Gezondheid alle pijlers

Griep...

20-02-2017 11:53 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na vorige week al twee dagen ziek op bed te hebben gelegen donderdags weer aan het werk gegaan. Zaterdagavond keerde de griep veel heftiger dan die twee dagen terug.



Gisteren op het hoogtepunt 39,6 graden koorts, is inmiddels gezakt naar ongeveer 38,5. Hoesten, proesten, snotteren, Lig met een pyjama, onesie en fleecedeken op bed. Zweten natuurlijk, maar zonder die onesie en fleecedeken veel te koud.



Gelukkig wel eetlust en gek genoeg ook energie om te laptoppen, boekje te lezen etc. Slapen lukt niet.. Zodra ik mn bed uit ga zo slap als een vaatdoek en weer rillen.



Beetje jammer in de vakantie!



Wie heeft ook de griep en hoe kom jij de dag door?
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Dag 3 inmiddels en heb mijn bed al de hele dag verlaten! Zelfs wat werk dingen kunnen doen (ik werk in het onderwijs, nu vakantie). De koorts is bijna weg (in de avond loopt het logischerwijs op), maar ik voel me iets beter. Vannacht een dramatische nacht gehad met veel pijn in mijn onderrug en alleen maar hoesten. Van 2.00 tot 5.30 klaarwakker geweest en uiteindelijk vanaf 5.30 nog 3 uur kunnen slapen.



Hopelijk zet deze lijn door, we doen in elk geval niet heel veel deze vakantie.
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden! Vanmorgen voor het eerst geen koorts. Ben benieuwd of dat zo blijft. Voelt wel beter zonder dat zweverige En vannacht ook eindelijk eens normaal geslapen dus dat helpt ook wel mee denk ik. In eten heb ik nog steeds geen zin maar ik maak wel elke dag een groene smoothie met groenten en fruit. Verder nog steeds mijn drankje van warm water, honing, gember en citroen. Daar geloof ik heilig in )



Ik hoop dat ik vandaag iets kan gaan doen. Misschien een beetje opruimen ofzo.

Oh en ik heb vanmorgen een klein rondje gewandeld met de hond. Goed ingepakt, oren en nek bedekt enzo vanwege de wind maar dat voelde ook alweer wat beter. Het zweet sloeg me niet uit in ieder geval dus dat voelde fijn. Raar dat je meteen zo 'achteruit' gaat van een paar dagen echt ziek zijn



Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 21 februari 2017 @ 10:48:

Ik heb het sinds 7 februari. Toen het griepgevoel weg begon te trekken begon ik te hoesten als een zeehond en nu zitten mijn holtes verstopt. Zelfs mijn tanden doen pijn. Beterschap allemaal.Precies hetzelfde hier, alle holtes vol en een drukkend gevoel op je tanden en pijn bij het kauwen. Wordt nu gelukkig minder. Wel nog hoofdpijn wanneer ik geen paracetamol slik. Antibioticakuur heb ik vanochtend voor het laatst genomen. Hoop dat we nu echt klaar zijn. 3 februari al begonnen dus mag ook wel een keer.
Ik heb iets heel smerigs....als ik gewoon mijn neus ophaal dan komt dat snot in mijn keel (zit niet te rochelen hoor ) maar dat smaakt echt zo vies daar ga ik bijna van over mijn nek. Denk echt een ontsteking ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken jullie geen neti pot voor holtes enzo? Ik moet bekennen dat ik dat het afgelopen volle jaar eigenlijk heel braaf deed maar nou net de laatste maand minder en pats... nu dus dit. Inmiddels natuurlijk alweer even mee bezig en met succes want mijn holtes zijn een stuk beter ook. heerlijk gevoel :-)
Kun je me uitleggen wat het is? Heb er nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
@ cupcakegirl: het is een keramieken neusdouche als het ware. Ziet eruit als een theepotje met een lange snuit. Je spoelt daarmee je neus. Het is even oefenen in het begin maar het is prima te doen en het voelt daarna een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Jippie koortsvrij! Nog lang niet de oude, maar ik heb wel weer zin om te rommelen. Mn ribben hebben het flink te verduren met het hoesten en man wat zweet ik bij het minst of geringste. Rustig aan dus... Hoe is het bij de rest?
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 22 februari 2017 @ 09:53:

Ik heb iets heel smerigs....als ik gewoon mijn neus ophaal dan komt dat snot in mijn keel (zit niet te rochelen hoor ) maar dat smaakt echt zo vies daar ga ik bijna van over mijn nek. Denk echt een ontsteking ofzo.Ehhm dat is gewoon verkoudheid. Heb ik nu ook en ik heb geen griep. Snot wordt dan taai. Ik spuug het altijd uit in plaats van door te slikken. Bij verkoudheid heb ik namelijk ook vaak last van maag en darmen. Ontsteking zou ik het niet noemen, maar een virale infectie is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Maandje terug dikke week de griep gehad. Nu helaas alweer bijna een week zwaar verkouden en voorhoofdholteongsteking. En zo zwak als wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem_pje_x schreef op 23 februari 2017 @ 13:52:

Maandje terug dikke week de griep gehad. Nu helaas alweer bijna een week zwaar verkouden en voorhoofdholteongsteking. En zo zwak als wat.Hier bijna hetzelfde. Met oud&nieuw twee weken gevloerd geweest door de griep en nu een hele rotte verkoudheid te pakken. Geen stem en kan niet horen, heb gigantische spierpijn en voel me belabberd...
Man en ik beide griep. Maar kids vakantie. Dus kiezen op elkaar en doorrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Sinds een uur hoest ik ontzettend veel. Het klinkt alsof ik slijm ophoest alleen merk ik dat niet. Keelsnoepje, wat drinken en hoestdrabk heeft tot nog toe niet veel geholpen. Waarschijnlijk ga in dus weer een nacht tegemoet met weinig slapen. Heeft iemand nog tips aangezien de winkels gesloten zijn en er bijna niks in huis is?
Ik ben eind november ziek geweest,luchtweginfectie,pijn in mijn strottenhoofd en luchtpijp,nog nooit gehad op die manier. Vastzittende hoest en lichte koorts. Eigenwijs 5 dagen ermee blijven lopen omdat ik dacht dat het meeviel totdat ik me hondsberoerd voelde. Anderhalve week ziek geweest. Half januari weer een week ziek geweest,wel los zittende hoest en koorts tot 38,5 en gelijk thuisgebleven. Duurde maar een week. Maar omdat ik 2 keer vlak achter elkaar ziek ben geweest ben ik nog wel 3 weken moe geweest naar de tweede griep. 2 keer is genoeg en ik ben er klaar mee. Voel me dan echt opgesloten als ik ziek ben en ik wil er niet aan omdat ik niet kan werken (doe vrijwilligerwerk dat ik heel erg leuk vind),sporten en geen afspraken. Je wereldje wordt dan zo klein. Ben nu gelukkig al een tijdje beter.



Voor iedereen hier: Beterschap en goed uitzieken!
Alle reacties Link kopieren
Nare griep is het! Ik ben wel weer redelijk opgeknapt, maar nog erg moe als ik veel doe en ontzettend veel pijn in mijn bovenbenen. Gelukkig kan ik dinsdag wel weer aan het werk
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Manon,super dat je opgeknapt bent! Voel me gelukkig ook al weken beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven