KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat balen hope! Snap je gevoel! Rustig aan en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Balen Hope . Kan me indenken dat je er idd even helemaal doorheen zit. Goed dat je voor vervolgstappen gaat en dat je je niet laat afschepen!
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst iets over het slikken van kinder asperine om de innesteling te helpen. Er stonden positieve verhalen van mensen die zwanger werden na wat mislukte pogingen.

Iemand daar ervaring mee?



Misschien is dat nog een optie Hope...
Alle reacties Link kopieren
http://rikaonline.nl/aspi ... et-goed-voor-innesteling/



Voor wat wetenschappelijke balans.. Maar goed, ik ga naar een acupuncturist en daar is in wetenschappelijk opzicht ook van alles over te zeggen of van te vinden
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Saffron!



Er zijn inderdaad zoveel verschillende meningen en adviezen. Waren er maar gewoon potjes geluk te koop...
Alle reacties Link kopieren
Balen voor je Hope, heel veel sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Balen voor je Hope, heel veel sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:06
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Hope!!
Alle reacties Link kopieren
Ik schuif nu ook weer aan op het bankje
Alle reacties Link kopieren
Ik zal een stukje opschuiven Saffron! Gezellig!

Die laatste mm's toch snel gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds gisteren ook weer op het bankje.



Hope veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja 14mm 16mm en 1 van 10mm. Eisprong kwam er aan, dus tijd voor inseminatie.



Druk op het bankje
Alle reacties Link kopieren
Nog wat verder opschuiven! Gezellig Polonium!



Manawa en Linnie, hebben jullie nog genoeg ruimte? Alles goed met jullie?



Hope, gaat het een beetje met je? Hoop dat je wat afleiding hebt dit weekend!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds op het bankje. Woensdag mag ik testen maar denk dat ik straks weer voor een nieuwe ronde mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hope wat een kater voor je! Hoop dat het een beetje met je gaat!



Lekker knus op het bankje met z'n allen! Ik zit nog even prima. Ik voel me best relaxed eigenlijk. Ik heb een andere donor dan de vorige keer helaas. Hij was niet meer beschikbaar, had ik nog wel even verder mee willen gaan. Aangezien ik wel meteen zwanger was. Maar goed, nu dus iemand anders en het zou wel frappant zijn als t nu weer meteen raak is. Dus daar reken ik eigenlijk niet op en zoals ik er nu in sta vind ik dat ook prima. Geen idee of ik daar over 10 dagen nog steeds zo over denk
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop dames op het wachtbankje, ik duim voor jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Nou wat veel op t bankje... wie precies en wanneer is jullie nod?? Succes allemaal!!!
Hallo dames,

Ik ben Mariska en ik heb al een tijdje het idee om te starten met het traject. Vorige week de eerste stap gezet door naar het zkh te bellen voor info en ik heb gisteren de verwijzing van de huisarts gekregen .

Nu sta ik op de wachtlijst voor het intakegesprek en dat zal pas aan het einde van dit jaar zijn.. Genoeg tijd om aan het idee te wennen



Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe bevalt het de moeders? Hoe is het om alles alleen te moeten doen? Of vallen jullie ook veel terug op familie en vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een hele tijd niets meer geschreven, wel meegelezen natuurlijk. Nog maar 2 weekjes en dan heb ik mijn intake, de tijd is echt snel gegaan.



Een tijdje terug vroeg iemand hoe de rest het doet m.b.t. werk. Ik ben er nog niet aan uit. Eigenlijk wil ik niets vertellen, maar ik denk dat dit niet te doen is aangezien ik in de kinderopvang werk en dus niet zomaar weg kan voor de inseminatie. In april begin ik ook met een opleiding vanuit het werk, ik weet dus niet of mijn bazin zo blij is als ik zwanger word.



Verder ben ik nu een maand of 3 aan het klooien met ovulatietesten (action). Het lukte me maar niet om mijn ei te vinden. Achteraf denk ik dat ik te vroeg ben gestopt met testen. Vorige maand merkte ik namelijk aan mijn afscheiding dat ie een week voor mijn menstruatie wel eens geweest kon zijn. Deze maand ben ik langer door gegaan met testen en gisteren en vandaag had ik al een licht streepje (eerder nog nooit gezien). Ik ga vanavond en morgen nog een keer testen.

Mocht ik nu pas mn eisprong krijgen, betekend het dat mijn luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) veel te kort is, ongeveer 6 a 7 dagen.

Op internet heb ik al gelezen dat dit geen probleem hoeft te zijn als je dan hormonen gaat gebruiken.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Kan dit bijvoorbeeld komen omdat ik pas zo'n 5 maanden geleden gestopt ben met de pil en duurt het gemiddeld langer om zwanger te worden? Mijn cyclus is sinds ik gestopt ben met de pil zo'n 28 a 29 dagen.

Uiteraard vraag ik dit 14 maart ook allemaal bij Geertgen, maar vind het wel fijn om alvast wat info te hebben en van google word ik ook niet veel wijzer.



Welkom Mariska! Leuk dat je ook de stap hebt gezet om het hele proces te starten. Weten mensen in je omgeving het al, of wil je dit pas vertellen als je aan de beurt bent?
Alle reacties Link kopieren
@mariska ik ben nu 8 maand moeder.

Het is zwaar, maar wel te doen.

2 weken terug was hij ziek en heeft de hele week weinig tot niet geslapen snachts, dan was het wil heel fijn om de vierde nacht de kleine man bij mijn ouders naar binnen te kunnen schuiven.

Zij wonen naast mij, dus dat is hier wel een groot voordeel.

Vrienden zijn er maar erg weinig Is hier helaas gebleken. Momenteel zie ik 1 vriend 1x p.m. ongeveer en hij helpt me dan graag om het huis wat aan kant te krijgen.

De eerste 2 maand heeft er vriendin regelmatig geholpen, maar daar buiten heb ik het echt zelf gedaan.

Al met al heb ik toch besloten om weer op de wachtlijst te komen voor een tweede sinds deze maand.
Mijn ouders, 2 vriendinnen en 3 collega's ( waarvan 1 net bevallen en 1 zwanger) zijn op de hoogte. Ik denk dat ik mijn broer en zusje nog in ga lichten, al weet ik nog niet of ik dat nu al doe of rond de intake. Misschien als het moment zich voordoet. Ik merkte dat mijn ouders moeite hadden met het loslaten van het ideaalplaatje: 'Zou je niet gewoon een leuke man zoeken' was hun reactie in oktober. Ze beginnen er nu langzaam aan te wennen en gelukkig hebben ze nog minimaal een jaar

Waar ik me inderdaad vooral zorgen om maak is hoe je je de eerste maanden na de bevalling gaat redden, zodra de kraamhulp weg is, maar je eigenlijk zelf nog niet hersteld bent. En wat als je zelf ziek bent of je kind? En je zal een huilbaby hebben of een kind met een zeer sterke eigen wil.. Dat lijkt me zo heftig.. En dan heb ik het nog niet eens over de peuter puberteit ;) Ondanks dat ik denk dat ik het in m'n uppie wel ga redden, houdt dit me ook wel bezig.
Alle reacties Link kopieren
Helaas val ik weer van het bankje, op naar ronde 4
Alle reacties Link kopieren
o nee..wat jammer. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Thnx saffron!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven