Reservesleutel / Jezelf Buitensluiten

25-02-2017 12:09 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een beetje een onzintopic; de dingen waar je over nadenkt midden in de nacht



Ik zat gister op de fiets naar huis en had eenmaal voor de deur een klein stressmomentje toen ik mijn sleutels zo snel niet kon vinden. Ik woon in een flat met afgesloten hal, en daarna kan je pas de galerijen op. Ik bedacht me dat ook al zou er midden in de nacht iemand thuis komen om me de hal in te laten, ik dan alsnog m'n huis niet in zou kunnen. Familie heeft wel een sleutel van mij (woont op een half uur treinen maar niet 's nachts) en om nu bij vrienden aan te gaan staan bellen of je mag blijven slapen... En die reservesleutel kan ik dus ook niet onder een steen leggen.



Hoe hebben jullie dat geregeld? Buren? (En zou je dan midden in het nacht aanbellen? In mijn geval was het 3 uur) Sleutel uiteindelijk gevonden gelukkig en ik heb heerlijk geslapen maar vroeg me toch af wat de rest doet
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders wonen op een kwartier rijden en die hebben een sleutel van mij heb er ook een van hen.



Overigens mezelf nog nooit buitengesloten. Wel binnengesloten, haha.
Alle reacties Link kopieren
De kans is klein dat ik er iemand voor uit bed moet bellen als ik de sleutel vergeet. Als ik 's avonds wegga is dat met de auto , en aan mijn autosleutel hangt ook de huissleutel. Of ik ga met de fiets, en als ik dan geen sleutel bij me heb dan betekent het dat ik de achterdeur open gelaten heb. En dan kan ik zo binnen (en hopen dat een ander dat ook niet gedaan heeft) Overdag zou het wel kunnen gebeuren, en is het al eens gebeurd, even boodschappen doen en dan zonder sleutel de deur dichttrekken. Sleutel ligt bij de buurvrouw. Jaren geleden toen ik hem daar in bewaring gaf was buurvrouw altijd thuis, na de scheiding is ze gaan werken, dus hopen dat ze dan toevallig geen dienst heeft als het voorkomt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 25 februari 2017 @ 12:32:

We hebben sleutels bij de buren liggen en bij mijn ouders (die wonen iets verder weg). Ook hebben we een kapstok in de kofferbak liggen. We hebben weleens meegemaakt dat we de deur dichttrokken terwijl de sleutels nog binnen lagen. Toen hebben we een slotenmaker moeten bellen en hij liet ons weer binnen door een haak in de brievenbus te steken en naar de klink/schuif te hengelen. Kostte 50 euro. Dus dat kunnen we voortaan zelf . Overigens nooit meer nodig gehad. Die kapstok.Zit ik me serieus af te vragen wat je dan met zo'n kapstok moet doen om binnen te raken. De ruit aan diggelen slaan? Maar je bedoelt een kleerhanger begrijp ik na 3 keer lezen
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
beide ouders hebben sleutel. Ik overweeg de ouder die verst weg woont, moeder van man, de sleutel te laten houden echter die bij mijn ouders, die in dezelfde stad wonen, terug te vragen.

En die sleutel dan bij de buren af te geven.
quote:Oudblond schreef op 25 februari 2017 @ 13:03:

[...]



Zit ik me serieus af te vragen wat je dan met zo'n kapstok moet doen om binnen te raken. De ruit aan diggelen slaan? Maar je bedoelt een kleerhanger begrijp ik na 3 keer lezen Had ik ook al
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben aan de autosleutels en de fietssleutels (niet van de kinderen overigens) een sleutel van de woning zitten. De kans dat een van ons van huis gaat zonder fiets en zonder auto is heel klein, dus dat moet wel goed komen. Ouders en schoonouders wonen op loopafstand en hebben ook onze sleutels, dus ook daar kunnen we nog op terugvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 25 februari 2017 @ 13:03:

[...]



Zit ik me serieus af te vragen wat je dan met zo'n kapstok moet doen om binnen te raken. De ruit aan diggelen slaan? Maar je bedoelt een kleerhanger begrijp ik na 3 keer lezen



OMG JA!

Ik bedoel een kapstok en ik realiseer me nu dat iedereen zo'n ding dus een kleerhanger noemt en dat ik dat dus al eeuwen (ja zo oud) verkeerd zeg!

*kruipt beschaamd in een hoekje*



En nee: ik heb geen kapstok in de kofferbak!

Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 25 februari 2017 @ 13:15:

[...]





OMG JA!

Ik bedoel een kapstok en ik realiseer me nu dat iedereen zo'n ding dus een kleerhanger noemt en dat ik dat dus al eeuwen (ja zo oud) verkeerd zeg!

*kruipt beschaamd in een hoekje*



En nee: ik heb geen kapstok in de kofferbak!

O ik noem het ook altijd een kapstokje, en meer mensen hier. Zou het streekgebonden zijn?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Draai je de deur dan niet op slot als je weg gaat? Dan heb je toch meteen door dat je je sleutel vergeten bent?

Ik ga er door de achterdeur uit en draai hem dan meteen op slot dus ben nog nooit mijn sleutel vergeten
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 25 februari 2017 @ 13:17:

[...]





O ik noem het ook altijd een kapstokje, en meer mensen hier. Zou het streekgebonden zijn?Oh wel? Kom je uit het mooie Zuiden??
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 25 februari 2017 @ 13:19:

[...]





Oh wel? Kom je uit het mooie Zuiden?? ja dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 25 februari 2017 @ 13:22:

[...]



ja dus
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 25 februari 2017 @ 13:19:

Draai je de deur dan niet op slot als je weg gaat? Dan heb je toch meteen door dat je je sleutel vergeten bent?

Ik ga er door de achterdeur uit en draai hem dan meteen op slot dus ben nog nooit mijn sleutel vergetenNee door de achterdeur zal ik hem ook niet vergeten. Daar kan ik trouwens de deur nog opendoen als hij dichtgevallen is. Maar een dichtgevallen voordeur, en dan bedenken dat je de verkeerde sleutels in je hand hebt (autosleutels zonder huissleutel er aan) doe je zo maar niet meer open
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 25 februari 2017 @ 13:19:

[...]





Oh wel? Kom je uit het mooie Zuiden??Ja in het zuiden wordt het vaak zo gebruikt. Daarom vond ik mezelf ook zo dom dat ik het niet meteen begreep: Ik ben een Belg die al heel lang in NL woont.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn reservesleutels liggen bij mijn ouders. Die wonen wel op driekwartier rijden van mij. Ben tot nu toe pas één keer mijn sleutel vergeten (in 6 jaar tijd) en toen hebben we halverwege maar even ontmoet en kon ik weer verder. Ik zou ze ook prima 's nachts wakker kunnen bellen daarvoor. Dan komen ze die wel brengen. Omdat ze weten dat het toch niet iets is wat elke nacht voorkomt.



Ik heb zelf de sleutels van mijn ouders en broertje, maar die wonen dus beide op een flinke afstand. Denk niet dat ik de eerste ben die hen uit zo'n noodsituatie zou moeten halen. Maar anders geen probleem uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog vrijgezel was en in een studentenflat woonde hadden beste vriendin en ik de sleutels van elkaar. Zij woonde eerst in een studentenhuis maar kwam later in de flat erbij wonen. Mijn ouders hadden ook een sleutel maar die wonen 120 km verderop.



Nu hebben vriend en ik beide een sleutel en onze ouders ook allebei. Schoonouders wonen heel dichtbij. En ouders nog steeds ver weg.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 25 februari 2017 @ 13:25:

[...]



Ja in het zuiden wordt het vaak zo gebruikt. Daarom vond ik mezelf ook zo dom dat ik het niet meteen begreep: Ik ben een Belg die al heel lang in NL woont.Mensen, ik had geen idee. Ik ben inmiddels weer uit m'n hoekje gekropen en voel me weer wat beter haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf overigens nog nooit buiten gesloten en ben ook nog nooit mijn sleutels verloren. Vind het apart dat veel mensen dat dus al meerdere keren is gebeurd. Ben je dan altijd heel chaotisch ofzo? Of ben ik gewoon dwangmatig omdat ik altijd 30x per dag check of ik m'n telefoon en sleutels nog heb ?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadance schreef op 25 februari 2017 @ 13:29:

[...]



Mensen, ik had geen idee. Ik ben inmiddels weer uit m'n hoekje gekropen en voel me weer wat beter haha.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
In de tijd dat ik in een apartement woonde, woonde ik in de buurt van mijn werk. Was een 24 uurs bedrijf. Ik had daar in mijn postvak (in een enveloppe) een reserve sleutel liggen
Gewoon een extra setje bij laten maken en die los in je tas/porto/jas/aan je fietssleutel doen.

De kans dat je 2 sleutelbossen op 1 avond verliest is redelijk klein.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders & schoonouders hebben sleutels van ons. Ze wonen een halfuur hiervandaan.

Buren hebben geen sleutel van ons. Er word hier iets te vaak verhuisd. En vrienden wonen allemaal verder weg.

We hebben een keer gehad dat we zelf een raampje hebben ingetikt. Waren de sleutel vergeten. En konden ouders niet bereiken.

Slotenmaker vonden we wat duur. Omdat we toch een week later nieuwe ramen kregen vonden we het niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een setje in m'n portomonnee doen, dat vind ik een goeie. Ik ga nooit zonder de deur uit.



Aan de fiets is bij nader inzien niet zo'n goed idee, want die heb ik altijd in de berging staan en jawel: daar heb ik een sleutel voor nodig
Hier hebben 6 mensen reservesleutel van ons . Nog niet nodig gehad, maar 4 van de zes wonen op 5 minuten met auto max. Maar gelukkig heeft onze voordeur het probleem dat je deze niet dicht kan trekken, dus zonder sleutel kunnen we niet eens weg.
Ik vind een setje sleutels in je portemonnee best onverstandig, tenzij je geen adresgegevens in je portemonnee hebt. In mijn portemonnee bewaar ik ook mijn id-kaart. Mijn adres is dan bekend en de sleutel hebben ze dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven