Lange reis

22-02-2017 11:15 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnen nu en twee weken vertrekken mijn vriend en ik voor een reis van een half jaar. We zullen beginnen in Maleisië en willen sowieso naar Indonesië en Australië, maar verder ligt het nog open. Nu wil mijn vriend graag daarna naar Midden-Amerika en ik graag naar Noord-Amerika. Alleen de heenvlucht en de eerste drie nachten guesthouse zijn geboekt maar verder gaan we niets vastleggen dus hoeven we ook niks nu te beslissen, maar vind het toch wel leuk om dingen op te zoeken!



Nu weet ik (behalve wat ik gegoogled heb) niet zoveel over Midden-Amerika dus ik vroeg me af welke landen jullie daar aan zouden raden en wat jullie ervaringen zijn?

En tips voor de eerder genoemde landen (Maleisië topics al doorgespit!) of een langere reis in het algemeen zijn natuurlijk ook zeer welkom
Alle reacties Link kopieren
-dubbel
Alle reacties Link kopieren
Oh staat er niet echt duidelijk nee, maar per persoon!
Alle reacties Link kopieren
Leuk plan!

Dit is nu mijn 8e maand reizen, ik ben eerst 7 maanden naar Azie gegaan, toen Australie en Nieuw Zeeland. Ik had een ticket van China Airlines met een aantal stops wat ook nog eens erg flexibel was. Toen terug naar huis voor 3 weken en vliegtuig genomen naar Belize. Sinds gister ben ik in Mexico.

Ik weet niet of je tickets enz al hebt geboekt, maar anders zou ik je aanraden om na Australie naar huis te gaan en te vliegen vanaf Amsterdam/Brussel/Duitsland naar Midden Amerika.

Scheelt enorm veel geld.



In tegenstelling tot wat Patsy zegt, zou ik juist in begin zo zuinig mogelijk doen. Dan trek je het nog om dagen amper te slapen, energie om alles uit te onderhandelen enz. En die paar euro, tikt toch aan uiteindelijk.

Na ongeveer 5 maanden begon ik wel reismoe te worden, het deed me allemaal minder. Voor sommige zal inderdaad helpen een week op dezelfde plek. Ik kan dat niet, word er onrustig van en wil gewoon verder. Was dan ook juist blij om even thuis te zijn, om me weer op te laden, gezond eten.Ervaring leert dat je er zelf achterkomt wat het beste voelt en waar je behoeftes liggen. Leuke is dat je daardoor zelfs verbaasd bent over jezelf.

De belangrijkste les die ik heb geleerd, alles komt uiteindelijk goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wat een tof vooruitzicht! Wij zijn in midden-Amerika in Nicaragua geweest. Wat een geweldig land. Goed bereisbaar (alles met bus), prachtige natuur, vriendelijke mensen. In Noord-Amerika zijn we in California, Nevada, Utah, Arizona, New Mexico en Texas geweest. Ook weer een heel mooie ervaring!
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 25 februari 2017 @ 15:03:

Leuk plan!

Dit is nu mijn 8e maand reizen, ik ben eerst 7 maanden naar Azie gegaan, toen Australie en Nieuw Zeeland. Ik had een ticket van China Airlines met een aantal stops wat ook nog eens erg flexibel was. Toen terug naar huis voor 3 weken en vliegtuig genomen naar Belize. Sinds gister ben ik in Mexico.

Ik weet niet of je tickets enz al hebt geboekt, maar anders zou ik je aanraden om na Australie naar huis te gaan en te vliegen vanaf Amsterdam/Brussel/Duitsland naar Midden Amerika.

Scheelt enorm veel geld.



Dat was in 1997 ook al zo! Terug vliegen van Australië naar Nederland en van daaruit naar Chili, was veel goedkoper dan van Australië naar Chili. Raar maar waar. Terwijl ook toen al 'round the world' tickets bestonden, maar dan was alleen Los Angeles een redelijke optie binnen het aantal toegestane kilometers. Anyway, TO heeft ook geen RTW ticket.



Voor zover ik weet eisen Latijns Amerikaanse landen overigens wel altijd een uitreisbewijs. Maar een buskaartje is dan ook genoeg.



quote:Robinson schreef op 25 februari 2017 @ 15:03:



In tegenstelling tot wat Patsy zegt, zou ik juist in begin zo zuinig mogelijk doen. Dan trek je het nog om dagen amper te slapen, energie om alles uit te onderhandelen enz. En die paar euro, tikt toch aan uiteindelijk.



Daar zit ook wat in.



Destijds baalden we alleen wel... hadden we in Indonesië allerlei fijne hotels links laten liggen om maar een paar euro hier en daar te sprokkelen... bij elkaar misschien 60 gulden bespaard maar daarvoor wel twee maanden lang net de mindere, primitieve optie gekozen, in de kloterigste bussen gezeten...

terwijl al die moeite ons misschien de kosten van één of twee overnachtingen in een hostel in Australië opleverde. Floep, weg. Al die 'besparingen' van 2 maanden waren in 2 dagen op.

Dat hadden we beter in Nederland al kunnen besparen door één keertje minder uit eten te gaan in Rotterdam. Of toch gewoon van kunnen genieten in Indonesië en anders oplossen. Minder dagen in Australië bijvoorbeeld.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Er is trouwens ookook een organisatie wat heet travelnation, zit in londen.

https://www.travelnation.co.uk/round-the-world-flights

Best jammer dat ik dat niet eerder hebt ontdekt, goede prijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 25 februari 2017 @ 15:03:

Leuk plan!

Dit is nu mijn 8e maand reizen, ik ben eerst 7 maanden naar Azie gegaan, toen Australie en Nieuw Zeeland. Ik had een ticket van China Airlines met een aantal stops wat ook nog eens erg flexibel was. Toen terug naar huis voor 3 weken en vliegtuig genomen naar Belize. Sinds gister ben ik in Mexico.

Ik weet niet of je tickets enz al hebt geboekt, maar anders zou ik je aanraden om na Australie naar huis te gaan en te vliegen vanaf Amsterdam/Brussel/Duitsland naar Midden Amerika.

Scheelt enorm veel geld.



In tegenstelling tot wat Patsy zegt, zou ik juist in begin zo zuinig mogelijk doen. Dan trek je het nog om dagen amper te slapen, energie om alles uit te onderhandelen enz. En die paar euro, tikt toch aan uiteindelijk.

Na ongeveer 5 maanden begon ik wel reismoe te worden, het deed me allemaal minder. Voor sommige zal inderdaad helpen een week op dezelfde plek. Ik kan dat niet, word er onrustig van en wil gewoon verder. Was dan ook juist blij om even thuis te zijn, om me weer op te laden, gezond eten.Ervaring leert dat je er zelf achterkomt wat het beste voelt en waar je behoeftes liggen. Leuke is dat je daardoor zelfs verbaasd bent over jezelf.

De belangrijkste les die ik heb geleerd, alles komt uiteindelijk goed!



Bizar eigenlijk, dat dat goedkoper is om via Amsterdam te vliegen! Ik ga het zeker in de gaten houden.

Wat tof dat je nu in Mexico zit, lijkt me ook erg mooi! Hoe vond je Belize? Staat ook nog op mijn lijstje (voor ooit )
Alle reacties Link kopieren
quote:Puck2017 schreef op 26 februari 2017 @ 14:10:

Hoi,



Wat een tof vooruitzicht! Wij zijn in midden-Amerika in Nicaragua geweest. Wat een geweldig land. Goed bereisbaar (alles met bus), prachtige natuur, vriendelijke mensen. In Noord-Amerika zijn we in California, Nevada, Utah, Arizona, New Mexico en Texas geweest. Ook weer een heel mooie ervaring!



Klinkt zeker als een mooie ervaring!

Mijn vriend wil ook graag naar Nicaragua, kan je vertellen wat je er precies zo geweldig aan vond?
Alle reacties Link kopieren
[...]





Daar zit ook wat in.



Destijds baalden we alleen wel... hadden we in Indonesië allerlei fijne hotels links laten liggen om maar een paar euro hier en daar te sprokkelen... bij elkaar misschien 60 gulden bespaard maar daarvoor wel twee maanden lang net de mindere, primitieve optie gekozen, in de kloterigste bussen gezeten...

terwijl al die moeite ons misschien de kosten van één of twee overnachtingen in een hostel in Australië opleverde. Floep, weg. Al die 'besparingen' van 2 maanden waren in 2 dagen op.

Dat hadden we beter in Nederland al kunnen besparen door één keertje minder uit eten te gaan in Rotterdam. Of toch gewoon van kunnen genieten in Indonesië en anders oplossen. Minder dagen in Australië bijvoorbeeld. ;-)[/quote]



Dat is ook zonde dan ja, dat je alle besparingen binnen 2 dagen weg ziet gaan. Als je dan bedenkt wat je in Indonesië had kunnen doen door 2 dagen korter in Australië te zijn

Heb je toen eigenlijk de oostkust of westkust van Australië gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Help, het is niet helemaal goed gegaan met quoten haha,

Maar patsy--stone, dat was jouw berichtje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Perth, zuidkust (veel dorpen, lege lege woestijn, walvissen in de winter), Adelaide, Melbourne en Sydney gedaan. De bejaardenroute vol glimmende witte campers.



Nicaragua vond ik ook een heerlijk vakantieland, ik geloof dat ik dat eerder in het topic ook al gezegd had. Lekker compact, goedkoop, nog niet zo toeristisch. Leuke kleine stadjes (alleen wel Managua overslaan, neem meteen een bus of taxi naar Granada), mooie diverse natuur, heet, warm en koel klimaat, veel vulkanen, van eentje kan je zelfs af boarden (zittend of staand), strand, jungle, canyons, mistbossen, koffieplantages, veel leuke hotels met gezellige gedeelde patio's en hangmatten enzo, mooie koloniale architectuur, kerkjes, leuke markten, en verrassend lekker eten.

Genoeg overtuiging?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Voor wat betreft Maleisië: Kuala Lumpur stelt niet zo veel voor vond ik. Leuk voor een paar dagen maar meer ook niet. Penang (gerogetown) vond ik helemaal geweldig, zou ik zeker heen gaan. Je hebt er heel veel cultuur en een fijne sfeer. Perhentians móet je ook echt gezien hebben, prachtig!



Ik vond Bali wel heel mooi, ik verbleef in Ubud. Je hebt er mooie tempels, maar als je 1 hebt gezien heb je ze allemaal gezien. Wat ik NIET zou doen ik naar de Gili eilanden gaan, die liggen vlakbij Bali en ik las op internet dat het mooie bounty eilandjes zijn. Ik vond het niet bounty (zeker niet als je naar de Perhentians bent geweest), je kunt nergens zwemmen want overal is koraal. En daarbij is het gewoon 1 grote vuilnis built waar niet zo veel te beleven is.



Ik vind het trouwens helemaal niet zo optimistisch voor die 6 maanden, maar het hangt er vanaf hoeveel je per land wilt zien. Alvast veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 28 februari 2017 @ 11:41:

Ik heb Perth, zuidkust (veel dorpen, lege lege woestijn, walvissen in de winter), Adelaide, Melbourne en Sydney gedaan. De bejaardenroute vol glimmende witte campers.



Nicaragua vond ik ook een heerlijk vakantieland, ik geloof dat ik dat eerder in het topic ook al gezegd had. Lekker compact, goedkoop, nog niet zo toeristisch. Leuke kleine stadjes (alleen wel Managua overslaan, neem meteen een bus of taxi naar Granada), mooie diverse natuur, heet, warm en koel klimaat, veel vulkanen, van eentje kan je zelfs af boarden (zittend of staand), strand, jungle, canyons, mistbossen, koffieplantages, veel leuke hotels met gezellige gedeelde patio's en hangmatten enzo, mooie koloniale architectuur, kerkjes, leuke markten, en verrassend lekker eten.

Genoeg overtuiging? Haha dat is zeker genoeg overtuiging, thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:blondelady88 schreef op 28 februari 2017 @ 12:19:

Voor wat betreft Maleisië: Kuala Lumpur stelt niet zo veel voor vond ik. Leuk voor een paar dagen maar meer ook niet. Penang (gerogetown) vond ik helemaal geweldig, zou ik zeker heen gaan. Je hebt er heel veel cultuur en een fijne sfeer. Perhentians móet je ook echt gezien hebben, prachtig!



Ik vond Bali wel heel mooi, ik verbleef in Ubud. Je hebt er mooie tempels, maar als je 1 hebt gezien heb je ze allemaal gezien. Wat ik NIET zou doen ik naar de Gili eilanden gaan, die liggen vlakbij Bali en ik las op internet dat het mooie bounty eilandjes zijn. Ik vond het niet bounty (zeker niet als je naar de Perhentians bent geweest), je kunt nergens zwemmen want overal is koraal. En daarbij is het gewoon 1 grote vuilnis built waar niet zo veel te beleven is.



Ik vind het trouwens helemaal niet zo optimistisch voor die 6 maanden, maar het hangt er vanaf hoeveel je per land wilt zien. Alvast veel plezier!



Jaaa Perhentians ben ik echt heel benieuwd naar! Penang twijfelde we nog over. Het sprak me al wel aan, al is het alleen al omdat ik overal lees dat je daar zooo lekker kan eten, haha



Gili stond eigenlijk wel op m'n lijstje maar pas zei iemand ook al dat dat echt zo tegenviel. Dus nog maar even zien of we dat ook echt gaan doen, zeker als we al zoveel mooie eilanden gezien hebben misschien.



En bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat ik helemaal niet meer gereageerd heb, suf. Nicaragua wat daar geweldig aan was. Alles eigenlijk. De mensen waren erg vriendelijk, de natuur heel mooi. We zijn begonnen in de Noordelijke highlands bij Esteli, waar we en homestay hebben gedaan. Per paard door de bergen, prachtig. Via Leon naar Las Penitas, heerlijk aan zee, waar het lekker rustig was. Ik ben nog nooit zo 'zen' geweest als op die plek. Smorgens om 5u de zonsopgang zien en strandwandelingen maken. Leuke steden zoals Leon en Granada met vrolijke bouwwerken (beetje zoals in Cuba). Isla de Ometepe was een prachtig eiland waar we een vulkaan klimtocht hebben gedaan, alsof je in een paradijs waande en we eindigden onze reis op Little Corn Island, waar je echt aan de Caribische zee bent. Natuurlijk is een reis ook altijd geluk hebben. Deze reis hadden we veel geluk. Net buiten de drukte om, perfect weer, slechts enkele toeristen en daardoor alles met privegidsen gedaan.
Ben benieuwd waar je allemaal terecht bent gekomen ondertussen al:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven