Werk & Studie alle pijlers

HBO sjd/hrm

22-02-2017 12:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik moet over een jaar mijn studiekeuze gaan maken en ik ben al druk bezig met oriënteren.

Ik heb twee opleidingen gevonden die me wel wat lijken, namelijk: sjd en hrm.



Nu ben ik heel benieuwd of er ook mensen zijn hier die ervaring hebben met deze opleidingen.

Ik zat ook te denken aan HBO-rechten alleen ik hoor van veel mensen dat er weinig werk in te vinden is, tenzij je na het hbo nog naar de uni wilt gaan. Dat zie ik echter niet zitten. Ook lijkt hbo-rechten me een beetje te 'saai' omdat het heel veel theorie is en weinig praktijk.

Sjd spreekt mij meer aan.



Ik heb nog niet zoveel informatie gevonden over de studie hrm, het is me dan ook nog niet helemaal duidelijk wat je hier precies mee kunt worden.



Wat ik graag zou willen weten is: zijn er mensen hier die deze opleiding hebben gedaan? Zo ja, wat vonden jullie van deze studie ? Zouden jullie hem aanraden ?
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen juni 2016 afgestudeerd aan de opleiding HRM. Sinds augustus ook aan het werk. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana-100 schreef op 24 februari 2017 @ 23:22:

Afgelopen juni 2016 afgestudeerd aan de opleiding HRM. Sinds augustus ook aan het werk. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust :-)



Bedankt voor je reactie!



Hoe heb je de opleiding ervaren ?

Wat voor vakken krijg je ?

Is economie/m&o of wiskunde echt nodig ? Aangezien ik dat niet in mijn pakket heb zitten.

Heb je nu ook werk op HRM gebied ?

Zou je de opleiding aanraden ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een hele leuke opleiding en zou het zeker weer kiezen.



Je krijgt vakken als gespreksvaardigheden, Hr in/door/uitstroom, organisatiekunde, bedrijfseconomie, arbeidsrecht, onderzoek etc. en je gaat natuurlijk op stage.



De vakken die jij noemt zijn geen eis om toegelaten te worden. Zelf heb ik ook geen m&o gehad. Enig cijfermatig inzicht bij deze opleiding is wel makkelijk en ook zeker als je in dit vak gaat werken. Ik had wel bedrijfseconomie bijv en ook statistiek. Als je de door jou genoemde vakken dan hebt gehad (wiskunde A dus, geen B) maakt dat het wel makkelijker. Ik denk dat je sowieso bij de meeste opleidingen wel wat statistiek krijgt..



Eigenlijk had ik echt heel kort na mijn diploma uitreiking al werk ja. De werkgelegenheid is op dit moment in mijn regio (randstad) erg goed en de afgestudeerden van mijn jaar hadden op redelijk korte termijn. Mocht je recruiter willen worden, dan ligt de wereld al helemaal aan je voeten.



Ik zou de opleiding zeker aanraden als je wil werken met mensen op een zakelijk vlak vanuit een kantoorbaan en als je het leuk vindt om ook administratieve taken op te pakken.



Weet je hierme voldoende? :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana-100 schreef op 25 februari 2017 @ 08:01:

Ik vond het een hele leuke opleiding en zou het zeker weer kiezen.



Je krijgt vakken als gespreksvaardigheden, Hr in/door/uitstroom, organisatiekunde, bedrijfseconomie, arbeidsrecht, onderzoek etc. en je gaat natuurlijk op stage.



De vakken die jij noemt zijn geen eis om toegelaten te worden. Zelf heb ik ook geen m&o gehad. Enig cijfermatig inzicht bij deze opleiding is wel makkelijk en ook zeker als je in dit vak gaat werken. Ik had wel bedrijfseconomie bijv en ook statistiek. Als je de door jou genoemde vakken dan hebt gehad (wiskunde A dus, geen B) maakt dat het wel makkelijker. Ik denk dat je sowieso bij de meeste opleidingen wel wat statistiek krijgt..



Eigenlijk had ik echt heel kort na mijn diploma uitreiking al werk ja. De werkgelegenheid is op dit moment in mijn regio (randstad) erg goed en de afgestudeerden van mijn jaar hadden op redelijk korte termijn. Mocht je recruiter willen worden, dan ligt de wereld al helemaal aan je voeten.



Ik zou de opleiding zeker aanraden als je wil werken met mensen op een zakelijk vlak vanuit een kantoorbaan en als je het leuk vindt om ook administratieve taken op te pakken.



Weet je hierme voldoende? :-)



Duidelijk verhaal!

Het lijkt me aan de ene kant een leuke studie, aan de andere kant weet ik niet of ik later wel een ' kantoorbaan ' wil. Ik zou het liefst afwisselend werk doen, dat is ook 1 van de redenen dat ik bij de politie wil. Maar omdat het zo moeilijk is om bij de politie te komen, en ik niet zeker weet of ik door die selectieprocedure ga komen. Probeer ik toch nog een leuke opleiding te vinden.

In ieder geval bedankt voor je antwoord, ik heb er zeker wat aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Novax schreef op 25 februari 2017 @ 11:04:

[...]





Duidelijk verhaal!

Het lijkt me aan de ene kant een leuke studie, aan de andere kant weet ik niet of ik later wel een ' kantoorbaan ' wil. Ik zou het liefst afwisselend werk doen, dat is ook 1 van de redenen dat ik bij de politie wil. Maar omdat het zo moeilijk is om bij de politie te komen, en ik niet zeker weet of ik door die selectieprocedure ga komen. Probeer ik toch nog een leuke opleiding te vinden.

In ieder geval bedankt voor je antwoord, ik heb er zeker wat aan!



Zowel HRM als SJD leiden toch voornamelijk op voor een kantoorbaan. SJD vind ik logischer bij de politie passen dan HRM, tenzij je op de hr-afdeling van de politie wil gaan werken. Ik ken iemand die bij de politie werkt en aan het afstuderen is voor de deeltijdopleidinh SJD. Zoiets zou je ook kunnen overwegen.



Mocht je echt geen kantoorbaan willen dan moet je het denk ik zoeken in de richting van SPH, verpleegkunde, PABO etc. Maar dan moet je wel iets met de hulpverlening/zorg of kinderen hebben
quote:Novax schreef op 24 februari 2017 @ 22:09:

[...]





Zou je daar misschien iets meer over kunnen vertellen ? Wat het werk precies inhoud ? En hoe je week er ongeveer uitziet ?veel spreekuren draaien (in verschillende wijken) , afspraken, telefooncontact met allerlei cliënten die zich via spreekuurinloop, telefoon, via andere organisaties aanmelden met vragen/problemen over sociale zekerheid, belastingen, toeslagen, schulden etc. Veel praktische dienstverlening zoals aanvragen van allerlei voorzieningen, contacten deurwaarders, woningbouw, sociale dienst. Bezwaarschriften schrijven en info en advies geven over allerlei juridische zaken. Ook bv consumentenrecht en personen en familierecht komt voorbij. Meeste zijn wel inkomen gerelateerde vragen. Na alle jaren nog mooi en leuk werk. Kan veel voor cliënten betekenen en ik word nog regelmatig uitgedaagd met iets nieuws wat binnenkomt en waardoor je weer op zoek moet naar een oplossing. Ik vind dit zelf het mooiste werk wat bij de SJD opleiding past.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana-100 schreef op 25 februari 2017 @ 14:23:

[...]





Zowel HRM als SJD leiden toch voornamelijk op voor een kantoorbaan. SJD vind ik logischer bij de politie passen dan HRM, tenzij je op de hr-afdeling van de politie wil gaan werken. Ik ken iemand die bij de politie werkt en aan het afstuderen is voor de deeltijdopleidinh SJD. Zoiets zou je ook kunnen overwegen.



Mocht je echt geen kantoorbaan willen dan moet je het denk ik zoeken in de richting van SPH, verpleegkunde, PABO etc. Maar dan moet je wel iets met de hulpverlening/zorg of kinderen hebben



Dat is ook waar inderdaad, vind het alleen best moeilijk om een leuke opleiding te vinden. Hulpverlening past ook wel bij mij denk ik.

PABO lijkt me alleen helemaal niks

Sjd lijkt mij inderdaad ook wel logischer alleen hoor van veel mensen dat het een best saaie opleiding is met veel droge stof.

Ik denk niet dat het saai is als je rechtvakken echt interessant vindt, maar misschien soms wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 25 februari 2017 @ 14:37:

[...]





veel spreekuren draaien (in verschillende wijken) , afspraken, telefooncontact met allerlei cliënten die zich via spreekuurinloop, telefoon, via andere organisaties aanmelden met vragen/problemen over sociale zekerheid, belastingen, toeslagen, schulden etc. Veel praktische dienstverlening zoals aanvragen van allerlei voorzieningen, contacten deurwaarders, woningbouw, sociale dienst. Bezwaarschriften schrijven en info en advies geven over allerlei juridische zaken. Ook bv consumentenrecht en personen en familierecht komt voorbij. Meeste is wel inkomen gerelateerde vragen. Na alle jaren nog mooi en leuk werk. Kan veel voor cliënten betekenen en ik word nog regelmatig uitgedaagd met iets nieuws wat binnenkomt en waardoor je weer op zoek moet naar een oplossing. Ik vind dit zelf het mooiste werk wat bij de SJD opleiding past.



Klinkt interessant!

Bedankt voor je antwoord

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven