Mode & Beauty alle pijlers

OPI nagellak droogt niet :(

18-02-2017 16:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er verstand van nagels lakken?



Ik ben sowieso echt heel slecht in nagels lakken. Kocht normaal altijd de long lasting van de Hema, maar die gaat er bij mij met een paar dagen alweer af. Mezelf daarom nu een keer verwend met een OPI nagellak (knalrood). Ik vind de kleur echt heel mooi.



Helaas lijkt het alsof de nagellak niet droogt! Ik heb nu al een aantal keren een poging gedaan, maar het is ellende. Ik heb al twee flesjes topcoact verpest, doordat de rode nagellak nog niet goed droog was toen ik de topcoat erop deed. Met als gevolg dat de topcoats nu roze zijn. Ik snap er niets van!



Ik ga als volgt te werk:

Eerst m'n nagels helemaal vetvrij maken met nagellakremover, vervolgens onder de kraan wassen met zeep.

Een laagje basecoat (niet te dun, maar ook niet te dik) erop. Dit 20 minuten laten drogen.

Vervolgens één laag OPI nagellak. Als ik een te dunne laag doe laat hij strepen van het kwastje zitten bij mij en krijg ik het met geen mogelijkheid meer een egaal geheel dus ik doe een 'normale' laag, zeker niet te dik.

Ik doe er geen extra laag op. Dat zou ik wel mooier vinden, maar dan ben ik bang dat het helemaal niet meer droogt.



Ik heb die laag OPI nagellak er om 14 uur (!) opgedaan. Kortom heeft bijna 2 uur kunnen drogen. Net de topcoat erop gedaan, maar zie weer een knalrode vlek op het kwastje van de topcoat. Dus ik geloof dat de nagellak nog steeds niet goed droog is, aargh!



Wie heeft er tips?



ps. Ik merk dat de nagellak ook snel weer afbrokkelt / scheurtjes en deukjes erop. Toch wel binnen 1 of 2 dagen, zelfs op mijn teennagels. Normaal blijft nagellak op mijn teennagels toch wel een week of 2 zitten. Maar misschien komt dat ook wel omdat het zo langzaam droogt?
Alle reacties Link kopieren
Hm, vreemd!

Wat je naast alle andere tips ook nog zou kunnen proberen, zijn de Express Dry Drops van Essence (te koop bij de Kruidvat). Die werken bij mij echt super! Even een druppeltje op iedere nagel na het lakken en binnen een paar seconden zijn ze redelijk droog.

Wel nog voorzichtig doen met dingen aanraken etc. maar het gaat (in ieder geval bij mij) een stuk sneller zo.
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
Geen basecoat, goed droge en ontvette nagels en dan twee dunne laagjes lak. Ik lak altijd meteen door na twee handen.

Dan wacht ik twee minuten en doe de gel shine topcoat van Essence erover (zilveren flesje).

Dan wapper ik even en wacht een paar minuten en klaar!

Ben al met al nog geen 10 minuten bezig.

En dan zit het een week.

Heb haast altijd rood en mijn nagels zijn niet verkleurd hoor en ik gebruik dure en goedkope lak. De beste donkerrode is van Essence. Die trekt heel mooi glad.



Ik ontvet wel, met vloeibaar afwasdreft...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 18 februari 2017 @ 16:55:

Vreemde zaak.....



Ik heb nu zelf een laagje rubber basecoat van orly op, twee laagjes rood van Opi, gevolgd door een quick dry topcoat van sally Hansen. Zat er met een minuut of 20 op en was een paar minuten later kneiter hard. Is er niet iets mis met je nagellak? De laagjes moeten wel echt dun zijn. Liever een paar dunne laagjes dan 1 dikkere.



En hoeveel laagjes moet ik dan ongeveer aan denken?



Geen idee of er iets mis is met mijn nagellak... hoe kom ik daar achter?







Om een idee te geven, ik heb nu twee laagjes erop gedaan en die laten drogen. Ik vind het nu echt wel heel lelijk en vlekkerig. Volgens mij heb ik het niet te dik gedaan. Ik schraap het grootste gedeelte weer van m'n kwatsje af voordat ik ga lakken. Zodra ik de tweede laag erop doe lijkt het wel of ik de eerste laag er weer af lak en het helemaal brokkelig wordt ofzo.



Ik snap er echt niks van, maar ik ben ook wel echt een leek als het gaat om nagels lakken hoor.



Of komt het bij de derde laag weer goed?
Heb je een vriendin die deze lak ook even kan proberen, via haar standaard methode?



Ik vind het heel apart klinken eerlijk gezegd. Denk dat er iets mis is met je lak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stofmuis schreef op 18 februari 2017 @ 17:12:

Hm, vreemd!

Wat je naast alle andere tips ook nog zou kunnen proberen, zijn de Express Dry Drops van Essence (te koop bij de Kruidvat). Die werken bij mij echt super! Even een druppeltje op iedere nagel na het lakken en binnen een paar seconden zijn ze redelijk droog.

Wel nog voorzichtig doen met dingen aanraken etc. maar het gaat (in ieder geval bij mij) een stuk sneller zo.



Ok, dank voor de tip! En combineer je dat dan ook met een topcoat?



Ik geloof dat ik die topcoat van Sally Hansen in elk geval maar ga bestellen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 18 februari 2017 @ 17:23:

Heb je een vriendin die deze lak ook even kan proberen, via haar standaard methode? Oh dat is een goeie!!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je nagellak te oud? Je kan t wel onlangs gekocht hebben maar misschien heeft iemand dat potje een dik jaar terug al eens geopend in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je topcoat te oud is. en als je de topcoat erover aanbrengt wordt de rode lak ook weer zacht dus je moet daarna weer wachten tot alle lagen droog zijn. Drogen is ook wat anders dan uitharden. het kan na een pasr minuten wel droog voelen maar het is dan nog niet uitgehard. ik zou toch wel dunner lakken. die streepjes van de eerste laag komt bij de 2e dunne laag wel goed. Ik heb heel veel lak van OPI en deze werkt bij mij perfect. misschien even kijken zonder topcoat hoe lang het drogen dan duurt? ik zou de basecoat niet weglaten anders zijn je nagels straks oranje...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:k.middleton schreef op 18 februari 2017 @ 18:25:

Misschien is je nagellak te oud? Je kan t wel onlangs gekocht hebben maar misschien heeft iemand dat potje een dik jaar terug al eens geopend in de winkel.Ai dat zou mooi lullig zijn maar misschien heb je wel gelijk
quote:Jempo schreef op 18 februari 2017 @ 18:54:

[...]





Ai dat zou mooi lullig zijn maar misschien heb je wel gelijkDaarom koop ik nagellak altijd online. Bij mij droogt OPI wel goed maar ik gebruik wel hun base en top coat.
Alle reacties Link kopieren
Bij OPI nagellak mag je alle lagen over elkaar aanbrengen zonder dat ze droog zijn. Dus gewoon eerst basecoat en dan meteen 2 laagjes kleur en de topcoat erover. Dit is wel met alle lakken van OPI, ik heb het nog nooit met andere merken gecombineerd. Als je het op deze manier doet en goed laat uitharden blijft de lak echt lang en goed zitten. Wij werken namelijk ook met OPI in ons instituut.
quote:Jempo schreef op 18 februari 2017 @ 16:40:

[...]





Wat versta je onder een 'goede' topcoat? Ik vind 15 euro voor een nagellak al best veel. een OPI topcoat erbij is nog eens 15 euro...

Op mijn werk mag ik geen nagellak dragen, dus ik draag het alleen soms in het weekend. Een nagellak die 3 dagen blijft zitten zou mooi zijn.



In dat geval zou ik je Little Ondine nagellak aanraden, prijs is ong. hetzelfde. Dat is zo'n lak die je zonder remover er zó weer af kan trekken. Het houdt echt goed, is geurloos en droog binnen 3 minuutjes zodra je het aangebracht hebt, je mag het daarna alleen een uur niet natmaken dan blijft het echt goed zitten! Bij mij 5 dagen zonder voorzichtig te doen, daarna gaan ze meestal loslaten na het douchen of zo. Ook heel makkelijk: als je je flesje meeneemt in je handtas en er laat 1 nagel los kan je hem razendsnel op de wc even 'bijlakken' want 1 laagje is echt meteen droog, 2 laagjes na 1 minuut droog. Ik heb nu zwarte op (dekt in 1 keer! echt goed spul) met wat glittertjes maar morgen wil ik meer naturel, even handen in warm water houden of na het douchen peuter je een hoekje los en je trekt de nagellak er zo vanaf. Binnen 5 minuten zit de andere kleur erop als je graag vaak wisselt is het ideaal en dat het geurloos is vind ik echt super! Enige bezwaar is dat het v.a. dag 5 los gaat laten maar omdat je het toch maar 3 dagen p.w. draagt: doen! Dat je geen remover meer nodig hebt vind ik ook echt een voordeel, erafpulken vind ik juist leuk

Het is alleen via internet te bestellen of je moet toevallig in de buurt wonen van de winkel in Alkmaar die het verkoopt.
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 18-02-2017 21:36
Reden: fout gemaakt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 februari 2017 @ 16:09:

Jeetje, wat ben je toch allemaal aan het doen.

1 als je je nagels ontvet hebt met remover, mag je ze niet meer wassen, want van zeep worden je nagels weer vet.

Basislagen en toplagen zijn onzin. Lak gewoon je ontvette nagels in twee mooie lagen en het blijft zeker een week goed, als je goed lakt, dat is.

Meer hoef je niet te doen.Zeep is juist ontvettend. Ook wel zo prettig om de handen na remover te wassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 18 februari 2017 @ 17:25:

[...]





Ok, dank voor de tip! En combineer je dat dan ook met een topcoat?



Ik geloof dat ik die topcoat van Sally Hansen in elk geval maar ga bestellen!Ja hoor, dat kun je prima combineren!
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 19 februari 2017 @ 11:17:

[...]





Zeep is juist ontvettend. Ook wel zo prettig om de handen na remover te wassen.Ik heb inderdaad altijd het idee dat mijn handen wat vettig zijn na het gebruik van nagellakremover, het laat een laagje achter voor m'n idee en dat daardoor m'n nagels niet goed schoon zijn. Maar misschien zit dat tussen m'n oren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceso schreef op 18 februari 2017 @ 20:11:

Bij OPI nagellak mag je alle lagen over elkaar aanbrengen zonder dat ze droog zijn. Dus gewoon eerst basecoat en dan meteen 2 laagjes kleur en de topcoat erover. Dit is wel met alle lakken van OPI, ik heb het nog nooit met andere merken gecombineerd. Als je het op deze manier doet en goed laat uitharden blijft de lak echt lang en goed zitten. Wij werken namelijk ook met OPI in ons instituut.Oh echt! Jeeetje wat een wisselende adviezen worden er gegeven zeg. Ik vind het wel heel verwarrend haha! Maar ik ga het uitproberen. Wordt de topcoat dan niet roze als je rode nagellak hebt? Want dat probleem heb ik nu steeds.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 19 februari 2017 @ 16:16:

[...]





Oh echt! Jeeetje wat een wisselende adviezen worden er gegeven zeg. Ik vind het wel heel verwarrend haha! Maar ik ga het uitproberen. Wordt de topcoat dan niet roze als je rode nagellak hebt? Want dat probleem heb ik nu steeds.Vanuit de training bij OPI zelf heb ik het zo aangeleerd. Mocht je kwastje wat kleur opnemen kun je die met een pluisvrij doekje even schoonmaken voordat je het potje dicht draait.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bestaardigopzich schreef op 18 februari 2017 @ 21:32:

[...]





In dat geval zou ik je Little Ondine nagellak aanraden, prijs is ong. hetzelfde. Dat is zo'n lak die je zonder remover er zó weer af kan trekken. Het houdt echt goed, is geurloos en droog binnen 3 minuutjes zodra je het aangebracht hebt, je mag het daarna alleen een uur niet natmaken dan blijft het echt goed zitten! Bij mij 5 dagen zonder voorzichtig te doen, daarna gaan ze meestal loslaten na het douchen of zo. Ook heel makkelijk: als je je flesje meeneemt in je handtas en er laat 1 nagel los kan je hem razendsnel op de wc even 'bijlakken' want 1 laagje is echt meteen droog, 2 laagjes na 1 minuut droog. Ik heb nu zwarte op (dekt in 1 keer! echt goed spul) met wat glittertjes maar morgen wil ik meer naturel, even handen in warm water houden of na het douchen peuter je een hoekje los en je trekt de nagellak er zo vanaf. Binnen 5 minuten zit de andere kleur erop als je graag vaak wisselt is het ideaal en dat het geurloos is vind ik echt super! Enige bezwaar is dat het v.a. dag 5 los gaat laten maar omdat je het toch maar 3 dagen p.w. draagt: doen! Dat je geen remover meer nodig hebt vind ik ook echt een voordeel, erafpulken vind ik juist leuk

Het is alleen via internet te bestellen of je moet toevallig in de buurt wonen van de winkel in Alkmaar die het verkoopt.Waaaauw dit klinkt echt ideaal! Zit ik op maandagochtend ook niet meer met verkleurde nagels op het werk. Beschadigd het echt niet snel? Ik ben nogal een kluns namelijk. Gebruik je een base- en topcoat erbij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceso schreef op 19 februari 2017 @ 16:26:

[...]





Vanuit de training bij OPI zelf heb ik het zo aangeleerd. Mocht je kwastje wat kleur opnemen kun je die met een pluisvrij doekje even schoonmaken voordat je het potje dicht draait.Oké, dat ga ik proberen! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Even een update: Ik heb de nagellak nu aangebracht zonder basecoat en gewoon direct het tweede laagje van de nagellak erop volgens de tip van Ceso. En dan direct een topcoat eroverheen gedaan. De nagellak zit nu echt véél mooier, geen bubbeltjes etc. Maar zit er nu 50 min. op en is echt nog heel vloeibaar grrr



Ik ga vanmiddag naar de douglas voor advies. Ik zal wel vragen of het kan dat de nagellak niet meer goed is, maargoed hoe kunnen ze dat zien... zal wel niet. Ik zal de OPI base- en topcoat wel moeten aanschaffen denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet lakken en ben sowieso heel lomp dus heb binnen de korste keren krassen en stukjes eraf.

Ik laat ze nu al een aantal jaren lakken met gellak, elke drie weken. En echt nooit meer lelijke nagels.
Ik denk dat je dit ook niet oplost met base en topcoat van opi. Er is gewoon iets mis met de nagellak die je hebt. Het blijft niet normaal dat het na 50 min nog vloeibaar is.
Alle reacties Link kopieren
50 minuten is nog steeds erg lang.

Ik ben benieuwd wat de Douglas erover zegt.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar. Na 50 minuten nog vloeibaar zou eigenlijk niet eens moeten kunnen. Misschien is er wel iets mis gegaan in de fabriek en zit er gellak in het potje?



Ik zit nu toevallig mijn nagels te laten drogen. OPI vind ik sowieso niet zo fijn, maar ik heb nu 1 laagje lak van Chanel erop zonder top- of basecoat en dan was na een minuutje toch echt wel droog. Het blijft bij mij een week zitten en mijn nagels verkleuren er niet van. Misschien een tip voor de volgende aankoop



Maar nogmaals: vreemd verhaal van jou.
quote:Jempo schreef op 19 februari 2017 @ 16:42:

[...]





Waaaauw dit klinkt echt ideaal! Zit ik op maandagochtend ook niet meer met verkleurde nagels op het werk. Beschadigd het echt niet snel? Ik ben nogal een kluns namelijk. Gebruik je een base- en topcoat erbij?



Sorry voor het late antwoord! Druk druk druk.. maar klopt, als je je nagels goed ontvet, ik doe het zelf met dreft afwasmiddel en een uur daarna voorzichtig doet en niet nat maakt blijft het echt perfect zitten! Wel belangrijk dat je niet over je huid heenlakt, ik weet niet of je daar handig in bent? Er is een base- en topcoat in 1, ik gebruik alleen topcoat als ik echt superglans wil of bij glitterlak dat vind ik mooier. Basecoat doe ik niet, het geeft bij mij geen kleur af aan mijn nagels dus waarom zou ik..

Ik doe het altijd zo: het kwastje op het midden van je nagel zetten, dan richting nagelriem duwen en stoppen voor je tegen je nagelriem aankomt en dan heel rustig en langzaam langs je nagelriem naar boven lakken, voor de andere kant hetzelfde kunstje. Hou wel wattenstokjes in de buurt of beter nog tandenstokers om lak die op je nagelriemen komt meteen weg te halen. Echt belangrijk want als je het pas weghaalt als het al droog is trek je vaak het hele 'velletje' nagellak mee en moet je die nagel opnieuw doen.

Ik heb niet alle kleuren geprobeerd maar die ik heb zijn super, ik zou ff googelen en ook de reviews lezen.

Sommige lichte kleuren dekken niet goed las ik een keer, daarom heb ik ze ook niet gekocht

Ben benieuwd of je er iets aan hebt, ik gebruik niets anders meer echt zó makkelijk het enige wat ik beter vond was acrylnagels maar prijzig en geen goede salon in de buurt. Zodoende op zoek naar wat anders en omdat er geen agressieve troep inzit brokkelen mijn nagels ook niet meer zo af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven