Geld & Recht alle pijlers

Loonbelasting bij meerdere werkgevers

24-02-2017 10:04 30 berichten
Kan iemand me hier duidelijkheid over geven, want ik word er niet veel wijzer van via de site van de belastingdienst.



Ik werk voor meerdere besturen, maar kan maar bij een bestuur loonheffingskorting aanvragen. Betekent dat, dat ik bij die andere werkgevers nu netto minder overhoudt? En dat ik volgend jaar bij mijn belastingaangifte weer geld terugkrijg? Of werkt dat niet zo?
quote:real_tweety schreef op 25 februari 2017 @ 12:08:

[...]



nee, want de werkgever houdt rekening met de hoogte van het loon. Dus als je telkens 1000Euro loon hebt, wordt dat omgerekend naar wat het jaarinkomen wordt. Als je de ene maand 1000 euro bij de ene werkgever en de andere maand 1000 euro bij de andere werkgever verdient maakt het niets uit. Het wordt pas anders als je in dezelfde periode 4 werkgevers hebt met elk 1000 euro. En die fikse boete in deze situatie is onzin.

Overigens ben ik universitair afgestudeerd fiscalist dus je toon mag best wel een toontje lager.Jouw advies betreft dus een situatie waarbij iemand meerdere opvolgende werkgevers heeft (maak ik pas op uit jouw tweede en hier gequote post, want eerder lichtte je dat niet toe), en dat advies is dus totaal irrelevant voor TO, want zij heeft gelijktijdig meerdere werkgevers. Voor een afgestudeerd fiscalist vind ik dat je lees-, advies- en sociale vaardigheden ver beneden peil zijn.
quote:real_tweety schreef op 25 februari 2017 @ 12:08:

[...]



nee, want de werkgever houdt rekening met de hoogte van het loon. Dus als je telkens 1000Euro loon hebt, wordt dat omgerekend naar wat het jaarinkomen wordt. Als je de ene maand 1000 euro bij de ene werkgever en de andere maand 1000 euro bij de andere werkgever verdient maakt het niets uit. Het wordt pas anders als je in dezelfde periode 4 werkgevers hebt met elk 1000 euro. En die fikse boete in deze situatie is onzin.

Overigens ben ik universitair afgestudeerd fiscalist dus je toon mag best wel een toontje lager.En laat dat nou precies de situatie zijn bij TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 februari 2017 @ 12:22:

[...]





Jouw advies betreft dus een situatie waarbij iemand meerdere opvolgende werkgevers heeft (maak ik pas op uit jouw tweede en hier gequote post, want eerder lichtte je dat niet toe), en dat advies is dus totaal irrelevant voor TO, want zij heeft gelijktijdig meerdere werkgevers. Voor een afgestudeerd fiscalist vind ik dat je lees-, advies- en sociale vaardigheden ver beneden peil zijn.



Ik geef geen adviezen betreffende persoonlijke situaties, die kan ik niet beoordelen aan de hand van een aantal zinnen. Ik geef de kaders aan.



Ik ga niet op je laatste denigrerende zin in, daargelaten dat ik de opmerking zelf beneden alle peil vind, zegt wat over degene die het zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:real_tweety schreef op 25 februari 2017 @ 13:00:

[...]



Ik geef geen adviezen betreffende persoonlijke situaties, die kan ik niet beoordelen aan de hand van een aantal zinnen. Ik geef de kaders aan. Wat niet wegneemt dat als zij binnen de kaders valt, de regeling uitvalt zoals eerder beschreven door mijzelf. Het zou een ander verhaal worden als zij meer dan 20 k op jaarbasis uitkwam en een deel een uitkering of pensioen zou zijn die als inkomen uit vroegere dienstbetrekking wordt gezien waarover geen arbeidskorting geldt.



Ik ga niet op je laatste denigrerende zin in, daargelaten dat ik de opmerking zelf beneden alle peil vind, zegt wat over degene die het zegt.
quote:real_tweety schreef op 25 februari 2017 @ 13:00:

[...]





Ik geef geen adviezen betreffende persoonlijke situaties, die kan ik niet beoordelen aan de hand van een aantal zinnen. Ik geef de kaders aan.Je reageerde wel degelijk rechtstreeks op TO en zij geeft duidelijk aan dat ze tegelijkertijd meerdere werkgevers heeft. Je advies klopt gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven