Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Goede gewoontes zijn dat Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Dank je; komt vast helemaal goed
Alle reacties Link kopieren
Ik vond nog 20 euro in een jaszak toen ik die ging wassen, altijd leuk vergeten geld.

Samen met het geld in m'n portemonnee heb ik de 50 euro kunnen afstrepen. De drie hoogste zijn weg. Totaal nu 263 euro
Alle reacties Link kopieren
Vandaag €9 gestort, nu 45 euro op de rekening. Vanaf nu gaat het toch redelijk hard!
Week 9 - nr 48

Nu €244 gespaard.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf niet altijd mee, maar spaar wel iedere week. Tot nu toe 26+5+52+6+42+1+2+50 afgestreept en overgeboekt naar de spaarrekening. Totaal €184 in 2 maanden
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je ongemerkt veel sparen met deze challenge. Jeetje, ben blij dat ik er aan mee doe. Begon met de hoge bedragen en heb nu al €598 kunnen sparen! Een paar grote rekeningen gehad en dan is het fijn zoveel achter de hand te hebben.



Doen er ook nog mensen mee die het vorig jaar al hebben gedaan? Tot hoever kwamen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige jaar meegedaan. 2x de challenge toen en het is ons gelukt. Dit jaar sparen we een vast bedrag per maand omdat we een keuken gekocht hebben die in september geplaatst wordt, maar probeer daarnaast toch van de extraatjes nog 1 x de challenge vol te maken. Dit willen we gebruiken voor de aanbetaling van een vliegvakantie in 2018. Jij hebt ook al lekker veel gespaard Vance!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar met halve bedragen gedaan Vance. Heb hem toen wel helemaal vol kunnen maken, dat was rond de 750 euro. Voor mij een mooi bedrag (woon/werk alleen). Nu spaar ik lekker verder op dezelfde rekening, wederom dit jaar met halve bedragen. Gebruik deze rekening als vakantierekening, ga met het gespaarde geld lekker weg straks!



Afgelopen weekend heb ik er 90 euro extra op gestort omdat ik dat in een apart vakantiepotje heb gespaard en niet teveel contant geld in huis wil hebben. Samen met 9,50 voor de challenge afgelopen maandag zit ik op dit moment op 981,30 (die 30 cent zal wel met de rente te maken hebben ) De 1000 bijna in zicht dus! Al ga ik daar in maart mijn reis naar China mee af betalen (hou nog wel wat over, heb al een deel betaald). Mijn vakantie voor de zomer is al afgebetaald dus de rest van het jaar verwacht ik het geld niet nodig te hebben en weer verder te sparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vance schreef op 02 maart 2017 @ 11:34:

Wat kun je ongemerkt veel sparen met deze challenge. Jeetje, ben blij dat ik er aan mee doe. Begon met de hoge bedragen en heb nu al €598 kunnen sparen! Een paar grote rekeningen gehad en dan is het fijn zoveel achter de hand te hebben.



Doen er ook nog mensen mee die het vorig jaar al hebben gedaan? Tot hoever kwamen jullie?Vorig jaar ook meegedaan. Toen niet helemaal afgemaakt. Had toen een action cam gekocht voor mijn Zuid-Afrika trip en tickets Adele in Londen en vliegtickets er naar toe. Ben nu soort van challenge aan doen. Heb het totaalbedrag door 12 gedeeld en dat spaar ik maandelijks. Iets van 114 eur per maand. Daarnaast doe ik nog een mini challenge. Van 1e tm einde maand begin ik met 5 ct, 2e 10 cent etc. En iedere dag 5 cent erbij, is gemiddeld 25 eur aan kleingeld per maand. Ook al heb ik hem vorig jaar niet afgemaakt dan was het toch een goede mindset om door te gaan met sparen (naast alle andere spaarpotjes waaronder Mexico trip in de zomer met mijn gezin. Reizen is het belangrijkste spaardoel ).
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik uiteindelijk zon 24 x een nummer doorgestreept. Ik kwam uit op 400 euro.

Nu ben ik weer opnieuw begonnen. Maar aiiii ik zag dat het nu week 9 is. Heb tot nu toe 7 hokjes weggestreept dacht ik. Ik heb in ieder geval wel al 100 euro gespaard.

Ik probeer de achterstand wel weer weg te werken.
Alle reacties Link kopieren
Deze week 12 euro in de pot, totaal nu 275 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop achter en dat blijft deze maand wegens omstandigheden ook even zo. Volgende maand maar inhalen, maar het is wel frustrerend..
Alle reacties Link kopieren
He getver the-crown dat klinkt niet goed als het frustrerend is, sterkte ermee
Alle reacties Link kopieren
Mm schade gereden voor iets meer dan 500 euro bij andere auto was beter ivm no claim om buiten verzekering om tedoen. Maar frustreerd dat ik nu geen weken en bedragen kan weg strepen en een heel frugal maandje doe omdat ik niet aan mijn spaargeld wil komen????????
Alle reacties Link kopieren
Euh die vraagtekens moeten er niet staan
Alle reacties Link kopieren
Die kun je weghalen als je op het potloodje klikt .
Alle reacties Link kopieren
Kan iedeeen gebeuren maar snap dat je er van baalt.
Alle reacties Link kopieren
Hier met 15 euro in mijn potje gedaan.

Heb nummer 7 en 8 weggestreept.

Ben nu weer helemaal bij
Alle reacties Link kopieren
Grrr, ik krijg nog van 2 mensen geld, bij elkaar bijna 200 euro.... ik heb wel een buffer op mijn spaarrekening hoor, maar vind het nogal omslachtig om daar van over te schrijven zodat ik deze week iets voor de challenge kan sparen. Ik hoop dus dat in elk geval 1 van de 2 het vandaag of morgen eindelijk overmaakt, anders toch maar weer een telefoontje plegen....
Al een tijdje niet meegeschreven, maar elke week wat overgemaakt naar de 52 week challenge. Ben met de hoge bedragen begonnen en tussendoor 2 kleine bedragen.

Nu in totaal € 433,- gespaard.



De normale spaar gaat wat minder. Hebben onverwachts een andere auto moeten kopen. En we gaan binnenkort trouwen waar we ook een en ander voor moeten betalen. Maar de week challenge blijven we door sparen
Alle reacties Link kopieren
Deze week 13 euro in de pot gedaan, nu €249,- gespaard!
Alle reacties Link kopieren
Alvast 11,- overgemaakt, sta nu op 66 euro.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 14 euro in de pot gestopt, totaal 289 euro. Had ook een ah zegelboekje vol maar die probeer ik weer apart te sparen of bewaren om de pot te vullen als het niet zo goed uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven