Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leighton schreef op 25 februari 2017 @ 07:35:

Bod niet geaccepteerd, maar had ik al verwacht op naar de volgende dan maar, Leighton! zijn jullie erg actief op zoek? is er veel geschikt aanbod in de prijsklasse/omgeving die jullie zoeken?
Elko, ik zei tegen vriend ook al dat het met rijst ook vast lekker zou zijn. Dat ga ik ook eens op die manier maken



Jammer Leighton, op naar het volgende huis.
Jammer Leighton, op naar de volgende!



O: ik kreeg zomaar ontbijt op bed van zoon, muesli met melk

T: light ice latte macchiato

L: boterham met kaas

T: ?

D: pizza ham/champignons

T: koekje ofzo



Ik ga zo met dochter naar K3…woehoe
Alle reacties Link kopieren
wat schattig van je zoon, momo! daar zou ik helemaal van smelten

veel plezier met je dochter!



Finjie, wat heerlijk, tijd voor jezelf nu je kids uit logeren zijn. Niet alleen maar studeren hoor, ook een beetje tijd voor ontspanning en iets gezelligs samen met je man inruimen! hoe gaat het nu met hem eigenlijk?



Gebruikersnaam, hoe is het inmiddels met je kiespijn?



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: druiven

Lunch: 2 boterhammen met notenpasta, kapje met boter en jam, halve paprika, stuk komkommer, tomaatjes

Tussendoor: stukje chocola, stukje fudge

Avondeten: rodekool met appeltjes, röstirondjes, vegaburger
Alle reacties Link kopieren
quote:gemberpannekoek schreef op 25 februari 2017 @ 08:47:

[...]





op naar de volgende dan maar, Leighton! zijn jullie erg actief op zoek? is er veel geschikt aanbod in de prijsklasse/omgeving die jullie zoeken?Ja absoluut, er zijn alleen nog veeeel meer mensen op zoek. We liepen echt met nog 3 andere koppels dit appartement te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Leighton jullie vinden vast wel iets!



Gember man moet werken helaas. En dat is meer dan genoeg. We moeten de weekends echt rustig houden. Het gaat goed maar ik vind 5 dagen werken voor hem net te veel. Hij vindt dat het gaat. Het vervelende is ook dat 4 dagen op zijn huidig werk niet kan. En dan moet hij dus ander werk zoeken. Dus dat speelt ook mee. We zullen zien zeker.



Ontspanning komt in orde! Zondag hobbysalon. Dinsdag sauna. Donderdag naar vriendin. Voor de rest nog niets gepland.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Lastig Finjie, dat het werk van je man zo inflexibel is als het op minder werken aankomt.

Leuke plannen heb je voor komende week!



Leighton, oh, dat maakt het wel moeilijker als er zoveel gegadigden zijn steeds. Maar jullie vinden vast wel iets!



Mijn lijstje:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met gekookt eitje, yoghurt met appel, rozijnen, kaneel

Tussendoor: druiven

Lunch: boterham met vegetarische peperworst, boterham met kaas, halve paprika, tomaatjes, stuk komkommer

Tussendoor: stukje chocola, blokje fudge

Avondeten: mutter paneer en gele linzen dahl met naan
Momo, hoe was het bij K3?



Finjie, lekkere plannen heb je. Kan je man ook niet binnen zijn bedrijf een andere functie gaan doen eventueel? Dat zou fijn zijn voor hem. Eigenlijk best jammer dat niet elke functie parttime kan, de baan van mijn vriend mag ook alleen fulltime. Hij had anders best minder willen werken.
Alle reacties Link kopieren
Momo, heb je genoten met je dochter bij K3?



Isa, hoe gaat het bij jou? nog steeds gestopt met roken? heb je de pudding uit de oven nog geprobeerd dit weekend? ben wel benieuwd of het beviel!



Ik heb een beetje veel curries gekookt gisteren, kan er nog wel drie dagen van eten denk ik dus dat worden een beetje eentonige lijstjes. Maar het was wel heel lekker!



Ontbijt: boterham met jam, boterham met stroop, yoghurt met appel, rozijn en kaneel

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische peperworst, halve paprika, stuk komkommer, worteltjes

Avondeten: curry met paneer, tomaat en doperwten, gele linzen dahl, zelfgebakken naan
Finjie lekker in de sauna vandaag, geniet ervan!



Gember lekker al die curry! Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb gemaakt. Ik vind het wel lekker, als het maar niet te pittig is.



Isa mijn man kan ook echt niet parttime werken, maar hij zou het ook niet willen.



K3 was leuk alleen werd dochter ziek tijdens het concert (diarree) en zijn we eerder weggegaan en de weg naar huis was ook euhhhh....uitdagend



Vandaag en gister gewerkt en nu de rest van de week lekker vrij!
Alle reacties Link kopieren
oef, momo, wat een pech voor je dochter. Had ze iets verkeerds gegeten, of gewoon de buikgriep die rondwaart? Balen voor haar in de vakantie!

Heerlijk dat je de rest van de week vrij hebt. Gaan jullie nog wat leuks doen?



Mijn curry was niet zo pittig hoor, ik doe altijd wat minder pepers dan in het recept staat

ik eet vanavond weer de volgende portie! het voordeel van curry is ook dat het lekkerder wordt van een paar dagen staan, dan trekken de smaken erin.



Heb je lekker genoten van de sauna, Finjie?



Mijn lijstje:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met kaas, yoghurt met peer en kaneel

Tussendoor: sinaasappel, aantal dropjes

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische peperworst, halve paprika, worteltjes, tomaatjes

Avondeten: curry met paneer, tomaat en doperwten, gele linzen dahl, zelfgebakken naan brood
Alle reacties Link kopieren
Sauna gevoel mmmmm!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je genoten hebt Finjie! Mis je je kinderen nou ook als ze de hele week uit logeren zijn, of is het wel even rustig?



Momo, geniet je van je vrije dagen?

Isa, hoe gaat het met jou?



Leighton, nog hoopvolle ontwikkelingen in de banen- en huizenjacht, of wil het niet zo vlotten?



Gebruikersnaam, ben je er nog en hoe is het met je kiespijn?



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met lemon curd, rijstwafel met kaas, yoghurt met peer en kaneel

Tussendoor: 2 kiwi's

Lunch: 2 pompoenpitcrackers met kaas, halve paprika, tomaatjes, worteltjes

Tussendoor; stukje appelkruimelvlaai van jarige collega

Avondeten: rodekool met appeltjes, röstirondjes, tofu burger
Hee Gember, hoe is het met je werk en alle drukte? Alles weer een beetje normaler?



Finjie het lijkt me enerzijds heel relaxed om de kinderen uit logeren te hebben, maar ik mis ze altijd zo snel. Ik vind het ook wel fijn om in de vakantie zelf leuke dingen met ze te doen.



Ik geniet zeker van mijn vrije dagen. Gisterochtend kwam een vriendin met haar kids (allebei vriendjes en klasgenoten van mijn kinderen), in de middag naar de kinderbios hier in de stad geweest (we hebben een heel klein theatertje hier, heel gezellig). Vandaag met mijn moeder en mijn nichtjes en kinderen naar een indoor speelhal geweest, vanmiddag thuis gerommeld en ik kom net uit bad met mijn dochter. Morgenochtend afgesproken met een andere vriendin, waarvan de kinderen ook vriendjes en klasgenoten van mijn kinderen zijn. En morgenmiddag weer naar de kinderbios met weer een andere vriendin en haar kinderen. Lekker druk dus Het weekend doen we niks bijzonders, even bijkomen van deze week haha.



O: muesli met melk

T: cappuccino

L: kibbeling

T: sinaasappel

D: kiprollade, aardappelgratin en wortels

T: druiven
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf nu zo druk bezig met studie, stage, etc dat ik het wel ff rustig en relaxed vindt. Maar zou ook geen 2 weken lang mogen duren hoor.



Man heeft vandaag onverwacht verlof gekregen dus ff uit eten geweest.



Momo hoe gaat het met je dochter? Is ze alweer beter?

Isa nog altijd gestopt met roken? Goed hoor!

Gember hoe gaat het bij jullie?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
fijn weekend allemaal!



Gisteren met man luxe uit eten geweest. Mmmm heerlijk!

Denk niet dat het me lukt om te beschrijven wat het allemaal was, nl in de categorie "gemarineerde zwaardvis met een schuim van kokos en kefir, een limoengras, met dit en dat en het takje is dat". Ze werken ook alleen met vaste menu's dus alleen zeggen wat je echt niet lust. Dat scheelde me heel veel keuzestress haha, moesten alleen bedenken hoeveel gangen we wilden!
Wat heerlijk Elko! Hoeveel gangen had je?



Meiden wat is het toch ontzettend stil hier, al tijden…jammer!



Ben zo benieuwd hoe het met fairfax is. En troeteltje…



Finjie dochter is gelukkig weer beter ja.



Gister een hele drukke dag gehad, vandaag even rustig aan doen. Boodschappen, verjaardagscadeautjes halen en vanavond met dochter samen poffertjes bakken. Wat zijn jullie weekendplannen?



Net ontbeten met een cappuccino en een boterham met gekookt ei. Wat ik de rest van de dag ga eten weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eergisteren een heel leuk gesprek gehad en de baan is ook te gek dus ik hoop zo dat ik op 2e gesprek mag komen!



Huizen moet je toch iets meer eigen geld inleggen als ik oorspronkelijk dacht. zat ook te kijken naar nieuwbouw maar daar snap ik al helemaal niks van, wat je nou wanneer moet gaan betalen.



Gisteren:



O: tosti kaas en salami

T: banaan en plakjes salami

D: boerenkool stamppot met rookworst
Alle reacties Link kopieren
Stil hier ja, hoewel ik daar zelf ook schuldig aan ben. Op mijn werk zo druk dat ik geen tijd heb, thuis ook erg druk en sinds een week slaapt de oudste niet meer overdag dus is dat rustmoment ook gedaan.



Leighton ik ga voor je duimen!

Wij zijn pas laat ingestapt met nieuwbouw, tegen de tijd dat de hypotheek en alles rond was werd het huis al haast opgeleverd. Friction zal daar vast meer over kunnen vertellen.

Bedenk je wel dat bij nieuwbouw weliswaar een bouwdepot mogelijk is, maar dat je uiteindelijk daar ook nog heel veel geld zelf moet inleggen, bv gordijnen enzo. Je moet alles doen, een luxe (want alles naar je zin) maar ook noodzaak.



Momo we zijn gegaan voor 4 gangen poffertjes, wat leuk en lekker zeg. Dat aten wij vroeger altijd bij mijn oma na de kindercarnavalsoptocht. Met zo'n ijzeren pan op het fornuis, moet eens vragen of ze die nog heeft en wij 'm eens mogen lenen.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs in het weekend is het inderdaad erg stil hier... tja, we hebben het allemaal druk denk ik.

Leighton, ik duim ook! Zou heel erg fijn zijn.

Volgens mij heeft Friction heel grondig onderzoek gedaan voor ze haar huis kocht, dus als ze terug is uit NZ kan ze vast vertellen hoe het zit met nieuwbouw. Er is ook een apart topic over geloof ik, maar ik weet niet op welke pijler... hoe dan ook moet je tegenwoordig volgens mij inderdaad best wat eigen geld meenemen, nieuwbouw of niet. Op zich ook wel verstandig vind ik dat, maar het maakt het instappen voor starters wel lastiger.



Elko, leuk zo'n verrassingsmenu! fijn dat jullie lekker genoten hebben. Poffertjes zijn voor mij ook jeugdsentiment! in jaren niet gegeten nu...



Isa, hoe is het met jou?



Finjie, zijn de kids alweer terug van het logeren en hadden ze het leuk gehad?



Momo, blijf je nog een beetje op de been?



Ik was naar een museum vandaag, was leuk. Verder rustig weekend.

Lijstje:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met gekookt eitje, yoghurt met appel, rozijn en kaneel

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische peperworst, halve paprika, stuk komkommer, worteltjes, tomaatjes

Tussendoor: gevulde koek

Avondeten: minestronesoep en 2 broodjes met gesmolten kaas uit de oven
Altijd leuk een museum, Gember. Welke was je?



Ik blijf amper op de been, ben doodmoe en nog steeds niet fit. Al 6 weken lang inmiddels. Ik ging vandaag om 13.00 uur 'even' liggen. Ik werd om 16.00 uur weer wakker en ik zou nu weer kunnen slapen. Ik ga morgen iemand proberen die ayurvedische massages geeft en ook energetische behandelingen. Erop gericht om dus meer energie te krijgen. Wie weet….Dit is niet leuk in ieder geval.



Leighton ik duim voor je baan! Zou zo fijn voor je zijn.



Elko leuk 4 gangen! Ik durf me nooit zo goed te laten verrassen, maar het is wel eens leuk om nieuwe dingen te proberen.



Vandaag een hele saaie dag, even bijkomen van de afgelopen drukke dagen. Gister uiteindelijk ook veel op pad geweest terwijl ik dat eigenlijk niet wilde. Ik ben vandaag de deur niet uit geweest. Zoon mocht met mij koken en wilde kipnuggets en appelmoes maken. Erbij sla en frietjes. Was lekker. Komende week weer even gezond eten want vandaag vet eten en gister poffertjes is niet echt gezond natuurlijk.



O: boterham met 30+ kaas

T: mandarijn

L: stukje stokbrood met aioli

T: sinaasappel

D: friet, sla, kipnuggets

T: bakje yoghurt
Alle reacties Link kopieren
@gember ja kids hebben n leuke tijd gehad. Met oma&opa gaan zwemmen, gaan bowlen en naar bios geweest.



Idd. Erg stil hier. Maar ook schuldig. Druk met school, stage, etc. 's avonds vaak geen puf meer. En in t weekend kids rondrijden naar sport en koken voor tijdens de week.



Vandaag wel naar hobbysalon geweest met vriendin. Was leuk. Veel leuke hobby's gezien (oa mozaïek, houtbewerking, etc) maar net grote som uitgegeven aan nieuw pixelproject dus moest me inhouden.



Huidig project ziet er zo uit:

https://goo.gl/photos/TWGX1CpUGsiiSUwt5

Nog 1 rij te gaan.



O: kommetje cornflakes

T: 2 bananen

L: belegd broodje

T: speculoos koekjes

D: hutsepot met worst

T: nog geen idee
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Gember: Aan de ene kant wat pijn doet word ik volgende week eindelijk van verlost, maar aan de andere kant had ik ook pech en dat duurt nog wel even waarschijnlijk. Ik heb ook een beetje mijn bedenkingen bij de tandarts waar ik nu zit. Heb morgen nog een afspraak daar staan, maar daarna ga ik regelen dat ik naar een andere praktijk kan. Ik vind mijn tandarts namelijk een beetje raar. Ik heb het gevoel dat ik antwoorden uit hem moet halen, in plaats van dat hij mij op mijn gemak stelt en dingen uitlegt. Vind het ook erg dat ze mij zo lang laten lopen met klachten en steeds met vage oplossingen komen.



Sorry, ik heb het even gemist, maar wie wilde iets weten over nieuwbouw? Wij hebben een nieuwbouw huis, dus misschien kan ik iets erover uitleggen?



Ontbijt: 2 rijstwafels met pindakaas, bekertje choco koffie

Lunch: 4 rijstwafels met pindakaas, 2 bekertjes groene thee mandarijn

Tussendoor: Bekertje choco koffie

Diner: Tagiatelle met groentemix en kaassaus, chocomouse als toetje

Tussendoor: 0,5L muntwater ( hebben ze nu 6x0,5L bij Aldi!! Zonder prik!!)



Beetje een duf lijstje, maar veel was op en ik dacht ik pak maar rijstwafels. Zijn ook lekker zacht en niet pijnlijk om te eten. XD
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg
Alle reacties Link kopieren
Lekker lijstje hoor gebruikersnaam.

Wat balen van je klachten met je tanden... het duurt ook al zo lang nu, gek inderdaad dat ze niet wat daadkrachtiger op zoek gaan naar een oplossing bij je tandarts. ik hoop dat het snel beter gaat.



Je lijstje is lekker toch? ik zie er niet veel geks aan, behalve een beetje veel rijstwafels... ik heb af en toe zo'n fase dat ik die ook heel lekker vind (nu ook weer een beetje) en daarna eet ik ze dan weer heel lang niet omdat ik erop uitgekeken ben. dat heb ik met brood nou nooit



Leighton wilde weten over het nieuwbouwhuis, geloof ik. Die is op huizenjacht... ging vooral over hoeveel eigen geld je op moet rekenen om mee te brengen dacht ik.



Isa, heb je al uitslag over je afwijkende uitstrijkje van laatst gekregen? of zit je nog in onzekerheid?



momo, finjie, de kids weer naar school sinds gisteren en jullie weer aan werk en stage?



Leighton, heb je nog uitslag over je sollicitatie? ik duim nog steeds hoor...



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 pompoenpitcrackers met kaas, stuk komkommer, halve paprika, tomaatjes en worteltjes

Avondeten: pizza, salade

Tussendoor: 2 koekjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven