Gezondheid alle pijlers

Medische fout? Zoon ligt op IC

15-02-2017 04:27 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 8 maanden is opgenomen op de IC ivm vermoedelijk een hersenvliesontsteking. De situatie is zorgelijk, hij ligt aan de beademing en wordt in slaap gehouden.



Donderdagavond ben ik met hem naar de eerste hulp gegaan omdat hij hele hoge koorts kreeg (41,5), heel suf was en slecht contact kon maken. Daar hebben ze hem nagekeken en ons naar huis gestuurd met de boodschap: uitzieken, hij heeft een virale infectie.



De dag erna op vrijdag ging het wat beter maar zaterdag was hij de hele dag suf, wel ging zijn koorts omlaag en dronk hij weer beter dus ik dacht dat hij aan het uitzieken was en heb niet aan de bel getrokken. Zaterdagnacht werd ik wakker en heb direct de ambulance gebeld omdat ik zag dat het foute boel was. Maar waarschijnlijk speelde dit dus al sinds donderdag en zijn we er nu heel laat bij. Het is nog maar de vraag of en hoe hij straks bij gaat komen.



Ik kan dit maar niet uit mijn hoofd krijgen en heb dit ook al besproken met de verpleegkundigen op de IC. Zijn wij wel terecht naar huis gestuurd donderdag of is hier een ernstige inschattingsfout gemaakt? Hadden wij veel eerder de behandeling kunnen starten? Iedereen zegt hetzelfde: het is zo moeilijk in te schatten bij baby's/kinderen. Ja dat zal best maar met de complexe medische achtergrond die mijn zoontje al heeft, heeft de arts op de eerste hulp wel de juiste beslissing gemaakt door ons naar huis te sturen?



Mijn vraag is hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil dat een onafhankelijk persoon gaat beoordelen of hier wel zorgvuldig genoeg is gehandeld. Misschien moet ik hier nog even mee wachten maar het is voor mij belangrijk om te weten, ik heb heel lang het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt door het ziekenhuis, maar deze inschattingsfout gaat ons waarschijnlijk zeer duur komen te staan.



Ik snap dat mensen nu zullen zeggen, steek je energie in je zoontje, maar dat doe ik ook, ik zit dag en nacht aan zijn bed, maar hij wordt in slaap gehouden en is nog niet wakker geweest. Dit geeft mij het gevoel dat ik tenminste wat kan doen en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij advies kunnen geven hoe ik dit moet aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
he bah, weer een terugslag! Ik hoop echt voor jullie dat hij niet weer geopereerd moet worden.

Nogmaals veel sterkte toegewenst
Wat goed dat je dat grote bed gevraagd hebt, en gekregen. Ik denk dat het heel fijn is voor hem om jou steeds te voelen, ruiken, horen.

Maar wat verschrikkelijk dat hij zo'n pijn heeft steeds. Heeft hij dat over zijn hele lijfje? En hebben ze enig idee waar dat van komt?



Hopelijk kan je straks slapen, en je kleintje ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo dat de ab aanslaat en dat opereren niet hoeft. Ik duim voor jullie.



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar je zou naar het Medisch Tuchtcollege kunnen gaan. Helaas haalt dat niet altijd uit,en daarom is het erg persoonlijk of je daarvoor wil gaan of niet. Als je zoontje klassieke tekenen van hersenvlies ontsteking had, dus naast sufheid ook roze urine bijvoorbeeld is het wel een heel grote fout. Met sufheid en hoge koorts zouden eigenlijk altijd de alarmbellen af moeten gaan bij dokters om uit te sluiten dat het iets ergs is bij de baby...

Maar goed sterkte, en ik hoop dat hij er boven op komt.
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje.. ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik vind het verschrikkelijk wat er allemaal met gebeurt en wat jij allemaal moet doorstaan.

Is er al een beslissing genomen over wel/niet opereren?
Alle reacties Link kopieren
Hoe was de nacht lieve Try?

Ik hoop heel hard dat ab aangeslagen is en hij lekker geslapen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO ik hoop van harte dat je zoontje een goede nacht heeft gehad en dat de operatie niet nodig is.

Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Nansie, Suze en Merel,



Bedankt voor jullie berichtjes op de vroege ochtend! De nacht is goed gegaan, hij heeft geen koorts meer, het is nu wachten op de uitslag van het bloed, die hebben we nog niet.

Het is zo te hopen dat de ontstekingswaarden zijn gedaald. Ik hou jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws! Ik duim voor meer goed nieuws voor jullie.
Ik hoop met je mee!
Wat een zorgen. Stille meelezer hier duimt ook!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt positief en ik hoop met heel mijn hart dat de bloeduitslagen dat ook laten zien!!
Ik hoop op een goede dag voor vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf duimen dat er een positieve steigende lijn blijft
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook! Snap ik het nou goed dat de epileptische aanvallen ook van dat ontstoken oude bloed kwam, en dat als zijn lijfje die ontsteking nu zelf opgelost heeft die aanvallen ook niet meer verwacht worden? Of is dat een veel te vroege conclusie?



In ieder geval weer sterkte vandaag!
Voorzichtig positief nieuws is mijn snelle conclusie! Hoera!



Hopelijk lost zijn lijfje de ontsteking met hulp van anti-biotica zelf op...
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn om te horen.

Wat een sterk mannetje is het toch.



Een mooi lichtpuntje voor jullie op deze morgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 24 februari 2017 @ 09:45:

TO, als je niet goed tegen naalden kunt is het absoluut niet erg om even weg te lopen. Het gaat tegen je natuur in, maar je zoontje heeft niets aan een ouder die op dat moment er eigenlijk niet tegen kan (en kinderen pikken dit heel snel op). Juist verstandig dat je even een kop koffie gaat halen. En daarna je zoon weer knuffelen en troosten.





Helemaal mee eens!

En wat erg @try dat er toch weer zo'n tegenslag is. Pfft. Wat krijgen jullie het hard voor je kiezen zeg. Verschrikkelijk om je kind zo ziek te zien.



Fijn dat zijn vader ook elke dag komt. Kun jij ook even bijkomen.



Heel veel sterkte voor jou en je kleine mannetje. Je hebt er niet veel aan, maar er wordt aan jullie gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Respect meisje, je klinkt heel sterk. Ik bid voor je kleine mannetje...
Alle reacties Link kopieren
Fijn om jullie lieve reacties weer te lezen!



Het gaat vandaag iets beter met mijn zoontje. Bij het verschonen van zijn bed heb ik hem even vastgehouden en dat heeft hij 10 minuutjes volgehouden en vond hij fijn. Dat zijn kleine dingetjes waar ik zo blij van kan worden. Het voelt ook weer als een stapje vooruit.



Wat betreft de operatie, die beslissing laat nog op zich wachten (lees: het is niet kritiek, dus ze hebben geen haast met beslissen) terwijl hij wel al sinds vanacht nuchter wordt gehouden. De waarden in zijn bloed zijn iets gedaald maar niet genoeg. Ik snap dat als zijn situatie niet kritiek is dat er minder tijd voor hem is, maar je kan toch gewoon beslissen dat hij weer voeding mag? Moet hij naast pijn ook nog honger hebben. Grrrrrr..



In zijn toestand kan ik me niet voorstellen dat ze nu voor een operatie kiezen, dus sluit gewoon die sonde weer aan. Frustratiedingen in het ziekenhuis. Maar ik ben blij dat het vandaag iets de goede kant op lijkt te gaan! Dat is het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je hem weer even vast hebt kunnen houden. En ook heel fijn om te horen dat het nu minder kritiek is. Ik hoop dat het nu langzaamaan steeds beter gaat.

Kun je met een arts overleggen over het nuchter houden? Of zijn er alleen maar arts-assistenten omdat het weekend is? Zijn ze bang dat de situatie opeens verslechtert en dat er dan alsnog een operatie nodig is?
Alle reacties Link kopieren
Spreek je gevoelens uit naar de arts. Vraag waarom je zoontje hoger moet lijden.

Misschien is er een begrijpelijke verklaring voor.

Of misschien zijn ze het met je eens en sluiten ze de sonde weer aan.



Ook al sluiten ze de sonde niet aan, maar jij begrijpt waarom, zal dat jou een beter gevoel geven.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zit daar ook bovenop. Maar als de verpleegkundige niet wil bellen met de arts en zegt dat we geduld moeten hebben omdat ze hadden afgesproken dat de arts hen zou bellen, staat je niks anders te doen dan wachten.. Ben er meerdere keren achteraan gegaan.

Maar goed hij zit inmiddels aan de sonde en hij slaapt alweer lekker. Wordt een rustig dagje vandaag verder verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je hem vast hebt kunnen houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven