Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?



TO trapt af:



- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.



- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
Dat lees / hoor je toch wel vaak, en dat een IKEA bed dan uiteindelijk het beste slaapt.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 24 februari 2017 @ 22:57:

Dat lees / hoor je toch wel vaak, en dat een IKEA bed dan uiteindelijk het beste slaapt.ja, dat kan maar bij Ikea worden vaak producten teruggeroepen met een onveiligheid. Ik zou de volgende keer iets er tussenin willen denk ik.
quote:real_tweety schreef op 24 februari 2017 @ 23:03:

[...]



ja, dat kan maar bij Ikea worden vaak producten teruggeroepen met een onveiligheid. Ik zou de volgende keer iets er tussenin willen denk ik.De afgelopen jaren een traphekje en een lampje.... toch niet bedden en matrassen?
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 25 februari 2017 @ 08:57:

[...]





De afgelopen jaren een traphekje en een lampje.... toch niet bedden en matrassen?matrassen heb ik inderdaad niet van gehoord maar wel traphekjes, kasten, strandstoelen, planken (allemaal 2016 en 2017) en misschien nog wat dingen die ik niet meer weet. Ik heb zo'n traphekje en vind het dan niet leuk als er iets mee blijkt te zijn. Vandaar dat ik niet goed meer durf.
Alle reacties Link kopieren
quote:real_tweety schreef op 25 februari 2017 @ 12:13:

[...]



matrassen heb ik inderdaad niet van gehoord maar wel traphekjes, kasten, strandstoelen, planken (allemaal 2016 en 2017) en misschien nog wat dingen die ik niet meer weet. Ik heb zo'n traphekje en vind het dan niet leuk als er iets mee blijkt te zijn. Vandaar dat ik niet goed meer durf.



Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.



Is er niet een soort van top 10 van matrasmerken? Net als bij bijvoorbeeld scheerapparaten? Dan kun je de middenklasse eruit pikken en ervaringen zoeken op Google.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Schoenen en laarzen zijn bij mij ook vaak de grootste miskoop. Ik heb moeilijke voeten en daardoor merk ik pas later dat de schoen niet helemaal goed zit als ik ze niet ingelopen krijg. Ik heb nu een paar merken schoenen/sneakers, waarvan ik weet dat ze vaak goed zitten dus daar wijk ik niet meer van af. het is doodzonde als je laarzen van 150 euro in de kast moet laten staan.
(Baby) matrassen staan juist zeer hoog aangeschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 22 februari 2017 @ 22:22:

NYC, ik lees je wel vaker over het onderwerp geld. Ik vind je niet veroordelend maar soms wel een klein beetje irritant (sorry). Jij bent zuinig, zo ben je waarschijnlijk opgevoed en sta je in het leven en je zult nooit geld over de balk gooien. Maar het is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat anderen daar anders in staan en dat wel doen. Dat geld een andere betekenis voor ze heeft en dat als ze het kunnen missen ze dus een horloge van duizenden euro's kopen?



Ik heb het geld niet, maar ik vind mezelf bijvoorbeeld absoluut geen 20 euro trui mevrouw maar echt een 200 euro trui mevrouw (en die truien koop ik dan in de sale voor 50.-)



Maar duurdere spullen zijn nu eenmaal vaak mooier en beter. Alle waar is naar zijn geld.





Dat is niet helemaal zo. Er zijn nog goedkopere spullen die net zo goed zijn als de duurdere.



En als jij jezelf een mevoruw noemt, ja dan snap ik wel dat de H&M te min is voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 24 februari 2017 @ 22:57:

Dat lees / hoor je toch wel vaak, en dat een IKEA bed dan uiteindelijk het beste slaapt.Klopt!

Ze hebben ze alleen niet in lange Nederlanders maten helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spijt van een dure vakantie. Veel te warm, allemaal ziek geweest zodat we eigenlijk niet zo veel konden doen helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rzm schreef op 23 februari 2017 @ 21:01:

Vandaag naar de kapper geweest. Ik wilde naar blond. Ik heb al 29 jaar bruin haar, maar ik wilde het een keer proberen. Super mooi gedaan door de kapper, maar eenmaal thuis na een aantal keer in de spiegel te hebben gekeken, ben ik er al op uitgekeken... ik heb 100 euro betaalt inclusief knippen.



Volgende week ga ik direct naar de kapper om weer bruin te verven. Lekker duur maar blond wil ik niet blijven..





Snap dat je spijt hebt.

Maar je kunt het ook zo zien....nu weet je dat je geen blond haar meer wilt.

Je hoeft er nu dus ook niet meer over te twijfelen.



Succes bij de kapper!
Dure sportschool abonnement! Na 5 jaar ben ik zo'n €4000,- lichter in mijn portemonnee helaas niet lichter van gewicht! Altijd met tegenzin naar de sportschool gegaan. Op hun website staat ook persoonlijke aandacht als 1 van hun punten. In die 5 jaar is er wel 3x iemand naar mij toegekomen.



Nu ben ik begonnen met bootcampen, inplaats van 65€ betaal ik nou 30€ doe veel meer in een uurtje, wordt getrained, gepuched en gecorigeerd en sociaal is het ook veel leuker en ook nog lekker buiten! Wel pittig maar ik ga er met veel meer plezier naar toe!
quote:anky schreef op 23 februari 2017 @ 15:46:

Met stip op 1 schoenen. Ik heb moeilijke voeten (maat 43 en een smalle voet) en ik kan echt in paniek raken als mijn goed zittende schoenen ineens kapot gaan. Pas gingen mijn laarzen kapot (gat in het leer door pure slijtage en dus ook niet te repareren) en ik moest dus nieuwe. En die nieuwe zitten gewoon niet zo lekker. Ik heb geen alternatief, dus ik draag ze. Mijn favoriete sportschoenen zijn op sterven na dood en ik zie al maanden op tegen het moment dat ze kapot gaan. Ik ben altijd blij als het zomer is en ik ongegeneerd op blote voeten kan kopen (ik haat schoenen kopen).



Je hebt op de haarlemmerstraat een winkel waar ze je goed kunnen adviseren.

Ik heb ooit per ongeluk (ben sneakerfreak dus een beetje out of the box) schoenen van het merk think! Gekocht.

Die hebben allemaal verschillende leesten en dan elk jaar nieuwe modellen op die leesten. Dus weet je van bepaalde schoenen, bijv Clarks heeft dat ook, een fijn type leest dan kun je daar dan een nieuw paar van kopen.

Zelfde geldt voor sneakers.

Ik koop een bepaald model sneakers al 25 jaar in steeds andere kleuren.
quote:Het-groepje schreef op 26 februari 2017 @ 09:04:

[...]





Je hebt op de haarlemmerstraat een winkel waar ze je goed kunnen adviseren.Misschien is een plaatsnaam vermelden ook wel handig?
Alle reacties Link kopieren
Een Macbook. Na een week al spijt...

Uiteindelijk na 2 maanden ergenis, met flink verlies op MP verkocht.
quote:clemance schreef op 26 februari 2017 @ 09:07:

[...]





Misschien is een plaatsnaam vermelden ook wel handig?







Arrogante Amsterdamse hier, sorry!!
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden kocht ik veel te makkelijk frutsels die ik helemaal niet nodig had. Kussentjes, nagellak, vaasjes, dekentjes, weet ik wat voor zooi eigenlijk allemaal.

Nu ben ik laatst verhuist en ik dacht weinig tot geen zooi meer te hebben want ik had in de loop der tijd al flink wat verkocht via mp en naar de kringloop gebracht. Maar wat een schok, met verhuizen ben ik nog 10 x bij de kringloop geweest en uiteindelijk heb ik voor 1900 euro verkocht via mp



Mijn voornemen is nu om geen troep meer te kopen want ik ga van de zomer weer verhuizen met mijn man en hij is wel een soort hamsteraar. Ik wil straks een mooi, schoon en opgeruimd huis.
Ja en?
€1900
Alle reacties Link kopieren
Yves Rocher. Het bespaarde me honderden euro's per maand toen ik geen gebruik meer maakte van de aanbiedingen.

Wat was dat altijd leuk, zegeltjes plakken en een week later tig cadeautjes krijgen.

Al die geurtjes, zalfjes en lippenstiften heb ik nooit op kunnen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven