Dingen die je misschien beter niet had kunnen zeggen...

25-02-2017 06:29 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent het vast wel, van die dingen die uit je mond gefloept zijn zonder dat je er erg in hebt. Deel ze hier met ons!



TO trapt af; niet van mezelf maar van een collega. We hadden het tijdens de lunch over tijdelijke krachten die vorig jaar bij ons gewerkt hadden. Collega houdt een hele tirade over hoe vreselijk ze het had gevonden om met hen te werken en 'dat dat ook wel logisch was, ze kwamen immers (XYZ) vandaan' etc. Ze was toch zó blij met *nieuwe collega* want die paste tenminste goed in het team.



Waarop nieuwe collega zegt 'Oh, ik kom ook van (XYZ).. '



Ik geloof niet dat er daarna nog een innige band is ontstaan tussen die twee
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Er schiet me alleen niet direct iets te binnen, lees wel graag mee!
quote:impala schreef op 25 februari 2017 @ 09:15:

[...]





In elk geval beter dan gefeliciteerd
quote:impala schreef op 25 februari 2017 @ 09:11:

Zou je dat dan tegen mij zeggen strikje, in dat pashokje? Waar bemoei je je mee? Of flap je er dan ook niks uit en hou je het bij een opgetrokken wenkbrauw ?Ik ben niet zo mondig. Ik vind het gewoon totaal onprettig als vreemden zich met me bemoeien. Dat kun je ongezellig vinden, maar ja, zo zit ik weer in elkaar. Zo als ik gedwongen sociaal moet doen in bepaalde situaties, zo vind ik dat extraverte mensen ook wel eens gedwongen asociaal mogen doen
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik verder niet zo'n moeite mee, met asociaal doen

En ik vind jou niet ongezellig hoor, omdat je niet met vreemden wil kletsen in een pashokje. Is je goed recht
.
Er was een meisje met een vrouw in de supermarkt. Het meisje liep wat te treuzelen en de vrouw was al in de volgende gang. Het meisje was de vrouw kwijt en ik neem het meisje bij de hand en ging naar de volgende gang en zei: oma is daar hoor. Die vrouw zei heel boos tegen mij van ik ben haar moeder hoor.
quote:Blondie456 schreef op 25 februari 2017 @ 09:42:

Er was een meisje met een vrouw in de supermarkt. Het meisje liep wat te treuzelen en de vrouw was al in de volgende gang. Het meisje was de vrouw kwijt en ik neem het meisje bij de hand en ging naar de volgende gang en zei: oma is daar hoor. Die vrouw zei heel boos tegen mij van ik ben haar moeder hoor.
Tijdens een werkoverleg lang moeten wachten op een van de managers (vrouw), voor jullie beeldvorming, informele sfeer, contacten zijn goed, gewoon routine overleg.

Eindelijk komt ze er dan aan, en ik flap eruit: 'Zo, daar hebben we de diva'. Toen viel het even stil, sommige moesten grinniken. Het bleek dat niet iedereen wist dat diva's de reputatie hebben altijd te laat te komen.



Na die uitleg kon gelukkig iedereen er om lachen. Maar ik zeg zoiets nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar zelf niet zo van, dat ik er zomaar iets uit floep. Maar heb t wel vaker andersom meegemaakt, een keer op vakantie zei er iemand dat mijn broertje wel veel op mij lijkt, uhm... dat is mijn zoontje.



En op mijn vroegere werk werd weleens gedacht dat ik een stagaire was omdat ik er nog jong uit zag.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Niet ikzelf, maar een collega. Ik werk in een team van voornamelijk mensen onder de 30, maar 2 zijn 55+. Tijdens een vergadering zei de leidinggevende iets over de afgetaaide PC's die er nog stonden, "hopelijk zijn we snel van die ouwe lijken af." Jonge collega had gemist dat het over computers ging, wees naar 55+ collega's en zei: "Nou, ze kunnen heus nog wel wat hoor! Duurt gewoon wat langer."

Ziet daarna haar fout in, wordt rood en begint te lachen. 1 van de ouwe lijken kon het niet waarderen
quote:ringaroundtherosie schreef op 25 februari 2017 @ 10:05:

Niet ikzelf, maar een collega. Ik werk in een team van voornamelijk mensen onder de 30, maar 2 zijn 55+. Tijdens een vergadering zei de leidinggevende iets over de afgetaaide PC's die er nog stonden, "hopelijk zijn we snel van die ouwe lijken af." Jonge collega had gemist dat het over computers ging, wees naar 55+ collega's en zei: "Nou, ze kunnen heus nog wel wat hoor! Duurt gewoon wat langer."

Ziet daarna haar fout in, wordt rood en begint te lachen. 1 van de ouwe lijken kon het niet waarderen O wat erg
Alle reacties Link kopieren
quote:wipstoel schreef op 25 februari 2017 @ 08:38:

Ik stond laatst in een pashokje en keek buiten het hokje even in de spiegel hoe e.e.a. stond. Werd ik aangesproken door een vrouw die mijn mening vroeg over wat zij aan het passen was. Dus ik zei dat de top geweldig stond maar de broek zou ik niet doen. Haar antwoord: "De broek is van mezelf."



Oeps
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Schoonouders zijn gescheiden, toen ik m'n schoonmoeder voor het eerst ontmoette zei ze:

Ja, het gerucht ging al lang rond dat we gingen scheiden, want ik had voor m'n eigen bedrijfje m'n achternaam al veranderd.

Maar toen was er nog niks aan de hand,



Oooh zei ik: toen ging je zelf in het gerucht geloven en gingen jullie toch maar uit elkaar?



Het flapte er zo uit, omg omdat ik gewoon ongemakkelijk was op onze eerste ontmoeting. Pijnlijk.
quote:impala schreef op 25 februari 2017 @ 09:15:

[...]





In elk geval beter dan gefeliciteerd Of condoleren op een verjaardag
Alle reacties Link kopieren
Pfff hier kan ik een boek over schrijven, zo herkenbaar.
Op vakantie: het barmeisje had een geschoren kapsel (soort bloempotkapsel met een golf erin - ontzettend gaaf iig) en leek daardoor jonger dan ze was. Een Nederlands stel (moeder en dochter) die naast ons zaten wilde weten hoe oud het barmeisje was. En ze begon met: "How old are you? Because you look like 15." Ik zou voor het veilige 18 hebben gekozen.



Ze bleek overigens 24 te zijn.
Ik heb wel eens aan iemand gevraagd hoe lang ze nog moest (zwanger zijn), terwijl haar baby al 8 wkn was.
Ik vertelde tegen een vrije jonge collega dat we in het weekend met familie naar het spoorwegmuseum waren geweest en dat ik hoopte dat man nu niet zo'n vreselijke modelspoorbaan op zolder wilde hebben. Bleek deze jonge collega dus zelf een modelspoorbaan op zolder te hebben staan en ook nog eens voorzitter te zijn van de plaatselijke modelspoorbouwvereniging...
Alle reacties Link kopieren
quote:wipstoel schreef op 25 februari 2017 @ 08:38:

Ik stond laatst in een pashokje en keek buiten het hokje even in de spiegel hoe e.e.a. stond. Werd ik aangesproken door een vrouw die mijn mening vroeg over wat zij aan het passen was. Dus ik zei dat de top geweldig stond maar de broek zou ik niet doen. Haar antwoord: "De broek is van mezelf."



Oeps
Alle reacties Link kopieren
quote:Trosjechaos schreef op 25 februari 2017 @ 10:16:

Schoonouders zijn gescheiden, toen ik m'n schoonmoeder voor het eerst ontmoette zei ze:

Ja, het gerucht ging al lang rond dat we gingen scheiden, want ik had voor m'n eigen bedrijfje m'n achternaam al veranderd.

Maar toen was er nog niks aan de hand,



Oooh zei ik: toen ging je zelf in het gerucht geloven en gingen jullie toch maar uit elkaar?



Het flapte er zo uit, omg omdat ik gewoon ongemakkelijk was op onze eerste ontmoeting. Pijnlijk.Ik vind die juist ontzettend leuk om de lucht erin te houden! Niks pijnlijks aan, denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte op een kantoor waar erg vaak overgewerkt werd. We hadden het weer eens heel druk toen mijn baas mij bij zich riep. Ik moest een monstercollectie samenstellen en die moest meteen met hem mee. De helft ontbrak omdat hij vaak van alles weggaf. Ik keek op zijn kantoor wat daar nog hing en liep toen zijn kantoor uit. Ik kwam onze kamer binnen en zei: "Wat een klootzak is het toch, daar komt hij nu mee". Bleek dat de baas zijn kamer uitgelopen en direkt onze kamer in. Daar zit een hok met monstercollecie met klapdeuren ervoor. Drie keer raden waar mijn baas stond.



Hij riep mij bij zich. Ik heb gezegd dat wij het zeer druk hadden en hij altijd op het laatste moment met dat soort dingen komt. Zeer assertief van mij wat ik toen helemaal niet was. Heb zelfs geen excuses gemaakt. We werkten ons helemaal te pletter en hij beloofde ons van alles. Als we met onze overuren kwamen deed hij altijd moeilijk. Hij had ons een allemaal een fiets beloofd bij de eerste miljoen gulden aan omzet. Wij kregen een bloemetje thuis. Mijn uitval kwam dus niet voor niets. Wel genant.
quote:impala schreef op 25 februari 2017 @ 09:15:

[...]





In elk geval beter dan gefeliciteerd



Ik niet zelf, maar wel gehoord. Gecondoleerd en gefelciteerd in één zin, om maar even twee verschillende situaties tegelijk aan te stippen ofzo........

Iets als: gecondoleerd en ook nog gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Alle reacties Link kopieren
Tvp



Ik zeg heel vaak stomme dingen, ik vergeet het helaas alleen weer heel snel. Maar ga eens even kijken of ik me wat kan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog een; vriend had toen ik hem leerde kennen nog een relatie. Uiteindelijk besloten om die te verbrelen maar dat had natuurlijk nogal wat consequenties. Zo zou zijn familie de week erna langskomen op ons werk en zou zij ook eigenlijk meegaan maar dat ging nu natuurlijk niet door.



Mijn baas wist van de situatie en vond het grappig om mij bij zijn familie in te delen (ik moest ze ontvangen, uitleg geven etc).

Ik geef zijn moeder een hand en het eerste wat ik zeg is 'ohja, jullie zoudem eigenlijk met X aantal zijn he?' Waarop moeder mij met een pijnlijk gezicht uitlegt dat er helaas iets veranderd is.. ik kon echt wel door de grond zakken.
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven