Zoveel ellende in ieders leven

25-02-2017 12:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leven zelf heel moeilijk en eigenlijk ook niet leuk. Voor de mensen die mij hier vaker lezen die weten dat wel. Om me heen zie ik en hier lees ik hoeveel ellende iedereen heeft en meemaakt. Dat is voor mij helemaal een bevestiging dat het leven kut is.



Dan denk ik je bent hier maar een bepaalde periode en dan is het niet eens leuk. Ik merk dat ik hier steeds meer moeite mee heb. Vroeger had ik een mooi(er) beeld van het leven maar dat is compleet weg en lijkt alleen maar minder te worden.



Hoe kun je hier het beste mee omgaan? (En ja ik slik al jaren antidepressiva wat weinig lijkt te doen en ik wacht op mijn behandeling die start.)
In plaats van viva forum een goed nieuws site bezoeken en op Facebook alleen de happy hond knuffelt met poes pagina's volgen... dat scheelt al in wereldbeeld. Vaak is één van de dingen die daarbij helpen om vooral elke keer opnieuw de focus te verleggen.



En wellicht wordt het niet joy for all maar focus je in ieder geval niet elke keer op hoe slecht mensen het kunnen hebben maar ook goed.



Nog beter is uiteindelijk je focussen op vooral het aangenaam maken voor jezelf. En hoe afgezaagd ook dat gaat om de hele kleine dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Walvis schreef op 25 februari 2017 @ 13:42:

Als ik jou was zou ik beginnen met kappen op dit forum. Van al deze bijzonder 'sympathieke' reacties zou ik zelf depressief worden .

Ik wens je het beste! dit
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 25 februari 2017 @ 13:35:

[...]



Dat chronisch depressief zijn van jou is een groot excuus om alleen maar ellende te willen zien.



Nou en, dan voel je niks, so what?

Ga je dingen doen die je man en kinderen blij maken, doe je toch nog iets goed.hard.
Alle reacties Link kopieren
Een depressie is gewoon een ziekte. De één is er gevoeliger voor dan de ander.

Een depressie heb je ook echt niet als je je een tijd kut voelt.

Dus dan kan men wel zeggen dat je naar de kleine dingen moet kijken, en dat klopt, maar als je echt depressief bent helpt dat niet voldoende. Tuurlijk helpt het om je schouders er onder te zetten en te kijken naar wat je wel hebt, maar daarmee gaat de depressie niet ver.

Helaas werkt het niet zo simplistisch.



Medicatie heb je al TO.
quote:karin12345 schreef op 25 februari 2017 @ 13:35:

[...]



Dat chronisch depressief zijn van jou is een groot excuus om alleen maar ellende te willen zien.



Nou en, dan voel je niks, so what?

Ga je dingen doen die je man en kinderen blij maken, doe je toch nog iets goed.Nu ga je wel heul kort door de bocht.
Natuurlijk is een depressie een ziekte maar jij bent nog altijd verantwoordelijk om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Voor jezelf, voor je kinderen en voor je omgeving. Ik heb zelf zoveel meegemaakt in het leven én ben gevoelig voor depressies maar ik geraak er niet in één. Ik kán simpelweg niet depressief worden want ik heb 3 kinderen om voor te zorgen. Dat klinkt misschien tegenstrijdig omdat ik ook geloof dat depressie een ziekte is maar ik kies ervoor om (soms met medicijnen en soms periodes zonder) om dit niet de overhand te laten nemen. Mijn kinderen hebben recht op een fijne, onbezorgde jeugd, mijn moeder heeft recht op een dochter die er voor haar is en ikzelf heb recht op leven. Soms voel ik me kut. Zwaar kut maar ik zet dan toch mijn mooiste glimlach op en worstel mij door de dag. 9 van de 10x geloof ik in mijn glimlach en ga ik deze ook voelen. Ik zorg heel goed voor mijzelf (eet gezond, sport soms, en kom heel veel buiten) en ook dat helpt. Ik weet zeker dat ik een leuke moeder ben, en daar hebben mijn kinderen ook récht op. Jouw kinderen hebben ook recht op een leuke moeder en jij hebt recht op een leven. Vecht voor het.
Ondanks depressies, kanker en ongewenste kinderloosheid is mijn leven gewoon heel leuk. Ik heb moeten leren dat ik niet de depressie ben. Depressie is een loden jas die over je heen hangt en maakt dat je de leuke dingen niet ziet. Maar ze zijn er wel, die leuke dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophles schreef op 25 februari 2017 @ 14:07:

Natuurlijk is een depressie een ziekte maar jij bent nog altijd verantwoordelijk om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Voor jezelf, voor je kinderen en voor je omgeving. Ik heb zelf zoveel meegemaakt in het leven én ben gevoelig voor depressies maar ik geraak er niet in één. Ik kán simpelweg niet depressief worden want ik heb 3 kinderen om voor te zorgen. Dat klinkt misschien tegenstrijdig omdat ik ook geloof dat depressie een ziekte is maar ik kies ervoor om (soms met medicijnen en soms periodes zonder) om dit niet de overhand te laten nemen. Mijn kinderen hebben recht op een fijne, onbezorgde jeugd, mijn moeder heeft recht op een dochter die er voor haar is en ikzelf heb recht op leven. Soms voel ik me kut. Zwaar kut maar ik zet dan toch mijn mooiste glimlach op en worstel mij door de dag. 9 van de 10x geloof ik in mijn glimlach en ga ik deze ook voelen. Ik zorg heel goed voor mijzelf (eet gezond, sport soms, en kom heel veel buiten) en ook dat helpt. Ik weet zeker dat ik een leuke moeder ben, en daar hebben mijn kinderen ook récht op. Jouw kinderen hebben ook recht op een leuke moeder en jij hebt recht op een leven. Vecht voor het.





Hartstikke goed dat je er zo mee omgaat. Respect voor jou!



Ik wilde alleen maar een tegengeluid geven dat het niet altijd zo simpel is als 'schouders eronder en geniet van een zonnestraal'.
Alle reacties Link kopieren
1 tip: hou je bij je eigen toko.

Richt je energie op jouzelf, genezing en gezin.



Nu verleg je je aandacht om jouw -nog- depressieve wereldbeeld bevestigt te zien krijgen.

Nog dieper in de ellende.



Word jij niet beter van, de anderen die ellende hebben worden er niet beter van, niemand wordt daar beter van.
quote:danivo schreef op 25 februari 2017 @ 14:08:

Ondanks depressies, kanker en ongewenste kinderloosheid is mijn leven gewoon heel leuk. Ik heb moeten leren dat ik niet de depressie ben. Depressie is loden jas die over je heen hangt en maakt dat je de leuke dingen niet ziet. Maar ze zijn er wel, die leuke dingen.

Dit.

Er zijn zat mooie en leuke dingen ondanks de depressie die ik heb.
Ik denk dat het tijd wordt voor mooi weer, dan ziet de wereld er heel anders uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 februari 2017 @ 12:40:

[...]



Maar wel één met waarheid.

Je hebt twee keuzes: blijven hangen in je ellende, verdriet en negatieve gedachten óf proberen iets van het leven te maken en geluk te halen uit dingen die voor jou belangrijk en fijn zijn.



Aan jou de keuze.

ze probeert het toch ook, ze schrijft dat ze dingen onderneemt met haar kinderen.

soms komen mensen er gewoon echt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 25 februari 2017 @ 14:23:

Ik denk dat het tijd wordt voor mooi weer, dan ziet de wereld er heel anders uit.
Vind sommige opmerkingen ook wel onnodig bot. Iig lijkt het me als deze medicatie niet veel helpt, je misschien aan de arts kunt vragen of je andere mag.
Alle reacties Link kopieren
TO, stel je wordt 80 jaar. Dat is best lang. Het is niet vreemd dat er nare perioden bij zitten. Je hebt tijd genoeg om daarnaast ook mooie perioden mee te maken.

Verder: toen ik een aantal jaar geleden een rottijd doormaakte, ging het anderen voor de eind. In de jaren daarna was het omgekeerd. Dingen komen en gaan. Goede periode: sta er bij stil dat het goed gaat. Rotperiode: weet dat het weer voorbij gaat.
Ik (zelf chronisch depressief) heb geleerd dat je niet perse iets moet doen omdat het leuk moet zijn en om je beter te laten voelen, maar om het niet slechter te laten gaan.



Door je te richten op hoe k*t het allemaal is, ga je je zeker niet beter voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 februari 2017 @ 12:19:

Het is maar net hoe je ermee omgaat.

Goed dat je met therapie start. Succes.Die therapie is bij voorbaat ook al kut. Alles is kut bij to. En dat roept ze in zo veel mogelijk topics. En hoe anderen haar ook proberen te helpen, tis allemaal kut.
Jeroen van Merwijk heeft d'r in ieder geval een mooi liedje over. 'Het leven is kut'. En daar (dat liedje) kan ik dan weer om lachen.
Als je verwacht dat het leven altijd maar leuk moet zijn, dan vind ik dat juist niet van realiteitszin getuigen. Kijk eens om je heen. Er is zoveel ellende op de wereld. De meeste mensen krijgen in hun leven heel wat te verwerken.



Het valt me op dat mensen die zichzelf depressief noemen vaak onrealistische verwachtingen hebben van zichzelf en het leven en zich eenzaam voelen in hun ellende. Als je gaat inzien dat die ellende bij het leven hoort en je gaat inzien dat ieder mens zijn portie krijgt, hoef je je minder eenzaam te voelen en kun je leren om zowel de positieve als de negatieve dingen te accepteren. Ze horen echt beiden bij het leven, ervoor wegvluchten of ze ontkennen, of jezelf zielig voelen, werkt alleen maar averechts.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat je te hoge verwachtingen hebt van hoe het leven eruit zou moeten zien? Als je alles mooier hebt gemaakt in je hoofd dan valt de werkelijkheid altijd tegen is mijn ervaring. Wat mij altijd weer met beide benen op de grond zet is het lezen van verhalen van mensen die het veel moeilijker hebben en toch ondanks alles positief in het leven staan. Achter elke glimlach schuilt wel een levensverhaal en elk huisje heeft zijn kruisje. Zelfs bij je perfecte buurvrouw/vriendin/kennis is niet alles perfect. Zelf geloof ik niet in een hiernamaals dus dit leven is waar je het mee moet doen.
quote:SpringDing schreef op 25 februari 2017 @ 13:22:

[img]http://static.fjcdn.com/pictures/Fuck_ae37fc_156155.jpg[/img]



Mijn ervaring op zo'n dieptepunt is, dat je 'gewoon' even moeten stoppen met denken over hoe je je voelt. Je gaat je er eerder slechter dan beter door voelen.

Vandaag heb ik ook een kutdag (als in: erger dan anders), dus besloot ik om 12.00 toch maar uit bed te komen, trainingsbroek en trui aan, koffie te zetten, een pizza in de oven te gooien en nu één van de 10.000 dingen op m'n to-do lijstje te doen. Alle tijd die ik besteed aan bedenken of dit wel de grootste prioriteit heeft, is sowieso verspild, dus daar stop ik ook maar even mee.

Gewoon verstand op 0 en dat ene ding doen. Morgen is een nieuwe dag.



Oh, waar kan ik een levenslang herhaalrecept krijgen?

En smaakt een pizza eigenlijk wel, zo 's middags?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Springding. Je steeds maar bezig houden met hoe je je voelt helpt je echt niet verder. Gewoon je dag doen zonder je bezig te houden met je stemming , andere focus.
les 1 - mensen die hier posten die melden wat er kut is of hebben aandacht nodig. Niemand opent hier een topic "Ik ben zo gelukkig vandaag" "alweer vrolijk mijn bed uitgekomen" "mijn leven loopt precies zoals het moet hoera!" en dat is ook logisch want in zulke situaties heb je geen steun nodig. Wat zou je op het viva forum je tijd verdoen als je in het echt genoeg leuks en aandacht hebt



Les 2 - jouw leven is van jou, als het kut is kan je daar 1 persoon de schuld van geven, de keuze is altijd aan jou om het leuker te maken.



Les 3 - Geluk, liefde en aandacht is niet ontvangen, alles is geven. Wie geeft ervaart de emotie, niet wie blijft wachten tot het op de stoep komt



en dan nog een disclaimer, ik heb geen antidepressiva en weet dus ook niet hoe jij je voelt, als je gelukkig wilt worden zou ik niet teveel hier lezen en posten, hier kan je hooguit steun krijgen als het even nodig is, de rest moet je in het echte leven doen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, het is zwaar kut om een chronische depressie te hebben lijkt me. Ik heb zelf wel depressies gehad, met bijbehorende medicatie, maar nooit chronisch, dat lijkt me echt erg. Lukt het je om een paar keer per dag te glimlachten over je kinderen? Houd je vast aan kleine geluksmomentjes, en schrijf ze desnoods op. Mijn kinderen zijn altijd doorslaggevend geweest, voor mijn geluk toen ik er zwaar doorheen zat. Hijs je op aan de kleine blij-dingetjes per dag als dat lukt. Als mijn kind naar me lachte voelde ik mij blij, hoe kut het ook was.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2017 18:02
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven