Werk & Studie alle pijlers

Werkoverleg

24-02-2017 20:01 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn werk wilt in het weekend, op een zaterdag, een werkoverleg doen. Dit omdat het doordeweeks druk is en de telefoon vaak gaat en het in het weekend rustig is om het een en ander te bespreken hoe het met het bedrijf gaat. Dit duurt 2 a 3 uurtjes en kan gecompenseerd worden door bijvoorbeeld eerder van werk weg te gaan.



Hoe kijken jullie hier tegen aan als je 40 uur per week werkt en dit op een zaterdagochtend georganiseerd wordt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 februari 2017 @ 22:08:

Hier werkt het team(klein) wel tegelijkertijdIn dat geval lijkt het me dus niet zo'n probleem voor je werkgever om het gewoon doordeweeks te plannen. En snap ik dat je het erg vervelend vind dat zij die moeite niet willen nemen. Hoe denken jouw collega's hierover?
Zijn ze gek geworden? Ik zou het never nooit niet doen, wat een onzin zeg. Hoe verzinnen ze het. Werken gebeurd onder werktijd, niet in mijn eigen tijd. Ik sta echt verbaasd dat sommigen dit gewoon zouden doen, geen wonder dat zoveel mensen met een burnout thuis zitten.
Oplossing: als het bedrijf in de omgeving van 030 staat, wil ik best 2 uur de telefoon komen aannemen in ruil voor een boekenbon.



To, ik heb de indruk dat werkgever en jij beiden even vast zitten. Werkgever in 'zaterdag' en jij in 'door de week'. Beiden redeneren jullie 'snappen jullie dan niet dat dit de handigste oplossing is?!?'
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gerust buiten werktijd eens een overleg doen als dat echt noodzakelijk is (ALS he...) maar dat kan dan voor of na werktijd. Baas mag kiezen, ontbijt regelen of pizza/broodje.

Maar in m'n weekeinde? No way. Het zijn niet alleen de overleguurtjes. Het is ook je reistijd, je energie, en je 'hersteltijd' waar je weekeinde gewoon voor is.



Diezelfde baas maakt ook nooit eens even gezellig 100 euro extra over in de maand omdat dat JOU goed uitkomt he...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 februari 2017 @ 21:04:

Hoe kan dit gezien worden als werkweigering als een overleg in het weekend wordt gepland en mijn eigen tijd is?Op grond van het feit dat je verplicht kunt worden incidenteel over te werken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 24 februari 2017 @ 20:29:

[...]





Ik ben 1u15 enkel onderweg naar mijn werk.



Als ik om 9u vergadering heb, moet ik dus weg zijn om half 8.



Vergadering tot 11u?

Dan ben ik dus ten vroegste om 12u30 thuis.



En ik zou dus maar 2 uur gecompenseerd zien ... Terwijl ik langer onderweg ben dan de vergadering duurt.

En mijn zaterdag naar de haaien is.



Dan blijf ik dus echt 's avonds liever 2 uur extra ...Wie zegt dat die collega's van TO ook zo ver weg wonen? Als dat zou zijn, had de baas vast niet verwacht dat zij voor een paar uur zouden komen.
quote:chocolol schreef op 25 februari 2017 @ 00:05:

[...]





Wie zegt dat die collega's van TO ook zo ver weg wonen? Als dat zou zijn, had de baas vast niet verwacht dat zij voor een paar uur zouden komen.Dat hij verwacht en het normaal vindt dat men op een vergadering verschijnt op zaterdag, doet mij zeer sterk vermoeden dat hij daar nou niet echt rekening mee houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 24 februari 2017 @ 20:05:

Dat zou ik niet doen. Werk is werk, vrije tijd is vrije tijd. Vergaderen hoort gewoon onder werktijd te gebeuren tenzij je Ceo bent van een multinational en een heeeeeeel hoog salaris hebt.

En als je eenmaal zegt dat je dat 1 keer zult doen, dan ga er maar van uit dat het vaker gebeurt, voor je het weet is het heel normaal om ook op zaterdagochtend te komen werken.Dit. echt niet dat ik dit zou doen. zeker niet als je 40 uur werkt!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
De telefoon een uurtje op voicemail lijkt mij een betere oplossing.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je kan weigeren naar een eenmalige speciaal ingelaste vergadering te gaan omdat die op een zaterdag is maar tjonge....: een reorganisatie! Dat wil je toch weten??

Als je geen baan meer hebtdan heb je zeker niets meer om over te klagen

En je hoeft niet bang te zijn dat het nogmaals gebeurd
Waarom kan de voicemail niet aan op een moment dat het bij jullie vaak rustig is?



Ik zou dit ook niet willen, twee uur langer op het werk blijven doordeweeks zou ik - incidenteel - daarentegen minder moeite mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 25 februari 2017 @ 09:23:

Je kan weigeren naar een eenmalige speciaal ingelaste vergadering te gaan omdat die op een zaterdag is maar tjonge....: een reorganisatie! Dat wil je toch weten??

Als je geen baan meer hebtdan heb je zeker niets meer om over te klagen

En je hoeft niet bang te zijn dat het nogmaals gebeurdIk zeg ook niet dat ik het overleg niet belangrijk vind, vind ik namelijk zeker wel! Het gaat meer over wat beter kan in het bedrijf, hoe we professioneler kunnen zijn. Dat zou ook op een werkdag kunnen, het is tenslotte werk.
Nou, dan steek je hem zo in: om de professionaliteit van het bedrijf te bevorderen stel ik voor om op een werkdag te vergaderen.
quote:sushilala schreef op 25 februari 2017 @ 09:30:

Waarom kan de voicemail niet aan op een moment dat het bij jullie vaak rustig is?



Ik zou dit ook niet willen, twee uur langer op het werk blijven doordeweeks zou ik - incidenteel - daarentegen minder moeite mee hebben.Ja of, zoals ook al eerder is voorgesteld (desnoods twee keer) een lunchvergadering met broodjes erbij. Mensen geven liever een keer hun lunchpauze op dan dat ze op zaterdag terug moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op een uur rijden van mijn werk, ik ga geen 2 uur rijden voor een vergadering van 2 uur. Bovendien is mijn weekend mij heilig. Ik werk al 40 uur en een vergadering kan best onder of na werktijd. Er zijn genoeg oplossingen te verzinnen. Een keer na werktijd blijven zou ik ook nog wel doen, maar er niet speciaal voor op en neer komen.



Gelukkig is het hier altijd onder werktijd. Bij mijn vorige baan ook; daar werd het eens per kwartaal gecombineerd met de lunch (die dan langer duurde) en dan kregen we luxe broodjes enzo.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat er niet onderuit komen vrees ik. Ik snap wel dat je er geen zin in hebt om op een zaterdag terug te komen voor zo'n overleg. Hoewel ik me afvraag in hoeverre jullie inbreng gewenst is en het niet gewoon om een toespraak van je baas gaat m.b.t. aanstaande veranderingen. Maar dat is mijn indruk n.a.v. wat je hier schrijft.

Zoals hierboven ook al wordt gesuggereerd, kun je voorstellen om het werkoverleg tijdens een lange lunchpauze te houden. Of aan het einde van de dag. Dat je dan een uur eerder stopt en een uur langer doorwerkt. Dat is minder ingrijpend dan terugkomen op een zaterdag.

Ik vind het trouwens bijzonder dat je op je werk hebt aangegeven dat je niet of minder gemotiveerd bent. Heb je dat met zoveel woorden gezegd? Ik kan me niet voorstellen dat daar positief op is gereageerd. Als ik je een tip mag meegeven: sluit altijd op een positieve manier af bij je vorige werkgever. Je komt elkaar vaak weer tegen en ook voor eventuele referenties is het gunstig. En bovendien is het voor je eigen gevoel op de lange termijn ook beter.

Hou je ons op de hoogte van het overleg? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd :-)
Alle reacties Link kopieren
Of het nou om een reorganisatie gaat of iets anders ingrijpends: als het zo belangrijk is, kan je best een keer de telefoon een uurtje of 2 uurtjes eerder op de nachtstand zetten en doorschakelen naar een antwoordapparaat. Ik zou het erg idioot vinden als je dan maar vindt dat een werkgever er zijn vrije zaterdag voor moet opofferen. Want zelfs als het overleg op zich "slechts" twee uur duurt, mensen moeten ook heen en terug reizen, er is altijd wat napraat, dus al met al ben je al gauw 5 uur kwijt op je vrije zaterdag, ofwel, je hele vrije dag is zowat weg.



Als het dan zó belangrijk is wat er allemaal besproken moet worden, kan het ook onder werktijd en is het blijkbaar belangrijk genoeg om even de telefoon naar een antwoordapparaat door te schakelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeten schreef op 24 februari 2017 @ 20:13:

[...]





Het is een klein bedrijfje waar we met zn allen de telefoon opnemen, niet 1 persoon die de telefoon behandeld

Maar de volgende keer hebben ze dan toch nog steeds hetzelfde problemen?



Ik zou voorstellen toch door de week, en dan rouleren. Dus dat elk overleg 1 iemand er niet bij is omdat die de telefoon opneemt.

Een bedrijf gaat echt niet ter ziele omdat er elk overleg 1 iemand afwezig is
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 24 februari 2017 @ 22:03:

[...]





En dat kan niet tijdens een broodjeslunch besproken worden?

Desnoods op 2 middagen?Dat zou kunnen maar het risico is dan tijd dat operationele zaken voorrang krijgen. Dit soort dingen werken het beste off-site of buiten reguliere werktijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven