Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Medina schreef op 24 februari 2017 @ 22:18:

[...]





Als pejeka wel de ervaring had gehad van het wonen in zo'n wijk, zou je die mening dan wel serieus hebben genomen?Jazeker, waarom niet? Ik heb hem tot nu toch ook gewoon verder serieus genomen? Alleen over dit deel niet. Ook omdat hij het verder niet onderbouwd maar gewoon blijft herhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 24 februari 2017 @ 19:12:

[...]





1 persoon die in zijn priveomgeving over zijn werk heeft gepraat....Mmmmmmmmmmm advocaat Plasman was net in Nieuwsuur en het kwam er toch uit, iemand die in zijn privé omgeving heeft gepraat over een lek in de beveiliging bij Wilders
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 24 februari 2017 @ 22:40:

[...]





Maar dat is ook prima toch, ga jij je lekker "dompelen" in andere culturen en shoarma eten dan sluit ik me aan bij de mensen die niks hebben bij een bescheiden instroom van migranten (is van alle eeuwen)



Ik woon een paar honderd meter van een een wijk waar je heerlijk kan dompelen, vriendelijke mensen, delen van de wijk zijn weer opgeknapt maar ik voel me er niet thuis ook gezien het feit dat je in sommige straten met Nederlands nauwelijks terecht kan.

Toevallig was die wijk "mijn wijk" tijdens de campagne voor het Oekraïne referendum dus ben er veel geweest.Morgen krijg je weer gewoon rode bietjes met speklappen hoor schatje...
quote:hollebollegijs schreef op 24 februari 2017 @ 22:40:

[...]





Maar dat is ook prima toch, ga jij je lekker "dompelen" in andere culturen en shoarma eten dan sluit ik me aan bij de mensen die niks hebben bij een bescheiden instroom van migranten (is van alle eeuwen)



Ik woon een paar honderd meter van een een wijk waar je heerlijk kan dompelen, vriendelijke mensen, delen van de wijk zijn weer opgeknapt maar ik voel me er niet thuis ook gezien het feit dat je in sommige straten met Nederlands nauwelijks terecht kan.

Toevallig was die wijk "mijn wijk" tijdens de campagne voor het Oekraïne referendum dus ben er veel geweest.Dat is ook prima en daarnaast vind ik dan ook je wel een basis hebt voor je mening. Ik vind een andere mening hebben ook prima. En ik zoals ik al vaak heb aangegeven wil ik ook niet zeggen dat er geen problemen zijn met het asielbeleid. Alleen het feit dat hij bijvoorbeeld 'maar wat roept' versterkt dan wel weer mijn mening dat het veel zwaarder wordt aangezet dan in werkelijkheid nodig is. Ik heb jarenlang aan de rand van verschillende probleemwijk gewoond met relatief veel gekleurde mensen, en ik heb een aantal kennissen daar gehad. Ik zag de echte blanke 'Tokkie' zeker zo veel problemen veroorzaken als de gekleurde 'Mohammed'. Dat is dan uiteraard alleen een observatie; maar wel jarenlange observatie. En ik heb tenminste een observatie. Daarnaast heb ik ook mijn mening gevormd door er over te lezen, er over te praten, er over te discussiëren en me er verder in te verdiepen. Daarnaast heb ik met mensen gesproken die er fel op tegen zijn en daarnaast heb ik vluchtelingen gesproken. Ik sta open voor een mening. Maar blaten is geen mening hebben, dat is iemand na wauwelen. En daar hecht ik dan weer weinig waarde aan. En dat is dan ook weer een mening waar je anders over mag denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 24 februari 2017 @ 23:06:

[...]





daarnaast heb ik vluchtelingen gesproken. Ik sta open voor een mening.



Op zich leuk om een vluchteling te spreken maar het voegt - voor mij - weinig toe.

Ik heb namelijk niet het idee dat vluchtelingen vreselijk anders zijn dan Nederlanders, dan bedoel ik meer je hebt aardige, onaardige, vrolijke, minder vrolijke etc.



Het zijn hele andere redenen waarom ik vind dat deze mensen buiten Europa opgevangen moeten worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 februari 2017 @ 23:01:

[...]



Morgen krijg je weer gewoon rode bietjes met speklappen hoor schatje...
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 24 februari 2017 @ 23:38:

[...]





Op zich leuk om een vluchteling te spreken maar het voegt - voor mij - weinig toe.

Ik heb namelijk niet het idee dat vluchtelingen vreselijk anders zijn dan Nederlanders, dan bedoel ik meer je hebt aardige, onaardige, vrolijke, minder vrolijke etc.



Het zijn hele andere redenen waarom ik vind dat deze mensen buiten Europa opgevangen moeten worden.Jajajajaja hup naar bed nu er is werk aan de winkel.!
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 februari 2017 @ 23:43:

[...]



Jajajajaja hup naar bed nu er is werk aan de winkel.!





Nou...min Duitsland is the next racistische onderwerp gevonden: kostuums met carnaval. Je verkleden als geisha, indiaan enzo schijnt racistisch te zijn.

ik slaap niet lekker meer...
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 24 februari 2017 @ 22:43:

[...]



Jazeker, waarom niet? Ik heb hem tot nu toch ook gewoon verder serieus genomen? Alleen over dit deel niet. Ook omdat hij het verder niet onderbouwd maar gewoon blijft herhalen.



In een aantal Zuid-Afrikaanse steden zijn momenteel enorm veel rellen. Gericht tegen buitenlanders. Die zouden banen inpikken.

Hoe zie jij zoiets dan? De rellen zijn vanuit donkere Zuid-Afrikanen tegen andere Afrikanen.





Waarderen ze het eten dan niet ofzo?
quote:hollebollegijs schreef op 24 februari 2017 @ 23:38:

[...]





Op zich leuk om een vluchteling te spreken maar het voegt - voor mij - weinig toe.

Ik heb namelijk niet het idee dat vluchtelingen vreselijk anders zijn dan Nederlanders, dan bedoel ik meer je hebt aardige, onaardige, vrolijke, minder vrolijke etc.



Het zijn hele andere redenen waarom ik vind dat deze mensen buiten Europa opgevangen moeten worden.



Helemaal mee eens, behalve dat ik ook wel ruimte zie in Europa om mensen op te vangen. Maar ik denk ook dat daar niet de prioriteit moet liggen.



Het was overigens wel heel interessant om het 'verhaal' te horen vanaf de kant van een vluchteling. Het zorgde er ook wel voor dat ik ze meer ging zien als, zoals jij ook zegt, gewone mensen zoals jij en ik. Dus minder als een abstract 'type mens'.
quote:tvandattum schreef op 25 februari 2017 @ 00:02:

[...]





Nou...min Duitsland is the next racistische onderwerp gevonden: kostuums met carnaval. Je verkleden als geisha, indiaan enzo schijnt racistisch te zijn.

ik slaap niet lekker meer...

O maar Gijs hoeft geen kostuum aan in bed hoor

Maar verder eeeh WTF
quote:tvandattum schreef op 25 februari 2017 @ 00:05:

[...]





In een aantal Zuid-Afrikaanse steden zijn momenteel enorm veel rellen. Gericht tegen buitenlanders. Die zouden banen inpikken.

Hoe zie jij zoiets dan? De rellen zijn vanuit donkere Zuid-Afrikanen tegen andere Afrikanen.





Waarderen ze het eten dan niet ofzo?Sorry maar dat is zo'n andere insteek ineens; dat kan ik niet beantwoorden zonder me daar in te verdiepen. Ook snap ik niet de relatie en je vraag eigenlijk ook niet? Kan je aangeven wat het verband is en verduidelijken wat je vraag is?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 25 februari 2017 @ 00:09:

[...]





Maar verder eeeh WTF



Dat heb ik ook. Ben echt vol verbijstering!

Omg als Sylvana dit hoort. Maar dit wordt dus de volgende....
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 25 februari 2017 @ 00:13:

[...]





Sorry maar dat is zo'n andere insteek ineens; dat kan ik niet beantwoorden zonder me daar in te verdiepen. Ook snap ik niet de relatie en je vraag eigenlijk ook niet? Kan je aangeven wat het verband is en verduidelijken wat je vraag is?





Is dat niet vergelijkbaar? Autochtonen die geen allochtonen erbij willen. Om het even.plat te zeggen. Ik ben dan gewoon benieuwd wat jij daarvan vindt als een soortgelijk proces zich ergens anders afspeelt.



Overigens ook binnen IS bleek zoiets zich af te spelen: oosterse IS rekruten waren niet blij met Europese rekruten, want krijgen de beste huizen etc.
quote:tvandattum schreef op 25 februari 2017 @ 00:18:

[...]





Is dat niet vergelijkbaar? Autochtonen die geen allochtonen erbij willen. Om het even.plat te zeggen. Ik ben dan gewoon benieuwd wat jij daarvan vindt als een soortgelijk proces zich ergens anders afspeelt.



Overigens ook binnen IS bleek zoiets zich af te spelen: oosterse IS rekruten waren niet blij met Europese rekruten, want krijgen de beste huizen etc.

Ok, ik ken die specifieke situaties niet en kan dus niet echt op die situaties inhoudelijk reageren.

Als je vraag is of ik een andere mening heb als dezelfde situatie ergens anders speelt of als het andersom zou zijn, dan is het antwoord : Nee
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 25 februari 2017 @ 00:09:

[...]





Helemaal mee eens, behalve dat ik ook wel ruimte zie in Europa om mensen op te vangen. Maar ik denk ook dat daar niet de prioriteit moet liggen.



Het was overigens wel heel interessant om het 'verhaal' te horen vanaf de kant van een vluchteling. Het zorgde er ook wel voor dat ik ze meer ging zien als, zoals jij ook zegt, gewone mensen zoals jij en ik. Dus minder als een abstract 'type mens'.



Vreemd dat je daar aan twijfelde

Ik heb ontzettend veel gereisd en werk in een bedrijf met ongeveer 33% allochtonen (was meer)

Migratie politiek gaat gewoon over cijfers en niet of iemand aardig, dik, dun, brildragend etc. is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 24 februari 2017 @ 21:44:

[...]

Wat is senang voelen?



Dat is maleis voor 'behaaglijk'.



quote:viva1966 schreef op 24 februari 2017 @ 19:12:

[...]





1 persoon die in zijn priveomgeving over zijn werk heeft gepraat....Er hoeft maar 1 gek tussen te zitten net zo iemand als Volkert v/d G
quote:hollebollegijs schreef op 24 februari 2017 @ 18:44:

[...]





Op zich denk ik niet dat Wilders gevaar loopt maar publicitair is dit wel handig, hij manoeuvreert zich handig in de slachtofferrolZe kennen zijn safe-house en alles erom heen,ik kan goed begrijpen dat hij zich niet veilig voelt.
quote:pejeka schreef op 24 februari 2017 @ 19:45:

[...]





Klinkt allemaal leuk op papier, maar nou de praktijk.



Heel veel mensen die juist in de wijken wonen waar die nieuwe Nederlanders terechtkomen, zitten niet te wachten op meer kleurrijkheid in hun omgeving ofzo. Vind ik ook zo'n rare term. Wát hadden die mensen dan in hun leven gigantisch misgelopen aan verrijking en kleurrijkheid als die mega-instroom niet had plaatsgevonden? Waren het dan minder gelukkige mensen geweest? Hadden ze dan nou voor het raam van hun woningbouwflatje zitten snakken naar meer "kleurrijkheid" op straat? Denk je nou écht dat modale Truus regelmatig tegen haar man zegt: Joh, die wijk van ons, die is nou zo kleurrijk, had ik nou nooit willen missen, en leuk ook dat die mensen allemaal talen spreken die ik niet versta, geeft toch iets exotisch hè, nee, helemaal enig. En een verrijking van mijn leven joh, dat ik daardoor heb, ben écht een ander mens geworden sinds de hele straat volloopt met mensen uit andere landen in andere gewaden, ben ik écht van opgeknapt"... zoiets?Modale Truus woont ineens in een achterstandswijk? Niet in mijn deel van het land (Randstad). Waarom gooi je steeds van alles op een hoop?
Alle reacties Link kopieren
PVV stemmen mensen uit angst, niet uit hoop.
quote:Case-je schreef op 25 februari 2017 @ 09:08:

[...]





Dat is maleis voor 'behaaglijk'.



Ah, wat grappig dat hij een kleurrijk buitenlands woord gebruikt om kracht bij te zetten dat hij niet gediend is van kleurrijke buitenlandse dingen.
quote:aquariusje7700 schreef op 25 februari 2017 @ 11:28:

PVV stemmen mensen uit angst, niet uit hoop.Ik denk eerder uit onvrede over het huidige beleid
quote:Habbekratz schreef op 25 februari 2017 @ 12:01:

[...]



Ik denk eerder uit onvrede over het huidige beleidDat denk ik ook,en hoop is ook niet meer dan het uitstellen van een teleurstelling.
quote:Habbekratz schreef op 25 februari 2017 @ 12:01:

[...]



Ik denk eerder uit onvrede over het huidige beleid

En dat kan dus ook hoop zijn op een ander beleid



Maar ik denk dat aquariusje ook bedoeld dat mensen die op de pvv stemmen vooral ergens tegen zijn, bang zijn of ontevreden zijn. Het is geen positieve stem maar een negatief geluid (even kort door de bocht/generaliserend).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven