Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Single!!! Jij bikkel!!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Goed gewerkt Single!!! Vandaag extra genieten van je uitstapje.



Hier is het deze week ook goed gegaan: - 1,1kg!
Alle reacties Link kopieren
Jij ook al zo'n goed resultaat Vevane! Wat zijn jullie een toppers meiden, trots op jullie!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
@ Takkentrol, ook al zal het niet 100% nauwkeurig zijn die metingen, 1 ding is zeker, je hebt enorme resultaten geboekt en het fantastisch gedaan!



@ Single, zo zeg, jij gaat lekker! Zeg maar doei tegen de 110 Veel plezier gewenst voor vandaag! (Of ben je al terug haha)



@ Vevana, nou.. je hebt jezelf nu echt kunnen herpakken, topper!



Ik kan helaas niet helemaal delen in de blijdschap (al ben ik wel heel blij voor jullie), hier namelijk +200 deze week. Ik zit er niet mee moet ik zeggen, op de een of andere manier ging het ook niet geweldig deze week. Wel veel gezonde keuzes gemaakt, maar ik bleef in de avonden maar honger houden. Dan at ik een extra stuk fruit, groente, noten, yoghurtachtige producten en tussendoor de nodige glazen water want 'had ik wel echt honger' Ik denk dat dat komt doordat mijn lunch te mager was, dus dat moet deze week anders.



Ik ga zo rode linzen pasta halen voor vanavond, duur maar ontzettend veel gezonder. Ben benieuwd
-
Alle reacties Link kopieren
Nou, inmiddels de linzenpasta al klaargemaakt en opgegeten. Eenmaal gekookt veranderde de kleur van fel rood naar een beetje bruinig, zoals volkorenpasta eruit ziet eigenlijk. Logisch, maar wel een beetje jammer Ik heb de pasta zowel droog gegeten als met de saus en het was echt heerlijk! Ik proef eigenlijk geen verschil en vind hem sowieso veel lekkerder dan volkorenpasta (voor zover ik mij die smaak nog kan herinneren dan )
-
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ie lekker was, Ammenooitniet, wel jammer van de kleur.



Ik mag vanavond een glaasje 'lekkers' drinken van mezelf en olijfjes eten
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ammenooitniet: die 200 gram heb je er zo weer af he! Klinkt goed die linzenpasta. Ik kocht soms groentenpasta bij AH. Ook erg lekker, maar verkopen ze nu (bij ons) jammer genoeg niet meer.



Takkentrol: Mmmmm dat zal gesmaakt hebben!



Hier vanavond uit eten, en naar een echt BBQ/vleesrestaurant (ja niet mijn keuze ) met vooraf nog cocktails. Dus overdag proberen extra "mager" te eten.
Alle reacties Link kopieren
En, @ Takkentrol, heb je ervan genoten?



@ Vevana, ik heb meteen even op de website gekeken, maar daar zie ik de groentepasta niet tussen staan helaas. Lijkt me ook wel lekker namelijk. Hmm cocktails.. Veel plezier vanavond!
-
Nog bedankt allemaal ben er super blij mee.



Gisteren een leuke dag gehad en mij kunnen inhouden avond eten was niet gezond maar wel van genoten.



Fijne dag allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Ammenooitniet, ik heb er heel erg van genoten Ik drink zelden of nooit alcohol dus ik kan er ook helemaal niet tegen. Ik heb 2 glaasjes gehad (die ik veel te snel drink, als of het water is) en toen zat ik met rode komen te giechelen op de bank



Single, leuk dat je genoten hebt, daar was deze dag ook voor!



Vevane, eet smakelijk en als je verstandig bent drink je de cocktails rustiger dan ik gisteren mijn drankje!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
@ Single, dat is het belangrijkst, dat je ervan genoten hebt. Knap dat je je verder hebt kunnen inhouden!



@ Takkentrol, fijn dat het zo leuk was Na twee glaasjes giechelen op de bank komt me helemaal niet bekend voor
-
Alle reacties Link kopieren
Is er nog een plekje vrij dat ik mee kan/mag schrijven?



Ben vorige week begonnen met zoveelste afvalpoging onder begeleiding en heb wel behoefte aan support en af en toe gezellig kletsen met 'mede-afvallers'
Er is altijd plek welkom hoeveel wil je gaan afvallen mswhiskers
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 26 februari 2017 @ 22:19:

Er is altijd plek welkom hoeveel wil je gaan afvallen mswhiskersLeuk! Ik begin met 10 kilo (is al 2 af nu) Moet wel meer af hoor, maar wil het in stapjes doen. Is het wat beter te doen denk ik
Welkom MsWhiskers!
Alle reacties Link kopieren
Welkom MsWhiskers

Single, fijn dat het goed gegaan is!



Wat een goede resultaten hebben jullie bereikt! Ik heb mocht me eindelijk weer wegen na de vakantie. Tot mijn grote verbazing was er zelfs 600 gram af. Ik zal binnenkort dan ook mijn nieuwe gewicht doorgeven.



Iedereen een fijne dag gewenst vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Welkom mswhiskers. Het is hier zeker gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Was vanmorgen 1 ons zwaarder dan vorige week. Maar ook nog steeds ongesteld dus ik denk dat ik nog vocht vasthoudt. Heb me best netjes gedragen qua snacken dus komt vast goed. Wel balen dat je gewoon week met die stomme menstruatie zit......
Echt een verloren week is dat dan, niet grappig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Ms Whiskers! Toffe gebruikersnaam heb je.



Wauw Single dat is echt wel tijd voor een dansje!



Mooi Miesje 600gr minder na vakantie.



Iselin: balen zeg! Maar je weet wel waar het vandaan komt en volgende week zie je vast een mooie min. Vraagje: las dat je zonder vetstof bakt in keramische pan van de Action (die hebben wij ook), nu vind ik dit vaak niet prettig bakken en bakt redelijk snel aan. Heb je daar nog trucjes voor?



Takkentrol: heerlijk toch lekker giechelen van de alcohol? Kan ook totaal niet tegen alcohol, mijn man noemt mij dan altijd liefkozend zijn pubertje. Mooie resultaten met je meting!



Vevana: mooi zeg 1,1 kg afvallen



Hier echt een serieus dipje. Vorige week heel hard mijn best gedaan. Kcal bijgehouden in Myfitnesspal (iedere dag tussen de 1500-1600 kcal, op 1 dag na van 1720 kcal), iedere dag beweging gehad. En dan zaterdag gewogen en bijgekomen Mijn buik is ook echt opgezwollen (niet ongesteld) en voel mij heel prikkelbaar. Als het deze week niet beter gaat, toch naar de huisarts, want ik heb echt geen idee meer.



Doet er trouwens iemand mee met vasten? Hier in België wordt er reclame gemaakt voor 40 dagen zonder vlees, maar dat is niet echt een uitdaging voor mij (februari was tournée minérale en dat was ook al piece off cake) Ga voor 40 dagen zonder frisdrank (dus geen light).
She Believed she could, so she did.
Alle reacties Link kopieren
Belle1984: 40 dagen zonder vlees zou voor mij beetje te enthousiast zijn. Al ben ik geen grote vleeseter. 40 dagen zonder frisdrank is wel een goeie!



Hoe vaak wegen jullie? Heb de neiging om het elke dag te doen namelijk, maar denk dat elke week beter zou zijn.
Ik denk altijd maar, als je jezelf iets compleet ontzegt, wordt het een obsessie en ga je een keer flink de fout in. Dus nee, da's helemaal niks voor mij.



Ik weeg elke dag, maar dat wordt over het algemeen afgeraden omdat je gewicht schommelt en het demotiverend kan werken. Als het echter bij je past (bij mij is het het gevoel van controle), dan moet je het niet nalaten.



Hoe doe je het verder MsWhiskers? Minder eten, Weight Watchers, Sonja, .... ?
Alle reacties Link kopieren
Izzy: ik doe het onder begeleiding van een diëtiste. Eetpatroon aangepast op wat ik kan eten. Heb ook een darmaandoening waardoor ik snel krampen krijg.



Dus voor nu is het heel veel groenten en rauwkost, veel zuivel, mindereren met koolhydraten en suikers.

En dat gaat eigenlijk best goed. Ben inmiddels een week bezig en bijna 2,5 kilo kwijt.

Hoe doe jij het?
Wat vervelend dat je zo'n darmaandoening hebt en verstandig om er een diëtiste bij te betrekken in dat geval.



Ik eet minder en gezonder en snoep niet meer. Een andere levenswijze zeg maar, en ik weet eigenlijk niet meer beter. Valkuilen blijven altijd aanwezig, zet geen chocola voor m'n neus neer bv. Wat dat betreft hebben we allemaal levenslang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle1984 schreef op 27 februari 2017 @ 11:28:

Welkom Ms Whiskers! Toffe gebruikersnaam heb je.



Wauw Single dat is echt wel tijd voor een dansje!



Mooi Miesje 600gr minder na vakantie.



Iselin: balen zeg! Maar je weet wel waar het vandaan komt en volgende week zie je vast een mooie min. Vraagje: las dat je zonder vetstof bakt in keramische pan van de Action (die hebben wij ook), nu vind ik dit vaak niet prettig bakken en bakt redelijk snel aan. Heb je daar nog trucjes voor?



Takkentrol: heerlijk toch lekker giechelen van de alcohol? Kan ook totaal niet tegen alcohol, mijn man noemt mij dan altijd liefkozend zijn pubertje. Mooie resultaten met je meting!



Vevana: mooi zeg 1,1 kg afvallen



Hier echt een serieus dipje. Vorige week heel hard mijn best gedaan. Kcal bijgehouden in Myfitnesspal (iedere dag tussen de 1500-1600 kcal, op 1 dag na van 1720 kcal), iedere dag beweging gehad. En dan zaterdag gewogen en bijgekomen Mijn buik is ook echt opgezwollen (niet ongesteld) en voel mij heel prikkelbaar. Als het deze week niet beter gaat, toch naar de huisarts, want ik heb echt geen idee meer.



Doet er trouwens iemand mee met vasten? Hier in België wordt er reclame gemaakt voor 40 dagen zonder vlees, maar dat is niet echt een uitdaging voor mij (februari was tournée minérale en dat was ook al piece off cake) Ga voor 40 dagen zonder frisdrank (dus geen light).Wat betreft de pannen. Ik denk dat het wel verschil maakt wat voor vlees je bakt. Mager vlees heeft van zichzelf weinig vet dus soms doe ik daar wat olijfolie bij. Denk aan kipfilet of magere varkensfiletlapjes. Gehakt en ander varkensvlees is vet genoeg van zichzelf dus daar doe ik niets bij. Dat gaat eigenlijk prima. Als je vlees blijft aanbakken is de laag denk ik 'af'. Ik doe de pannen niet in de vaatwasser, ik was ze af met heet water en dan alleen afdrogen zodat ze wat vettig blijven en ik gebruik bij stapelen van die pannenbeschermers zodat de laag niet beschadigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven