Septum in baarmoeder

30-08-2016 15:05 76 berichten
Hoi meiden,



Zijn er hier meiden met een septum in hun baarmoeder, die proberen zwanger te worden/zwanger zijn?

Zijn er ook meiden die de operatie hebben ondergaan om het septum te verwijderen?



Even benieuwd. Ik heb een septum en al bijna 3 jaar bezig met zwanger worden, een miskraam gehad een hele periode terug.

Als ik volgend jaar nog niet zwanger ben, word ik geopereerd.



Groetjes!
Hai Celpa,



Ik begrijp het. Heftige periode heb je achter de rug!

Wat ik ga doen: ik ga eerst de operatie doen, daarna als het niet lukt eventueel behandelingen...

En als het dan nog niet lukt, dan weet ik het niet... Dat zie ik dan wel weer.



Wij zouden eventueel ook open staan voor adoptie, dat lijkt me ook heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een up voor dit topic:



Na een second opinion in België blijkt dat niet alleen het septum een afwijking betrof in mijn baarmoeder, deze heeft namelijk een T-vorm (een nauwe doorgang). Voorstel is dus opnieuw een operatie om mijn baarmoeder te optimaliseren. Had ik dit geweten dan was ik eerder naar België gegaan, de TRUST studie richt zich namelijk alleen op het septum.



Misschien voor TO een eyeopener.
Heftig Celpa! Hou je me op de hoogte?

Hoop zo dat dit voor jou een oplossing is!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoop het ook!



Dat dit maar een mooie stap naar het doel mag worden.



Zodra ik meer weet kom ik hier nog eens posten.
Ik ben heel benieuwd! Zal voor je duimen!

Ik mag over een maand gaan bellen, 1 november... Dan is de wachttijd voorbij en gaat voor mij de medische molen weer draaien...... Word als t goed is in februari geopereerd maar ga vragen of het eerder mag.....
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Duim ook voor jou! Hoop dat je inderdaad eerder mag.
Ja, dat zou fijn zijn. Maar wij zijn nog jong en daarom moeten we echt lang wachten.

De arts zei: ik vind je bloedjong! (ik ben bijna 26, man 27)

Daarom gaan we de natuur echt nog even zijn gang laten gaan! (Letterlijke woorden)

Ik ben bang dat ik daarom nog echt moet wachten tot februari.



Trouwens, een T vormige baarmoeder. Dat is toch vaak een gevolg van het DES hormoon?

Heeft je moeder dat gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudewijzeuil schreef op 09 oktober 2016 @ 23:12:

Trouwens, een T vormige baarmoeder. Dat is toch vaak een gevolg van het DES hormoon?

Heeft je moeder dat gebruikt?



Is dat zo? Mijn moeder heeft dat nooit gebruikt. In de tijd dat mijn moeder zwanger was werd dat hormoon al niet meer voorgeschreven.



De TRUST studie mag juist niet op basis van leeftijd een operatie eerder of later doen. Je wordt ingeloot of uitgeloot, anders zijn de resultaten niet meer representatief. Snap dat je arts vindt dat jullie nog jong zijn, maar in deze context begrijp ik de opmerking niet helemaal.
OK, dan is het dus gewoon aangeboren net als een septum of dubbele baarmoeder e.d.

Dat medicijn is inderdaad al langer verboden!



Ik was al langer bezig met zwanger worden, kreeg toen een miskraam.

Ik zou in principe in aanmerking komen om mee te doen met TRUST, maar ik moest toen tóch nog een jaar wachten van de arts, daarna mocht ik pas meedoen. Toen maakte hij die opmerking dat ik zo jong was...

Toen ik mee mocht doen, werd ik uitgeloot. Dit gaat inderdaad niet op basis van leeftijd oid. Maar toch, weer een jaar wachten...
Alle reacties Link kopieren
Je wacht dus eigenlijk al twee jaar op deze operatie? Dat is inderdaad lang zeg. Gevoelsmatig doet leeftijd er dan helemaal niet toe.



Hoop dat je eerder mag en dat het anders maar snel februari mag zijn voor jullie.
Ja, al 2 jaar! Idd superlang... We wachten het af!

Wanneer word jij geopereerd?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk nog in november. Nog even in afwachting van een reactie van de gyneacoloog.
Spannend!!!
Alle reacties Link kopieren
Beste TO,



Deze week ben ik geopereerd in België. De gyneacoloog vertelde mij ook nog wat aan de bovenkant van mijn baarmoeder te hebben hersteld, omdat dit vorig jaar niet helemaal goed is gedaan. Kan natuurlijk een interpretatieverschil zijn tussen de Nederlandse en Belgische arts, maar wil je dit toch laten weten. Als ik dit vorig jaar had geweten was ik gelijk naar België gegaan. Had toch een operatie èn een jaar gescheeld.



Weet jij al meer?
Ha meid,

Wat fijn dat je zo goed geholpen bent in Belgie. Ben je goed hersteld na de operatie, en hoe is nu het vervolg van je behandelingen?

Ik moet morgen naar het ziekenhuis in Hoofddorp... Dan hoor ik meer.

Liefs!
Hallo,

Hier ook nog even een update van mij. Ben dinsdag naar het ziekenhuis geweest. In februari word het septum eruit gehaald.

Ben benieuwd! De arts gaf aan dat hij de kans groot acht dat het door het septum nog steeds niet is gelukt om zwanger te raken...
Alle reacties Link kopieren
Lees je berichtje nu pas. De operatie is mij weer meegevallen. De hysteroscopie die ik deze week had zag er ook goed uit. Groen licht om in 2017 verder te gaan.



Hoop dat de operatie inderdaad je wens kan vervullen. Succes!
Fijn Celpa, dat alles er goed uit zag. Hoe gaat het nu met je?

Ik word over ruim 2 weken geopereerd, spannend..... Daarna 2 maanden spiraal, en controle hystero.

Daarna krijgen wij weer groen licht... Succes... Duim voor ons allebei!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uterus uncornis.. Dat betekent dat 1 van de 2 holtes niet ontwikkeld is! Ik heb 3 miskramen gehad en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Toen is dit ook ontdekt! Uiteindelijk blijvend zwanger.. Ook een stuitligging en een geplande keizersnede met 39 weken! Ook 2,5 jaar bezig geweest.. Het kan wel, maar het is écht een kwestie van geluk! Loslaten heeft daar niets mee te maken.. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed Oudewijzeuil!



Donderdag een punctie gehad...16 eicellen! Morgen een terugplaatsing. Ik ben constant zenuwachtig, we moeten het per stap bekijken.



Voor jou is het nu eindelijk bijna zover! Spannend! Ik ga voor je duimen! Laat je nog weten hoe het gegaan is?



Doortjee, volgens mij zijn wij elkaar ook eens tegengekomen in een ander topic (maar weet het niet zeker meer). Goed te lezen dat je wens inmiddels is uitgekomen. Ik begrijp uit je verhaal dat je niet geopereerd bent?
@Doortje, jij hebt ook een heftige weg afgelegd. Super gaaf dat je nu toch een kindje hebt.



@Celpa, wat ontzettend spannend!! Ik duim ook zeker voor jou! Zal zeker laten weten hoe het gegaan is, jij ook hé?
Alle reacties Link kopieren
Doe ik!
Hoi hoi Celpa!



Zoals beloofd een update! Dinsdag geopereerd. Via hystero en laparoscopy.

Het is heel goed gegaan volgens de arts. Mijn baarmoeder was aan de bovenkant/buitenkant normaal van vorm, platte bovenkant.

Dus het tussenschot kon helemaal weggesneden worden...

Nu 2 maanden een spiraal... Ben erg benieuwd... De arts zegt wel steeds als ik vraag of hij denkt dat ik nu meer kans maak:

''Ik durf het niet te zeggen, ik twijfel eraan, het is niet wetenschappelijk bewezen, enz..''



Dat vind ik wel vermoeiend hoor. Alsof ze dat hele TRUST onderzoek voor de gein doen.

Ze zouden toch niet tientallen vrouwen opereren aan een tussenschot als ze niet op zn minst een vermoeden hebben dat het tussenschot weghalen effect heeft?



Nouja... In ieder geval een barrière minder, denk ik dan maar!

Blij dat het voorbij is!



Hoe is het met jou? Je hebt toch de terugplaatsing gehad?

Zo benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Oudewijzeuil,



Goed te lezen dat de operatie goed gegaan is! Eerder vergeten te vragen, maar waarom nu twee maanden een spiraal? Heb ik niet gehad, kreeg na 6 weken een hysteroscopie en mocht daarna verder. Misschien omdat achteraf het tussenschot bij mij niet zo groot was?



Snap je gedachtengang hoor, je wil graag zekerheid. Heb in dit traject wel geleerd dat niets zeker is. Hoop voor je dat het zo gewenste doel wordt gehaald!



Vorige week bleek na een bloedtest dat ik zwanger ben! Op 9 maart de eerste echo. Heel spannend, heb eerder drie miskramen gehad. Steek nog even mijn kop in het zand...
Ohh wauw meid, wat ontzettend gaaf!!! Van harte gefeliciteerd!

Ik hoop zo dat dit een plakkertje is voor jou!!! Laat je weten hoe het gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven