Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Dora nee niks ernstigs hoor, gewoon gezeik, oftewel ik krijg niet wat ik wil. Staat er heel kinderachtig zo maar ik kan het hier niet anders uitleggen.



Afgelopen twee dagen was ik vrij, zijn gelukkig goeie dagen geweest, wat van opgeknapt. In totaal deze dagen 3 glazen wijn op, ben ik erg tevreden over.



Verder wil ik jullie echt ook mijn complimenten geven! En paus, hopelijk komt de drang om te stoppen met roken vanzelf weer terug.



Weet iemand hoe het met poes gaat?



En marjo, hoe gaat het nu met jou?
Betty ik ga hem steeds meer zien zoals hij werkelijk is. M'n abortus/overtijdbehandeling heeft een plekje gekregen. Door de breuk denk ik. Ervoor bleef ik worstelen. Iemand zei tegen me pas. Wees blij dat je geen kind hebt gekregen. Je hebt superlwuke kinderen. Als deze zijn genen had gehad wat had je dan wel niet gehad voor toestanden. Ex moeder is ook zon ellende geval. Hij gebruikte dat altijd voor de zieligheidsfactor. Merkte ik aan de andere dame. Ik ga binnenkort op een vechtsport om alles eruit te gooien. Ik voel soms zoveel boosheid en teleurstelling.

Drank soms ook wel zin in hoor maar

Steeds minder. Heel verhaal weer.
Alle reacties Link kopieren
Ram erop los Pin!
Haha ga ik doen mm!!
Alle reacties Link kopieren
Ja Pin, gooi het er lekker uit. Bij alles wat ik van je lees, denk ik: 'Ja Pin zit middenin een verwerkingsperiode en dat gaat wel over ooit maar daar moet je nou eenmaal doorheen, hoe rot dat ook is.' Maar dat je dan in zo'n periode niet naar iets grijpt wat je verdooft, is het superknap. In plaats daarvan ga je op een vechtsport! Je gaat hier dus letterlijk sterker uitkomen.

Bel, 3 wijntjes is echt prima. Blij dat je je wat beter voelt.

Ben ook zo benieuwd naar Poes.
Dora ik wil me toch niet nog beroerder voelen. Moet er niet aan denken. Verdoven wel maar erna he... ik wil t gewoon niet meer. Het brengt me niks. Kost me alleen maar wat. Lang genoeg verslaafd an foute dingen geweesr. Roken. Alcohol. Foute partner. T is Tijd dak mezelf ben, wordt en blijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog! Tijdje niet geschreven, maar lees alles nog mee. Kan nu even niet reageren op iedereen apart, maar leef met jullie mee! Ben ook heel blij met dit forum. Zo eerlijk en een steuntje in de rug. Bij mij gaat het met ups en downs. Afgelopen week weer meer gedronken en vind het dan echt moeilijk om niet te pakken. Vanaf vandaag weer de stop erop! Het blijft een enorme strijd. Ondanks dat ik echt wel weet wat de voordelen allemaal zijn, is het gevoel soms zo sterk... raar...
Enjoy the ride while you're on it!
Alle reacties Link kopieren
Hey Gawayn, hoe gaat het nu? Ik heb dit weekend ook gedronken maar gelukkig lijkt het steeds meer een gewoonte te worden doordeweeks niks te drinken. Daar ben ik blij mee.



Hoe is het met iedereen? Iemand nog nieuws? Ik hoop dat het goed gaat met iedereen en voor wie even niet zo lekker gaat: zet hem op!
Gawayn dat noemde ik bij mezelf de verslaving. Dat gevoel. Ik heb t nog wel eens. Maar volgens mij hebben veel mensen dat wel. Met roken of eten of gokken. Bij mij komt t nu nog als ik moe ben of onrustig over iets. Maar heb t laatst ook een paar keer ervaren tijdens een gezellige avond. En denk wel eens dat t best zou kunnen. Maar ik begin er eerst niet aan. Ben nog te emotioneel.

Al met al echt stukken beter dan toen ik nog dronk.

Ik heb een paar heftige dagen. Wbt emoties / gevoelens en vind t reuze spannend allemaal. Maar net even met vriendin gebeld en dan voel ik me wel weer goed. Zo snel tegenwoordig gaat t dan al beter. Ik vertelde haar dat ik dan vroeger zou hebben gedronken bij zulke dagen. Jemig daar wordt t echt veel beroerder van.

Betty fijn dat je er een gewoonte in krijgt van doordeweeks niks.
Alle reacties Link kopieren
Ja Pin dat is het inderdaad ook... de verslaving. Gaat tot nu toe wel weer beter. Is een strijd maar ik hou vol. Wat goed dat je even een vriendin kan bellen om je wat beter te voelen!

En fijn dat je gewoontes veranderen Betty! Stapje voor stapje de goede richting op.
Enjoy the ride while you're on it!
Alle reacties Link kopieren
Pin wat rot dat het zulke dagen zijn. Fijn dat je een lieve vriendin hebt die naar je luistert. En goed dat het snel weer weg is.

Gawayn ik heb hetzelfde hoor, is absoluut de verslaving. Ik kijk nu al uit naar donderdag wanneer ik de stad in ga met een vriendin en wijn mag drinken van mezelf.

Wanneer ik niks drink, neem of in huis heb dan heb ik het er dus eigenlijk helemaal moeilijk mee. Dat is toch stom! Maar zodra het of de gelegenheid er is dan blijft het in mijn hoofd en dat vind ik best kansloos.
Alle reacties Link kopieren
Pin, hou je taai he. Ik snap wat je zegt hoor, als je je emoties weg gaat drinken, voel je je de volgende dag echt niet beter!

Gawayn, wat goed dat je weer begonnen bent met minderen. Het blijft een enorme strijd, ook hier.

Ik heb nog steeds niks gedronken, en het bevalt me ontzettend goed op een paar heel lastige momenten na. Zoals nu bijvoorbeeld. Wat zou ik graag een groot glas wijn inschenken. Maar de voordelen zijn enorm. Ik zie er beter uit, ik slaap zo diep echt niet te geloven, ik ben fris elke ochtend, heb meer energie, en ik ben 2 1/2 kilo kwijt terwijl ik me helemaal over de kop snoep. Ik ga nog even door.
De dag wordt al hoe vervelender. Maar ipv in de goot gaan liggen ga ik zo Ff joggen. Beter.

Wat super dora van de kilo's. En heerlijk he fitter voelen. Ik snap de verleiding Zo goed. Ik ben erg blij dat ik al gestopt was toen m'n ellende met ex begon. Echt Zo blij.

Betty ik kan me je gevoel wel voorstellen. Jiks aan.
Alle reacties Link kopieren
Pin, je bent al m'n lichtend voorbeeld maar dat je nu ook nog gaat joggen op zo'n regenachtige februari avond....petje af. Ik hoop dat het je goed doet en dat alle vervelende dingen even uit je hoofd waaien.

Marjo, hoe is het met je?
Haha dora wat lief om te horen. Heb gewandeld. Bakkie gedaan en gekletst gelachen en net thuis. Heerlijk weer om te wandelen hoor. Was blij dat ik uit huis was. Ik heb morgen een date. Das leuk. Een leuke meneer. Kan er zo mee lachen. Wil niet zeiken maar dit maakt me ook onrustig. Het komt allemaal goed. Streskip. Ik ga t gewoon leuk hebben. Hoop ik. Denk ik. Emoties niet m'n sterkste kant.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend een date! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Pin, wat ben jij toch lekker bezig en ook nog een date! Veel plezier.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Gaat helemaal goedkomen je date Pin! Je mag je er uiteraard druk om maken :-) Wees gewoon jezelf en dan heb je volgens mij een leuke avond. Veel plezier!
Enjoy the ride while you're on it!
Alle reacties Link kopieren
En? Hoe was je date Pin?
Ben helemaal moe. Voornamelijk van de spanning en inmiddels ontspanning.

Het was leuk. Even laten bezinken.

Welterusten
Alle reacties Link kopieren
Eeeeh, heb je je ook íngespannen?


Haha ja was erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Mooi Pin!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor!
Alle reacties Link kopieren
Enjoy the ride while you're on it!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven