Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, daar ben ik weer! Wintersport was superleuk en de schade valt mee: 75,5 kg. Dat is +0,3.



Matisse: Goed bezig!! Haha, dat vervolgens willen belonen met iets lekkers herken ik... Probeer vol te houden!



Sapo: bij jou gaat het ook best goed toch? Je kon minder bewegen en je bent toch niet aangekomen, dat is heel knap. Goed dat je nu weer rustig elke dag gat wandelen. En ik heb gemerkt dat een half uur per dag al echt veel uitmaakt.

Hoe was jouw etentje met je date?



SP en Plukkie, hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mmm koolmeesje, als je het zo zegt valt het inderdaad wel mee! Het komt denk ik vooral doordat ik echt niet van de chocolade etc af kon blijven dat ik het gevoel had dat het slecht ging, maar het bleek ook pms te zijn en dan verander ik soms gewoon in een soort junk op zoek suiker :/



Date etentje ging niet door, maar vandaag wel weer afgesproken (2 biertjes, al beter haha) en het was geslaagd! Ga hem sowieso nog wel een keer zien (O, hij had me zelfs een anonieme Valentijnskaart gestuurd!!)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je wintersport leuk was, Koolmeesje!

En een anonieme Valentijnskaart, wat romantisch Sapo.



Ik vond eens een chart met daarin veel voorkomende cravings en wat je er aan kunt doen. Nu nog toepassen:

Alle reacties Link kopieren
Goede chart, Matisse. Dank je wel!

Nu nog toepassen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend gewogen: 73,2 kg. Totaal: -/-2,8 kg.
Alle reacties Link kopieren
Back-up



Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapo schreef op 20 februari 2017 @ 10:14:

[...]



Sp, hoe gaat het bij jou met sporten en eten?quote:koolmeesje123 schreef op 20 februari 2017 @ 14:47:



SP en Plukkie, hoe gaat het bij jullie?





Januari en afgelopen weken ging redelijk goed. Alleen voor mijn gevoel ben ik aangekomen en is ook mijn "buikje" groter geworden.



Afgelopen week 3 keer getraind. Vorige week ook geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de chart Matisse! Ik was zelf idd al begonnen met rauwe paprika eten als ik 's avonds een craving heb (vind ik heel lekker!) En dat hielp al een beetje.



Voel me dus weer iets beter en kan denk ik me wel weer aan mn plan houden. Water tellen is inmiddels weer een gewoonge, dus er kan wat bij! Ivm dat gesnoep, heb ik nu de regel bedacht: geen zoetigheid als je alleen bent. Bij sociale gelegenheden neem ik dus wel als ik heel graag wil. Wil wel blijven genieten van het leven en ik heb niet zovaal sociale zoetigheid, dus denk niet dat het mijn afvallen in de weg gaat zitten.

Heb deze regel wel al binnen een paar uur gebroken :/ er lagen namelijk heeel lekkere bonbons op mn werk die een collega maandag had meegenomen en heb er 1 genomen, maar er was verder niemand.... Tja. (Wel genoten en nog steeds!)



Alright, mijn plan voor komende week:

- elke dag workout opbouw voor ontbijt

- elke dag 30-60 min wandelen of fietsen

- 3x/week kcal tellen en onder 1700 blijven

- Water tellen, minimaal 2,5 liter per dag drinken

- Geen chocolade, zoetigheid of suiker toevoegen aan dingen als ik alleen eet



Ben heel erg benieuwd of ik me hieraan kan houden komende week (zonder stress) en of het invloed heeft op mijn gewicht.



Hoe gaat het met jullie plannen/regeltjes?
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik heb normaal geen behoefte aan zoetigheid. Ik vang dat geloof ik op met 100 gram AH Delicata puur 85% chocolade per week en fruit zoals appels, mandarijnen en bananen of zuivel als magere yoghurt aardbei. Er wordt soms zoetigheid in huis gehaald door mijn vrouw en kinderen. Gelukkig niet zo vaak.

Het valt mij echt op als ik boodschappen haal bij de AH hoe gezond en verantwoord alles is dat ik bij de kassa afreken. Veel fruit, groente, vis, vlees, en wat zuivel, maar 1 keer per week een reep van 100 gram 85% pure chocolade.
Alle reacties Link kopieren
Zozo Sapo, jij bent weer veel van plan! Klinkt goed, ben wel benieuwd of je het allemaal volhoudt.



SP, aankomen is goed als het spieren zijn, toch? Hoe bepaal je dat? Wat goed dat je maar 1 chocoladereep eet en verder zo gezond!



Bij mij ging het de afgelopen dagen helemaal niet goed. In de vakantie ging het juist heel goed, toen heb ik nauwelijks gesnoept en wel veel bewogen. Maar de afgelopen avonden ging ik weer helemaal los, verdorie. Het was ook bepaald geen weer om te wandelen...



Ik kan daar zo van balen he, heb ik dan toch een snoepverslaving? Ik weet de oorzaak trouwens wel; ik ben echt ontevreden over mijn werk en dat ga ik dan in de avonden compenseren met snoepen. Ik kijk wel uit naar ander werk maar dat is niet zo 1, 2, 3 geregeld. Tot die tijd moet ik toch echt ophouden met dat gesnoep!



Overigens woog ik vanochtend 75,6 kg, slechts 300 gram meer dan afgelopen maandag. Als de schade hierbij blijft ben ik erg blij, maar ik ben nog bang voor een doorwerk-effect.



Mijn plan voor komend weekend:



- elke dag wandelen.

- niet meer snoepen



Dan zien we komende maandag wel verder...





Prettig weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jippie, dit weekend gaat het weer erg goed. Niet gesnoept, weer wat meer bewogen en de weegschaal gaf vanmorgen 75.0 aan. Dus ik blijf toch op gewicht, ondanks die misser van vorige week. Dat is wel erg motiverend



Sapo, wat ben je stil? (heeft visioenen van Sapo die het hele weekend met haar date op de bank ligt en helemaal geen tijd meer voor ons heeft... )
Alle reacties Link kopieren
Haha, hier ben ik weer! Ik was gewoon een beetje moe, vandaar. Vandaag wel inderdaad heerlijk met date op de bank gehangen :D



Wat fijn dat het zo goed gaat Koolmeesje! Ik moest bij je verhaal denken aan het chocolate chip cookie experiment over wilskracht, ken je dat? Ze hebben onderzocht dat iedereen een beperkte hoeveelheid wilskracht per dag heeft en als je die opmaakt (bijv aan geen koekje nemen zoals in het experiment) is het moeilijker (onmogelijk) voor je brein om daarna dingen te doen of te laten die je alleen op wilskracht kunt (ik geloof een soort rekentest of iets anders in het experiment). Het is een heel beroemd onderzoek en sinds ik er over hoorde jaren geleden merk ik het bij mezelf ook. Ik heb adhd en deed vroeger altijd heel veel op wilskracht (zonder echte motivatie of zin), maar die was tegen vieren altijd op en dan liet ik alles weer verslonsen. (Nu gaat dat gelukkig veel beter!) Maar als jij al je wilskracht van een dag opmaakt op je werk omdat je het eigenlijk niet leuk vindt maar toch doet, kun je biologisch gezien dus onmogelijk iets lekkers laten staan als de verleiding er is! En dat blijkt dus ook heel erg uit de dagen waar je niet werkt Ik heb niet een oplossing voor je helaas, maar misschien helpt het om dus de verleiding te verminderen (niks in huis, geplande afleiding, mensen serieus vragen je niks aan te bieden...?) en niet elke dag het gevecht aan te moeten want dat is ook doodvermoeiend natuurlijk. En hopelijk vind je snel een leukere baan!



Het gaat goed met mijn regeltjes! Ik denk dat het nog wel wat tijd nodig heeft voor ik het op de weegschaal zie maar voel me in elk geval weer beetje op de goede weg. Suiker cravings zijn ook beetje bedaard. Rauwe paprika helpt heel erg Merk dat als ik minder koolhydraten en meer eiwitten eet dat ook erg helpt, zowel tegen zin in zoet als op de weegschaal, maar vind het best lastig om elke dag weer zoveel eiwitten bij elkaar te sprokkelen. Dat wordt een nieuw puntje, maar pas over een paar weken denk ik!



Morgen lekker wegen allemaal ;) en succes deze week!
Alle reacties Link kopieren
68.2 kg, das -0.1 kg



Van t weekend zat ik nog lager, dus ben optimistisch over volgende week (als het me lukt me aan mn plan te houden)!
Alle reacties Link kopieren
Yesss, Sapo, je bent zo goed als aan je doelgewicht!!



Ik woog 75,1 kg. Dat is -0,4 kg. Het gaat echt weer goed gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Sapo, fijn dat de rauwe paprika jouw suiker cravings tot bedaren kan brengen. En knap hoor, dat je je aan jouw regeltjes kan houden. Heb je ook alweer een beetje meer conditie? Of gaat dat echt heel langzaam?



Zo te lezen ben ik het levende bewijs van het chocolate chip cookie experiment.... inderdaad is mijn wilskracht door de weeks 's avonds "op". Nou ja, ik weet waar het aan ligt dus ik kan er ook aan werken. Nog een half kilootje...moet kunnen toch!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Koolmeesje!



Ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat!



Jep, ben er bijna, voel me laatste weken ook veel beter over m'n figuur, maar ik ben er nog niet hoor :p



Ik ga begin april op vakantie, en ik ben nu van plan door te gaan met wat ik nu doe tot dan. Misschien val ik dus nog verder af, wie weet. Ik heb geen grote moeite met dit 'volhouden' maar merk wel dat het steeds langzamer gaat. Maar zo gezond eten en wandelen en conditie/spierkracht opbouwen en veel water drinken is ook goed voor mijn herstel merk ik, dus het is een goede extra motivatie om zoveel met m'n lijf bezig te zijn.



Hopelijk blijft die suikerverslaving nu een tijdje weg, veel rustiger zo
Alle reacties Link kopieren
@koolmeesje, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! En qua gewicht goed gedaan die week!



@sapo, oh wat lief van die valentijnskaart! Leuk dat het zo leuk met hem is! Je hebt weer aardig wat doelen opgesteld. Goed dat het tot nu toe zo goed gaat daarmee. Blijven volhouden dan moet je dat vanzelf zien op de weegschaal. Fijn dat paprika eten voor jou werkt! Dat is echt ideaal!



@matisse, wat een handige chart! Bedankt voor het delen!



@sophiepapa, balen van je buikje. Hopelijk krijg je die snel weer weg.



Hier een beetje erg druk met werk, studie en marathontraining. Heb nog niet echt de tijd en rust gevonden om achter mijn laptop te kruipen. Maar nu even een moment gevonden.

Hier gaat ie niet zo goed. Ik woog 62,8kg afgelopen zaterdag. Die week daarvoor was ik weer boven de 63 dus in dat opzicht wel weer beter. Het wil gewoon niet lukken. Ik weet niet hoe dat komt, maar ik wil het gewoon niet graag genoeg lijkt het wel. Ik baal als een stekker en ik weet dat als ik er nu niks aan doe dat ik straks met de marathon baal als een stekker omdat ik gewoon helemaal niet lekker loop daardoor. En toch stop ik van alles naar binnen. Thuis doordeweeks is het probleem niet zo, maar op werk en op cursus ligt de chocola voor het graaien en dan kan ik er niet vanaf blijven. Deze week zijn maandag en dinsdag al verpest. Het weekend ook wel wat teveel gegeten, maar dat vind ik dan nog niet zo erg als ik maandag en dinsdag niet zoveel had gegeten. Zaterdag weeg ik weer, dus ik heb nog 3 dagen om goed te eten en daarmee hopelijk te voorkomen dat ik zaterdag weer meer weeg. Hopelijk lukt het me dat nog met deze drie dagen te compenseren. Dus ik ben al blij als ik zaterdag nog steeds 62,8 weeg. Daar moet ik denk ik flink mijn best voor doen nog.
Alle reacties Link kopieren
Hee Plukkie, pas op dat je niet gaat catastofe-denken! Dat je maandag en dinsdag gesnoept hebt, daar kun je nu helemaal niets meer aan doen. Jezelf dat kwalijk nemen kost alleen maar (mentale) energie waardoor je nog meer zal neigen naar lekkers. Wees lief voor jezelf en probeer objectief te kijken wat je nu het beste kan doen.



'Hopen' dat je verder deze week alleen maar gezond eet, klinkt voor mij alsof je eigenlijk denkt dat het niet gaat gebeuren. Alsof jij het helemaal niet in de hand hebt en je op een wondertje wacht. Ik zou chocolade op tafel ook heel moeilijk kunnen weerstaan, dus als ik het echt zou willen, zou ik een strategie bedenken. Kun je bijvoorbeeld vragen of het uit het zicht mag, of kun je in een andere hoek staan? Ook zou ik het tegen iemand/ de rest zeggen: ik heb moeite met snoep, ik neem dus niets en wil je me helpen? Dat is heel erg stoer en ik zou met liefde iemand helpen die dat vroeg!



Verder zou je misschien kunnen proberen één of meerdere weken helemaal suikervrij te gaan. Mij helpt dat heel erg als ik me niet in kan houden en dus een ongezonde relatie met lekkers heb. Ook is helemaal suikervrij zo extreem dat het heel makkelijk is om keuzes te maken. Je hoeft dus geen energie te verspillen aan getwijfel. Het is de eerste dagen wel moeilijk maar het wordt echt veel makkelijker. Je kan met 1 week beginnen en als je wil dan steeds een week erbij doen. Ik zou wel minimaal 2 weken proberen, maar het is fijn om eerst 1 week te halen. Ik denk dat je er misschien ook zelfs wel een beetje extra mee afvalt zonder dat je veel extra moeite doet. Misschien heb je wel een collega of vriendin die met je mee wil doen? Samen lijden is soms makkelijker ;) Ben benieuwd of het je wat lijkt dit te proberen!
Alle reacties Link kopieren
Update van mijn plan van aanpak afgelopen week:



- elke dag workout opbouw voor ontbijt

- elke dag 30-60 min wandelen of fietsen

- 3x/week kcal tellen en onder 1700 blijven

- Water tellen, minimaal 2,5 liter per dag drinken

- Geen chocolade, zoetigheid of suiker toevoegen aan dingen als ik alleen eet



Heb 2 dagen kcal geteld ipv 3, maar om logistieke redenen. Heb wel op 1 andere dag bewust op porties gelet en calorierijk onnodig voedsel (mayo, dressing etc) laten staan. Water tellen gaat goed, soms drink ik veel thee en dan raak ik de tel wel eens kwijt, maar in het algemeen helpt het me om genoeg te drinken. Heb op die bonbon en wat bittere chocolade gisteren (paprika was op haha) na niet gesnoept etc in mijn eentje. En heb weer energie voor dagelijkse beweging en opbouw workout gaat ook goed! Ben nu met nieuw filmpje begonnen met iets zwaardere oefeningen en dat bouw ik opnieuw op vanaf 5 min iedere ochtend. Zit nu op bijna 11 min.



Al met al ben ik tevreden. Heb me er niet perfect aan gehouden maar wel voor het grootste deel van de tijd. Ik ga dit nog een week doen, hopelijk blijft het goed gaan!



Hoe gaat t bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Sapo, bedankt voor je oppepper en tips! Die twee dagen gewoon vergeten, kan er toch niks meer aan veranderen.



Dat "hopen" had ik niet op die manier bedoeld. Met dat hopen doelde ik op de weegschaal. De 3 dagen niet snoepen lukt me wel (tenminste ik ga ervoor, woensdag en donderdag is al gelukt), maar ik hoop dat deze 3 dagen nog wel de 4 dagen snoepen compenseren zodat ik op de weegschaal niet zwaarder ben (ik wil de 63 grens liever niet zien).



Op het werk was het gisteren weer feest. Taart, koeken (ook chocoladekoeken) en chocola. Ging ik naar een andere afdeling, daar ook koeken (pak er maar eentje hoor... euh nee dank je :-)). Heb wel hardop uitgesproken naar een collega (nav jouw tip) die naast de tafel zat waar al het lekkers stond, dat ik niet ga nemen. Die collega was ook van plan om niet te nemen, dat hielp wel. Was ik niet de enige. Terwijl een andere collega erbij stond en een koek naar binnen werkte. Ik stond daar net zo lang als dat die collega met de koek bezig was. Toen de koek op was, toen dacht ik: als ik ook een koek had genomen dan was die nu ook op geweest, dan had ik er nu ook niks meer aan gehad, behalve dat ik waarschijnlijk had gebaald dat ik er eentje had genomen. Toen ben ik weer terug aan het werk gegaan en had ik er vrede mee.



Helemaal suikervrij bedoel je dan ook echt helemaal suikervrij of alleen zonder toegevoegde suikers? Ik zou namelijk nooit volledig suikervrij willen eten. In fruit zit ook suiker, dat zou dan ook niet meer mogen. Ik ben wel voor minderen van suiker. Het valt bij mij met het gewone eten best wel mee qua suiker eten (het snoepen dus even wegdenken). Ik voeg in ieder geval zelf nergens suiker aan toe, ik drink geen frisdrank/sap met suiker en neem bijvoorbeeld ook geen gesuikerde yoghurt (bijv aardbeienyoghurt enz), maar gewone (Griekse) yoghurt.. Uiteraard zit daar ook suiker in, maar in ieder geval niet extra, zoals wel in bijv. aardbeienyoghurt.

Waar ik wel weer naar toe wil is dat ik doordeweeks niet meer snoep en in het weekend met mate. Als ik snoepen helemaal zou afschaffen ben ik bang dat ik echt alles wat los en vast zit naar binnen ga schuiven. En stiekem wil ik ook nog wel van chocola genieten, maar dan met mate. Een tijdje terug was dit mij gelukt (volgens mij in november, december ging ik de mist in). Dat beviel ontzettend goed. Mijn gewicht ging in no time naar beneden en zat snel onder de 61. Ik merkte goed dat ik wat lichter was en ik had er geen moeite mee om het vol te houden op dat moment. Totdat in december met de chocoladeletters het er weer in geslopen was om doordeweeks ook te snoepen. Kwam mijn vriend met een letter thuis die hij had gekregen op werk, mmm toch stukje van nemen, wat uiteindelijk veel wordt. En daarna was het makkelijk om weer wat te pakken doordeweeks en zo was ik uit mijn ritme. Ik wil weer terug naar dat ritme, want in het weekend kon ik heerlijk genieten van chocola en toch ging mijn gewicht naar beneden. Op cursus boeide de chocola die er stond niet meer, dus die kon ik zonder moeite laten staan. Als er op het werk iets stond boeide dat ook niet, Het zat gewoon in mijn systeem dat ik doordeweeks niets extra's at. Daar wil ik dus weer heen. Ik moet dat weer in mijn systeem krijgen.



Jouw week klinkt goed! Als het bij een bonbon en wat bittere chocola is gebleven, dan is dat hartstikke goed! En het kan al zoveel schelen als je mayo enzo laat staan! En je gaat lekker met je work-outs! Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Is er hier nog ruimte voor eentje meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinaco schreef op 03 maart 2017 @ 10:57:

Is er hier nog ruimte voor eentje meer? Tuurlijk! Welkom
Alle reacties Link kopieren
Plukkie, goed bezig geweest! Vooral met die koek! Dat is inderdaad de spirit!



Sapo, bij jou gaat het ook goed! Knap hoor. Enne....niet HOPEN dat het goed blijft gaan he, dat doe je gewoon zelf! (dat zijn jouw eigen woorden, haha )



Pinaco, hoeveel weeg jij en wat is jouw doel?



Bij mij ging het door de weeks weer niet goed, grrrr. Ik heb mezelf in slaap gesust door te betogen dat ik althans geen zakken chips naar binnen heb gewerkt. Nee, dat niet, maar wel minstens vier zakken snoep

Alsof dat niet net zo slecht is.



Nu is het weekend, dus zal het wel weer goed gaan.... zucht.



Maarrr... ik heb gisteren de eerste stap gezet naar mogelijk nieuw werk. Voorlopig nog niet, maar wie weet later dit jaar. Het feit dat ik die eerste stap gezet heb maakt me in ieder geval hoopvol. Voor ander werk op termijn, en om minder te snoepen!

Nu maar eens drie kwartier gaan wandelen.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op 69 kg met 1m76 en wil graag terug naar plusminus 64 kg. Ik voel me het beste tussen 62 & 65 kg, dus dat streefgewicht staat niet helemaal vast.



Ik ben van een baan met veel beweging naar een kantoorbaan gegaan & vind het moeilijk om 's avonds na het eten weer in actie te komen.



Via m'n werk doe ik dit jaar mee aan de Nijmeegse Vierdaagse, dus er staat wel een boel training op de planning! Hopelijk helpt dat
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! 's Avonds na het eten weer in actie komen vind ik ook heel moeilijk. Daarom houd ik het maar bij het laagdrempelige wandelen, en zelfs dat is de afgelopen twee weken niet goed gelukt....



Wat leuk dat je aan de vierdaagse mee gaat doen! Ik heb daar lang geleden ook aan meegedaan en ik vond het echt heel leuk. Ook het trainen ervoor al. Succes alvast met trainen!



Heb jij een plan van aanpak om af te vallen? Concrete maatregelen opschrijven helpt vaak wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven