Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
@sabine ja lastig is dat. Vacatures tegenkomen maar het jezelf niet zien doen. Heb ooit eens 'geluk' gehad om op gesprek te komen bij zo'n functie maar het gesprek verliep dramatisch en kon zelf ook eigenlijk niet aangeven wat mij leuk/goed maakte voor de functie... Maar je moet toch solliciteren soms, al is het om een afwijzing te krijgen dan weet je in ieder geval dat zij ook twijfels hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 22 februari 2017 @ 11:09:

@sabine ja lastig is dat. Vacatures tegenkomen maar het jezelf niet zien doen. Heb ooit eens 'geluk' gehad om op gesprek te komen bij zo'n functie maar het gesprek verliep dramatisch en kon zelf ook eigenlijk niet aangeven wat mij leuk/goed maakte voor de functie... Maar je moet toch solliciteren soms, al is het om een afwijzing te krijgen dan weet je in ieder geval dat zij ook twijfels hebben.Dat is ook wel weer waar, ja!
+
Alle reacties Link kopieren
quote:sabinevermeer schreef op 22 februari 2017 @ 11:11:

[...]





Dat is ook wel weer waar, ja!



Heb net een sollicitatie de deur uitgedaan... zie ik dat ik de naam verkeerd heb gespeld van diegene! Iris ipv Ilse.



Meteen maar een mail achteraan gestuurd... :D



Ai... zoveel tijd en dan alsnog een fout maken!

Het duurt nog wel even voor ik wat hoor want je kan nog tot volgende week reageren.

Helaas is dat ook een nadeel van solliciteren: het kost ook gewoon erg veel tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 22 februari 2017 @ 11:52:

[...]





Heb net een sollicitatie de deur uitgedaan... zie ik dat ik de naam verkeerd heb gespeld van diegene! Iris ipv Ilse.



Meteen maar een mail achteraan gestuurd... :D



Ai... zoveel tijd en dan alsnog een fout maken!

Het duurt nog wel even voor ik wat hoor want je kan nog tot volgende week reageren.

Helaas is dat ook een nadeel van solliciteren: het kost ook gewoon erg veel tijd.Ai, irritant is dat. Een fout kan er altijd insluipen, of je veel tijd hebt of niet. Het zou mij ook kunnen overkomen, dus ik maak een klein checklijstje om af te vinken, zodat de belangrijkste dingen in ieder geval kloppen. Maar je hebt er direct een mail achteraan gestuurd. Als je cv matcht, dan zal het geen probleem zijn, hoor.
+
Alle reacties Link kopieren
quote:sabinevermeer schreef op 22 februari 2017 @ 12:23:

[...]





Ai, irritant is dat. Een fout kan er altijd insluipen, of je veel tijd hebt of niet. Het zou mij ook kunnen overkomen, dus ik maak een klein checklijstje om af te vinken, zodat de belangrijkste dingen in ieder geval kloppen. Maar je hebt er direct een mail achteraan gestuurd. Als je cv matcht, dan zal het geen probleem zijn, hoor.Ja blijkbaar had ik in mijn hoofd een andere naam zitten... afwachten! Niet voor niks noemen ze solliciteren ook een fulltime job En dan nog hopen dat ze snel wat laten weten... soms krijg je doodleuk drie weken later pas bericht!
Alle reacties Link kopieren
Limara , dat ligt eraan , als mensen mij gaan misbruiken , de werkgevers dus dan heb ik er geen vrede mee,

Maar als ik thuis zit ,of mensen zouden mij aannemen zonder dat ze het doen voor de premie dan heb ik er vrede mee, ik heb zo mijn eigen trucjes om goed te werken , ik schrijf alles op , ik ben er gemotiveerd, harde werker , om half 8 zat ik al op het werk , alles voor te bereiden , de rest kwam dan half 9- half 10,..

Ik zat thuis nog te oefenen , met spulletjes van het werk, soms vroeg ik iets vaker hoe iets moest , maar dat was na de inwerk periode verdwenen, Word er vol lof over je gesproken , werk je 3 maanden gratis voor het bedrijf , na die 3 maanden krijg je eindelijk loon , en toen was het opeens dat ik traag zou zijn , en of er nog 3 maanden gratis werken bij kon , en vervolgens kregen hun van het uwv geld omdat ik daar werkte , nou sorrie maar dan voel ik me echt een slaaf , ik ga dan veel liever in een asiel werken gratis , daar krijg ik dan nog waardering
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
@Sabine, dat is vervelend hè als je niks geschikt kan vinden. Wil je graag solliciteren, is er niks... Gelukkig merk ik wel dat er best veel vacatures zijn en er dus regelmatig nieuwe zijn. Maar inderdaad goed in de gaten houden en er snel bij zijn.



@Lolo, ooeps! Nou ja, als je cv goed aansluit dan zullen ze daar vast niet over vallen. En ik ben het met je eens dat het allemaal zo lang duurt. Eerst 2-3 weken een vacature open, dan gerust na de sluitingsdatum nog 2 weken wachten met het plannen van gesprekken die dan ook weer 1 tot 2 weken later plaatsvinden. Pffff, voordat je die hele molen door bent, ben je zo 2 maanden verder.



@ditte, wat leuk! En wat moet ik me precies voorstellen bij een netwerkgesprek?



@poezemens, wat naar dat er op zo'n manier met je wordt omgegaan. Klikt alsof je oprecht heel hard je best doet en goede inzet toont. Dan is het heel zuur om zo de deksel op je neus te krijgen.



Hier alles goed, lekker dagje uit geweest met kind, dus even met niks werkgerelateerds bezig geweest
Alle reacties Link kopieren
Hier twee nieuwe vacatures gevonden. Geef mezelf weinig kans, maar je moet het toch proberen!! En morgen waarschijnlijk storm, dus blijf toch lekker binnen
Alle reacties Link kopieren
Chica , ja het is heel jammer , op tenduur denk je ik geef niet alles meer , want ik doe het toch niet goed ookal geef ik 100% , ergste vond ik ook dat er geen rekening werd gehouden met mijn astma en hooikoorts , 2 keer aangegeven dat ik geen bloemen meer ging ophalen , werd er een opmerking gemaakt door werkgever , o ik dacht dat je allergisch was voor hooi kom op en dan ben je 60 en dan kom je met een opmerking van een 15 jarige, en in die verzorgings tehuizen heb je vaak dat het boven bloedheet is 22-23 graden , en beneden 10 graden daar stonden vaak deuren open buiten ivm magazijn, en dan kon je 3-4 keer in een ochtend mensen ophalen en brengen , en ik kreeg dan vaak een aanval door die verschillen warm koud , en maar puffen , maar ik ging door , liet dit vaak ook niet merken , dee dan stiekum puffen ,





En dan na een week krijg je te horen of je nog 3 maanden gratis kan werken , omdat ik niet zo snel was , ik heb er een halfjaar gewerkt en toen ben ik zelf gestopt ermee , ik pufte me rot , ik ging in de middag na het werken 2 uurtjes slapen ...collegas en werkgever hielden geen rekening met mij , ik kon alles doen , en mijn collegas gingen om het uur een kwartier roken





Werken is slecht voor mijn gezondheid Met dit soort werkgevers

En mijn vorige 2 werkgevers waren net zo , 1na laatste viel mee , maar door hem heb ik nu wel een slechte rug gekregen , en hup een schop onder je kont , omdat ik 2 weken ziek was , ik kon niet meer lopen , niet meer autorijden , ik kon alleen nog maar kruipen , en dan praat ik over 7 jaar geleden , als ik nu iets til , of dat nou een zware boodschappen tas is , of sporten dan schiet het meteen weer in mn rug , nee ik ben echt klaar met die werkgevers



Vorige werkgever die wilde dat ik naar logopedie ging , dat mens spoort echt niet

Mijn abn is prima , misschien mijn schrijven iets minder ,toen ik spontaan een werkstuk had gemaakt over het werk was haar antwoord dat het nogal overdreven was , en ze was niet zo onder de indruk , ik heb hem nog steeds liggen , superleuk , ik vind dat leuk
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Ondanks of juist mede dankzij het trieste weer buiten, twee sollicitaties verstuurd! Nu maar weer het bekende afwachten en ondertussen wat leuks doen!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, lola!



@ditte Heb je je netwerkgesprek al gehad?



Ik heb een bijscholingscursus uitgezocht en ik word door de uitkeringsinstantie teruggebeld om het te bespreken. Misschien vergoeden ze het. Ik zou er in ieder geval zin in hebben! Bijna weekend ... ik heb er zin in, ook al heb ik elke dag vrij. Het is toch veel leuker als man ook vrij is.



Fijn weekend allemaal!
+
Alle reacties Link kopieren
De vrijdag voelt normaal als aan alsof half werkend Nederland vrij is, maar vandaag met mooi weer en begin van de vakantie hier is er echt helemaal niks! Geen nieuwe vacatures, geen updates, uitkering is ook nog niet gestort (gisteren betaaldatum...). Komende week dus vakantie in de regio en verwacht ook vrij weinig van die week, maar we zullen zien. Paar sollicitatietermijnen lopen dan af.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook graag aan bij dit topic. Vandaag 3 afwijzingen gehad.. Pfff, wordt er zo moedeloos van
Alle reacties Link kopieren
Correctie, de 4e komt nu ook binnen
Ah, balen Teletubbie!



Goed bezig, Lola en Sabine!
Ik heb een baan!!!! Echt super gaaf en heel veel zin in. Reageer morgen ff uitgebreid.
Alle reacties Link kopieren
Oh fantastisch ditte! gefeliciteerd!! Ik ben heel nieuwsgierig naar je update!



Goed bezig lola en sabine!



Welkom Teletubbie. Balen van je afwijzingen.... zoek je al lang en heb je een makkelijk vakgebied qua werkaanbod?



Ik heb geen sollicitaties meer lopen Komende week maar weer op zoek....
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds een paar jaar niet meer. Heerlijk! De hele dag vullen met vrienden, samen koken, concertjes en vrijwilligerswerk. Als het mooi weer is, het hele land doorfietsen op zoek naar leuke plekjes en toffe evenementen. En daarnaast regelmatig vele maanden fietsend op reis.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 25 februari 2017 @ 00:06:

Ik heb een baan!!!! Echt super gaaf en heel veel zin in. Reageer morgen ff uitgebreid.Gefeliciteerd!!!!!!
It's 5 o'clock somewhere
quote:ditte_ schreef op 25 februari 2017 @ 00:06:

Ik heb een baan!!!! Echt super gaaf en heel veel zin in. Reageer morgen ff uitgebreid.Wat een superleuk nieuws!! Van harte gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 25 februari 2017 @ 10:30:

Ik werk sinds een paar jaar niet meer. Heerlijk! De hele dag vullen met vrienden, samen koken, concertjes en vrijwilligerswerk. Als het mooi weer is, het hele land doorfietsen op zoek naar leuke plekjes en toffe evenementen. En daarnaast regelmatig vele maanden fietsend op reis.Pensioen of....?
Even een egopost. Ik heb mijn nieuwe baan via LinkedIn gevonden. Ik was echt even helemaal klaar met het reageren op vacatures. Heb de afgelopen week dan ook geen brieven gestuurd. Ben me wat actiever gaan profileren en dat heeft me mijn nieuwe baan opgeleverd. Ik kan het jullie echt aanraden, ik kreeg er veel energie van om maar gewoon met bedrijven die me leuk leken te gaan bellen. Ik ga parttime aan de slag en kan aanstaande woensdag beginnen! Extreem uit mijn comfortzone omdat het een functie is waar ik geen ervaring mee heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 25 februari 2017 @ 17:39:

Even een egopost. Ik heb mijn nieuwe baan via LinkedIn gevonden. Ik was echt even helemaal klaar met het reageren op vacatures. Heb de afgelopen week dan ook geen brieven gestuurd. Ben me wat actiever gaan profileren en dat heeft me mijn nieuwe baan opgeleverd. Ik kan het jullie echt aanraden, ik kreeg er veel energie van om maar gewoon met bedrijven die me leuk leken te gaan bellen. Ik ga parttime aan de slag en kan aanstaande woensdag beginnen! Extreem uit mijn comfortzone omdat het een functie is waar ik geen ervaring mee heb.Wat leuk, gefeliciteerd!!!
Echt ontzettend gaaf, Ditte! En natuurlijk kun je het, in het verleden is namelijk nergens gebleken dat je het niet kunt
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 25 februari 2017 @ 17:39:

Even een egopost. Ik heb mijn nieuwe baan via LinkedIn gevonden. Ik was echt even helemaal klaar met het reageren op vacatures. Heb de afgelopen week dan ook geen brieven gestuurd. Ben me wat actiever gaan profileren en dat heeft me mijn nieuwe baan opgeleverd. Ik kan het jullie echt aanraden, ik kreeg er veel energie van om maar gewoon met bedrijven die me leuk leken te gaan bellen. Ik ga parttime aan de slag en kan aanstaande woensdag beginnen! Extreem uit mijn comfortzone omdat het een functie is waar ik geen ervaring mee heb.



Jaaaaa! Wat gaaf! Gefeliciteerd, ditte_? Ben heel blij voor je!

Dat het een functie is waar je geen ervaring mee hebt, maakt het juist nóg interessanter! Is een parttime baan ook wat je zocht? Mij lijkt parttime in ieder geval heerlijk.

Heel veel succes en vooral plezier woensdag op je eerste werkdag. Ik hoop dat je nog eens komt posten hoe het werk je bevalt!
+

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven