heb bij mijn hbo stage's altijd moeten solliciteren bij mijn stageplekken en bij die sollicitaties waren altijd één of meerdere andere kandidaten. Dus dan is de kans dat je afgewezen wordt zeker aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:RedBaron schreef op 22 februari 2017 @ 18:30:

We mogen dan in een moderne tijd leven waarin alles kan (bij wijze van), maar er zijn nog genoeg mensen die het daar niet mee eens zijn. En zolang je daar voor/mee werkt heb je je toch enigzins aan te passen bij bepaalde banen.



Ik heb een uniformberoep. Ook wij mogen geen zichtbare piercings en tattoos hebben. Mijn piercing heb ik al ruim 10 jaar (navel), groeit ook niet meer dicht. En heb 2 tattoos waarvan 1 pas vorig jaar is gezet. Expres op een plaats waar je het met werkkleding aan niet ziet.



Jammer? Ja, enigzins. Maar ik heb bewust gekozen voor dit werk en bij bepaalde beroepen is het nou eenmaal geen porum vind ik. Maar daar zullen meningen over verschillen.



Ik had mijn navelpiercing 15 jaar, deed hem uit en het was binnen 2 dagen dicht. Hoe weet je dat die van jou niet dichtgroeit?



Mijn boven-in-mijn-oor piercing die ik nooit heb kunnen verdragen is na 20 jaar nog steeds open.

Oneerlijk!
Hier in de buurt zijn bedrijven een stage vaak ook als een eerste opstap naar een contract.

Of naar "meer kans als er een plaats vrij komt".



Die kans wil je toch niet verknoeien omdat jij persé je lijf en je mond wil verminken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 22 februari 2017 @ 18:38:

[...]





En dan is degene die haar aannam een oppervlakkige bevooroordeelde doos, en ontslaat ze haar als nog als ze hem ziet.

Dat is wel erg kort door de bocht. Het is heel simpel: als klanten er aanstoot aan nemen dan is het in een organisatie gewoon not done om dat soort dingen te doen. Of het nu piercings, tatoos, broeken met scheuren zijn. En als je daar niet tegen kan moet je principieel zijn en niet door zulke klanten je salaris willen laten betalen en ergens anders gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zalmsnipper schreef op 22 februari 2017 @ 18:47:

[...]





Ik had mijn navelpiercing 15 jaar, deed hem uit en het was binnen 2 dagen dicht. Hoe weet je dat die van jou niet dichtgroeit?



Mijn boven-in-mijn-oor piercing die ik nooit heb kunnen verdragen is na 20 jaar nog steeds open.

Oneerlijk!



2 dagen? Wow dat is snel. Ik heb de mijne minstens 6 maanden uitgehad, en er bleek nog steeds met gemak een piercing in te kunnen. Ik herinner mij dat toen ik hem liet zetten was verteld dat ik hem 9 maanden moest inhouden (vond ik erg lang) maar heb dat wel gedaan. Misschien is dat de reden wel?



Ik was er in ieder geval ook erg verbaasd over dat het nog niet was dichtgegroeid. Ik heb de piercing maar ingehouden, dat gat is ook geen gezicht
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 22 februari 2017 @ 17:55:

[...]





In de zorg is het anders best een dingetje, voor de veiligheid en zo.Oh, maar in sommige beroepen zal het inderdaad lastiger zijn om ze tijdens het werk in te houden. In de zorg of voedingsindustrie, bij de politie of als je met bepaalde machines werkt. Maar in de OP lijkt het niet om een veiligheidsissue te gaan. Laat ik het zo zeggen: als er geen veiligheidsvoorschrift is die het verbiedt zou ik hem niet uit doen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 22 februari 2017 @ 18:49:

Hier in de buurt zijn bedrijven een stage vaak ook als een eerste opstap naar een contract.

Of naar "meer kans als er een plaats vrij komt".



Die kans wil je toch niet verknoeien omdat jij persé je lijf en je mond wil verminken?Ach, kom nou. En als je het echt zo ziet, dan is die mond dus al verminkt.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
quote:RedBaron schreef op 22 februari 2017 @ 19:04:

[...]





2 dagen? Wow dat is snel. Ik heb de mijne minstens 6 maanden uitgehad, en er bleek nog steeds met gemak een piercing in te kunnen. Ik herinner mij dat toen ik hem liet zetten was verteld dat ik hem 9 maanden moest inhouden (vond ik erg lang) maar heb dat wel gedaan. Misschien is dat de reden wel?



Ik was er in ieder geval ook erg verbaasd over dat het nog niet was dichtgegroeid. Ik heb de piercing maar ingehouden, dat gat is ook geen gezicht

Jaren gedragen en binnen 24 uur was het dicht. Zie je niets meer van.



Inhouden TO, tenzij een zeer representatieve functie.
Stageplaatsen zijn moeilijk te vinden, dus ik zou t risico niet willen lopen en hem uitdoen.



Dragisa: oppervlakkige doos? Dan zijn de meeste bazen erg oppervlakkig.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem uitdoen. Omdat ik denk dat er algemeen verwacht wordt dat men zich toch wat 'netter' dan gebruikelijk kleed tijdens een sollicitatie, en (dit is uiteraard puur persoonlijke mening) hierbij hoort een piercing naar mijn idee dus niet.

Vind het dus ook afhankelijk van hoe casual de kledingvoorschriften in een baan/organisatie zijn of je tatoeages/piercings etc. zichtbaar laat zijn in je dagelijkse werk. Als het een vrij casual bedrijf is, geen probleem. Maar als ze verwachten dat je je representatief kleed of mogelijk met veel klanten in contact komt kan ik het mij goed voorstellen dat het bedrijf verwacht dat je tatoeages/piercings niet zichtbaar laat zijn tijdens je dagelijkse werkzaamheden.

Oppervlakkig? Ik denk gewoon het beeld van wat iemand/bedrijf heeft bij netjes/representatief. Zo wordt er ook verwacht in vele bedrijven dat je als vrouw een rok over de knie draagt, mocht je kiezen voor een rok/jurk. Vind ik niet oppervlakkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven