Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Ik ging woensdag uit lunchen en dacht: "gimmy a break". Dus ik hap een hamburger en brownie weg. Zat zo vol dat ik geen avondeten meer op kon. Blijkbaar is in die 8 weken mijn maag flink gaan krimpen. Man man wat een spijt er na.. darmen van slag van het vet.. neuh dat doe ik niet nog eens.



Ik vind dat mijn gewicht te langzaam gaat, sporten zou een aangename wending kunnen geven. Maar ik vind het zo moeilijk om de tijd te vinden en als ik dan even een momentje voor mezelf heb stap ik niet op de crosstrainer maar ga ik achter de naaimachine zitten.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar dat het wat langzamer gaat Bee, ik sport zelf ook niet en denk dat dat ook wel een verschil zou maken..



Maandag weegdag!



Hier 79 dus iets aangekomen totaal nu -5.



Andere meiden nog gewogen?
Alle reacties Link kopieren
Hier een kilo kwijt! Dus nu 113.5 kilo!



Totaal dus 8.5 kilo kwijt
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
91.0 dus +0,4kg. Denk dat mn lichaam na ziekzijn weer in balans is. Terug naar de min!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb me niet gewogen deze week.

Ik heb griep, ben weer behandeld aan de spataders dus zit 2 weken vast in de steunpanty. De oudste was jarig en de middelste heeft iets engs, een flink gezwollen klier in zijn oksel. Nu al een week aan de antibiotica en dinsdag weer naar de huisarts. Als het dan niet minder is,krijgt hij een echo.

Hoewel het meestal onschuldig schijnt te zijn, maak ik me toch erg zorgen. Stress,dus ik eet te veel ook. Gaat niet lekker. Ik ga mezelf proberen te herpakken.

Goed bezig Saartje en 040

Bee; 0.4 kilo scheelt het hier soms per dag. Komt vast weer goed.
Ik heb precies hetzelfde als jij op het moment Beelicious! Ik stond ook al even stil of ik kwam steeds met een halve kilo aan. En vet eten kan ik ook helemaal niet goed meer hebben. Op zich fijn, want dan denk je er de volgende keer wel twee keer over na.

En sporten is hier ook nog een flinke strijd, ook vanwege het weer. Met de bakken regen die uit de hemel komen vallen denk ik ook niet van 'hè lekker, ik ga even een rondje hardlopen'



Goed bezig alle afgevallen dames!



Janneke, het zit je niet mee zeg. Beterschap voor jou, gefeliciteerd voor je oudste en hopelijk is er niks aan de hand met die gezwollen klier. Maar zoals je zelf al zei, meestal is het inderdaad niks. Desondanks snap ik heel goed dat je er erg gestresst van bent, begrijpelijk dat het eten dan even niet lekker gaat.



Ik zit nu op 72,5 kilo, totaal -5,5 kilo dus ik ben blij
Alle reacties Link kopieren
Dank je Elf

Jij bent goed bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vanochtend even gewogen toen de steunpanty 10 minuten uit was: 90,3 kilo.

Dus daar is niet veel veranderd.

Na volgende weekeer mag de panty weer uit,dus dan kan ik weer op maandag wegen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, sorry dat ik me vorige week niet heb gemeld. Ik sta even zo goed als stil! Ik was gisteren zelfs 900 gram lichter dan vandaag terwijl ik alles goed heb gedaan. Zo balen.... Heb ik dan zzo'n plateau bereikt ofzo? Ik heb zelfs gesport. Ik woog vanmorgen 97.3 kilo en ben dus 12,7 kilo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde gebleven, maar ik ben ongesteld dus had ook niet verwacht dat er wat af zou zijn.. ik ben dan altijd zwaarder
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Goedemorgen allemaal ! Hier eindelijk weer eens vooruitgang, vanmorgen woog ik 77,8 dus totaal 17,3 eraf

Heeft alle extra beweging op skivakantie dus goed gedaan.

Hoe is het toverheks, hoe is het met je zoon weet je al wat meer ? Kan me voorstellen dat je in spanning zit



@ saartje, ik heb nu voor de 2e keer een plateau gehad waarop ik een week of 6 stagneerde en gewoon helemaal niets meer afviel wat ik ook deed. Je lichaam gaat dan weer even in de reset ofzo en uiteindelijk gaat je gewicht weer omlaag. Zo enorm frustrerend, je bent goed bezig maar er gebeurt helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook ongesteld, wegen doe ik wel weer over een paar dagen.

Het gaat nog steeds wel goed met het eten, maar ik merk dat ik niet meer streng ben.
Keep Thrashing
Alle reacties Link kopieren
Wow paperclip, wat goed zeg. Jouw verhaal over je plateaus hou ik zeker in gedachten, het is dan echt een kwestie van volhouden. Jij werd daarna beloond met drie kilo ineens toch?
Alle reacties Link kopieren
Hey Paper-clip vanmiddag krijgt mijn zoontje een echo.

Pffffft. .. spannend
@ saartje allebei de keren dat ik stilgestaan heb ben ik daarna een kilo of 3 afgevallen. Ik heb heel lang rond de 82 gehangen en toen ging het weer naar beneden naar de 78,5 ongeveer en toen heb ik weer een week of 6 stilgestaan. Wat mij door een coach verteld is dat je lichaam went aan de hoeveelheid beweging/eten en dat je echt geduld moet hebben voordat er weer beweging in komt. Of veel minder gaan eten maar dat is niet verstandig omdat je dan tekort komt en het er later toch weer bij komt. Ik heb dus maar gezucht en af en toe boos geweest maar wel mijn gezonde patroon volgehouden en voila, er gaat nog steeds wat af. Het is ook logisch dat hoe meer je afgevallen bent dat het steeds langzamer gaat. Nu nog die laatste 5 kilo en dan proberen te stabiliseren.



@ heks Succes vanmiddag en ik hoop dat er niks engs uitkomt. Het is niks als je kinderen wat mankeren, brrr !

Krijg je direct de uitslag ? Ik hoop van wel anders zit je nog een paar dagen in spanning.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zou 2 dagen op de uitslag moeten wachten (via de huisarts).

Maar de radioloog is zelf komen kijken in het ziekenhuis en die heeft ons gerust gesteld. Het lijkt een restant van een flinke ontsteking van de lymfeklier. Voor nu niet alarmerends. Moet vanzelf verdwijnen maar kan een tijd duren.

Pffffft kan ik weer slapen vannacht
goed nieuws ! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Dat wordt lekker slapen vannacht ! Ik heb menig nachtje wakker gelegen om de jongste, ik heb nog steeds moeite met slapen. Periodes dat het goed gaat maar ook periodes dat ik hele nachten lig te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt. Wat kun je dan gelukkig zijn.

Wat worden zo veel dingen ineens zo onbelangrijk. Dingen waar je je zo vaak druk om maakt. Als het ze maar goed gaat.

Ik heb heeeeeerlijk geslapen vannacht. Al heb ik nog steeds overal spierpijn. Van de stress denk ik. En ik heb ook een tenniselleboog rechts. Dus die hele kant is ook vaak niet blij (echt van borst tot rug en oksel en pols ) maar ja, met en hand een buggy duwen met iemand van 13 kilo er in en in de andere hand een paraplu zal ook niet helpen om overbelasting te voorkomen ?

Welke gaan er toch wat van maken op deze heerlijk regenachtige woensdag!
Je zit lelijk in de lappenmand, hopelijk gaat het snel wat beter !

Ik kwam na de vakantie tot de ontdekking dat ik rond mijn knieën spataderen heb gekregen

Ik vermoed door het skiën, hopelijk trekt het een beetje weg want ik vind het niet zo tof.
Alle reacties Link kopieren
Oei. Dat is niet zo mooi.

Kan dat? Van het skiën?

Ik hoop dat ze verdwijnen voor je.

Anders weet ik nu dat ze laten verwijderen niet heel pijnlijk is. Maar vaak wordt het niet vergoed en dan moet je er zelf voor betalen.



Ik ben sinds de geboorte van mijn dochter 2,5 jaar geleden een wandelend wrak. Ze heeft ook Tot haar 2 geen nacht doorgeslapen. Ik heb het hele ziekenhuis gezien de afgelopen jaren met bergen vage en rare klachten. Pure uitputting.. En uiteindelijk de diagnose fibromyalgie gekregen. Ik hoop nog dat het na een tijd wel slapen nog wat bij trekt allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel te hopen dat het doorslapen je goed zal doen Janneketannekeroverheks. Geen fijne diagnose!



Maandag weegdag, ik ben deze week maar liefst 2,8 kilo afgevallen, zo blij mee! Ik weeg nu 94,5 kilo en ben dus 15,5 kilo afgevallen.
Wow Saartje in 1 week ? Dat is wel heel veel zeg !

Ik heb me maar niet gewogen vanmorgen, moet morgen of woensdag ongesteld worden en weet gewoon dat ik veel zwaarder ben nu.



@ heks ik had er 1 naast mijn knie maar die was niet opgezwollen zeg maar. Maar nu zag ik er meerdere rond dat gebied die ook wat dikker zijn en goed te zien. Het viel me op dat ze zeer aanwezig waren na een dag skieën. Ik kijk het nog even aan of het minder wordt en anders ga ik naar de dokter.



Heeft je dochter fibromyalgie of jij ? Mijn zoon is te vroeg geboren en we zijn 5 jaar aan het dokteren geweest voordat eruit kwam dat hij het vcfs syndroom heeft (deletie in het 22e chromosoon, ook wel bekend als 22q11)

Gelukkig in zeer milde mate maar lichamelijk was hij niet af zeg maar, toen we alles gefixt hadden is hij opgeknapt en ik moet zeggen dat hij vanaf zijn 7e eindelijk lekker in zijn vel zit en goed slaapt en toen ging hij ook pas echt groeien.

Nu is het echt een grote kerel en eindelijk in proporties qua lengte en gewicht met zijn leeftijdsgenoten. Ik weet hoe je je voelt, de eerste 2 jaar waren echt overleven voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg exact hetzelfde als vorige week.

Deze week weer een weekje ( nou 5 dagen) Weight care. Kijken of ik dat onder die 90 kom en blijf. Want zaterdag was ik dus weer 89,8. Grrr



Paperclip ik heb fibromyalgie dus. Al twijfel ik zelf nog een beetje aan die diagnose. Vraag me af of het geen pure uitputting is. Maar misschien is het ook een beetje niet willen accepteren? De tijd zal het leren. Voor nu hoop ik dat die arm/schouder/oksel/borst eens normaal gaan doen. Het is gewoon irritant om altijd ergens last van te hebben. Want dat is het eigenlijk bij mij. Het is ALTIJD wat. En godzijdank niks ernstigs. Maar wel altijd wat. En dat is niet fijn. Zeker niet met drie kleine guppen ????. Ik wil gewoon een blije opgewekte moeder zijn zonder al die gekke dingen.
Nu moet ik zeggen dat je klachten mij bekend voorkomen, ik heb ook een paar jaar rondgelopen met vage klachten die zich vooral concentreerden in het nek-schouder gebied en ook moe moe moe en niets te vinden.

Na een jaar onderzoeken bij de huisarts, neuroloog en bloedprikken kwam er steeds niets uit maar ik voelde me gewoon niet lekker in mijn vel. Toen ben ik eens goed gaan googlen en kwam toen uit op chronische hyperventilatie wat een heel scala aan klachten veroorzaakt. Nu heb ik jaren geleden na enorme inspanningen 2x een hyperventilatie aanval gehad dat ik dacht dat mijn hart het begaf en op de Hap terecht kwam. Het bleek "maar" een hv aanval. Vanaf die tijd had ik allemaal vage klachten, gewrichtspijn, hoofdpijn, buikpijn, slecht slapen, hartoverslagen enz.

Hiermee naar de dokter gegaan en die had daar niet aan gedacht maar was het wel met mij eens, naar een ademhalingstherapeut doorverwezen en die heeft mij voor een groot deel van mijn klachten kunnen afhelpen.

Ik zat altijd in de zomer lekker in mijn vel en daarom dachten ze eerst aan een soort reuma omdat ik op vakantie in warm weer geen klachten had. Maar op vakantie ben ik relaxt en dan haal ik op de goede manier adem waardoor er dan geen klachten zijn....

Nu ik flink wat kilo's kwijt ben gaat het ook echt beter met me, nek en schouder blijven een probleem maar dat komt ook door mijn werk dat ik veel achter de computer zit en vaak de verkeerde houding aanneem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer hetzelfde gebleven... denk dat dit het moment is dat ik strenger moet doen en nog meer moet bewegen..



Hier overigens ook fibromyalgie, herken je klachten wel..
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven