Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering voor jongeren.. stervensduur!

24-07-2014 10:53 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn kind (1 jaar het rijbewijs) een auto gekocht, een oude deukenbak. Er moet nu een verzekering worden afgesloten waarvan ik beloofd heb die het eerste jaar te betalen. Maar mijn God, wat is dat stervensduur. De premie is, op jaarbasis, 4x zo duur als de aanschafprijs van de auto zelf. Toegegeven, het risico onder jongeren is groter, maar om nou zoveel geld te vragen voor alleen WA is in mijn ogen ridicuul.



Zijn hier ouders van startende auto-verzekeringnemers die mij een tip kunnen geven over een verzekeringsmaatschappij met redelijke prijzen voor een autoverzekering?
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 15 februari 2017 @ 15:13:

[...]



Auto's en bijbehorende verzekeringen staan beiden op mijn naam maar worden gebruikt door het hele gezin van 4 personen.Zoons betalen zelf hun eigen verreden benzine/diesel en de APK.Als er een ernstig ongeluk plaatsvindt en het blijkt dat niet jij, maar een van je zoons hoofdbestuurder van die auto is (en verzekeraars gaan ver om dat te ontdekken, tot buurtonderzoeken aan toe), kun jij opdraaien voor de schade. Bij bijvoorbeeld ernstige invaliditeit kan dat betekenen dat je de rest van je leven aan het betalen bent....
Oh dear, how sad, never mind.
Ik heb m'n eerste auto verzekerd bij garage waar ik 'm kocht. Ik kreeg zeven schadevrije jaren gratis en zat ook op 39 euro per maand.

Tot ik eind vorig jaar m'n auto met een paal liet knuffelen.... nu is 't bijna dubbel zo veel. Maar nog lang geen 145 euro! Bizar. Ik ben wel ouder dan jouw zoon denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar een auto gekocht en kreeg korting als ik bij dezelfde verzekeraar ging als mijn ouders. Ook heb ik een vaardigheidstest gedaan waardoor ik nog meer korting kreeg (deze is geldig bij een aantal verzekeraars, je krijgt dan een certificaat enzo). De verzekering staat gewoon op mijn naam.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat het een WA verzekering is hè? Dat is zodat anderen hun schade kunnen verhalen op jouw kind's verzekering.



Als je kind een deuk in andermans auto rijdt loopt de schade al snel op in de duizenden euro's. Als je kind letselschade veroorzaakt kan het helemaal de pan uitrijzen. Die €1000 per jaar valt dan nog best mee toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 58€ p maand. 28 jaar en net 2 maanden mn rijbewijs.. nog niet heel goedkoop, maar wel een stuk minder dan jij. Misschien omdat ik wel al 28 ben? Mjaa wel toch echt ook een beginnend bestuurder.



Zal later eens opzoeken waar ook alweer.



Overigens zijn er ondanks dat ik snap dat beginnend bestuurders als een risicovollere groep worden beschouwd er ook een hoop mensen die al jaren hun rijbewijs hebben die echt als idioten rijden en vergeten lijken te zijn dat als ze een zijdelingse verplaatsing doen ze moeten kijken
Mijn dochter had het over €55,- per maand en daarsloeg ik al steil van achterover.



Ook eerste (oude) auto, 19 jaar en net haar rijbewijs
Wij hadden de eerste 5 jaar onze auto's op vaders naam. Na 5 jaar betaalden we "normale" premissen schreven we de auto's over op onze eigen namen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit is inderdaad een oud topic, maar ik ging voor de grap eens even prijzen vergelijken van autoverzekeringen.

Als ik zoek op verzekeringen voor iemand van 18, kost dat inderdaad minimaal 120 euro. Terwijl als ik enkel en alleen de geboortedatum aanpas naar die van mezelf (30+), kost dezelfde verzekering slechts 38 euro!

Ik snap dat jongeren een groter risico vormen, maar ruim 3x zoveel betalen vind ik dan wel weer behoorlijk overdreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 26 februari 2017 @ 19:08:

Oke, dit is inderdaad een oud topic, maar ik ging voor de grap eens even prijzen vergelijken van autoverzekeringen.

Als ik zoek op verzekeringen voor iemand van 18, kost dat inderdaad minimaal 120 euro. Terwijl als ik enkel en alleen de geboortedatum aanpas naar die van mezelf (30+), kost dezelfde verzekering slechts 38 euro!

Ik snap dat jongeren een groter risico vormen, maar ruim 3x zoveel betalen vind ik dan wel weer behoorlijk overdreven.



Ik eigenlijk niet. Hoe vaak ik niet meemaak dat jongeren (en dan vooral jongere mannen) van rond de 20 bij een stoplicht binnen de bebouwde kom optrekken naar 80, vervolgens weer op hun remmen omdat het volgende verkeerslicht op rood staat. Of zonder richting aan te geven met een rotgang van een rotonde af komen. Of op een weg van 400 meter (mét zijstraten) het toch nodig vinden om in volle vaart een vrachtwagen in te halen, terwijl ze er niks mee winnen en vaak alleen maar ander verkeer mee hinderen...



En dat noemen ze dan "sportief rijden". Kan aan mij liggen, maar volgens mij is "sportief" je aan de regels houden... en wil je net doen alsof je derdehands golfje een F1-auto is, ga dan lekker één keer per week naar een circuit om je af te reageren...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 februari 2017 @ 19:14:

[...]





Ik eigenlijk niet. Hoe vaak ik niet meemaak dat jongeren (en dan vooral jongere mannen) van rond de 20 bij een stoplicht binnen de bebouwde kom optrekken naar 80, vervolgens weer op hun remmen omdat het volgende verkeerslicht op rood staat. Of zonder richting aan te geven met een rotgang van een rotonde af komen. Of op een weg van 400 meter (mét zijstraten) het toch nodig vinden om in volle vaart een vrachtwagen in te halen, terwijl ze er niks mee winnen en vaak alleen maar ander verkeer mee hinderen...



En dat noemen ze dan "sportief rijden". Kan aan mij liggen, maar volgens mij is "sportief" je aan de regels houden... en wil je net doen alsof je derdehands golfje een F1-auto is, ga dan lekker één keer per week naar een circuit om je af te reageren...



Ja, maar om dan maar alle jongeren over één kam te scheren vind ik best oneerlijk. Er zijn genoeg jongeren die gewoon veilig rijden en net zo goed genoeg volwassenen die als gekken rijden.

Ze zouden eigenlijk een systeem moeten hebben dat de verzekering start met een 'normaal' bedrag en dan bij elke verkeersovertreding exponentieel stijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 26 februari 2017 @ 19:25:

[...]





Ja, maar om dan maar alle jongeren over één kam te scheren vind ik best oneerlijk. Er zijn genoeg jongeren die gewoon veilig rijden en net zo goed genoeg volwassenen die als gekken rijden.

Ze zouden eigenlijk een systeem moeten hebben dat de verzekering start met een 'normaal' bedrag en dan bij elke verkeersovertreding exponentieel stijgt.Dat kan, je kan allerlei manieren verzinnen. Maar feit is dat veel jonge automobilisten denken dat de weg een racebaan is. Bij oranje remmen? Vergeet het, dan moet je juist gas geven! Zodat je nog nét met rood de hoek om kan. Zit er iemand voor je die netjes 50 rijdt in de bebouwde komt? Pfff.... 60 kan toch ook? Moet je even sigaretten halen bij de supermarkt, dan neem je toch niet de moeite om je auto even netjes op de parkeerplaats te zetten? Nee joh, gewoon dwars half over de stoep, moet even kunnen, je bent toch zó terug? Dat soort dingen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Pejeka, waarom kun jij nooit normaal reageren ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 26 februari 2017 @ 19:33:

Pejeka, waarom kun jij nooit normaal reageren ?Wat is er abnormaal aan mijn reactie?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 februari 2017 @ 19:31:

[...]



Maar feit is dat veel jonge automobilisten denken dat de weg een racebaan is..



O, is dat een feit? Vaststaand en bewezen enzo.



En niet zomaar de zoveelste boutade die je hier neerzet.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 26 februari 2017 @ 19:44:

[...]





O, is dat een feit? Vaststaand en bewezen enzo.



En niet zomaar de zoveelste boutade die je hier neerzet.S.v.p. de volgende keer mijn totale tekst mét context citeren, en daarop reageren, en niet alleen een zinnetje dat jou toevallig goed uitkomt, maar dus buiten de context is geplaatst.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Welke "context"?

De rest van je post is gewoon een uitweiding op dat ene zinnetje.



Drie posts hoger, dus wie wil kan best wel zover terugscrollen zonder een verstuikte vinger op te doen
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 20 was stond verzekering op mijn moeders naam, toen ik 25was op eigennaam gezet



Ben nu 29 en betaal 55 permaand all risk
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezenmens290 schreef op 26 februari 2017 @ 22:28:

Toen ik 20 was stond verzekering op mijn moeders naam, toen ik 25was op eigennaam gezet



Ben nu 29 en betaal 55 permaand all riskDan heb je dus vijf jaar lang fraude gepleegd.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 24 juli 2014 @ 11:11:

[...]





Jawel, het is heeeel duur. De prijzen varieren van 129 - 153 euro per maand! Natuurlijk is er meer risico, maar overdrijven is een vak apart.

Is dit overdreven? Op basis van welke cijfers concludeer je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 27 februari 2017 @ 08:18:

[...]





Is dit overdreven? Op basis van welke cijfers concludeer je dat?Ongetwijfeld wemelt het hier opeens van de actuarissen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 26 februari 2017 @ 19:25:

Ja, maar om dan maar alle jongeren over één kam te scheren vind ik best oneerlijk. Er zijn genoeg jongeren die gewoon veilig rijden en net zo goed genoeg volwassenen die als gekken rijden.

Ze zouden eigenlijk een systeem moeten hebben dat de verzekering start met een 'normaal' bedrag en dan bij elke verkeersovertreding exponentieel stijgt.Zodat het vervolgens geen zin meer heeft/onbetaalbaar is je te verzekeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg direct het kortingspercentage van m`n broer mee op mijn verzekering. Alles uiteraard op eigen naam, maar begon dus met een hoge korting. Gewoon bellen naar je verzekeraar waar je zelf ook een pakket of veel verzekeringen hebt, dan willen ze echt wel wat voor je doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven