Gezondheid alle pijlers

Narcose of ruggenprik?

22-02-2017 11:57 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Binnenkort word ik geopereerd aan mijn knie. Ik twijfel om een ruggenprik te doen. Je hoort daar veel slechte verhalen over. Ik heb 2x een narcose gehad. De eerste keer ging dat goed, maar de tweede keer kwam ik niet bij en hebben ze van alles moeten doen om mij wakker te krijgen..



Omdat het de eerste keer wel goed is gegaan twijfel ik heel erg. Ik heb een ruggenprik altijd eng gevonden, maar ben nu ook niet meer zo gerust op een narcose.



Iemnd ervaringen met ruggenprik?

Doet het pijn?

Voel je echt helemaal niks meer?

Is het gevoel snel weer terug na de operatie?





Alvast bedankt!
Ik was ook altijd heel bang voor een ruggenprik. Niet gefundeerd op enige feit, ik vond het gewoon een 'eng idee'.

Tot ik geopereerd moest worden en er medische redenen waren waarom een narcose een minder goede optie was. Toen besloten om toch voor de ruggenprik te gaan en het is me 100% meegevallen. Mocht er een volgende keer komen, dan kies ik zeker weer hiervoor.



Het grote voordeel vond ik, dat je wakker blijft, waardoor je heel snel herstelt na de operatie. Ik vond het wel een grappige ervaring dat m'n benen niet bij mij leken te horen. Het gevoel kwam binnen een paar uur terug, inderdaad het laatste bij m'n billen. Als je weer een keer goed geplast hebt, mag je naar huis, want dan weten ze zeker dat ook de spieren rond de blaas weer goed werken.
Ik heb een operatie met een ruggeprik gehad. Ik voelde helemaal niets maar zou er niet weer een keer voor kiezen. Ik ben nogal een stress kip en vond het erg eng, dus ik ga voor volledige narcose.
Ik vond de ruggenprik geen fijne ervaring. Het prikken stelde niets voor, maar toen bleek tijdens de operatie dat ik toch niet goed verdoofd was (au!).



Ik moest dus weer opnieuw geprikt worden (alle operatiedingen weer verwijderen enzo), chirurg mopperen.



Daarna kon ik helemaal niets meer. Na 1.5 uur zou ik weer gevoel krijgen in mijn benen, maar na 5 uur kon ik mijn tenen nog niet eens bewegen. Even later voelde ik wel dat ik moest plassen, maar ik kon het niet. Heel onaangenaam en verpleging leek het niet te geloven dat ik nog steeds niet uit bed kon.



Gelukkig lag ik al in het ziekenhuis, dus ik moest sowieso blijven. Paar keer ook narcose gehad en daar had ik totaal geen last van, dus de volgende keer kies ik daar weer voor.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zelfde keus gehad voor een andere operatie. Ik had zelf al de voorkeur voor narcose en achteraf bleek dat ik nooit geen ruggenprik zou mogen omdat mn bloeddruk iets aan de lage kant was. Weinig bijwerkingen van de narcose gehad en niet misselijk of wat dan ook geweest. Ik zou volgende keer gewoon weer voor de narcose kiezen is mij goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook met beiden ervaring en vind een ruggeprik veel fijner. Kan niet altijd, alleen bij operaties onder de gordel, en daarom soms toch narcose gehad. Van narcose word ik niet fijn wakker, misselijk, pijn in mijn hele lichaam. Bij een ruggeprik heb je dat totaal niet. Ik heb wel eerst alle risico's met de anesthesist besproken, want ik had ook horrorverhalen gehoord. Valt dus alles mee.

Ik had wel naast de ruggeprik ook een roesje gevraagd, omdat ik niet de hele operatie wilde meemaken.
Ik heb ervaring met zowel narcose en ruggenprik en ik vond de ruggenprik fijner, omdat het herstel sneller was. Van de narcose heb ik nog maanden last gehad waarin ik snel uitgeput was en me gewoon niet fit voelde. Bij de ruggenprik heb ik wel een roesje gehad, maar die was vrij snel weer uitgewerkt waardoor ik wel alles meekreeg. Dat was geen probleem, want pijn deed het niet. Toen ik uit de narcose wakker werd was ik best gedesoriënteerd, voor je gevoel knipper je een keer met je ogen en ben je ineens in een andere ruimte met andere mensen. Bij de ruggenprik was dat probleem niet, al mis ik wel een paar minuten direct na het zetten. Ik denk dat ik flauwgevallen ben.
Alleen ervaring mer narcose, de narcose zelf ik niet veel aan, je valt in slaap en je wordt weer wakker. Alleen was ik elke x erg suf en moe daarna. En ik werd dan wakker, maar lukte me dan niet om m'n ogen al open te doen, heer raar maar je besef het amper, het is allemaal heel vaag. Het zal wel ook aan de soort operatie liggen, maar pas na een week of 6 had ik weer m'n oude energie terug.



Met ruggenprik gelukkig geen ervaring, heb een keer van iemand gehoord dat die lag te poepen op de operatietafel. Nadat verhaal wil ik echt nooit van mijn leven een ruggeprik (tenzij het echte noodzaak is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven