Lijf & Lijn alle pijlers

Roaccutane

22-02-2017 22:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik ben in gesprek met een dermatoloog voor mijn acne. (Ik ben 26)

Hij stelde roaccutane voor en op mijn vragen gaf hij niet echt antwoord, of deed hij alsof het allemaal wel mee viel. Ik zag dat er veel topics hier waren maar wil toch antwoord op wat specifieke vragen, zijn er nogal veel, mijn excuses. Maar twijfel heel erg.



- Ik las dat veel mensen droge ogen kregen, konden jullie nog wel lenzen dragen?

- Waar ik mee zit is de kans op down worden/depressieve gevoelens. Hebben jullie dit gemerkt?

- Mijn dermatoloog zei dat in de zon gaan geen probleem was maar op internet las ik andere verhalen, hoe ervaarden jullie dit?

- Hoelang heb je het geslikt? Dermatoloog zei 9 maanden maar hier las ik ook 6 maanden

- Vruchtbaarheid/zwangerschap. Zijn jullie niet bang geweest op "gehandicapte kinderen" ook na het stoppen? Dermatoloog zegt dat het na een maand uit je bloed is en het daarna geen invloed meer heeft op het krijgen van kinderen, vind het toch een beetje eng; dat het toch blijvend invloed heeft

- Hoelang bleef het weg?



Alvast bedankt!
quote:CleopatraVII schreef op 24 februari 2017 @ 12:44:

[...]

Mijn dermatoloog zei: let er even op of je droge lippen krijgt, anders is de dosering te laag.

....

Er zijn een aantal bijwerkingen die je eigenlijk sowieso wel krijgt (extreem hoge kans op die bijwerkingen), en 1 daarvan is droge lippen. Dus als jij dan helemaal nergens last van had...



Heel interessant overigens om te lezen hoe dermatologen verschillende info geven of in het geval van TO nagenoeg geen info.



Bij mij ging het wel weg, tijdelijk, maar het is nooit helemaal weggebleven. Altijd nog wel een beetje. Maar ik lees dat meer mensen nog wel een beetje hebben (of af en toe).



TO zou ik adviseren er gewoon wel aan te beginnen. Je bent niet zomaar bij een dermatoloog gekomen die je dit middel adviseert. Hoop dat het TO wel helemaal gaat helpen dan.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Na lange tijden forums door te lezen toch maar even een account aangemaakt.

Ik zit nu in mijn 2e week van mijn ROA kuur van 5 maanden.

Ik gebruik de dosis 70mg elke dag begin tot eind.

Tot nu toe ervaar ik:

Droge lippen, uitgedroogde huid, Uitbraak is ook aanwezig en ik heb al een bloedneus gehad.

Tot nu toe kan ik niet zeggen dat ik het als vervelend ervaar??? je wilt de bijwerkingen natuurlijk niet maar liever dit dan de extreme acne die ik nu heb.

vind alle verhalen dat mensen het niet uithouden op 20mg echt zware onzin.

Merk niks negatiefs, ben zelf dan ook wel een erg positief persoon.



ten slotte je doet dit om een reden en dat is om een mooie huid te krijgen!

Als je mooi wilt zijn zal je pijn moeten lijden dus keep it going.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrSwole96 schreef op 05 april 2017 @ 15:45:

Hallo,



Na lange tijden forums door te lezen toch maar even een account aangemaakt.

Ik zit nu in mijn 2e week van mijn ROA kuur van 5 maanden.

Ik gebruik de dosis 70mg elke dag begin tot eind.

Tot nu toe ervaar ik:

Droge lippen, uitgedroogde huid, Uitbraak is ook aanwezig en ik heb al een bloedneus gehad.

Tot nu toe kan ik niet zeggen dat ik het als vervelend ervaar??? je wilt de bijwerkingen natuurlijk niet maar liever dit dan de extreme acne die ik nu heb.

vind alle verhalen dat mensen het niet uithouden op 20mg echt zware onzin.

Merk niks negatiefs, ben zelf dan ook wel een erg positief persoon.



ten slotte je doet dit om een reden en dat is om een mooie huid te krijgen!

Als je mooi wilt zijn zal je pijn moeten lijden dus keep it going.Wat een domme reactie. Iedereen reageert anders op medicijnen en sommigen hebben heel erg last bij een lage dosis en sommigen gaan fluitend de kuur door met een hoge dosis. Ik hoop niet voor je dat je extreme bijwerkingen krijgt maar als je ze wel krijgt praten we weer verder.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
En als je een man mocht zijn (gezien je nickname), logisch dat je met een hogere dosis minder bijwerkingen ervaart dan vrouwen. De dosis is namelijk gebaseerd op je lengte en lichaamsgewicht en mannen zijn normaliter langer en zwaarder dan vrouwen, waardoor ze een hogere dosis aankunnen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man ja, en vind het geen domme reactie.

Je weet dat je iets slikt wat je negatieve bijwerkingen geeft.

Dus het enige wat je kan doen is positief zijn en door strijden tot het eind.

je wilt toch van je acne af dan moet je er ook wat voor doen....

Ik ga wss zelfs nog hoger in dosering, ik weeg 90kg dus 70mg mag wel wat hoger.

Krijg dagelijks wel een bloedneus vrijwel direct als ik train dat is t enige mindere maar ja propje erin en door.

gas op die lolly
Alle reacties Link kopieren
Als jij zware migraine hebt door de roaccutane en niets meer kunt behalve op de bank liggen met je ogen dicht, dan denk je echt niet 'oke chill positief blijven, ik ga wat doen!'. Je weet niet wat migraine is tot je het gehad hebt. Ik kon me er ook nooit een voorstelling van maken, nu snap ik het. En dat kreeg ik dus bij 30 mg. Iedereen reageert anders op de medicijnen, hoge of lage dosis.



Je kunt ook zwaar depressief worden of zelfmoord plegen door de roaccutane, maar die mensen moeten ook maar positief blijven denken? Je reactie is gewoon dom. Je hebt zelf geen invloed op je geestelijke gesteldheid als deze beinvloedt wordt door medicijnen.



En daarbij ging het ook meer om dat jij mensen aanviel die aan een lage dosis zitten/zaten, terwijl jij nergens last van hebt met je hogere dosis. Je snapt dus nog steeds niet dat de invloed van medicijnen per mens verschillend is en dat de een bij 10 mg al last kan krijgen van extreme bijwerkingen terwijl jij met je 70 mg alleen een dagelijkse bloedneus hebt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een roaccutane kuur gehad en heb er vrij weinig bijverschijnselen van gekregen. Had alleen kapotte lippen en mondhoeken. Ik zou het een jaar krijgen ( 60mg pd) maar heb het na 6 maanden moeten stoppen omdat ik ziek werd. Na die 6 maanden was ik erg bang dat alle acne terug zou komen, maar na twee jaar is het nog steeds schoon (maar heb niet het optimale resultaat kunnen behalen).

Ik zou het gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geen pil geslikt ivm een kinderwens
Dus ik moest kiezen of Mn gezicht in orde maken of eerst een tweede kind erbij nemen en dan Mn gezicht
Heb gekozen voor de pil en gelijk roaccutane erbij.
Ik slik het nu pas 5 dagen en ben nu al beroerd
Hoofdpijn wat niet overgaat , moe , en een beetje een opgefokt gevoel
Lippen beginnen iets droog te worden niet heel erg
En Mn huid is erger geworden dan dat het was .
Zo erg was het helemaal niet zoals het nu eruit ziet
Heb nu ontstekingen net boven Mn kaak zijkant wangen.
Make up smeren helpt niet word alleen maar lelijker

Wie had er ook zo snel al bijwerkingen en wanneer zie je het verschil dat het wegtrekt Ipv erger word
Want als ik dit zie dan wil ik vandaag nog stoppen ermee

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
ik slik het nu sinds een week en heb hele droge lippen en een droge huid begint te komen is nog goed bij te houden met dagcreme welke dagcreme/lippenbalsem gebruiken jullie?
groetjes
MaximeM1992 schreef:
14-11-2017 10:21
ik slik het nu sinds een week en heb hele droge lippen en een droge huid begint te komen is nog goed bij te houden met dagcreme welke dagcreme/lippenbalsem gebruiken jullie?
groetjes
Ik heb 8/9 maanden Roaccutane gebruikt en ben er helemaal van af!
In het begin had ik extreem veel last van droge lippen. Van alles geprobeerd, uiteindelijk werkte purol het beste.

En voor mijn gezicht, wat begin te schilferen, dagcrème en reiniging van la roche posay, effaclar h. Heerlijk middel!!!
Alle reacties Link kopieren
Polkadot28 schreef:
14-11-2017 10:34
Ik heb 8/9 maanden Roaccutane gebruikt en ben er helemaal van af!
In het begin had ik extreem veel last van droge lippen. Van alles geprobeerd, uiteindelijk werkte purol het beste.

En voor mijn gezicht, wat begin te schilferen, dagcrème en reiniging van la roche posay, effaclar h. Heerlijk middel!!!
heel erg bedankt voor je antwoord! die dagcreme ga ik zeker aanschaffen heb ik op meerdere forums voorbij zien komen! zo had ik ook gevonden dat voor de lippen carmex werd aangeraden maar dit ruikt naar de gele purol🙄

zijn er verder nog tips? 😊


groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen fjordson,

ik heb zelf Roaccutane genomen in mijn jeugd (18 tot 23 ongeveer) en neem soms zelfs nu nof af een toe en pilletje als ik merk dat ik weer wat meer puistjes krijg.

Voor mij persoonlijk vielen al die horrorverhalen die ze erover vertellen mee. Oke, ik had wel droge lippen (gebruik lippebalsam, is echt een must dan), maar ik wist waar ik het voor deed en dan nam ik dat er graag bij. Alles om van die acne af te komen. Had er al van mijn 11de last van dus was het onderhand echt zat. Ook ben ik er nooit depressief van geweest.

Het duurde wel een paar maanden voor ik echt resultaat zag, maar wanneer het er was, was het echte de moeite waard. Hou er rekening mee dat de acne in het begin verergeren kan, maar je moet absoluut doorzetten. Hou erg je het ook vindt.

Je mag bij het innemen van Roaccutane absoluut niet zwanger raken. Ik herriner mij dat ik daarvoor zelfs een document voor heb moeten ondertekenen. Roaccutane kan voor afwijkingen zorgen bij ongeboren kinderen.

Als je het aan mij vraagt, moet je gewoon Roaccutane kopen. Je zal me daarna wel begrijpen. Het is gewoon echt de moeite waard om eindelijk van de puistjes af te zijn!

Als je nog meer informatie wil over Roaccutane, neem dan gerust een kijkje op volgende website https://topapotheek.com/product/roaccutane-kopen/

Groet,
Frouke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven