Hardlopen deel 5

02-05-2016 12:55 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor alle hardlopers.

Beginners, gevorderden, opnieuw-beginners, semi-professionals: iedereen is welkom.



Deel hier je ervaringen, tips en vragen over alles wat met hardlopen te maken heeft: wedstrijden, rust, trainingen, schoenen, eten, kleding, muziek, blessures, etc.



Deel 4 vind je hier



Enkele handige links

Runner's World website van tijdschrift Runner's World met artikelen over van alles en nog wat

The Injured Runner Wat als je geblesseerd bent? Een expert is altijd de aangewezen persoon om voor jou te bepalen wat de beste oplossing is. Maar hier vind je informatie over soorten blessures en verschillende manieren om ze te voorkomen en verhelpen.

8 Hardloopapps voor android Gratis apps die je begeleiden bij het opbouwen van je conditie en/of die je gelopen afstanden, snelheid en routes bijhouden. Met o.a. het beginnersprogramma van Evy Gruyaert.

5 apps voor iPhone

Runinfo handig voor het samenstellen van schema's

Couch to 5k (Engels) oftewel: vanaf de bank naar 5 km lopen. Uitgeschreven schema met drie trainingen per week op de pagina, met onderaan een link naar de app.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
@Perzik: Wat een leuk verslag van je halve marathon in Canada, het klinkt super!



@MeFunny: Ik loop normaal gesproken 2 a 3 keer per week, gemiddeld 25-30 km per week. Nu ik voor de marathon train, loop ik 3 a 4 keer per week, zo'n 40-50 km per week.



Ik ben bij de fysio geweest en hij vond het heel lastig om een diagnose te stellen omdat ik nergens pijn voelde als hij op m'n knie drukte en de pijn op een gekke plek zat. Omdat ik toch eerder ook al last had hiervan heeft hij even een echo gemaakt en m'n knie was in topcondititie. Helemaal perfect. Dus nu denkt hij dat het een aanhechting is van de spier die aan de binnenkant van je bovenbeen loopt, die spier is erg gespannen dus die trekt aan m'n onderbeen, vlak onder de knie. Ik mag gewoon doortrainen maar ik vind het toch wel lastig. Ik heb namelijk best wel last in rust en ik wil niks stuk maken.



Dinsdag heb ik toch maar de training over geslagen maar de pijn bleef. Gisteren heb ik op advies van de fysio een rondje van 10km gelopen en dat voelde eigenlijk best ok. En vandaag heb ik minder last. Dus misschien kan hardlopen toch geen kwaad, het voelt alleen zo gek om gewoon door te lopen! Morgen staat een trainingsloop op het programma, die ga ik sowieso doen. En zondag staat een duurloop gepland maar dat ga ik even aankijken, eerst zien hoe m'n been na de trainingsloop voelt!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Lastig Gioia, maar in deze misschien toch maar vertrouwen op de fysio? Zelf heb ik ook zoiets raars: als ik meer dan 3-4 niet loop krijg ik enorm last van mijn knie. En dat vermindert dan weer per training zodra ik door blijf lopen. Niet echt logisch, maar het werkt al 10 jaar zo. Als ik een week niet loop, weet ik dat ik eerst een week lang met pijn moet lopen.



Hier gisteren gespijbeld. Zowel vriend als ik vonden het beiden wel best om een avondje thuis te blijven (vriend hoefde toevallig al een keer geen training te geven). We wonen in een bosrijk gebied en te groot risico om een tak op je kop te krijgen.



Dit weekeinde geen loopplannen en dat is wel lekker. Tegenwoordig hebben we kinderen ook bijna elk weekeinde wedstrijden, dus ik vind het helemaal prima dat we nu een weekeinde niets hoeven. Kinderen hebben nog wel trainingen en man en ik gaan om de beurt ook nog wel een stukje lopen.
Alle reacties Link kopieren
Anky, ja ikben gelukkig weer van het virus af. Wat naar dat je je niet goed voelde, hoe gaat het nu?



MEFunny, ik vind crossfit er altijd zo stoer uitzien! Wat zijn je favoriete onderdelen? Ik loop de afgelopen tijd twee keer per week, maar meestal drie keer en als ik vakantie heb om de dag. Daarnaast een of twee keer per week yoga en dagelijks om de dag een paar kleine spieroefeningen.



Ik heb dinsdag bijna 10 km in de duinen gelopen, was lekker zonnig maar het waaide ook al aardig. Ik houd van storm maar heb er niet in gelopen, vandaag wel weer een rondje. Wilde kort gaan dus heb gekeken hoe het ervoor stond met mijn 5 km: 24:50 minuten, waarbij ik niet alles heb gegeven in de eerste helft. Nog aardig wat wind maar ook een heerlijk zonnetje.

Wel een bebloede sok door een schaafwondje op de hiel, maar daar had ik tijdens het lopen geen last van (had het thuis pas door).



Fijn weekend allemaal!
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Gioia, op zich wel fijn dat je gewoon mag blijven lopen.

Zijn er geen oefeningen/stretches waarmee je die spier wat kunt ontspannen?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Tyche, crossfit is een pittige high intensiteit training. Toen ik begon kon ik zo goed als niks maar door toch door te gaan boekte ik snel vooruitgang. Eigenlijk vind ik bijna alle onderdelen wel leuk, juist om vooruitgang te boeken... elke keer verbaas ik mij erover. Vind het ook stiekem zelf ook wel stoer om met al die gewichten aan de slag te gaan Waar ik een hekel aan heb zijn burpees.



Mooie tijd heb je gelopen met de 5km

Net weer gaan lopen, 7,52 km. 47:36. sneller dan vorige keer. Vond het niet echt fantastisch gaan al zeg ik het zelf, maar toch vooruitgang geboekt qua snelheid.



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Gioia ik als leek vind dat een heel merkwaardige conclusie van de fsio. Hij denkt dat de problemen voortkomen van een aanhechting van een spier en e mag vervolgens gewoon doortrainen alsof er niets aan de hand is. Wat moet je dan wel doen om de genezing in gang te zetten? Wanneer moet je terug komen want ik neem aan dat de fysio je heel graag weer terug wil zien om zijn voorlopige 'diagnose' te bevestigen.



Tyche mooie tijd op de vijf.



Vanmorgen een rustig duurloopje van 19km. Hoewel het in vergelijking met donderdag niet veel voorstelt stond er toch nog aardig wat wind zo in de polder. Morgen een wat lagere wisselduurloop. Nog twee weken te gaan tot de marathon.
Alle reacties Link kopieren
Ja Baukje, ik vond het ook een rare conclusie. Ik was gisteren weer naar de fysio, en toen heb ik het er nog een keer met hem over gehad want ik twijfelde zelf ook. Maar hij zei: je hebt geen last tijdens of na het lopen en er is niks mis met de knie zelf, dus zo lang het niet erger wordt mag je gewoon doortrainen. Het belangrijkste is dat ik die spier goed blijf foamrollen want er staat nu te veel spanning op. De behandeling helpt wel echt merk ik, dus ik doe maar gewoon wat hij zegt en ik stop wel als ik meer last krijg.



@Tyche: Mooie tijd zeg!



Vanmorgen getraind met de groep, dat ging lekker! We hebben heuveltraining gedaan en wat intervallen gelopen. Het was wel kouder dan ik had gedacht, koude wind en miezer, bleh! Hopelijk wordt het morgen beter.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Blijf het raar vinden want dat er niets mis is met de knie wil toch niet zeggen dat je gewoon door kunt trainen. Schijnbaar zit de blessure buiten de knie. Als de aanhechtingspees aan de knie overbelast is zou dat juist een reden zijn tot en behandeling en beperkte/gedoseerde belasting. Over welke spier gaat het precies en waar hecht die precies aan? Waarom geeft het klachten in rust terwijl je tijdens het lopen en na het lopen geen klachten hebt? Wat heeft hij zelf gedaan aan behandeling? En je had aanvankelijk geen klachten bij het hardlopen of kort na het hardlopen? Wanneer moet je weer terug? Wat is zin prognose en wanneer ben je weer volledig belastbaar naar alle waarschijnlijkheid.

Dit zijn vragen waar hij/zij echt antwoorden op moet kunnen geven. Hoewel natuurlijk de vraag wanneer weer helemaal belastbaar nooit precies te voorspellen is. Maar je mag nee moet duidelijke uitleg verwachten. Je moet tenslotte weten waarom je ondanks pijnklachten gewoon door kunt trainen zonder schade aan te richten. Als je zo'n duidelijk advies krijgt moeten bovenstaande vragen ook heel duidelijk beantwoord zijn.

En ik wil niet zuur zijn hoor en hopelijk is het een onbenullig pijntje wat zo weer verdwijnt. Maar heuvel training met een overbelaste peesaanhechting daar heb ik al leek hele grote vraagtekens bij.
Hier onverwacht nog een 5km wedstrijdje gedaan. Ik zag vanmorgen dat er vlakbij eentje was. Niemand thuis wou verder lopen (de schaatstraingen leven hier meer momenteel), dus ik was helemaal alleen. Wat een luxe is dat zeg. Relaxt inschrijven, rustig inlopen en na de finish direct naar huis omdat ik nergens meer op hoefde te wachten. Ik heb lekker gelopen met nog best wat aardig wind, heb alleen geen flauw idee wat voor een tijd ik had (ik had geen horloge en er was geen klok). Dame die achter mij liep verontschuldigde zich nog dat ze bij uit de wind had gelopen en in de laatste km iets bij mij weg liep. Ik moest wel lachen, want dat boeit me echt niets: Ik wilde gewoon lekker en regelmatig lopen en dat lukte. De trainingen gaan al een paar weken ontzettend moeizaam, dus ik was allang blij dat ik ontspannen kon lopen.

Nu maar even spelen met jongste, want die is een beetje aan het klieren.



Edit: volgens de uitslagen liep ik 24.40 min, dat valt mij alleszins mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 25 februari 2017 @ 14:27:

Blijf het raar vinden want dat er niets mis is met de knie wil toch niet zeggen dat je gewoon door kunt trainen. Schijnbaar zit de blessure buiten de knie. Als de aanhechtingspees aan de knie overbelast is zou dat juist een reden zijn tot en behandeling en beperkte/gedoseerde belasting. Over welke spier gaat het precies en waar hecht die precies aan? Waarom geeft het klachten in rust terwijl je tijdens het lopen en na het lopen geen klachten hebt? Wat heeft hij zelf gedaan aan behandeling? En je had aanvankelijk geen klachten bij het hardlopen of kort na het hardlopen? Wanneer moet je weer terug? Wat is zin prognose en wanneer ben je weer volledig belastbaar naar alle waarschijnlijkheid.

Dit zijn vragen waar hij/zij echt antwoorden op moet kunnen geven. Hoewel natuurlijk de vraag wanneer weer helemaal belastbaar nooit precies te voorspellen is. Maar je mag nee moet duidelijke uitleg verwachten. Je moet tenslotte weten waarom je ondanks pijnklachten gewoon door kunt trainen zonder schade aan te richten. Als je zo'n duidelijk advies krijgt moeten bovenstaande vragen ook heel duidelijk beantwoord zijn.

En ik wil niet zuur zijn hoor en hopelijk is het een onbenullig pijntje wat zo weer verdwijnt. Maar heuvel training met een overbelaste peesaanhechting daar heb ik al leek hele grote vraagtekens bij.



Ha ik moet jou de volgende keer meenemen naar de fysio Baukje! Ik weet niet precies welke spier het is, ik heb even gegoogled en het zou de gracilis kunnen zijn. Of de vastus medialis. In ieder geval een spier die vlak onder de knie aanhecht. Het gaat dus niet om de kniepees zelf, die is tijdens de echo bekeken en was helemaal goed. Er was ook geen teken van een ontsteking of zo. Ik heb ook niet zoveel last, het was meer een pijntje dat steeds terugkeerde bij lange duurlopen (vanaf 25) en soms ook vanuit het niets in rust.



De fysio denkt dat ik het in rust voel omdat ik er dan op gefocust ben. En daar heeft hij wel een punt, ik let wel erg op pijntjes en als ik hard aan het werk ben merk ik niks, en als ik dan tv zit te kijken voel ik het plotseling. En hij heeft me eerder 1 oefening mee gegeven die het misschien wat verergerd heeft, dus die moet ik niet meer doen en heb andere oefeningen gekregen. Het plan is dat hij me nog 1 of 2 keer behandeld en dan zou het over moeten zijn (als ik dan ook braaf blijf foamrollen en mijn oefeningen blijf doen).
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Anky netjes gelopen hoor. Leuk zo'n onverwacht wedstrijdje.



Gioia als er een ding heb geleerd in het medisch circuit is mondig zijn. Voor het lopen van een marathon heb je een behoorlijk duurvermogen nodig , maar dat duurvermogen stelt niets voor met het duurvermogen dat je nodig hebt in het medisch circuit. En als je dan niet mondig genoeg bent heb je niet alleen een oneindig duurvermogen nodig maar wordt je vaak ook nog eens veel te gemakkelijk afgescheept.

Met een fysiotherapeut die niet precies zou benoemen waar dat hij /zij denkt dat de klacht zit zou ik geen genoegen nemen. Niet altijd is alles gelijk even duidelijk maar ook dat wil ik dan duidelijk horen wat de mogelijke oorzaken zijn en de verder te ondernemen stappen. . Begreep wel dat het niet over de kniepees ging maar dus waarschijnlijk de aanhechting van een van de been spieren. Schijnbaar ben ik te veel gewend aan mijn eigen fysio die dan duidelijk op een plaatje laat zien welke spier het betreft/welke aanhechting en hoe dat de pijnklachten op welke momenten zou kunnen verklaren.

Ik heb even terug gelezen en begrijp dat de klachten na de 30 van Schoorl zijn ontstaan. Althans je schreef dat je een week rust had genomen (vanwege klachten?) en dat je de eerstvolgende keer gelijk klachten kreeg na het lopen. En omdat je nu schrift dat het een oude klacht is die steeds 'terugkomt' bij lange duurlopen denk ik dat de klacht niet terugkomt maar dat er nooit een volledige behandeling is afgerond zodat die peesaanhechting weer volledig belastbaar is.

Bij een dergelijke behandeling is het weten van hoe in de toekomst de klachten te kunnen voorkomen en hoe dus weer volledig belastbaar te worden belangrijker dan de behandeling op zich.
Alle reacties Link kopieren
Nou Gioia, daar kun je het mee doen . Ik zou Baukje inderdaad gewoon meenemen volgende keer! Hoop niet voor je dat het van kwaad tot erger wordt, of dat je straks na Rotterdam weken uit de roulatie bent hierdoor. Maar goed, je kent je eigen lichaam het best. Hoop voor je dat het "goed" blijft gaan en dat het foam rollen etc afdoende is.



Mooie tijd Anky, en dat voor een onverwacht loopje na al die tijd! En jij ook Tyche!



Ik denk dat we inmiddels elke weersomstandigheid wel gehad hebben gedurende de weg naar R'dam. Ik was donderdagochtend weer heel vroeg, rond een uur of 5.00. Toen stond er al een behoorlijke wind (en hier waait het altijd eigenlijk wel) en op een gegeven moment ook hele harde regen. Heb dik 12 k gelopen en was uiteindelijk tot op mijn onderbroek nat .. Daarna douchen, ontbijten en naar mijn werk door de regen. En vervolgens waaide ik op de terugweg bijna met fiets en al tegen de tram aan. Survival dus. Gelukkig was het vrijdag wat beter te doen qua weer! Vandaag sinds 3 weken weer een keer naar de bodypump en dan morgen weer 30k. Lekker bezig dus.

Maandag de kinderen weer naar school, iedereen weer aan het werk dus dan kan het regime weer beginnen. Vind ik altijd wel weer jammer....
Hier hebben de kinderen maandag vrij. Heerlijk: geen wekken om 6 uur (nu nog hopen dat de jongste een beetje meewerkt en niet om 5.30 uur klaarwakker is). Helaas hebben we hier geen voorjaarsvakantie.



Herkenbaar verhaal over de mondigheid die nodig is in de medische wereld. Ik word er steeds bedrevener in, maar genoeg is het nog niet. Ik heb uiteraard veel vragen: als de arts af wil ronden met het verplichte "Heeft U nog vragen?", dan haal ik altijd mijn lijst tevoorschijn. Vinden ze niet altijd even leuk, maar jammer dan.

Gioia, ik zou het lijstje van Baukje gewoon uitprinten en meenemen.



Tyche, wat een mooie tijd trouwens op de 5 km. En dat in de training.



Naturalista, succes met je 30 km. Ik hoop op een beetje redelijk weer morgen.
Alle reacties Link kopieren
Naturalista respect hoor zo vroeg steeds op pad voor je trainingen. Hoe ging je 30tiger vandaag.



Hier zin de kinderen komende week ook vrij. Maar ik moet zelf gewoon werken. Dus uitslapen zit er voor mij niet in. Maar wel lekker rustig beneden in de ochtend.........

Vanmorgen een wisselduurloop gedaan van 23,5km. zo typisch he dat het eigenlijk gemakkelijker voelde dan de langzame duurloop van gisteren terwijl die van gisteren echt niet extreem langzaam was of zo. Bedoel heb zeker niet onder mijn comfortabele tempo gelopen dus daar lag het niet aan.



Mother hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Anke ik vind weinig info over de francorchampsrun. Kreeg jij daar in de laatste weken nog een info mail over. zo mis ik waar het startnummer moet worden afgehaald. Of eigenlijk het startnummer geeft recht op gratis parkeren maar dan zullen ze het toch op moeten sturen. Niets over de drankposten en wat er bij de drankposten te halen valt. Weet jij dat nog van vorige keer. En hoe gaat het als de andere afstanden starten. Kan ik ineens een hele meute voor mij verwachten waar ik mij doorheen moet worstelen of loopt iedere start eerst een stuk parallel zodat het veld al beter uitgetrokken is?
Alle reacties Link kopieren
baukje: je rijdt gewoon het circuit OP via het tunneltje aan de hoofdzijde bij P1 en dan parkeer je en daarna haal je je startnummer. Mijn achternaam begon met van.... en dan moest ik bij de V zijn In de pitboxen. Het is super low-profile! Er zijn maar een paar toiletten en het is erg relaxed. Ik ben niet echt gestopt bij de drankposten: ik herinner me water (ijskoud) en sportdrank en ontbijtkoek. Als je via Facebook een bericht schrijft, kun je vast je eigen spullen (laten) neerzetten. Er zijn 2 drankposten. De afstanden starten na elkaar. Je zult vast mensen gaan inhalen (misschien ons nog wel), maar er is ruimte genoeg. Ze houden de linkerhelft van de baan vrij voor de doorlopers bij start/finish en de rechterhelft kan finishen na 1,2,3 of 6 rondjes. Het is niet zo druk dat er mensen je voor de voeten lopen, maar ik geloof dat het dit jaar wel drukker is dan voorgaande jaren. Ik heb wel ergens startlijsten gezien, kun je uittellen hoeveel deelnemers er zijn. https://docs.google.com/s ... pubhtml?gid=2&single=true 750 deelnemers, waarvan er ca 50 op de hele marathon starten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Anke , drukte bij de start vind ik niet erg maar met 50 lopers op de hele loop ik dus eerst helemaal in mijn uppie (is ook niet echt leuk).Maar als dan als je toevallig net de start passeert je ineens 200mensen voor je voeten zou krijgen zou dat zuur zijn, zeker als je dat dan bij even later weer een start en dan weer een krijgt. Dus ik was benieuwd hoe ze dat in banen leiden.
Alle reacties Link kopieren
@Baukje: ja het is een oude klacht, maar ik ben er nog niet eerder voor behandeld. Het ging altijd vanzelf weer weg namelijk. Ik had er in januari na de halve van Egmond al last van, toen ben ik met het oog op de marathon naar de fysio gegaan en heeft hij me behandeld (maar dan voor een geirriteerde kniepees ipv die bovenbeenspier). De klachten verdwenen toch, maar na de 30 van Schoorl waren ze weer terug (niet meteen daarna trouwens). Het lastige is dat ik het op verschillende plaatsen voel dus het was voor de fysio ook wat lastig te plaatsen. Het lijkt uit te stralen naar een andere plek (meer richting de knie ipv op het scheenbeen). Maar ik merk nu echt verschil door de behandeling dus ik heb er wel vertrouwen in dat het nu goed zit. Het is wel zo dat de praktijk waar mijn fysio zit nogal commericeel is ingesteld en erg strak plant, dus hij heeft echt maar 20 minuten per patient. Hierdoor is er soms net iets te weinig tijd, dat vindt hij zelf ook en dat is jammer.



@Naturalista: Respect hoor, om 5 uur al gaan lopen terwijl het rotweer is. Die discipline heb ik helaas niet (maar gelukkig ook een hele flexibele baan waardoor het niet nodig is). Hoe gingen je 30km gisteren?



@Anky: Ook al zo'n snelle tijd op de 5km, en dat met die moeizame trainingen. Lekker!



Ik heb gisteren onverwachts ruim 31 km gelopen. Het plan was 25km op een rustig tempo (6.15), maar degene die de route bedacht had, had zich vergist in de afstand. Ik kende de omgeving totaal niet, maar ik had onderweg al door dat het wat langer zou worden, maar niet dat het zoveel langer werd! Na 23km dacht ik dat we er bijna waren, en toen kwam het nieuws dat we nog 8 km moesten. Pfff, toen zat ik er wel even doorheen (en de rest van de groep ook). Als ik dat van tevoren geweten had dan was ik niet meegegaan want ik vond 25km eigenlijk al aan de lange kant gezien m'n blessure, maar goed. Ik heb het wel weer gedaan, en gelukkig tijdens het lopen helemaal geen last gehad van die irritatie onder m'n knie.

M'n benen voelen nu uiteraard wel vermoeid en ik voel de plek onder m'n knie nu wel een beetje, maar een stuk minder dan vorige week. Dus ik denk dat het goed heeft uitgepakt, al was het achteraf gezien onverstandig om zo'n afstand te lopen (ik zeg het maar zelf alvast Baukje )
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ha ha Gioia , inderdaad heel onverstandig.(hoewel 25 of 31 dan denk ik ook niet veel meer uitmaakt) Maar goed hoop toch dat het goed voor je uitpakt. Toch is dit wel de manier waarop klachten eindeloos blijven slepen en je net kunnen dwarsbomen op het moment dat het je echt niet uit komt. Ben wel benieuwd waar de behandeling heeft uit bestaan.

Die keren dat ik klachten had was het een aantal keren ook zo vaag of op net een andere plek dan je zou verwachten. Of verschillende locaties die niets met elkaar van doen lijken te hebben. Maar na wat huis werk komt de fysio er dan toch uiteindelijk wel uit. En 20min is inderdaad niets. Zeker niet als de diagnose in het eerste lange consult van een uur nog niet helemaal is vastgesteld. Je zou verwachten dat er dan de volgende keer wel meer tijd in gepland wordt. Dat ze commercieel zin mag je ze overigens niet verwijten want het is tenslotte werk waar ze uiteindelijk gewoon hun kost mee moeten verdienen.



Anke na wat beter lezen toch een link gevonden naar wat aanvullende info. Hoewel die deelnemerslijst ik zelf niet tegenkomen ben hoor.

zojuist helemaal nat geregend op de fiets , ik geloof dat ik het niet erg vind dat ik een rustdag heb.
Alle reacties Link kopieren
Ai Gioia, dat is altijd balen als je je op een kortere afstand hebt ingesteld en dat je dan (veel) verder moet lopen. Zeker als het zó ver is! Heb ik ook ooit een keertje meegemaakt toen ik nog niet zo lang weer begonnen was met lopen. Zouden we 10 doen en toen werd het 19 . Waren een flink aantal in de groep echt niet blij mee! En ook een keertje verdwaald, had ik 15 gepland en toen werden het er 24. Is ook hele lange tijd mijn afstandsrecord gebleven . Ik hoop dat je niet meer last krijgt door deze escapade.



Baukje: ik weet dat je niet van drukke en/of massale wedstrijden houdt, maar vind je het dan niet saai als je echt maar met 50 man loopt? Maar goed, aan de andere kant heb jij een hele andere instelling aan de start en tijdens het lopen dan wat een recreantje als bijvoorbeeld ik heb .



Gisteren de 30, ging prima. Ik had (en heb nog steeds een beetje) wel wat spierpijn van het bodypumpen van zaterdag. Had ik na 3 weken niet gaan weer opgepakt, misschien was de timing niet helemaal goed haha. Spierpijn in borst en bovenarmen. Gelukkig niet in mijn benen. Maar het lopen ging in ieder geval goed. We hadden onderweg nog 2 ooievaars op een nest gespot. Nooit eerder gezien!

En wat betreft het vroege opstaan: het is eigenlijk uit een soort nood. Ik weet anders echt niet wanneer ik het anders moet doen, gecombineerd met fulltime baan van zowel mij als man en 2 kinderen op de basisschool. 's Avonds lukt mij niet altijd omdat man vaak laat thuis is. En ik sta liever om 4.30 op dan dat ik om 21.30 nog eens een keertje de deur uit moet om te gaan lopen. En ach.... het went wel hoor. Kijk er altijd tegenop maar als ik eenmaal buiten sta gaat het altijd wel goed. Hopelijk gaat het alleen niet al te veel meer regenen want dat is wel minder als je opstaat...

Morgen weer intervallen op de baan, ook zo'n feest ;)



Hier iedereen weer in het gareel, kinderen weer blij met de oppas en hyper toen ik uit werk kwam. Straks 10 min gesprek van de oudste. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Naturalista gaaf die ooievaars. En die marathon gaat jou wel lukken als de dertigers zo goed gaan.



Met ultra wedstrijden/trails ben ik gewend wedstrijden grotendeels in mijn uppie te lopen. Heeft juist wel zijn charme. Een pure strijd met je eigen brein.

Ik had bij deze wedstrijd anders verwacht. Maar nu ik het weet en mij er op in kan stellen kan ik er de lol juist ook weer van inzien. De halve marathon start pas twee uur later dus de eerste twee uur hebben we het hele circuit voor een handjevol lopers; hoe speciaal is dat. Wat betreft lopen wordt het wel een stuk zwaarder. Zeker als er redelijk wat wind staat. Maar het is toch geen parcours voor een snelle tijd dus wat dat betreft maakt het dan ook niet meer uit want alle andere lopers hebben hetzelfde ' probleem'
Alle reacties Link kopieren
Heel weinig gelopen de laatste tijd. Gewoon geen zin en als ik ga zit er ook geen tempo in. Aan de andere kant houd ik het wel gewoon vol in een constant maar redelijk langzaam tempo. Nou ja, het is even niet anders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dianaf jammer dat je er even niet zo'n plezier in hebt. Misschien een leuk loopje plannen voor extra motivatie om het cirkeltje te doorbreken. Want geen zin en weinig lopen haalt het tempo er wel uit en dat is dan op zich toch ook weer heel demotiverend.



Had vandaag een pittige training. Zo voelde het in ieder geval. stond ook nog een stevige wind en tot overmaat van ramp ging de regen over in een stortbui. Kom ik ook nog op temperatuur? In ieder geval weer ruim 20km gelopen waaronder twee tempoblokken van een half uur.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van mijn loop. 8km 50:09. Ik had onder de 50 willen uitkomen, het tempo zat er gelijk al goed in, maar bij de 4km kreeg ik opeens last van mijn onderrug, even gestopt en wat wandelend gaan rekken en draaien.



Had niet verwacht de 8km alsnog te gaan halen.

Baal wel van mijn rug, dit had ik niet eerder gehad.

Alsnog de snelste loop dus boek iig vooruitgang.
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 28 februari 2017 @ 18:20:

Dianaf jammer dat je er even niet zo'n plezier in hebt. Misschien een leuk loopje plannen voor extra motivatie om het cirkeltje te doorbreken. Want geen zin en weinig lopen haalt het tempo er wel uit en dat is dan op zich toch ook weer heel demotiverend.



Ik denk dat het punt is, dat ik gewoon niet zoveel zin heb om te sporten. Nog een beetje nasleep van de midwinter. Ik merk dat ik na een wedstrijd een tijdje veel moeite met mijn motivatie heb.



Ik ben gisteren met mijn vriend gaan lopen, die moest een rustige loop doen volgens zijn schema en dat heeft hij geweten. We kwamen uit op 6:20 per km. Het was lastiger dan afgelopen zondag, want doordat het niet zo hard ging had hij dus energie over om tegen mij te kletsen, dus daaag concentratie. Maar ik ben wel weer gegaan en het was sneller dan zondag.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven